V seznamu přihlášených posádek na letošní ročník Kowax Valašské rally ValMez 2023 překvapivě najdeme i posádku Jan Černý – Petr Černohorský.
Přihlášeni jsou s vozidlem Hyundai i20N Rally 2 za soutěžícího EVROFIN Racing. Při neúčasti posádky na letošním Rallye Monte-Carlo a po dvou startech v Rakousku s vozidlem Opel Corsa Proto by se posádka měla představit po roční pauze v úvodním podniku MČR v rally.
Překvapením není jen start samotný, ale také volba vozu. Můžeš nám k tomu něco říci?
"Letošní rok je pro mne zatím takový zvláštní a nemám nouzi o různá překvapení. Hned prvním překvapením bylo zjištění, že jsme jedinou přihlášenou posádkou v kategorii WRC3 na Rally Monte Carlo. Chvíli jsme zvažovali, zda na Monte startovat. Nakonec jsme se ale pořadatelům omluvili, protože jsme nechtěli startovat na závodě bez soupeřů v naší kategorii. Sezónu jsme zahájili na Jänner Rallye, kde jsme se představili s úplně novým vozem Opel Corsa Proto týmu KRTZ Motosrport. Tento tým mne požádal o pomoc při vývoji vozu a tím mi také umožnil tento start. Přes nějaké problémy s technikou jsem byl s autem velmi spokojený, a tak jsme se na žádost týmu objevili o víkendu i na Rebenland Rallye. Soutěž nedopadla dle očekávání, když jsme museli odstoupit pro poruchu převodovky. Soutěž je to ale nádherná a já byl rád za možnost odjet další ostré kilometry. Snad příště budeme mít více štěstí."
A jak vznikl váš start na Valašce?
"To hodně souvisí s naším neuskutečněným startem na Rallye Monte-Carlo. Jedním z partnerů, který nás chtěl na Monte podpořit, je Milan Poživil. Ten vlastní společnost EVROFIN a sám také startuje v domácím šampionátu. Několik posledních let spolu spolupracujeme a hodně komunikujeme o věcech okolo rally. Milan nám pomohl i loni na začátku sezóny, když byl mezi partnery, kteří nám umožnili start na Monte 2022. Byli jsme domluveni i na podpoře pro letošní Monte. Když jsme letos start odvolali, Milan mi navrhl, abych se objevil zase v domácím šampionátu."
A proč s Hyundai i20N Rally2?
"Už jsem zmínil, že letošní rok je rokem různých překvapení. V zahraničí jsem měl možnost tento vůz testovat a byl jsem příjemně překvapen. Tak jsme zkusili oslovit Martina Vlčka. Hyundai i20N Rally2 je velmi konkurenceschopné auto, o čemž svědčí některé výsledky, např. nedávné vítězství Haydena Paddona na Mistrovství Evropy v Portugalsku. Martin měl na Valašku auto volné, tak jsme to během pár dnů vše dali dohromady. Poděkovat musím i Martinovi, který nám s tímto startem také pomůže. Nabízí se otázka, jestli to bude jenom jednorázová spolupráce, nebo jestli se objevíš v MČR častěji. Sám ještě nevím. Rád bych odjel další dva podniky MČR a ukázal se tak opět více i na české scéně. Není však tajemství, že vše je závislé na finanční podpoře našich partnerů. Je opravdu obtížné financovat projekty tak, jak bychom si představovali."
A objevíš se letos ve WRC 3?
"V loňském roce jsem odjel závody v kategorii WRC3 především s podporou Jána Miloně a slovenského Jantar teamu. Původně to vypadalo, že i letošní rok bude ve znamení Mistrovství světa. Plánovali jsme, že zabojujeme o celkové vítezství v kategorii WRC3. Vloni mi titul unikl o 9 vteřin na poslední soutěži ve Španělsku. Dokonce jsme na začátku roku pořídili další vůz Ford Fiesta Rally3, abych mohl startovat nezávisle na Filipovi Kohnovi. V současné době to vypadá, že v letošním roce bude spolupráce s Jantar team omezenější. Na MS se budu objevovat jen jako mentor Filipa Kohna, stejně jako ve Švédsku."
Něco dalšího ale jistě chystáš…
"Většina jezdců ti řekne, že má své sny. Ten můj je stále stejný, a to vrátit se do Mistrovství světa. Pracuji na tom, ale jaká cesta se mně k tomu otvírá, zatím nemohu prozradit. Priorita je nyní Valašská Rally. Na ní se moc těším a chtěl bych na ní všechny fanoušky pozvat. Věřím, že pár dní po Valašce se všichni fanoušci dozví, kde bych se měl letos primárně objevit. A asi budou i trochu překvapeni…"
Zdroj: TZ
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!