ACA ŠKODA Vančík Motorsport s Barumkou spokojený
Letošní Barumka byla neočekávaně náročná a dramatická. Byla plná malých i velkých dramat a byla velkou zkouškou jezdeckých i týmových schopností a dovedností. Protože náš tým používá pneumatiky HANKOOK, které nejsou homologovány pro Mistrovství Evropy, byli jsme znevýhodněni startovní pozicí na konci první padesátky startovního pole. Obavy z této startovní pozice se však naštěstí nenaplnily, neměla zásadní negativní vliv na konečné umístění, i když situaci samozřejmě neulehčila a pár vteřin nepochybně stála. Největším problémem bylo, že Dominik 4x čekal na startu rychlostních zkoušek a celkem tak pročekal více než hodinu. Týmová ŠKODA Fabia R5 byla ovšem dokonale naladěna, pneumatiky HANKOOK fungovaly v těžkých podmínkách výborně a pohoda v celém týmu se promítla i do dosahovaných časů, které Dominika stabilně řadily do špičky startovního pole. Vzpomínky na loňskou Barumku byly zapomenuty a konečné páté místo bylo až trochu nečekané. Znamenalo také, že v Mistrovství ČR se navýšil odstup na nejbližšího pronásledovatele Adama Březíka a výrazné posílení šancí na celkové umístění mezi prvními třemi. Dominik se spolujezdcem Jirkou Hovorkou si odnesli také zajímavou cenu za skokanský výkon. Bylo jí pečené sele, které svým dílem výrazně přispělo k důstojným týmovým oslavám úspěšného vystoupení na Barumce.
Dominik byl v cíli spokojený „Na start jsme nastupovali plně koncentrovaní a od samého začátku jsem chytil správný rytmus. Přestože jsem Barumku vlastně pořádně neznal, paradoxně na ní mám totiž z českých soutěží nejméně odjeto, neměl jsem s tím žádné problémy. Tahle pohoda trvala celou rally a nenarušily jí ani odklady startů některých rychlostek. Po sobotě jsme si řekli, že se pokusíme s klukama zabojovat o slušný výsledek, v neděli to pak byl pěkný souboj o desetinky. Nepomohlo nám ale zrušení druhého Bunče, který nám hodně seděl a který jsme v prvním průjezdu vyhráli. A konec souboje o desetinky přišel na Pindule, kdy se auto po malém uklouznutí roztočilo o břeh. Po velkém výletu mimo trať a několika poražených drobných překážkách jsme tam nechali takových 20 vteřin. Pindula je prostě Pindula, ta nic neodpouští, nás tahle chybka stála bednu. Celkově jsem ale spokojený. Upevnili jsme medailové postavení v Mistrovství ČR, ale nejvíce si cením toho, jak všechno probíhalo. Budeme chtít, abychom tuhle výbornou atmosféru přenesli i do zbývajících soutěží.“
Šéf týmu Jaroslav Vančík: „Někde vzadu v hlavě jsem měl před startem pochopitelně vzpomínky na loňský rok. I proto jsme se letos připravovali jako snad nikdy dříve. Kdyby mi někdo před startem řekl, že Dominik bude pátý, tak bych se mu vysmál. A kdyby mi někdo řekl, že se bude tahat o desetinky s Filipem Marešem, tak bych mu nevěřil. Nakonec to tak bylo a bylo to i pro mě velké a příjemné překvapení. Dominik předvedl hodně zralý výkon, vypořádal se skvěle s neustále se měnícími podmínkami i startovní pozicí v sobotu. Jsem hodně spokojený a jsem pyšný na celý tým. Všem patří velký dík. My jsme s Jendou Tománkem trochu bláznili v historicích a tam se nám také dařilo. Byla to prostě skvělá Barumka. Zasloužíme si teď všichni trochu klidnější týden a pak se začneme připravovat na závěr Mistrovství ČR.“
PR: ACA ŠKODA Vančík Motorsport
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.