Kalendář Mistrovství Evropy v rally (ERC) čítá na příští rok osm podniků, které se uskuteční v osmi různých státech. Podobně jako v předchozích letech v něm figurují organizátoři Barum Czech Rally Zlín. Prestižní šampionát zavítá opět do České republiky, již 52. ročník populární barumky se pojede v termínu 18. – 20. srpna 2023. Zlínská rally patří ke klíčovým podnikům a k vrcholům evropského šampionátu. Termínový kalendář byl schválen Světovou radou FIA, čtyři podniky se pojedou na nezpevněném šotolinovém povrchu a stejný počet rally na asfaltu.
Evropský šampionát přešel od letošní sezony pod nového promotéra společnost WRC Promoter GmbH se sídlem v německém Mnichově, jenž patří do seskupení nápojového giganta Red Bull. Promotér seriálu FIA Mistrovství světa v rally (WRC) zajišťuje i práva pro ERC, což bylo pro tento šampionát důležitým posunem ve světě rally. I v příští sezoně nejsou mezi těmito prestižními seriály žádné termínové kolize, navíc soutěže obou šampionátů nebudou následovat v dalším týdnu, ale bude zde alespoň týdenní pauza. To byl i hlavní důvod posunu termínu barumky do předposledního prázdninového víkendu ze strany promotéra. „Dvaapadesátý ročník barumky se pojede v termínu 18. – 20. srpna. Harmonogram bude vycházet z osvědčené podoby rychlostních zkoušek v letošním roce. V pátek pojedeme opět Super rychlostní zkoušku v nočních ulicích krajského města. V sobotu jsou na programy dva průjezdy trojicí rychlostních zkoušek a stejná skladba je připravena na neděli. Celkem pojedeme 13 měřených testů,“ pověděl Miloslav Regner, předseda organizačního výboru. Zlínská rally bude v příštím roce již kulatých čtyřicet let součástí mistrovství Evropy, neboť poprvé se jelo o evropské body ve Zlíně již v roce 1984!
Pevnou součástí barumky je v posledních letech neodmyslitelně Star Rally Historic. Oblíbená rally, která vyrostla do plnohodnotného podniku a pevný pilíř českého šampionátu historiků, se uskuteční v příštím roce již popatnácté. „Star Rally začne tradičně na městském okruhu a poté proběhne opět v obou víkendových dnech. Diváci se mohou těšit i v příštím roce na demonstrační jízdu Rally Legend, která bude končit v sobotu,“ uvedl Ing. Jan Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Se zveřejněním kalendáře ERC na rok 2023 jsou připraveny pro soutěžní týmy a posádky nové výzvy. Zcela nový podnik se uskuteční ve Švédsku a do evropského kalendáře se vrací rally v Maďarsku, která začátkem října uzavře finálovým kolem evropský šampionát. Poprvé v současném formátu ERC míří šampionát na sever Evropy do Švédska, kde proběhne v termínu 7. až 8. července Royal Rally of Scandinavia. Soutěž bude hostit švédský region Värmland, kde se dlouhou dobu jezdil v únoru známý podnik mistrovství světa. „Jsme velmi nadšeni, že pojedeme do Švédska a po třech letech zpět do Maďarska. Každý fanoušek rally pozná švédský podnik na sněhu, ale návrat do Värmlandu v létě přinese zcela nový prvek kalendáře. Organizační tým Rally Hungary v zákulisí neuvěřitelně tvrdě pracoval a jsme spokojeni, že udělali vše, co jsme z jejich strany vyžadovali, aby se vrátili zpět do mistrovství,“ řekl Ian Campbell, manažer ERC.
Zbytek kalendáře má podobnou skladbu jako v letošním roce. Sezona začne začátkem března na portugalské šotolině při Rally Serras de Fafe e Felgueiras se světoznámým skokem v Power Stage, která se pojede i v příštím roce s bonusovými body. Seriál poté opět zavítá na Kanárské ostrovy, kde se pojede aslfaltová Rally Islas Canarias. Poté následují dvě šotolinové rally v Polsku a v Lotyšsku. Druhou polovinu sezony zahájí zmíněná nová soutěž ve Švédsku a poté dva tradiční asfaltové podniky Rally di Roma Capitale v Itálii a Barum Czech Rally Zlín. Závěrečným podnikem sezony bude vracející se soutěž v Maďarsku. Všechny soutěže budou zahrnovat kategorie ERC, ERC3 a ERC4, zatímco Junior ERC se nepojede v Portugalsku a ve Španělsku. Z logistických důvodů vypadla ze seriálu po dlouhých letech atraktivní Azorská rally uprostřed Atlantického oceánu.
Další informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na sociálních sítích, oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
Kalendář Mistrovství Evropy v rally 2023 (ERC)
11. – 12. 3. Rally Serras de Fafe e Felgueiras (Portugalsko)
5. – 6. 5. Rally Islas Canarias (Španělsko)
20. – 21. 5. 79th Rally Poland (Polsko)
17. – 18. 6. Tet Rally Liepāja (Lotyšsko)
7. – 8. 7. Royal Rally of Scandinavia (Švédsko)
29. – 30. 7. Rally di Roma Capitale (Itálie)
18. – 20. 8. Barum Czech Rally Zlín (Česká republika)
7. – 8. 10. IV. Rally Hungary (Maďarsko)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.