Sobotní etapa 51. ročníku Barum Czech Rally Zlín 2022 fanoušky rozhodně nenudila. Za to jezdce pozlobil déšť, odpoledne už mohli závodit za slunečných a suchých podmínek. Mnoho posádek už je ze hry venku, ale jedno jméno sebejistě pokračuje. Je jím nikdo jiný než Jan Kopecký, který půjde za jubilejním desátým vavřínem do nedělní etapy s náskokem 34,6 vteřiny na druhého Erika Caise. Třetí je Dominik Stříteský.
Hned na první sobotní zkoušce Březová se zrodilo překvapení. Zprvu se zdálo, že si ji podmaní Adam Březík, pak se ale do čela vyhoupl maďarský jezdec Miklós Csomós se startovním číslem 47. Famózní jízdou předčil českého konkurenta o 6,8 vteřiny. Jan Kopecký skončil až desátý.
Pořádné vzrušení ale přinesla až následující RZ Držková, nejdelší test letošního ročníku měřící 24,32 kilometru. Jistě ji odjel Jan Kopecký, který druhému Marešovi (oba Škoda Fabia Rally2 Evo) nadělil 18,4 sekundy. Kdo naopak nepoznal cíl byl Švéd Kristensson a především už s předstihem korunovaný letošní mistr Evropy Španěl Efrén Llarena, po jehož vážné nehodě byla zkouška desítky minut přerušena. Po jejím obnovení havaroval také Ital Dapro a komisaři se rozhodli tuto zkoušku zrušit.
I třetí RZ ovládl Jan Kopecký, na Semetíně předčil o 2,3 vteřiny Erika Caise. Výletem do křoví ztratil nemálo vteřin Filip Mareš. Krátce po něm na stejném místě sjel také Estonec Torn, který navíc za dvě stě metrů svůj vůz poslal na bok a taktéž se boje o umístění musel vzdát.
Druhé průjezdy už se jely na suchu. Potřetí v řadě triumfoval Kopecký před Dominikem Stříteským, jeho konkurent Cais skončil na Držkové až sedmý. Defekt na téměř tři minuty zdržel Španěla Parda, spadlá trubka od mezichladiče do turba pak srazila Adama Březíka o více jak šest minut.
Napodruhé už si jezdci vedli lépe také na zrádné Držkové. Poprvé se z prvního místa radoval Erik Cais, před Kopeckým vyhrál o osm desetin vteřiny. Naopak havárie zde zastavila vítěze RZ2 Maďara Csomóse.
Semetín ale znovu patřil Janu Kopeckému. Ze sedmi rychlostních zkoušek si připsal pátý triumf, díky čemuž si do neděle udělal komfortní náskok 34,6 vteřiny na Erika Caise. Znovu se ukázalo, že Barum rally je pro cizince extrémně náročná, neboť z čela nehavaroval žádný domácí jezdec.
51. Barum Czech Rally Zlín 2022 - pořadí po 1 etapě:1. Kopecký, Hloušek (CZE, Škoda Fabia Rally2) 1:04:06,9 hod2. Cais, Těšínský (CZE, Ford Fiesta R5 MkII) + 34,6 s3. Stříteský, Hovorka (CZE, Škoda Fabia R5) + 46,6 s4. Mareš, Bucha (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 48,2 s5. S. Wagner, Winter (AUT, Škoda Fabia Rally2) + 57,7 s6. Herczig, Ferencz (HUN, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 3:02,8 min7. Campedelli, Cantonová (ITA, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 3:08,8 min8. Battistolli, Scattolin (ITA, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 3:12,7 min9. von Thurn und Taxis, Ettel (DEU/AUT, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 3:39,2 min10. László, Berendi (HUN, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 3:41,6 min
11. Astier, Vauclare (FRA, Alpine A110 RGT) 1. místo RGT + 3:42,4 min14. Pellier, Pelamourgues (FRA, Opel Corsa Rally4) 1. ERC4J + 5:27,9 min27. Widlak, Dymurski (POL, Ford Fiesta Rally3) 1. místo ERC3 + 9:45,1 min
Vyhrané RZ:5 – Kopecký, 1 – Csomós, Cais.
Jakub Kudláč, www.czechrally.com
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?