V seznamu přihlášených posádek na letošní ročník Kowax Valašské rally ValMez 2023 překvapivě najdeme i posádku Jan Černý – Petr Černohorský.
Přihlášeni jsou s vozidlem Hyundai i20N Rally 2 za soutěžícího EVROFIN Racing. Při neúčasti posádky na letošním Rallye Monte-Carlo a po dvou startech v Rakousku s vozidlem Opel Corsa Proto by se posádka měla představit po roční pauze v úvodním podniku MČR v rally.
Překvapením není jen start samotný, ale také volba vozu. Můžeš nám k tomu něco říci?
"Letošní rok je pro mne zatím takový zvláštní a nemám nouzi o různá překvapení. Hned prvním překvapením bylo zjištění, že jsme jedinou přihlášenou posádkou v kategorii WRC3 na Rally Monte Carlo. Chvíli jsme zvažovali, zda na Monte startovat. Nakonec jsme se ale pořadatelům omluvili, protože jsme nechtěli startovat na závodě bez soupeřů v naší kategorii. Sezónu jsme zahájili na Jänner Rallye, kde jsme se představili s úplně novým vozem Opel Corsa Proto týmu KRTZ Motosrport. Tento tým mne požádal o pomoc při vývoji vozu a tím mi také umožnil tento start. Přes nějaké problémy s technikou jsem byl s autem velmi spokojený, a tak jsme se na žádost týmu objevili o víkendu i na Rebenland Rallye. Soutěž nedopadla dle očekávání, když jsme museli odstoupit pro poruchu převodovky. Soutěž je to ale nádherná a já byl rád za možnost odjet další ostré kilometry. Snad příště budeme mít více štěstí."
A jak vznikl váš start na Valašce?
"To hodně souvisí s naším neuskutečněným startem na Rallye Monte-Carlo. Jedním z partnerů, který nás chtěl na Monte podpořit, je Milan Poživil. Ten vlastní společnost EVROFIN a sám také startuje v domácím šampionátu. Několik posledních let spolu spolupracujeme a hodně komunikujeme o věcech okolo rally. Milan nám pomohl i loni na začátku sezóny, když byl mezi partnery, kteří nám umožnili start na Monte 2022. Byli jsme domluveni i na podpoře pro letošní Monte. Když jsme letos start odvolali, Milan mi navrhl, abych se objevil zase v domácím šampionátu."
A proč s Hyundai i20N Rally2?
"Už jsem zmínil, že letošní rok je rokem různých překvapení. V zahraničí jsem měl možnost tento vůz testovat a byl jsem příjemně překvapen. Tak jsme zkusili oslovit Martina Vlčka. Hyundai i20N Rally2 je velmi konkurenceschopné auto, o čemž svědčí některé výsledky, např. nedávné vítězství Haydena Paddona na Mistrovství Evropy v Portugalsku. Martin měl na Valašku auto volné, tak jsme to během pár dnů vše dali dohromady. Poděkovat musím i Martinovi, který nám s tímto startem také pomůže. Nabízí se otázka, jestli to bude jenom jednorázová spolupráce, nebo jestli se objevíš v MČR častěji. Sám ještě nevím. Rád bych odjel další dva podniky MČR a ukázal se tak opět více i na české scéně. Není však tajemství, že vše je závislé na finanční podpoře našich partnerů. Je opravdu obtížné financovat projekty tak, jak bychom si představovali."
A objevíš se letos ve WRC 3?
"V loňském roce jsem odjel závody v kategorii WRC3 především s podporou Jána Miloně a slovenského Jantar teamu. Původně to vypadalo, že i letošní rok bude ve znamení Mistrovství světa. Plánovali jsme, že zabojujeme o celkové vítezství v kategorii WRC3. Vloni mi titul unikl o 9 vteřin na poslední soutěži ve Španělsku. Dokonce jsme na začátku roku pořídili další vůz Ford Fiesta Rally3, abych mohl startovat nezávisle na Filipovi Kohnovi. V současné době to vypadá, že v letošním roce bude spolupráce s Jantar team omezenější. Na MS se budu objevovat jen jako mentor Filipa Kohna, stejně jako ve Švédsku."
Něco dalšího ale jistě chystáš…
"Většina jezdců ti řekne, že má své sny. Ten můj je stále stejný, a to vrátit se do Mistrovství světa. Pracuji na tom, ale jaká cesta se mně k tomu otvírá, zatím nemohu prozradit. Priorita je nyní Valašská Rally. Na ní se moc těším a chtěl bych na ní všechny fanoušky pozvat. Věřím, že pár dní po Valašce se všichni fanoušci dozví, kde bych se měl letos primárně objevit. A asi budou i trochu překvapeni…"
Zdroj: TZ
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.