Jednapadesátý ročník Barum Czech Rally Zlín patřil k nejnáročnějším. Proměnlivé počasí měnilo podmínky na rychlostních zkouškách každou minutou a nikdo si nemohl být jistý správnou volbou pneumatik. Dešťové přeháňky byly navíc velmi silné a lokální. Nebyla tak nouze o spektakulární havárie, které se naštěstí obešly bez újmy na zdraví. Letošními králi seriálu Peugeot Rally Cup a Mistrovství ČR v rallye v hodnocení dvoukolek se s předstihem stali Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát.
Do náročného závodu nastoupilo celkem sedm posádek Peugeot Rally Cupu. Kromě pravidelně startující dvojice T&T a polské posádky Pindel – Pietruzska se přidali ještě bulharští jezdci Daniel Popov a Nikola Mishev. Tato čtveřice jela s vozy Peugeot 208 Rally4, zbylé tři vozy původní specifikace R2 pilotovali Miroslav Číž, Filip Šipoš a David Ševčík. Zahraniční posádky se český Peugeot Rally Cup pochvalují a startuje jich stále více.
Podle očekávání začal nejrychleji Jaromír Tarabus, který si brzy vypracoval značný náskok. Za ním se však rozhořela bitva mezi Danielem Popovem a Miroslavem Čížem. I když měl bulharský jezdec po sobotní etapě už celkem slibný náskok, mladoboleslavský jezdec ho začal velmi rychle dohánět. Miroslav Číž zabral natolik, že v pěti testech nedělní etapy ukrojil z náskoku Popova bezmála minutu. Poslední rychlostní zkoušku projel téměř o 20 vteřin rychleji a na poslední chvíli pro sebe urval druhou příčku. Třetí dokončila bulharská posádka Daniel Popov – Angel Bashkehayov.
Miroslav Tarabus: „Trochu mě mrzely tři zrušené rychlostní zkoušky, ale s ohledem na těžké havárie, které byly příčinou, je to pochopitelné. Jsem opravdu rád, že se nikomu nic vážného nestalo, to je nejdůležitější. Počasí nám ukázalo, jak náročná může být volba pneumatik, párkrát jsme zvolili nevhodné obutí. Ale to letos potkalo asi každého. Pro nás bylo důležité udržet vedení v cupu i českých dvoukolkách. To se nám povedlo, ale pochopitelně jsem pokukoval i po nejrychlejších Evropanech. Nebýt dvou horších přidělených časů, dostali bychom se podle mého před Mabelliniho, za kterým jsme zůstali necelých sedm vteřin. Na vítězného Pelliera by to tentokrát nedalo, je opravdu velmi rychlý. Jinak jsme velice spokojení. Pět vítězství v řadě a zisk maximálního počtu bodů je parádní výsledek. Za celou sezónu jsme neměli žádné technické problémy ani defekt. Díky moc Danovi a celému týmu.“
Miroslav Číž: „Vůbec jsem nedoufal v takový výsledek. Sobota mně moc nesedla, kvůli častým nehodám se posunoval časový harmonogram, takže závěrečné erzety první etapy jsme odjeli bez světelné rampy téměř po tmě. Nebylo vidět kde je mokro a kde sucho. Tuhle sekci jsme prodali, byli jsme opatrní víc, než jsme původně chtěli. Neděle byla o poznání lepší. Když jsem viděl, že stahujeme Daniela Popova, dal jsem do toho všechno. Před poslední Pindulou jsme ztráceli asi dvanáct vteřin, při prvním průjezdu jsme mu dali patnáct. Takže jsem viděl, že by to mohlo vyjít. Na druhou stranu jsem to nechtěl někde zahodit, protože k tomu bylo letos na Barumce velmi blízko. Vyšlo to a jsem moc rád. Díky moc všem, po vydařené Bohemce je to další skvělý výsledek.“
Daniel Popov: „Barum rally je zdaleka nejtěžší soutěž, kterou jsem absolvoval. Věděli jsme, že vzhledem k našim malým zkušenostem nemůžeme pomýšlet na žádný špičkový výsledek, takže hlavním cílem bylo vyvarovat se chyb. A i když jsme byli naladěni na opatrný přístup, v těchto podmínkách jsme měli mnoho velkých momentů. Auto ale fungovalo jako vždy bezchybně. Jsem velmi rád, že jsme dostali šanci zažít Barum rally a navíc být poprvé součástí Peugeot Cupu. Jsem velkým příznivcem takových pohárů, protože podle mě poskytují nejvyrovnanější podmínky. A Peugeot Cup CZ má oproti jiným pohárům výhodu v osobě Jaromíra Tarabuse. Podle mého názoru je velmi důležité mít rychlého a velmi zkušeného závodníka jako je on, který je pro všechny mladé kluky referencí. Považuji tedy za štěstí, že jsem byl v této skupině pronásledovatelů. Barum Czech Rally Zlín není jen rallye, je to velkolepý zážitek a doufám, že si ji v budoucnu ještě někdy zopakuji!“
PR, PEUGEOT RALLY CUP CZ
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.