Elitní patnáctka si po dopolední kvalifikační rychlostní zkoušce na zlínském náměstí vybrala své startovní pozice do 51. ročníku Barum Czech Rally Zlín. Všichni brali nejvyšší možné nasazení, tudíž vozy budou startovat úplně stejně, jak obsadily pořadí v kvalifikaci.
Dvojka bude patřit zahraniční posádce Simon Wagner, Gerald Winter. „Ve Zlíně je závod vždy těžký, ale těší mne, jaký čas jsme zajeli v kvalifikaci. Uvidíme, co nám přinese víkend," řekl na zaplněném náměstí jezdec rakouské posádky.
Třetí bude jezdit Filip Mareš. „Kvalifikační zkoušku jsme si užili maximálně, byl to reprezentativní shakedown. Bylo tam všechno, bláto, sucho, vše, co nás o víkendu čeká. Doufám, že na tratích moc nezmoknete ani vy, ani my a společně si vše užijeme," sdělil k fanouškům jednatřicetiletý závodník.
Startovní pořadí 51. Barum Czech Rally Zlín 2022:
1. Kopecký, Hloušek (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo) start. číslo 42. Wagner, Winter (AUT, Škoda Fabia Rally2 Evo) start. číslo 113. Mareš, Bucha (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo) start. číslo 124. Cais, Těšínský (CZE, Ford Fiesta R5 MkII) start. číslo 65. Březík, Krajča (CZE, Škoda Fabia R5) start. číslo 146. Torn, Pannas (EST, Ford Fiesta R5 MkII)) start. číslo 87. Llarena, Fernandez (ESP, Škoda Fabia Rally2 Evo) start. číslo 18. Kristensson, Johansson (SWE, Hyundai i20 R5) start. číslo 109. Battistolli, Scattolin (ITA, Škoda Fabia Rally2 Evo) start. číslo 510. Herczig, Ferencz (HUN, Škoda Fabia Rally2 Evo) start. číslo 911. Padro, Perez (ESP, Škoda Fabia Rally2 Evo), start. číslo 312. Campedelli, Canton (ITA, Škoda Fabia Rally2 Evo), start. číslo 713. Lászlo, Berendi (HUN, Škoda Fabia Rally2 Evo), start. číslo 1714. Von Thurn und Taxis, Ettel (DEU, Škoda Fabia Rally2 Evo), start. číslo 1515. Vlček, Skripová (CZE, Hyundai i20 R5), start. číslo 16
Jakub Kudláč, www.czechrally.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?