Barumka se pojede v evropském šampionátu o týden dříve

Barum Czech Rally Zlín (CZE)
Barum Czech Rally Zlín (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Roman Ordelt 25. listopadu 2022 18:26
Sdílej:

Kalendář Mistrovství Evropy v rally (ERC) čítá na příští rok osm podniků, které se uskuteční v osmi různých státech. Podobně jako v předchozích letech v něm figurují organizátoři Barum Czech Rally Zlín. Prestižní šampionát zavítá opět do České republiky, již 52. ročník populární barumky se pojede v termínu 18. – 20. srpna 2023. Zlínská rally patří ke klíčovým podnikům a k vrcholům evropského šampionátu. Termínový kalendář byl schválen Světovou radou FIA, čtyři podniky se pojedou na nezpevněném šotolinovém povrchu a stejný počet rally na asfaltu.

Evropský šampionát přešel od letošní sezony pod nového promotéra společnost WRC Promoter GmbH se sídlem v německém Mnichově, jenž patří do seskupení nápojového giganta Red Bull. Promotér seriálu FIA Mistrovství světa v rally (WRC) zajišťuje i práva pro ERC, což bylo pro tento šampionát důležitým posunem ve světě rally. I v příští sezoně nejsou mezi těmito prestižními seriály žádné termínové kolize, navíc soutěže obou šampionátů nebudou následovat v dalším týdnu, ale bude zde alespoň týdenní pauza. To byl i hlavní důvod posunu termínu barumky do předposledního prázdninového víkendu ze strany promotéra. „Dvaapadesátý ročník barumky se pojede v termínu 18. – 20. srpna.  Harmonogram bude vycházet z osvědčené podoby rychlostních zkoušek v letošním roce. V pátek pojedeme opět Super rychlostní zkoušku v nočních ulicích krajského města. V sobotu jsou na programy dva průjezdy trojicí rychlostních zkoušek a stejná skladba je připravena na neděli. Celkem pojedeme 13 měřených testů,“ pověděl Miloslav Regner, předseda organizačního výboru.  Zlínská rally bude v příštím roce již kulatých čtyřicet let součástí mistrovství Evropy, neboť poprvé se jelo o evropské body ve Zlíně již v roce 1984!    

Pevnou součástí barumky je v posledních letech neodmyslitelně Star Rally Historic. Oblíbená rally, která vyrostla do plnohodnotného podniku a pevný pilíř českého šampionátu historiků, se uskuteční v příštím roce již popatnácté. „Star Rally začne tradičně na městském okruhu a poté proběhne opět v obou víkendových dnech. Diváci se mohou těšit i v příštím roce na demonstrační jízdu Rally Legend, která bude končit v sobotu,“ uvedl Ing. Jan Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín.

Se zveřejněním kalendáře ERC na rok 2023 jsou připraveny pro soutěžní týmy a posádky nové výzvy. Zcela nový podnik se uskuteční ve Švédsku a do evropského kalendáře se vrací rally v Maďarsku, která začátkem října uzavře finálovým kolem evropský šampionát. Poprvé v současném formátu ERC míří šampionát na sever Evropy do Švédska, kde proběhne v termínu 7. až 8. července Royal Rally of Scandinavia. Soutěž bude hostit švédský region Värmland, kde se dlouhou dobu jezdil v únoru známý podnik mistrovství světa. „Jsme velmi nadšeni, že pojedeme do Švédska a po třech letech zpět do Maďarska. Každý fanoušek rally pozná švédský podnik na sněhu, ale návrat do Värmlandu v létě přinese zcela nový prvek kalendáře. Organizační tým Rally Hungary v zákulisí neuvěřitelně tvrdě pracoval a jsme spokojeni, že udělali vše, co jsme z jejich strany vyžadovali, aby se vrátili zpět do mistrovství,“ řekl Ian Campbell, manažer ERC.

Zbytek kalendáře má podobnou skladbu jako v letošním roce. Sezona začne začátkem března na portugalské šotolině při Rally Serras de Fafe e Felgueiras  se světoznámým skokem v Power Stage, která se pojede i v příštím roce s bonusovými body. Seriál poté opět zavítá na Kanárské ostrovy, kde se pojede aslfaltová Rally Islas Canarias. Poté následují dvě šotolinové rally v Polsku a v Lotyšsku. Druhou polovinu sezony zahájí zmíněná nová soutěž ve Švédsku a poté dva tradiční asfaltové podniky Rally di Roma Capitale v Itálii a Barum Czech Rally Zlín. Závěrečným podnikem sezony bude vracející se soutěž v Maďarsku. Všechny soutěže budou zahrnovat kategorie ERC, ERC3 a ERC4, zatímco Junior ERC se nepojede v Portugalsku a ve Španělsku. Z logistických důvodů vypadla ze seriálu po dlouhých letech atraktivní Azorská rally uprostřed Atlantického oceánu.

Další informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na  sociálních sítích, oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.

 

Kalendář Mistrovství Evropy v rally 2023 (ERC)

11. –  12. 3.   Rally Serras de Fafe e Felgueiras (Portugalsko)

5. – 6. 5.        Rally Islas Canarias (Španělsko)

20. – 21. 5.   79th Rally Poland (Polsko)

17. – 18. 6.    Tet Rally Liepāja (Lotyšsko)

7. – 8. 7.        Royal Rally of Scandinavia (Švédsko)

29. – 30. 7.   Rally di Roma Capitale (Itálie)

18. – 20. 8.    Barum Czech Rally Zlín (Česká republika)

7. – 8. 10.      IV. Rally Hungary (Maďarsko)

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.