Vrchol letošní sezony v podobě 51. Barum Czech rally Zlín je již minulostí a na startu nejpopulárnějšího závodu u nás nechyběl ani slušovický tým Minařík Racing. Jak je již letos téměř tradicí, tento tým reprezentovala jedna posádka – Jaromír Tarabus se spolujezdcem Danielem Trunkátem a vozem Peugeot 208 Rally4.
Klukům šlo hlavně o body do Peugeot cupu a hodnocení dvoukolek v českém šampionátu. Díky tomu, že se přihlásili právě jen do českého mistrovství, dostali od pořadatelů přidělené startovní číslo 50. Proměnlivé podmínky a časté dešťové přeháňky potrápily všechny závodníky. Jaromír s Danielem však zvládli všechny nástrahy náročné soutěže i počasí na jedničku a vyvarovali se technickým problémům i karambolům. „Barum Czech Rally Zlín byla náročná jako vždy, možná tím počasím ještě o něco víc. My jsme si závod užili, jen škoda zrušených rychlostních zkoušek, ale to byla asi daň za vyšší startovní číslo. Snažili jsme se ještě v závěru soutěže dostat na druhé místo v RC4, protože v sobotu na Držkové nám byly možná přidělené horší časy. Dělali jsme co jsme mohli, ale druhá příčka nám utekla o necelých 7 vteřin. Stejně by o nic nešlo, bylo to spíše o naší cti a rozhodně jsme se nevzdali. Jsme v cíli a co víc si přát. Počasí rozhodlo o všem. Havárie, které se během závodu staly, byly obrovské a velkou roli při nich hrálo proměnlivé počasí. Doufám, že jsou všichni v rámci možností v pořádku. My jsme se také né vždy úplně trefili správně do volby pneumatik. Třeba na Semetín jsme měli pneumatiky tvrdší a první průjezd RZ Maják jsme trošku podcenili a gumy jsme mohli mít více do mokra,“ řekl v cíli spokojený Jaromír Tarabus. Dvojice Tarabus – Trunkát si mohla zaslouženě užít oslavy na cílové rampě, protože se s předstihem stala vítězi Peugeot Cupu a vyhrála dvoukolky v Mistrovství České republiky za celou sezonu 2022. Co se týká umístění na samotné Barum rally, tak kluci na své domácí soutěži obsadili 1. místo v Peugeot cupu, třídě RC4 I i mezi českými dvoukolkami. Dále si dvojice v červenočerném Peugeotu 208 Rally4 připsala třetí příčku mezi evropskými dvoukolkami. V absolutním pořadí Barum Czech Rally Zlín kluci závod dokončili na 19. místě.
„S Peugeotem jsme na Barumce neměli nejmenší technický problém, za což patří obrovský dík mechanikům z týmu Minařík Racing. Děkuji také Danovi za celou kariéru v rally. Ukončili jsme to titulem ve dvoukolkách a v Peugeot cupu. Nechci říkat, co bude dál, ale letos to nejspíše byl náš poslední závod, protože máme maximální počet bodů a bylo by zbytečné se někde vozit. Do budoucna nemáme žádně konkrétní plány, ale když nás napadne, že se někde svezeme, tak se svezeme,“ poodhalil Jaromír Tarabus. Všichni jistě doufáme, že jsme Jaromíra s Danielem na tratích neviděli naposledy a ještě několikrát nám předvedou jejich umění v kokpitu závodního vozu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?