Do čela HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY se před závěrem sezony dostali dva jezdci na cupových vozech Opel Adam Cup, a to Jakub Jančík a Dominik Jakeš. O třetí místo se dělí Dominik Stříteský a Jaromír Tarabus, který letos v MČR naprosto ovládl klasifikaci 2WD vozů s jednou poháněnou nápravou a je již jistým mistrem.
Více než 80 posádek se již účastní letošního ročníku poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY určeného pro jezdce startující na závodních pneumatikách značky HANKOOK.
Zkušená dvojice „T&T“, tedy Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem na Peugeotu 208 Rally4 a pneumatikách HANKOOK letos beze zbytku naplnili roli černých koní letošní klasifikace 2WD. Svých pět startů proměnili v pět vítězství ve „dvoukolkách“, přičemž pokaždé vyhráli s rozdílem třídy o několik minut. O téměř generaci mladším soupeřům v kategorii 2WD tak Jaromír Tarabus nastavil pomyslnou laťku výkonnosti značně vysoko. V rámci hodnocení poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY mu to vyneslo aktuálně dělené třetí až čtvrté místo. O to se dělí s Dominikem Stříteským, který letos s vozem Škoda Fabia R5 nabité elitní třídy RC2 dosáhl kromě jiného na dvě druhá místa v absolutním pořadí MČR.
Do vedení HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY se díky dosavadním pěti startům proměněným v pět vítězství v silně obsazené třídě RN7 dostal Jakub Jančík se spolujezdcem Janem Jurčíkem. Se ziskem 39 bodů jim chybí pouze jeden jediný bod do celkového bodového maxima ze čtyřech započítávaných závodů, a to díky tomu, že ve Fulneku a ve Vyškově se nesešlo v jejich třídě alespoň deset posádek, což je podmínkou pro maximální bodový zisk v rámci hodnocení poháru. I tak bude ovšem pro kohokoliv velmi těžké tuto posádku překonat a s pětibodovým náskokem mají velkou šanci na konečné vítězství v poháru. Dramatičtější situace je na dalších místech. Na druhém místě je díky sérii převážně druhých míst posádka dalšího cupového Adamu Dominik Jakeš – Vítězslav Baďura, ovšem jejich pozici může snadno ohrozit zejména Dominik Stříteský, který má pouze o bod méně, a také posádka dalšího cupového Adamu Tomáš Arnošt - Jakub Kunst, kteří po jednom druhém a třech třetích místech ve třídě RN7 ztrácejí na průběžném pátém místě pouze o další bod více.
Posádky na šestém a dalších místech mají od první pětky již odstup šest a více bodů. O šesté místo se dělí Kryštof Zpěvák na Fordu Fiesta Rally4 a Adam Čepela na Fordu Puma. Kryštof Zpěvák se propadl z průběžného třetího místa po odstoupení na technické závady na bohemce i na barumce a Adama Čepelu zase přibrzdila technická závada na nedávné Rally Vyškov. Dařit se naopak začalo loňskému čtvrtému muži celkového pořadí poháru Pavlu Malaníkovi na Škodě Favorit ve třídě RN10. Dravec z rallyové obce Želechovice nad Dřevnicí po havárii v Plzni a následné absenci v Příbrami zvítězil ve třídě jak ve Fulneku, tak ve Vyškově, což mu aktuálně společně s druhým místem z jarní Kopné stačí na osmé místo v poháru. Ovšem s tím, že zatím ještě nebude škrtat žádný výsledek, takže má velkou šanci dostat se až do první pětky, stejně jako v loňském roce. To samé můžeme shodou okolností říci i o dalším rychlém jezdci na Favoritu, Otakaru Zenklovi mladšímu, který se s pětadvaceti body dělí o osmé místo s Pavlem Malaníkem. Zenkl si po technické závadě na Šumavě a havárii v Českém Krumlově připsal výrazné bodové zisky za druhé a třetí místo v tradičně masivně obsazené kategorii 4 historických vozidel na bohemce i na barumce. Zároveň je tak průběžně nejúspěšnějším jezdcem MČR-HA v hodnocení HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY, přičemž druhým nejúspěšnějším „historikem“ je Petr Jurečka s krásným Subaru Impreza 555 na čtrnáctém místě s dvaceti body. Letos se v historickém šampionátu bohužel příliš nedaří jinak favorizovanému navrátilci Janu Freiovi. Ten si sice připsal vítězství na Bohemia Rally, ale na Šumavě i v Českém Krumlově odstoupil pro technické závady a na Barum Rally havaroval na RZ Maják, takže v hodnocení poháru drží až dvacátou příčku. Elitní desítku průběžného hodnocení poháru uzavírá Karel Trněný s Fordem Fiesta R5, a to zejména díky absolutnímu čtvrtému místu v Poháru P2+ v Příbrami a pátým místům v Plzni a ve Vyškově. Elitní třída RC2 má tedy v první desítce průběžného pořadí společně s Dominikem Stříteským dva zástupce.
O zhodnocení aktuálního stavu poháru a sezony jsme požádali Martina Kamiše, zástupce promotéra poháru a dodavatele závodních pneumatik HANKOOK: „Asi nebude překvapením, že nejvíce nás těší mistrovský titul Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta, kteří startovali s naší podporou. Určitě před sezonou byli favority, ale málokdo asi čekal, že jejich převaha bude až takto drtivá. Jsem rád, že to bylo právě na našich pneumatikách a doufám, že naše spolupráce s Jaromírem bude pokračovat i příští rok,“ říká Martin Kamiš, a pokračuje: „V čele poháru máme aktuálně dva cupové Adamy. K tomu přispěla i vysoká obsazenost třídy RN7, kam Adamy spadají. Adam cup se již druhým rokem jede kompletně na pneumatikách HANKOOK, a jsem rád, že těmto vyrovnaným soubojům přispívají i naše závodní pneu. Mezi druhým a pátým a také mezi šestým a devátým místem pořadí našeho poháru jsou jenom minimální rozestupy, takže jsme velmi zvědavi, co s výsledy udělají ještě poslední dva závody v obou hlavních šampionátech, kdy už ve větší míře dojde na „škrtání“ horších výsledků. A také budeme samozřejmě sledovat, ve kterých třídách a kategoriích získají posádky na našich pneumatikách mistrovské tituly. Zatím to vypadá velmi slibně.“
„Všem posádkám přejeme v závěru sezony mnoho úspěchů. Podrobné informace o poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2022, stejně jako nabídku závodních pneumatik HANKOOK, naleznete stále zde: http://www.hankookmotorsport.cz/prihlaska-rally/,“ připomíná Martin Kamiš, a dodává: „Přestože karty už jsou, co se týče letošních výsledků, jasně rozdány, lze stále vyplnit přihlášku do poháru a na základě toho pak objednat pneumatiky za zvýhodněných podmínek. Rádi se s Vámi uvidíme také osobně ve stanu HANKOOK Motorsport v servisních zónách na všech soutěžích MČR v rally, Rallysprint série i MSR v rally, kde pro naše zákazníky poskytujeme bezplatný pneuservis a poradenství v průběhu všech soutěží.“
V HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2022 se tradičně soupeří o hodnotné ceny, které i v letošním roce mohou dosáhnout celkové hodnoty až 125.000,- Kč. Věcnými cenami pro vítěze jsou špičkové závodní pneumatiky HANKOOK:
1. místo – 8ks pneumatik HANKOOK
2. místo – 4ks pneumatik HANKOOK
3. místo – 2ks pneumatik HANKOOK
Připomeňme, že v poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY se na dálku utkávají jezdci sedmi níže vyjmenovaných šampionátů:
Mistrovství ČR v rally, Rallysprint série/Pohár 2+, MČR v rally historických automobilů, Rallysprint série historických automobilů, Majstrovstvá Slovenska v rally, Majstrovstvá Slovenska v rally historických automobilov a Slovenský Rally Pohár.
Pokud je posádka přihlášena do poháru v rámci více šampionátů, do celkového hodnocení HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2022 se jí započítává to mistrovství či série, ve kterém nasbírá nejvíce bodů.
Průběžné pořadí HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2022 k 15. 9. 2022 – prvních dvacet pět posádek:
1. Jakub Jančík – Jan Jurčík, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 39 b.
2. Dominik Jakeš – Vítězslav Baďura, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 34 b.
3.-4. Dominik Stříteský - Jiří Hovorka, Škoda Fabia R5, RC2, MČR, 33 b.
3.-4. Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát, Peugeot 208 Rally4, RC4 I, MČR, 33 b.
5. Tomáš Arnošt – Jakub Kunst, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 32 b.
6.-7. Kryštof Zpěvák – Pavel Fuksa, Ford Fiesta Rally4, RC4 II, MČR, 26 b.
6.-7. Adam Čepela – Roman Čepela, Ford Puma, RN10, RSS, 26 b.
8.-9. Pavel Malaník – Josef Sedlář, Škoda Favorit 136 L, RN10, RSS, 25 b.
8.-9. Otakar Zenkl ml. – Zdeněk Omelka, Škoda Favorit 136 L, kat. 4., MČR-HA, 25 b.
10. Karel Trněný – Christian Doerr, Ford Fiesta R5, P2+, P2+, 23 b.
11.-12. Martin Končal – František Končal, Ford Fiesta R1, RN6, RSS, 21 b.
11.-12. Michal Kolář – Jiří Gerych, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 21 b.
13.-14. Ondřej Studénka - Vojtěch Mudrák, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 20 b.
13.-14. Petr Jurečka – Pavel Jurečka, Subaru Impreza 555, kat. 5, MČR-HA, 20 b.
15. Radim Orava – Michal Poch, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 19 b.
16. Petr Hejhal – Martin Hejhal, Škoda 130 LR, kat. 4, MČR-HA, 18 b.
17. Jiří Rybák – Jan Houšť, Renault Clio Rally4, RC4 I, MČR, 17 b.
18.-20. Daniel Bartúnek – Martin Fabián, Ford Fiesta Rally4, RC4 II, RSS, 15 b.
18.-20. Antonín Řehák – Nancy Janásková, Ford Fiesta R1, RN6, RSS, 15 b.
18.-20. Jan Frei – Roman Maryška, Škoda 130 LR, kat. 4, MČR-HA, 15 b.
21. David Vodák – Tomáš Zapletal, Škoda Felicia, RN10, RSS, 13 b.
22.-24. Jiří Pohlídal jun – Jan Kubala, Peugeot 208 R2, RC4 II, MČR, 12 b.
22.-24. Michal Kolář - Kubala Jan, Opel Adam Cup, RN7, MČR, 12 b.
22.-24. Dominik Šulc – Ondřej Picka, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 12 b.
25. Jindřich Štolfa – Zděněk Hawel, Rover 220 GTI, MČR-HA, kat. 5, 11 b.
Pozn.: V případě rovnosti bodů rozhoduje v konečném pořadí poháru počet dokončených soutěží a dále nejlepší umístění v absolutním pořadí daného šampionátu v dané sezoně.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.