Vrchol letošní sezony v podobě 51. Barum Czech rally Zlín je již minulostí a na startu nejpopulárnějšího závodu u nás nechyběl ani slušovický tým Minařík Racing. Jak je již letos téměř tradicí, tento tým reprezentovala jedna posádka – Jaromír Tarabus se spolujezdcem Danielem Trunkátem a vozem Peugeot 208 Rally4.
Klukům šlo hlavně o body do Peugeot cupu a hodnocení dvoukolek v českém šampionátu. Díky tomu, že se přihlásili právě jen do českého mistrovství, dostali od pořadatelů přidělené startovní číslo 50. Proměnlivé podmínky a časté dešťové přeháňky potrápily všechny závodníky. Jaromír s Danielem však zvládli všechny nástrahy náročné soutěže i počasí na jedničku a vyvarovali se technickým problémům i karambolům. „Barum Czech Rally Zlín byla náročná jako vždy, možná tím počasím ještě o něco víc. My jsme si závod užili, jen škoda zrušených rychlostních zkoušek, ale to byla asi daň za vyšší startovní číslo. Snažili jsme se ještě v závěru soutěže dostat na druhé místo v RC4, protože v sobotu na Držkové nám byly možná přidělené horší časy. Dělali jsme co jsme mohli, ale druhá příčka nám utekla o necelých 7 vteřin. Stejně by o nic nešlo, bylo to spíše o naší cti a rozhodně jsme se nevzdali. Jsme v cíli a co víc si přát. Počasí rozhodlo o všem. Havárie, které se během závodu staly, byly obrovské a velkou roli při nich hrálo proměnlivé počasí. Doufám, že jsou všichni v rámci možností v pořádku. My jsme se také né vždy úplně trefili správně do volby pneumatik. Třeba na Semetín jsme měli pneumatiky tvrdší a první průjezd RZ Maják jsme trošku podcenili a gumy jsme mohli mít více do mokra,“ řekl v cíli spokojený Jaromír Tarabus. Dvojice Tarabus – Trunkát si mohla zaslouženě užít oslavy na cílové rampě, protože se s předstihem stala vítězi Peugeot Cupu a vyhrála dvoukolky v Mistrovství České republiky za celou sezonu 2022. Co se týká umístění na samotné Barum rally, tak kluci na své domácí soutěži obsadili 1. místo v Peugeot cupu, třídě RC4 I i mezi českými dvoukolkami. Dále si dvojice v červenočerném Peugeotu 208 Rally4 připsala třetí příčku mezi evropskými dvoukolkami. V absolutním pořadí Barum Czech Rally Zlín kluci závod dokončili na 19. místě.
„S Peugeotem jsme na Barumce neměli nejmenší technický problém, za což patří obrovský dík mechanikům z týmu Minařík Racing. Děkuji také Danovi za celou kariéru v rally. Ukončili jsme to titulem ve dvoukolkách a v Peugeot cupu. Nechci říkat, co bude dál, ale letos to nejspíše byl náš poslední závod, protože máme maximální počet bodů a bylo by zbytečné se někde vozit. Do budoucna nemáme žádně konkrétní plány, ale když nás napadne, že se někde svezeme, tak se svezeme,“ poodhalil Jaromír Tarabus. Všichni jistě doufáme, že jsme Jaromíra s Danielem na tratích neviděli naposledy a ještě několikrát nám předvedou jejich umění v kokpitu závodního vozu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).