Prezident Autoklubu České republiky a člen Světové rady motorsportu Mezinárodní automobilové federace FIA Jan Šťovíček bude startovat na XXVII. TipCars Pražském Rallysprintu jako spolujezdec Tomáše Engeho. S legendárním automobilovým závodníkem, prvním a dosud jediným českým jezdcem ve formuli 1, budou ambasadory podniku mistrovství světa v rally, který se u nás pojede v příštím roce!
Central European Rally se uskuteční na území České republiky, Německa a Rakouska poslední říjnový víkend. Přestože se o historicky prvním závodě světového šampionátu v rally u nás proslýchá už nějakou dobu, definitivně byl potvrzen schválením kalendáře FIA World Rally Championship 2023. Uzávěrka elektronického hlasování Světové rady motorsportu FIA byla právě dnes. Bližší informace budou oznámeny na tiskové konferenci, která se koná v pondělí 28. listopadu 2022 ve 12.00 hodin v Autoklubu ČR.
Škoda Fabia Rally2 evo v barvách Liqui Moly a s logem Central European Rally je připravena. „Vyměnil jsem Lucku (sestra Tomáše – pozn. aut.) za nového spolujezdce,“ začal zvesela Tomáš Enge. „Teď vážně, moc si vážím toho, jaký kus práce odvádí pan Šťovíček v Autoklubu a ve Světové radě motorsportu, co dělá, je excelentní. Takže vzhledem k tomu, koho povezu, pojedu možná trochu opatrněji, ale i tak chci, aby z toho měl parádní zážitek. Co se týká mých ambicí, já už tenhle závod vyhrál v roce 2003, letos to bude zejména pro diváky. A až v průběhu závodu uvidím, jak se situace bude vyvíjet, jestli zabojujeme o výsledek,“ prozradil Tomáš Enge své plány do Pražského Rallysprintu. „Podle toho, jak Tomáš náš start bere vážně a jak svědomitě se připravuje, se mi zdá, že v něm bouchly saze a pojede ´hranu´,“ s potutelným úsměvem prozradil Jan Šťovíček.
„Moje letošní sezóna, která by se neobešla bez podpory mých dlouhodobých partnerů, díky kterým můžeme i tento projekt ambasadorství realizovat, se primárně soustředila na vývoj a výchovu mladých jezdců v reálném závodění, ale i v esportu. Byla okořeněna mým prvním startem v královské kategorii autokrosu při závodech v Přerově, kde jsem se dokázal probojovat do finále. A jsem moc rád, že se mohu stát ambasadorem historicky prvního podniku mistrovství světa v rally, který se zčásti pojede u nás. Pro domácí fanoušky skvělá příležitost. Už se na to všichni hrozně moc těšíme!“ vzkázal Tomáš Enge. „Je obrovským úspěchem, že se nám podařilo závod s našimi německými a rakouskými kolegy připravit a prosadit do kalendáře mistrovství světa v rally 2023. A Praha by v programu Central European Rally neměla chybět, proto o ní chceme dát příznivcům vědět právě na Pražském Rallysprintu,“ zdůvodnil Jan Šťovíček.
Jakub Schimmer
PR a média - sport
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?