Úvodem je třeba říci pár slov hlavně pro nezasvěcené. Jméno Martin “Čenda“ Vodehnal není úplně neznámý pojem. Byl to mladý, talentovaný jezdec, kterého láska k motorsportu dohnala až k nebeským branám. Ač jeho život vyhasl tragicky, stalo se tak při tom, co nejvíc miloval. A tak parta přátel a fanoušků začala pořádat tuto akci, jako takovou vzpomínku na kamaráda. A teď už k letošnímu ročníku...
Je vcelku příjemné sobotní ráno a depo je již zaplněno závodními stroji. Všude panuje dobrá nálada. Blíží se hodina H a tak po krátké rozpravě a nezbytné vzpomínce na kamaráda, jehož „jméno“ celá akce nese, posádky usedají do strojů. Následuje krátké seznámení se s tratí a už nic nebrání to vše odstartovat. Vždyť, jak lépe zavzpomínat na závodníka, než si zazávodit pod jeho dohledem tam shora. Navzdory předpovědím meteorologů nás provází solidní počasí (dobře to tam Martin vyjednal). Atraktivní průlety posádek dokreslují divácké kulisy podél trati, je skutečně na co koukat. Vysoko nastavená laťka je udržena až do konce, kde nás přece jen doběhla pochmurná předpověď meteorologů. Během dne došlo bohužel i na nějaký ten karambol. Vše naštěstí pobraly plechy a tak se tu za rok zase ve zdraví můžeme sejít. Závěrem velké DÍKY všem, co se jakkoliv podíleli na přípravě a zajištění letošního ročníku.
Jan Merta
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?