Je před námi jeden z vrcholů letošní motoristické sezóny. Jednapadesátý ročník Barum Czech Rally Zlín se koná už tento víkend. Jeho součástí je mimo jiné seriál Peugeot Rally Cup, který v rámci Barumky odjede svůj předposlední letošní podnik. Ve startovní listině figuruje téměř dvacet posádek s vozy značky Peugeot, do cupu odstartuje devět vozů.
Body za umístění na Barum Czech Rally Zlín se násobí koeficientem, takže Barumka může rozhodnout o letošním celkovém vítězi cupu. Nejblíže k němu má dvojice Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát, neboli T&T, která zatím nenašla přemožitele. Jaromír Tarabus a jeho tým jsou ve Zlíně doma, takže je čeká domácí vystoupení. „Přesně před rokem jsme si na Barumce poprvé vyzkoušeli novou generaci závodní dvěstěosmičky. Dařilo se nám i v porovnání s evropskými jezdci a Peugeota jsme si opravdu užili. Letos jsme ale v úplně jiné pozici. Na jednu stranu máme už celkem dost zkušeností s tímhle autem, na druhou musíme být zodpovědnější s ohledem na důležité body, které se ve Zlíně rozdělují. Potřebujeme především dojet a udržet vedení v cupu i ve dvoukolkách. Takže se budeme snažit jet co nejrychleji, ale zároveň také hlavou. Nechtěl bych se nechat zbytečně vyprovokovat k nějakému riziku, ale s ohledem na konkurenci to bude určitě svádět.“
Jedinou posádkou, která by mohla ohrozit průběžné vedení Jaromíra Tarabuse, je polská dvojice Filip Pindel – Krzysztof Pietruszka. „Po delší pauze se vracíme na české mistrovství. Jsem si jistý, že název Barum rally vykouzlí úsměv na tváři každého rallyového nadšence. Pro mě je to jedinečná soutěž z několika důvodů. Zaprvé je součástí mistrovství Evropy, delší a mnohem náročnější závod než ostatní podniky českého šampionátu. Už se nemohu dočkat, až zažiji atmosféru nočního prologu ve Zlíně. A přesně před rokem na jubilejní Barumce jsem měl poprvé tu čest odstartovat své dobrodružství s českým šampionátem. I když se nám tehdy nepodařilo soutěž dokončit, bude mít tato premiéra v mé kariéře vždy zvláštní místo. Prioritním cílem pro tento víkend je dojet až na rampu, ale doufám, že budeme schopni bojovat s českou i evropskou konkurencí,“ říká Filip Pindel.
Ve startovní listině Barum Czech Rally Zlín je celkem jedenáct posádek s vozy Peugeot 208 Rally4, které doplní jezdci s původní variantou (208 R2) tohoto populárního vozu. „Z tohoto pohledu je zřejmé, že závodní dvěstěosmička nové generace navázala na úspěchy svého předchůdce, který byl po prodejní i sportovní stránce velmi úspěšným modelem. Těšíme se, až se naši cupoví jezdci poměří s evropskými konkurenty, kterých dorazí na Barumku úctyhodný počet. A věřím, že si tuto podívanou nenechají ujít ani naši fanoušci,“ doplnil Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.
Slavnostní start 51. ročníku Barum Czech Rally Zlín proběhne v pátek 26.8.2022 v 16:00 hodin na Náměstí Míru ve Zlíně.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?