Společný závod ADAC, Autoklubu ČR a AMF - Central European Rally: vrchol motoristického sportu ve třech zemích v říjnu 2023
Jedinečná, udržitelná a spojující, to je nová Central European Rally. ADAC, Autoklub České republiky a Rakouská federace automobilového sportu (AMF) přinášejí mistrovství světa FIA v rally do srdce Evropy s inovativním konceptem. Mezinárodní automobilová federace FIA zařadila Central European Rally v roce 2023 do kalendáře mistrovství světa, premiéra této nové soutěže je naplánována na 26.-29. října 2023. Společná organizace této významné sportovní akce v Německu, České republice a Rakousku je jasným projevem spojení těchto národů a jediným společným projektem svého druhu v evropském motorsportu.
Central European Rally odstartuje v Praze a poté se přesune na náročné rychlostní zkoušky do jihozápadní části České republiky, Rakouska a Dolního Bavorska, konkrétně do okresů Freyung-Grafenau a Pasov. Cíl rally bude v Pasově. Nejenže se v tomto německém městě stékají tři řeky, ale po průjezdu třemi státy zde Central European Rally bude i důstojně zakončena v podobě slavnostního vyhlášení na stupních vítězů. Díky své poloze v regionu nedaleko hranic s Českou republikou a Rakouskem bude Pasov po celé čtyři dny centrem rally a na výstavišti bude také hostit servisní zónu.
FIA World Rally Championship je prestižním světovým šampionátem a televizní přenosy se vysílají ve více než 150 zemích. Díky efektivní hybridní technologii a udržitelnému palivu, které neobsahuje 100 % fosilních paliv, představují vozy nejvyšší třídy také technologie budoucnosti a jsou cestou k udržitelnosti.
Prezident ADAC Sport Dr. Gerd Ennser: "Jsme rádi, že se FIA WRC v roce 2023 vrací do Německa a že můžeme počítat s osvědčenými rychlostními zkouškami z ADAC 3-Städte Rallye v okresech Freyung-Grafenau a Pasov v Dolním Bavorsku. Společná organizace s Autoklubem ČR a AMF je důležitým symbolem mezinárodního porozumění a umožní navázat intenzivní vazby v tomto regionu i mimo něj. S našimi silnými partnery se postaráme o to, aby se tento závod mistrovství světa stal skvělým zážitkem pro diváky a návštěvníky z celé Evropy. Díky pečlivé technologii a průkopnickým palivům je FIA WRC světovým šampionátem, v němž mohou lidé zažít udržitelný a moderní motoristický sport. Díky tomu je Central European Rally významnou evropskou sportovní událostí a podnikem mistrovství světa, který se dokonale hodí pro ADAC."
Jan Šťovíček, Prezident Autoklubu České republiky a člen Světové rady motorsportu FIA: „FIA World Rally Championship v České republice je snem našich fanoušků mnoha generací. A nám se ho společně s přáteli z partnerských federací Německa a Rakouska povedlo naplnit. Rally je u nás jednou z nejpopulárnějších disciplín automobilového sportu, spousta českých fanoušků vášnivě sleduje soutěže mistrovství světa a nyní ji mohou vidět poprvé u nás doma! Vzhledem k hluboké tradici českého automobilového průmyslu můžeme na světový šampionát v rally nahlížet i s hrdostí na naplnění odkazu našich předků, průkopníků motorismu. Koncept Central European Rally přitom vznikl v souladu s nejmodernějšími trendy pořádání vrcholných akcí na bázi přeshraniční spolupráce, jak jsme tomu svědky i v ostatních sportech. Věřím, že vedle nezapomenutelných zážitků a zvýšení mezinárodní povědomí o České republice jako velmoci motoristického sportu bude i výrazným přínosem pro turistický ruch a ekonomiku naší země. Unikátnost Central European Rally určitě umocní záměr odstartovat ji v Praze, srdci Evropy. Děkuji všem, kteří se na realizaci myšlenky zrodu této soutěže podíleli a za důvěru kolegům ze Světové rady motorsportu FIA."
Dr. Harald Hertz, prezident Rakouské federace motoristického sportu AMF: "Jsme rádi a hrdí na to, že můžeme v roce 2023 představit FIA WRC v Rakousku. Vášeň pro motoristický sport má v Rakousku dlouhou tradici. Jako relativně malá evropská země jsme již mnoho let hostili mistrovství světa v motoristickém sportu nejvyšší úrovně, jako jsou Formule 1 a MotoGP. Tradice rally v Mühlviertelu, Jänner Rallye a rychlostních zkoušek na 3-Städte-Rallye, které už léta pořádáme v Horním Rakousku, jsou důkazem toho, jak důležitý je v Rakousku motoristický sport. Sportovní akce v Rakousku s největším počtem diváků jsou vždy motoristické akce. Společně s našimi partnery se postaráme o to, aby i FIA WRC přilákalo velké množství diváků. FIA WRC však není jen zážitkem pro fanoušky motoristického sportu, ale také důležitým symbolem přeshraniční spolupráce v Evropě."
Jakub Schimmer
PR a média – sport
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?