Do čela HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY se před závěrem sezony dostali dva jezdci na cupových vozech Opel Adam Cup, a to Jakub Jančík a Dominik Jakeš. O třetí místo se dělí Dominik Stříteský a Jaromír Tarabus, který letos v MČR naprosto ovládl klasifikaci 2WD vozů s jednou poháněnou nápravou a je již jistým mistrem.
Více než 80 posádek se již účastní letošního ročníku poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY určeného pro jezdce startující na závodních pneumatikách značky HANKOOK.
Zkušená dvojice „T&T“, tedy Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem na Peugeotu 208 Rally4 a pneumatikách HANKOOK letos beze zbytku naplnili roli černých koní letošní klasifikace 2WD. Svých pět startů proměnili v pět vítězství ve „dvoukolkách“, přičemž pokaždé vyhráli s rozdílem třídy o několik minut. O téměř generaci mladším soupeřům v kategorii 2WD tak Jaromír Tarabus nastavil pomyslnou laťku výkonnosti značně vysoko. V rámci hodnocení poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY mu to vyneslo aktuálně dělené třetí až čtvrté místo. O to se dělí s Dominikem Stříteským, který letos s vozem Škoda Fabia R5 nabité elitní třídy RC2 dosáhl kromě jiného na dvě druhá místa v absolutním pořadí MČR.
Do vedení HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY se díky dosavadním pěti startům proměněným v pět vítězství v silně obsazené třídě RN7 dostal Jakub Jančík se spolujezdcem Janem Jurčíkem. Se ziskem 39 bodů jim chybí pouze jeden jediný bod do celkového bodového maxima ze čtyřech započítávaných závodů, a to díky tomu, že ve Fulneku a ve Vyškově se nesešlo v jejich třídě alespoň deset posádek, což je podmínkou pro maximální bodový zisk v rámci hodnocení poháru. I tak bude ovšem pro kohokoliv velmi těžké tuto posádku překonat a s pětibodovým náskokem mají velkou šanci na konečné vítězství v poháru. Dramatičtější situace je na dalších místech. Na druhém místě je díky sérii převážně druhých míst posádka dalšího cupového Adamu Dominik Jakeš – Vítězslav Baďura, ovšem jejich pozici může snadno ohrozit zejména Dominik Stříteský, který má pouze o bod méně, a také posádka dalšího cupového Adamu Tomáš Arnošt - Jakub Kunst, kteří po jednom druhém a třech třetích místech ve třídě RN7 ztrácejí na průběžném pátém místě pouze o další bod více.
Posádky na šestém a dalších místech mají od první pětky již odstup šest a více bodů. O šesté místo se dělí Kryštof Zpěvák na Fordu Fiesta Rally4 a Adam Čepela na Fordu Puma. Kryštof Zpěvák se propadl z průběžného třetího místa po odstoupení na technické závady na bohemce i na barumce a Adama Čepelu zase přibrzdila technická závada na nedávné Rally Vyškov. Dařit se naopak začalo loňskému čtvrtému muži celkového pořadí poháru Pavlu Malaníkovi na Škodě Favorit ve třídě RN10. Dravec z rallyové obce Želechovice nad Dřevnicí po havárii v Plzni a následné absenci v Příbrami zvítězil ve třídě jak ve Fulneku, tak ve Vyškově, což mu aktuálně společně s druhým místem z jarní Kopné stačí na osmé místo v poháru. Ovšem s tím, že zatím ještě nebude škrtat žádný výsledek, takže má velkou šanci dostat se až do první pětky, stejně jako v loňském roce. To samé můžeme shodou okolností říci i o dalším rychlém jezdci na Favoritu, Otakaru Zenklovi mladšímu, který se s pětadvaceti body dělí o osmé místo s Pavlem Malaníkem. Zenkl si po technické závadě na Šumavě a havárii v Českém Krumlově připsal výrazné bodové zisky za druhé a třetí místo v tradičně masivně obsazené kategorii 4 historických vozidel na bohemce i na barumce. Zároveň je tak průběžně nejúspěšnějším jezdcem MČR-HA v hodnocení HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY, přičemž druhým nejúspěšnějším „historikem“ je Petr Jurečka s krásným Subaru Impreza 555 na čtrnáctém místě s dvaceti body. Letos se v historickém šampionátu bohužel příliš nedaří jinak favorizovanému navrátilci Janu Freiovi. Ten si sice připsal vítězství na Bohemia Rally, ale na Šumavě i v Českém Krumlově odstoupil pro technické závady a na Barum Rally havaroval na RZ Maják, takže v hodnocení poháru drží až dvacátou příčku. Elitní desítku průběžného hodnocení poháru uzavírá Karel Trněný s Fordem Fiesta R5, a to zejména díky absolutnímu čtvrtému místu v Poháru P2+ v Příbrami a pátým místům v Plzni a ve Vyškově. Elitní třída RC2 má tedy v první desítce průběžného pořadí společně s Dominikem Stříteským dva zástupce.
O zhodnocení aktuálního stavu poháru a sezony jsme požádali Martina Kamiše, zástupce promotéra poháru a dodavatele závodních pneumatik HANKOOK: „Asi nebude překvapením, že nejvíce nás těší mistrovský titul Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta, kteří startovali s naší podporou. Určitě před sezonou byli favority, ale málokdo asi čekal, že jejich převaha bude až takto drtivá. Jsem rád, že to bylo právě na našich pneumatikách a doufám, že naše spolupráce s Jaromírem bude pokračovat i příští rok,“ říká Martin Kamiš, a pokračuje: „V čele poháru máme aktuálně dva cupové Adamy. K tomu přispěla i vysoká obsazenost třídy RN7, kam Adamy spadají. Adam cup se již druhým rokem jede kompletně na pneumatikách HANKOOK, a jsem rád, že těmto vyrovnaným soubojům přispívají i naše závodní pneu. Mezi druhým a pátým a také mezi šestým a devátým místem pořadí našeho poháru jsou jenom minimální rozestupy, takže jsme velmi zvědavi, co s výsledy udělají ještě poslední dva závody v obou hlavních šampionátech, kdy už ve větší míře dojde na „škrtání“ horších výsledků. A také budeme samozřejmě sledovat, ve kterých třídách a kategoriích získají posádky na našich pneumatikách mistrovské tituly. Zatím to vypadá velmi slibně.“
„Všem posádkám přejeme v závěru sezony mnoho úspěchů. Podrobné informace o poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2022, stejně jako nabídku závodních pneumatik HANKOOK, naleznete stále zde: http://www.hankookmotorsport.cz/prihlaska-rally/,“ připomíná Martin Kamiš, a dodává: „Přestože karty už jsou, co se týče letošních výsledků, jasně rozdány, lze stále vyplnit přihlášku do poháru a na základě toho pak objednat pneumatiky za zvýhodněných podmínek. Rádi se s Vámi uvidíme také osobně ve stanu HANKOOK Motorsport v servisních zónách na všech soutěžích MČR v rally, Rallysprint série i MSR v rally, kde pro naše zákazníky poskytujeme bezplatný pneuservis a poradenství v průběhu všech soutěží.“
V HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2022 se tradičně soupeří o hodnotné ceny, které i v letošním roce mohou dosáhnout celkové hodnoty až 125.000,- Kč. Věcnými cenami pro vítěze jsou špičkové závodní pneumatiky HANKOOK:
1. místo – 8ks pneumatik HANKOOK
2. místo – 4ks pneumatik HANKOOK
3. místo – 2ks pneumatik HANKOOK
Připomeňme, že v poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY se na dálku utkávají jezdci sedmi níže vyjmenovaných šampionátů:
Mistrovství ČR v rally, Rallysprint série/Pohár 2+, MČR v rally historických automobilů, Rallysprint série historických automobilů, Majstrovstvá Slovenska v rally, Majstrovstvá Slovenska v rally historických automobilov a Slovenský Rally Pohár.
Pokud je posádka přihlášena do poháru v rámci více šampionátů, do celkového hodnocení HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2022 se jí započítává to mistrovství či série, ve kterém nasbírá nejvíce bodů.
Průběžné pořadí HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2022 k 15. 9. 2022 – prvních dvacet pět posádek:
1. Jakub Jančík – Jan Jurčík, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 39 b.
2. Dominik Jakeš – Vítězslav Baďura, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 34 b.
3.-4. Dominik Stříteský - Jiří Hovorka, Škoda Fabia R5, RC2, MČR, 33 b.
3.-4. Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát, Peugeot 208 Rally4, RC4 I, MČR, 33 b.
5. Tomáš Arnošt – Jakub Kunst, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 32 b.
6.-7. Kryštof Zpěvák – Pavel Fuksa, Ford Fiesta Rally4, RC4 II, MČR, 26 b.
6.-7. Adam Čepela – Roman Čepela, Ford Puma, RN10, RSS, 26 b.
8.-9. Pavel Malaník – Josef Sedlář, Škoda Favorit 136 L, RN10, RSS, 25 b.
8.-9. Otakar Zenkl ml. – Zdeněk Omelka, Škoda Favorit 136 L, kat. 4., MČR-HA, 25 b.
10. Karel Trněný – Christian Doerr, Ford Fiesta R5, P2+, P2+, 23 b.
11.-12. Martin Končal – František Končal, Ford Fiesta R1, RN6, RSS, 21 b.
11.-12. Michal Kolář – Jiří Gerych, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 21 b.
13.-14. Ondřej Studénka - Vojtěch Mudrák, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 20 b.
13.-14. Petr Jurečka – Pavel Jurečka, Subaru Impreza 555, kat. 5, MČR-HA, 20 b.
15. Radim Orava – Michal Poch, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 19 b.
16. Petr Hejhal – Martin Hejhal, Škoda 130 LR, kat. 4, MČR-HA, 18 b.
17. Jiří Rybák – Jan Houšť, Renault Clio Rally4, RC4 I, MČR, 17 b.
18.-20. Daniel Bartúnek – Martin Fabián, Ford Fiesta Rally4, RC4 II, RSS, 15 b.
18.-20. Antonín Řehák – Nancy Janásková, Ford Fiesta R1, RN6, RSS, 15 b.
18.-20. Jan Frei – Roman Maryška, Škoda 130 LR, kat. 4, MČR-HA, 15 b.
21. David Vodák – Tomáš Zapletal, Škoda Felicia, RN10, RSS, 13 b.
22.-24. Jiří Pohlídal jun – Jan Kubala, Peugeot 208 R2, RC4 II, MČR, 12 b.
22.-24. Michal Kolář - Kubala Jan, Opel Adam Cup, RN7, MČR, 12 b.
22.-24. Dominik Šulc – Ondřej Picka, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 12 b.
25. Jindřich Štolfa – Zděněk Hawel, Rover 220 GTI, MČR-HA, kat. 5, 11 b.
Pozn.: V případě rovnosti bodů rozhoduje v konečném pořadí poháru počet dokončených soutěží a dále nejlepší umístění v absolutním pořadí daného šampionátu v dané sezoně.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.