Vrchol letošní sezony v podobě 51. Barum Czech rally Zlín je již minulostí a na startu nejpopulárnějšího závodu u nás nechyběl ani slušovický tým Minařík Racing. Jak je již letos téměř tradicí, tento tým reprezentovala jedna posádka – Jaromír Tarabus se spolujezdcem Danielem Trunkátem a vozem Peugeot 208 Rally4.
Klukům šlo hlavně o body do Peugeot cupu a hodnocení dvoukolek v českém šampionátu. Díky tomu, že se přihlásili právě jen do českého mistrovství, dostali od pořadatelů přidělené startovní číslo 50. Proměnlivé podmínky a časté dešťové přeháňky potrápily všechny závodníky. Jaromír s Danielem však zvládli všechny nástrahy náročné soutěže i počasí na jedničku a vyvarovali se technickým problémům i karambolům. „Barum Czech Rally Zlín byla náročná jako vždy, možná tím počasím ještě o něco víc. My jsme si závod užili, jen škoda zrušených rychlostních zkoušek, ale to byla asi daň za vyšší startovní číslo. Snažili jsme se ještě v závěru soutěže dostat na druhé místo v RC4, protože v sobotu na Držkové nám byly možná přidělené horší časy. Dělali jsme co jsme mohli, ale druhá příčka nám utekla o necelých 7 vteřin. Stejně by o nic nešlo, bylo to spíše o naší cti a rozhodně jsme se nevzdali. Jsme v cíli a co víc si přát. Počasí rozhodlo o všem. Havárie, které se během závodu staly, byly obrovské a velkou roli při nich hrálo proměnlivé počasí. Doufám, že jsou všichni v rámci možností v pořádku. My jsme se také né vždy úplně trefili správně do volby pneumatik. Třeba na Semetín jsme měli pneumatiky tvrdší a první průjezd RZ Maják jsme trošku podcenili a gumy jsme mohli mít více do mokra,“ řekl v cíli spokojený Jaromír Tarabus. Dvojice Tarabus – Trunkát si mohla zaslouženě užít oslavy na cílové rampě, protože se s předstihem stala vítězi Peugeot Cupu a vyhrála dvoukolky v Mistrovství České republiky za celou sezonu 2022. Co se týká umístění na samotné Barum rally, tak kluci na své domácí soutěži obsadili 1. místo v Peugeot cupu, třídě RC4 I i mezi českými dvoukolkami. Dále si dvojice v červenočerném Peugeotu 208 Rally4 připsala třetí příčku mezi evropskými dvoukolkami. V absolutním pořadí Barum Czech Rally Zlín kluci závod dokončili na 19. místě.
„S Peugeotem jsme na Barumce neměli nejmenší technický problém, za což patří obrovský dík mechanikům z týmu Minařík Racing. Děkuji také Danovi za celou kariéru v rally. Ukončili jsme to titulem ve dvoukolkách a v Peugeot cupu. Nechci říkat, co bude dál, ale letos to nejspíše byl náš poslední závod, protože máme maximální počet bodů a bylo by zbytečné se někde vozit. Do budoucna nemáme žádně konkrétní plány, ale když nás napadne, že se někde svezeme, tak se svezeme,“ poodhalil Jaromír Tarabus. Všichni jistě doufáme, že jsme Jaromíra s Danielem na tratích neviděli naposledy a ještě několikrát nám předvedou jejich umění v kokpitu závodního vozu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?