Je před námi jeden z vrcholů letošní motoristické sezóny. Jednapadesátý ročník Barum Czech Rally Zlín se koná už tento víkend. Jeho součástí je mimo jiné seriál Peugeot Rally Cup, který v rámci Barumky odjede svůj předposlední letošní podnik. Ve startovní listině figuruje téměř dvacet posádek s vozy značky Peugeot, do cupu odstartuje devět vozů.
Body za umístění na Barum Czech Rally Zlín se násobí koeficientem, takže Barumka může rozhodnout o letošním celkovém vítězi cupu. Nejblíže k němu má dvojice Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát, neboli T&T, která zatím nenašla přemožitele. Jaromír Tarabus a jeho tým jsou ve Zlíně doma, takže je čeká domácí vystoupení. „Přesně před rokem jsme si na Barumce poprvé vyzkoušeli novou generaci závodní dvěstěosmičky. Dařilo se nám i v porovnání s evropskými jezdci a Peugeota jsme si opravdu užili. Letos jsme ale v úplně jiné pozici. Na jednu stranu máme už celkem dost zkušeností s tímhle autem, na druhou musíme být zodpovědnější s ohledem na důležité body, které se ve Zlíně rozdělují. Potřebujeme především dojet a udržet vedení v cupu i ve dvoukolkách. Takže se budeme snažit jet co nejrychleji, ale zároveň také hlavou. Nechtěl bych se nechat zbytečně vyprovokovat k nějakému riziku, ale s ohledem na konkurenci to bude určitě svádět.“
Jedinou posádkou, která by mohla ohrozit průběžné vedení Jaromíra Tarabuse, je polská dvojice Filip Pindel – Krzysztof Pietruszka. „Po delší pauze se vracíme na české mistrovství. Jsem si jistý, že název Barum rally vykouzlí úsměv na tváři každého rallyového nadšence. Pro mě je to jedinečná soutěž z několika důvodů. Zaprvé je součástí mistrovství Evropy, delší a mnohem náročnější závod než ostatní podniky českého šampionátu. Už se nemohu dočkat, až zažiji atmosféru nočního prologu ve Zlíně. A přesně před rokem na jubilejní Barumce jsem měl poprvé tu čest odstartovat své dobrodružství s českým šampionátem. I když se nám tehdy nepodařilo soutěž dokončit, bude mít tato premiéra v mé kariéře vždy zvláštní místo. Prioritním cílem pro tento víkend je dojet až na rampu, ale doufám, že budeme schopni bojovat s českou i evropskou konkurencí,“ říká Filip Pindel.
Ve startovní listině Barum Czech Rally Zlín je celkem jedenáct posádek s vozy Peugeot 208 Rally4, které doplní jezdci s původní variantou (208 R2) tohoto populárního vozu. „Z tohoto pohledu je zřejmé, že závodní dvěstěosmička nové generace navázala na úspěchy svého předchůdce, který byl po prodejní i sportovní stránce velmi úspěšným modelem. Těšíme se, až se naši cupoví jezdci poměří s evropskými konkurenty, kterých dorazí na Barumku úctyhodný počet. A věřím, že si tuto podívanou nenechají ujít ani naši fanoušci,“ doplnil Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.
Slavnostní start 51. ročníku Barum Czech Rally Zlín proběhne v pátek 26.8.2022 v 16:00 hodin na Náměstí Míru ve Zlíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.