Do čela HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY se před závěrem sezony dostali dva jezdci na cupových vozech Opel Adam Cup, a to Jakub Jančík a Dominik Jakeš. O třetí místo se dělí Dominik Stříteský a Jaromír Tarabus, který letos v MČR naprosto ovládl klasifikaci 2WD vozů s jednou poháněnou nápravou a je již jistým mistrem.
Více než 80 posádek se již účastní letošního ročníku poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY určeného pro jezdce startující na závodních pneumatikách značky HANKOOK.
Zkušená dvojice „T&T“, tedy Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem na Peugeotu 208 Rally4 a pneumatikách HANKOOK letos beze zbytku naplnili roli černých koní letošní klasifikace 2WD. Svých pět startů proměnili v pět vítězství ve „dvoukolkách“, přičemž pokaždé vyhráli s rozdílem třídy o několik minut. O téměř generaci mladším soupeřům v kategorii 2WD tak Jaromír Tarabus nastavil pomyslnou laťku výkonnosti značně vysoko. V rámci hodnocení poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY mu to vyneslo aktuálně dělené třetí až čtvrté místo. O to se dělí s Dominikem Stříteským, který letos s vozem Škoda Fabia R5 nabité elitní třídy RC2 dosáhl kromě jiného na dvě druhá místa v absolutním pořadí MČR.
Do vedení HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY se díky dosavadním pěti startům proměněným v pět vítězství v silně obsazené třídě RN7 dostal Jakub Jančík se spolujezdcem Janem Jurčíkem. Se ziskem 39 bodů jim chybí pouze jeden jediný bod do celkového bodového maxima ze čtyřech započítávaných závodů, a to díky tomu, že ve Fulneku a ve Vyškově se nesešlo v jejich třídě alespoň deset posádek, což je podmínkou pro maximální bodový zisk v rámci hodnocení poháru. I tak bude ovšem pro kohokoliv velmi těžké tuto posádku překonat a s pětibodovým náskokem mají velkou šanci na konečné vítězství v poháru. Dramatičtější situace je na dalších místech. Na druhém místě je díky sérii převážně druhých míst posádka dalšího cupového Adamu Dominik Jakeš – Vítězslav Baďura, ovšem jejich pozici může snadno ohrozit zejména Dominik Stříteský, který má pouze o bod méně, a také posádka dalšího cupového Adamu Tomáš Arnošt - Jakub Kunst, kteří po jednom druhém a třech třetích místech ve třídě RN7 ztrácejí na průběžném pátém místě pouze o další bod více.
Posádky na šestém a dalších místech mají od první pětky již odstup šest a více bodů. O šesté místo se dělí Kryštof Zpěvák na Fordu Fiesta Rally4 a Adam Čepela na Fordu Puma. Kryštof Zpěvák se propadl z průběžného třetího místa po odstoupení na technické závady na bohemce i na barumce a Adama Čepelu zase přibrzdila technická závada na nedávné Rally Vyškov. Dařit se naopak začalo loňskému čtvrtému muži celkového pořadí poháru Pavlu Malaníkovi na Škodě Favorit ve třídě RN10. Dravec z rallyové obce Želechovice nad Dřevnicí po havárii v Plzni a následné absenci v Příbrami zvítězil ve třídě jak ve Fulneku, tak ve Vyškově, což mu aktuálně společně s druhým místem z jarní Kopné stačí na osmé místo v poháru. Ovšem s tím, že zatím ještě nebude škrtat žádný výsledek, takže má velkou šanci dostat se až do první pětky, stejně jako v loňském roce. To samé můžeme shodou okolností říci i o dalším rychlém jezdci na Favoritu, Otakaru Zenklovi mladšímu, který se s pětadvaceti body dělí o osmé místo s Pavlem Malaníkem. Zenkl si po technické závadě na Šumavě a havárii v Českém Krumlově připsal výrazné bodové zisky za druhé a třetí místo v tradičně masivně obsazené kategorii 4 historických vozidel na bohemce i na barumce. Zároveň je tak průběžně nejúspěšnějším jezdcem MČR-HA v hodnocení HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY, přičemž druhým nejúspěšnějším „historikem“ je Petr Jurečka s krásným Subaru Impreza 555 na čtrnáctém místě s dvaceti body. Letos se v historickém šampionátu bohužel příliš nedaří jinak favorizovanému navrátilci Janu Freiovi. Ten si sice připsal vítězství na Bohemia Rally, ale na Šumavě i v Českém Krumlově odstoupil pro technické závady a na Barum Rally havaroval na RZ Maják, takže v hodnocení poháru drží až dvacátou příčku. Elitní desítku průběžného hodnocení poháru uzavírá Karel Trněný s Fordem Fiesta R5, a to zejména díky absolutnímu čtvrtému místu v Poháru P2+ v Příbrami a pátým místům v Plzni a ve Vyškově. Elitní třída RC2 má tedy v první desítce průběžného pořadí společně s Dominikem Stříteským dva zástupce.
O zhodnocení aktuálního stavu poháru a sezony jsme požádali Martina Kamiše, zástupce promotéra poháru a dodavatele závodních pneumatik HANKOOK: „Asi nebude překvapením, že nejvíce nás těší mistrovský titul Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta, kteří startovali s naší podporou. Určitě před sezonou byli favority, ale málokdo asi čekal, že jejich převaha bude až takto drtivá. Jsem rád, že to bylo právě na našich pneumatikách a doufám, že naše spolupráce s Jaromírem bude pokračovat i příští rok,“ říká Martin Kamiš, a pokračuje: „V čele poháru máme aktuálně dva cupové Adamy. K tomu přispěla i vysoká obsazenost třídy RN7, kam Adamy spadají. Adam cup se již druhým rokem jede kompletně na pneumatikách HANKOOK, a jsem rád, že těmto vyrovnaným soubojům přispívají i naše závodní pneu. Mezi druhým a pátým a také mezi šestým a devátým místem pořadí našeho poháru jsou jenom minimální rozestupy, takže jsme velmi zvědavi, co s výsledy udělají ještě poslední dva závody v obou hlavních šampionátech, kdy už ve větší míře dojde na „škrtání“ horších výsledků. A také budeme samozřejmě sledovat, ve kterých třídách a kategoriích získají posádky na našich pneumatikách mistrovské tituly. Zatím to vypadá velmi slibně.“
„Všem posádkám přejeme v závěru sezony mnoho úspěchů. Podrobné informace o poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2022, stejně jako nabídku závodních pneumatik HANKOOK, naleznete stále zde: http://www.hankookmotorsport.cz/prihlaska-rally/,“ připomíná Martin Kamiš, a dodává: „Přestože karty už jsou, co se týče letošních výsledků, jasně rozdány, lze stále vyplnit přihlášku do poháru a na základě toho pak objednat pneumatiky za zvýhodněných podmínek. Rádi se s Vámi uvidíme také osobně ve stanu HANKOOK Motorsport v servisních zónách na všech soutěžích MČR v rally, Rallysprint série i MSR v rally, kde pro naše zákazníky poskytujeme bezplatný pneuservis a poradenství v průběhu všech soutěží.“
V HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2022 se tradičně soupeří o hodnotné ceny, které i v letošním roce mohou dosáhnout celkové hodnoty až 125.000,- Kč. Věcnými cenami pro vítěze jsou špičkové závodní pneumatiky HANKOOK:
1. místo – 8ks pneumatik HANKOOK
2. místo – 4ks pneumatik HANKOOK
3. místo – 2ks pneumatik HANKOOK
Připomeňme, že v poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY se na dálku utkávají jezdci sedmi níže vyjmenovaných šampionátů:
Mistrovství ČR v rally, Rallysprint série/Pohár 2+, MČR v rally historických automobilů, Rallysprint série historických automobilů, Majstrovstvá Slovenska v rally, Majstrovstvá Slovenska v rally historických automobilov a Slovenský Rally Pohár.
Pokud je posádka přihlášena do poháru v rámci více šampionátů, do celkového hodnocení HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2022 se jí započítává to mistrovství či série, ve kterém nasbírá nejvíce bodů.
Průběžné pořadí HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2022 k 15. 9. 2022 – prvních dvacet pět posádek:
1. Jakub Jančík – Jan Jurčík, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 39 b.
2. Dominik Jakeš – Vítězslav Baďura, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 34 b.
3.-4. Dominik Stříteský - Jiří Hovorka, Škoda Fabia R5, RC2, MČR, 33 b.
3.-4. Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát, Peugeot 208 Rally4, RC4 I, MČR, 33 b.
5. Tomáš Arnošt – Jakub Kunst, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 32 b.
6.-7. Kryštof Zpěvák – Pavel Fuksa, Ford Fiesta Rally4, RC4 II, MČR, 26 b.
6.-7. Adam Čepela – Roman Čepela, Ford Puma, RN10, RSS, 26 b.
8.-9. Pavel Malaník – Josef Sedlář, Škoda Favorit 136 L, RN10, RSS, 25 b.
8.-9. Otakar Zenkl ml. – Zdeněk Omelka, Škoda Favorit 136 L, kat. 4., MČR-HA, 25 b.
10. Karel Trněný – Christian Doerr, Ford Fiesta R5, P2+, P2+, 23 b.
11.-12. Martin Končal – František Končal, Ford Fiesta R1, RN6, RSS, 21 b.
11.-12. Michal Kolář – Jiří Gerych, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 21 b.
13.-14. Ondřej Studénka - Vojtěch Mudrák, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 20 b.
13.-14. Petr Jurečka – Pavel Jurečka, Subaru Impreza 555, kat. 5, MČR-HA, 20 b.
15. Radim Orava – Michal Poch, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 19 b.
16. Petr Hejhal – Martin Hejhal, Škoda 130 LR, kat. 4, MČR-HA, 18 b.
17. Jiří Rybák – Jan Houšť, Renault Clio Rally4, RC4 I, MČR, 17 b.
18.-20. Daniel Bartúnek – Martin Fabián, Ford Fiesta Rally4, RC4 II, RSS, 15 b.
18.-20. Antonín Řehák – Nancy Janásková, Ford Fiesta R1, RN6, RSS, 15 b.
18.-20. Jan Frei – Roman Maryška, Škoda 130 LR, kat. 4, MČR-HA, 15 b.
21. David Vodák – Tomáš Zapletal, Škoda Felicia, RN10, RSS, 13 b.
22.-24. Jiří Pohlídal jun – Jan Kubala, Peugeot 208 R2, RC4 II, MČR, 12 b.
22.-24. Michal Kolář - Kubala Jan, Opel Adam Cup, RN7, MČR, 12 b.
22.-24. Dominik Šulc – Ondřej Picka, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 12 b.
25. Jindřich Štolfa – Zděněk Hawel, Rover 220 GTI, MČR-HA, kat. 5, 11 b.
Pozn.: V případě rovnosti bodů rozhoduje v konečném pořadí poháru počet dokončených soutěží a dále nejlepší umístění v absolutním pořadí daného šampionátu v dané sezoně.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?