Elitní patnáctka si po dopolední kvalifikační rychlostní zkoušce na zlínském náměstí vybrala své startovní pozice do 51. ročníku Barum Czech Rally Zlín. Všichni brali nejvyšší možné nasazení, tudíž vozy budou startovat úplně stejně, jak obsadily pořadí v kvalifikaci.
Dvojka bude patřit zahraniční posádce Simon Wagner, Gerald Winter. „Ve Zlíně je závod vždy těžký, ale těší mne, jaký čas jsme zajeli v kvalifikaci. Uvidíme, co nám přinese víkend," řekl na zaplněném náměstí jezdec rakouské posádky.
Třetí bude jezdit Filip Mareš. „Kvalifikační zkoušku jsme si užili maximálně, byl to reprezentativní shakedown. Bylo tam všechno, bláto, sucho, vše, co nás o víkendu čeká. Doufám, že na tratích moc nezmoknete ani vy, ani my a společně si vše užijeme," sdělil k fanouškům jednatřicetiletý závodník.
Startovní pořadí 51. Barum Czech Rally Zlín 2022:
1. Kopecký, Hloušek (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo) start. číslo 42. Wagner, Winter (AUT, Škoda Fabia Rally2 Evo) start. číslo 113. Mareš, Bucha (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo) start. číslo 124. Cais, Těšínský (CZE, Ford Fiesta R5 MkII) start. číslo 65. Březík, Krajča (CZE, Škoda Fabia R5) start. číslo 146. Torn, Pannas (EST, Ford Fiesta R5 MkII)) start. číslo 87. Llarena, Fernandez (ESP, Škoda Fabia Rally2 Evo) start. číslo 18. Kristensson, Johansson (SWE, Hyundai i20 R5) start. číslo 109. Battistolli, Scattolin (ITA, Škoda Fabia Rally2 Evo) start. číslo 510. Herczig, Ferencz (HUN, Škoda Fabia Rally2 Evo) start. číslo 911. Padro, Perez (ESP, Škoda Fabia Rally2 Evo), start. číslo 312. Campedelli, Canton (ITA, Škoda Fabia Rally2 Evo), start. číslo 713. Lászlo, Berendi (HUN, Škoda Fabia Rally2 Evo), start. číslo 1714. Von Thurn und Taxis, Ettel (DEU, Škoda Fabia Rally2 Evo), start. číslo 1515. Vlček, Skripová (CZE, Hyundai i20 R5), start. číslo 16
Jakub Kudláč, www.czechrally.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.