Společný závod ADAC, Autoklubu ČR a AMF - Central European Rally: vrchol motoristického sportu ve třech zemích v říjnu 2023
Jedinečná, udržitelná a spojující, to je nová Central European Rally. ADAC, Autoklub České republiky a Rakouská federace automobilového sportu (AMF) přinášejí mistrovství světa FIA v rally do srdce Evropy s inovativním konceptem. Mezinárodní automobilová federace FIA zařadila Central European Rally v roce 2023 do kalendáře mistrovství světa, premiéra této nové soutěže je naplánována na 26.-29. října 2023. Společná organizace této významné sportovní akce v Německu, České republice a Rakousku je jasným projevem spojení těchto národů a jediným společným projektem svého druhu v evropském motorsportu.
Central European Rally odstartuje v Praze a poté se přesune na náročné rychlostní zkoušky do jihozápadní části České republiky, Rakouska a Dolního Bavorska, konkrétně do okresů Freyung-Grafenau a Pasov. Cíl rally bude v Pasově. Nejenže se v tomto německém městě stékají tři řeky, ale po průjezdu třemi státy zde Central European Rally bude i důstojně zakončena v podobě slavnostního vyhlášení na stupních vítězů. Díky své poloze v regionu nedaleko hranic s Českou republikou a Rakouskem bude Pasov po celé čtyři dny centrem rally a na výstavišti bude také hostit servisní zónu.
FIA World Rally Championship je prestižním světovým šampionátem a televizní přenosy se vysílají ve více než 150 zemích. Díky efektivní hybridní technologii a udržitelnému palivu, které neobsahuje 100 % fosilních paliv, představují vozy nejvyšší třídy také technologie budoucnosti a jsou cestou k udržitelnosti.
Prezident ADAC Sport Dr. Gerd Ennser: "Jsme rádi, že se FIA WRC v roce 2023 vrací do Německa a že můžeme počítat s osvědčenými rychlostními zkouškami z ADAC 3-Städte Rallye v okresech Freyung-Grafenau a Pasov v Dolním Bavorsku. Společná organizace s Autoklubem ČR a AMF je důležitým symbolem mezinárodního porozumění a umožní navázat intenzivní vazby v tomto regionu i mimo něj. S našimi silnými partnery se postaráme o to, aby se tento závod mistrovství světa stal skvělým zážitkem pro diváky a návštěvníky z celé Evropy. Díky pečlivé technologii a průkopnickým palivům je FIA WRC světovým šampionátem, v němž mohou lidé zažít udržitelný a moderní motoristický sport. Díky tomu je Central European Rally významnou evropskou sportovní událostí a podnikem mistrovství světa, který se dokonale hodí pro ADAC."
Jan Šťovíček, Prezident Autoklubu České republiky a člen Světové rady motorsportu FIA: „FIA World Rally Championship v České republice je snem našich fanoušků mnoha generací. A nám se ho společně s přáteli z partnerských federací Německa a Rakouska povedlo naplnit. Rally je u nás jednou z nejpopulárnějších disciplín automobilového sportu, spousta českých fanoušků vášnivě sleduje soutěže mistrovství světa a nyní ji mohou vidět poprvé u nás doma! Vzhledem k hluboké tradici českého automobilového průmyslu můžeme na světový šampionát v rally nahlížet i s hrdostí na naplnění odkazu našich předků, průkopníků motorismu. Koncept Central European Rally přitom vznikl v souladu s nejmodernějšími trendy pořádání vrcholných akcí na bázi přeshraniční spolupráce, jak jsme tomu svědky i v ostatních sportech. Věřím, že vedle nezapomenutelných zážitků a zvýšení mezinárodní povědomí o České republice jako velmoci motoristického sportu bude i výrazným přínosem pro turistický ruch a ekonomiku naší země. Unikátnost Central European Rally určitě umocní záměr odstartovat ji v Praze, srdci Evropy. Děkuji všem, kteří se na realizaci myšlenky zrodu této soutěže podíleli a za důvěru kolegům ze Světové rady motorsportu FIA."
Dr. Harald Hertz, prezident Rakouské federace motoristického sportu AMF: "Jsme rádi a hrdí na to, že můžeme v roce 2023 představit FIA WRC v Rakousku. Vášeň pro motoristický sport má v Rakousku dlouhou tradici. Jako relativně malá evropská země jsme již mnoho let hostili mistrovství světa v motoristickém sportu nejvyšší úrovně, jako jsou Formule 1 a MotoGP. Tradice rally v Mühlviertelu, Jänner Rallye a rychlostních zkoušek na 3-Städte-Rallye, které už léta pořádáme v Horním Rakousku, jsou důkazem toho, jak důležitý je v Rakousku motoristický sport. Sportovní akce v Rakousku s největším počtem diváků jsou vždy motoristické akce. Společně s našimi partnery se postaráme o to, aby i FIA WRC přilákalo velké množství diváků. FIA WRC však není jen zážitkem pro fanoušky motoristického sportu, ale také důležitým symbolem přeshraniční spolupráce v Evropě."
Jakub Schimmer
PR a média – sport
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?