Kalendář Mistrovství Evropy v rally (ERC) čítá na příští rok osm podniků, které se uskuteční v osmi různých státech. Podobně jako v předchozích letech v něm figurují organizátoři Barum Czech Rally Zlín. Prestižní šampionát zavítá opět do České republiky, již 52. ročník populární barumky se pojede v termínu 18. – 20. srpna 2023. Zlínská rally patří ke klíčovým podnikům a k vrcholům evropského šampionátu. Termínový kalendář byl schválen Světovou radou FIA, čtyři podniky se pojedou na nezpevněném šotolinovém povrchu a stejný počet rally na asfaltu.
Evropský šampionát přešel od letošní sezony pod nového promotéra společnost WRC Promoter GmbH se sídlem v německém Mnichově, jenž patří do seskupení nápojového giganta Red Bull. Promotér seriálu FIA Mistrovství světa v rally (WRC) zajišťuje i práva pro ERC, což bylo pro tento šampionát důležitým posunem ve světě rally. I v příští sezoně nejsou mezi těmito prestižními seriály žádné termínové kolize, navíc soutěže obou šampionátů nebudou následovat v dalším týdnu, ale bude zde alespoň týdenní pauza. To byl i hlavní důvod posunu termínu barumky do předposledního prázdninového víkendu ze strany promotéra. „Dvaapadesátý ročník barumky se pojede v termínu 18. – 20. srpna. Harmonogram bude vycházet z osvědčené podoby rychlostních zkoušek v letošním roce. V pátek pojedeme opět Super rychlostní zkoušku v nočních ulicích krajského města. V sobotu jsou na programy dva průjezdy trojicí rychlostních zkoušek a stejná skladba je připravena na neděli. Celkem pojedeme 13 měřených testů,“ pověděl Miloslav Regner, předseda organizačního výboru. Zlínská rally bude v příštím roce již kulatých čtyřicet let součástí mistrovství Evropy, neboť poprvé se jelo o evropské body ve Zlíně již v roce 1984!
Pevnou součástí barumky je v posledních letech neodmyslitelně Star Rally Historic. Oblíbená rally, která vyrostla do plnohodnotného podniku a pevný pilíř českého šampionátu historiků, se uskuteční v příštím roce již popatnácté. „Star Rally začne tradičně na městském okruhu a poté proběhne opět v obou víkendových dnech. Diváci se mohou těšit i v příštím roce na demonstrační jízdu Rally Legend, která bude končit v sobotu,“ uvedl Ing. Jan Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Se zveřejněním kalendáře ERC na rok 2023 jsou připraveny pro soutěžní týmy a posádky nové výzvy. Zcela nový podnik se uskuteční ve Švédsku a do evropského kalendáře se vrací rally v Maďarsku, která začátkem října uzavře finálovým kolem evropský šampionát. Poprvé v současném formátu ERC míří šampionát na sever Evropy do Švédska, kde proběhne v termínu 7. až 8. července Royal Rally of Scandinavia. Soutěž bude hostit švédský region Värmland, kde se dlouhou dobu jezdil v únoru známý podnik mistrovství světa. „Jsme velmi nadšeni, že pojedeme do Švédska a po třech letech zpět do Maďarska. Každý fanoušek rally pozná švédský podnik na sněhu, ale návrat do Värmlandu v létě přinese zcela nový prvek kalendáře. Organizační tým Rally Hungary v zákulisí neuvěřitelně tvrdě pracoval a jsme spokojeni, že udělali vše, co jsme z jejich strany vyžadovali, aby se vrátili zpět do mistrovství,“ řekl Ian Campbell, manažer ERC.
Zbytek kalendáře má podobnou skladbu jako v letošním roce. Sezona začne začátkem března na portugalské šotolině při Rally Serras de Fafe e Felgueiras se světoznámým skokem v Power Stage, která se pojede i v příštím roce s bonusovými body. Seriál poté opět zavítá na Kanárské ostrovy, kde se pojede aslfaltová Rally Islas Canarias. Poté následují dvě šotolinové rally v Polsku a v Lotyšsku. Druhou polovinu sezony zahájí zmíněná nová soutěž ve Švédsku a poté dva tradiční asfaltové podniky Rally di Roma Capitale v Itálii a Barum Czech Rally Zlín. Závěrečným podnikem sezony bude vracející se soutěž v Maďarsku. Všechny soutěže budou zahrnovat kategorie ERC, ERC3 a ERC4, zatímco Junior ERC se nepojede v Portugalsku a ve Španělsku. Z logistických důvodů vypadla ze seriálu po dlouhých letech atraktivní Azorská rally uprostřed Atlantického oceánu.
Další informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na sociálních sítích, oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
Kalendář Mistrovství Evropy v rally 2023 (ERC)
11. – 12. 3. Rally Serras de Fafe e Felgueiras (Portugalsko)
5. – 6. 5. Rally Islas Canarias (Španělsko)
20. – 21. 5. 79th Rally Poland (Polsko)
17. – 18. 6. Tet Rally Liepāja (Lotyšsko)
7. – 8. 7. Royal Rally of Scandinavia (Švédsko)
29. – 30. 7. Rally di Roma Capitale (Itálie)
18. – 20. 8. Barum Czech Rally Zlín (Česká republika)
7. – 8. 10. IV. Rally Hungary (Maďarsko)
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.