Elitní patnáctka si po dopolední kvalifikační rychlostní zkoušce na zlínském náměstí vybrala své startovní pozice do 51. ročníku Barum Czech Rally Zlín. Všichni brali nejvyšší možné nasazení, tudíž vozy budou startovat úplně stejně, jak obsadily pořadí v kvalifikaci.
Dvojka bude patřit zahraniční posádce Simon Wagner, Gerald Winter. „Ve Zlíně je závod vždy těžký, ale těší mne, jaký čas jsme zajeli v kvalifikaci. Uvidíme, co nám přinese víkend," řekl na zaplněném náměstí jezdec rakouské posádky.
Třetí bude jezdit Filip Mareš. „Kvalifikační zkoušku jsme si užili maximálně, byl to reprezentativní shakedown. Bylo tam všechno, bláto, sucho, vše, co nás o víkendu čeká. Doufám, že na tratích moc nezmoknete ani vy, ani my a společně si vše užijeme," sdělil k fanouškům jednatřicetiletý závodník.
Startovní pořadí 51. Barum Czech Rally Zlín 2022:
1. Kopecký, Hloušek (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo) start. číslo 42. Wagner, Winter (AUT, Škoda Fabia Rally2 Evo) start. číslo 113. Mareš, Bucha (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo) start. číslo 124. Cais, Těšínský (CZE, Ford Fiesta R5 MkII) start. číslo 65. Březík, Krajča (CZE, Škoda Fabia R5) start. číslo 146. Torn, Pannas (EST, Ford Fiesta R5 MkII)) start. číslo 87. Llarena, Fernandez (ESP, Škoda Fabia Rally2 Evo) start. číslo 18. Kristensson, Johansson (SWE, Hyundai i20 R5) start. číslo 109. Battistolli, Scattolin (ITA, Škoda Fabia Rally2 Evo) start. číslo 510. Herczig, Ferencz (HUN, Škoda Fabia Rally2 Evo) start. číslo 911. Padro, Perez (ESP, Škoda Fabia Rally2 Evo), start. číslo 312. Campedelli, Canton (ITA, Škoda Fabia Rally2 Evo), start. číslo 713. Lászlo, Berendi (HUN, Škoda Fabia Rally2 Evo), start. číslo 1714. Von Thurn und Taxis, Ettel (DEU, Škoda Fabia Rally2 Evo), start. číslo 1515. Vlček, Skripová (CZE, Hyundai i20 R5), start. číslo 16
Jakub Kudláč, www.czechrally.com
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.