Je před námi jeden z vrcholů letošní motoristické sezóny. Jednapadesátý ročník Barum Czech Rally Zlín se koná už tento víkend. Jeho součástí je mimo jiné seriál Peugeot Rally Cup, který v rámci Barumky odjede svůj předposlední letošní podnik. Ve startovní listině figuruje téměř dvacet posádek s vozy značky Peugeot, do cupu odstartuje devět vozů.
Body za umístění na Barum Czech Rally Zlín se násobí koeficientem, takže Barumka může rozhodnout o letošním celkovém vítězi cupu. Nejblíže k němu má dvojice Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát, neboli T&T, která zatím nenašla přemožitele. Jaromír Tarabus a jeho tým jsou ve Zlíně doma, takže je čeká domácí vystoupení. „Přesně před rokem jsme si na Barumce poprvé vyzkoušeli novou generaci závodní dvěstěosmičky. Dařilo se nám i v porovnání s evropskými jezdci a Peugeota jsme si opravdu užili. Letos jsme ale v úplně jiné pozici. Na jednu stranu máme už celkem dost zkušeností s tímhle autem, na druhou musíme být zodpovědnější s ohledem na důležité body, které se ve Zlíně rozdělují. Potřebujeme především dojet a udržet vedení v cupu i ve dvoukolkách. Takže se budeme snažit jet co nejrychleji, ale zároveň také hlavou. Nechtěl bych se nechat zbytečně vyprovokovat k nějakému riziku, ale s ohledem na konkurenci to bude určitě svádět.“
Jedinou posádkou, která by mohla ohrozit průběžné vedení Jaromíra Tarabuse, je polská dvojice Filip Pindel – Krzysztof Pietruszka. „Po delší pauze se vracíme na české mistrovství. Jsem si jistý, že název Barum rally vykouzlí úsměv na tváři každého rallyového nadšence. Pro mě je to jedinečná soutěž z několika důvodů. Zaprvé je součástí mistrovství Evropy, delší a mnohem náročnější závod než ostatní podniky českého šampionátu. Už se nemohu dočkat, až zažiji atmosféru nočního prologu ve Zlíně. A přesně před rokem na jubilejní Barumce jsem měl poprvé tu čest odstartovat své dobrodružství s českým šampionátem. I když se nám tehdy nepodařilo soutěž dokončit, bude mít tato premiéra v mé kariéře vždy zvláštní místo. Prioritním cílem pro tento víkend je dojet až na rampu, ale doufám, že budeme schopni bojovat s českou i evropskou konkurencí,“ říká Filip Pindel.
Ve startovní listině Barum Czech Rally Zlín je celkem jedenáct posádek s vozy Peugeot 208 Rally4, které doplní jezdci s původní variantou (208 R2) tohoto populárního vozu. „Z tohoto pohledu je zřejmé, že závodní dvěstěosmička nové generace navázala na úspěchy svého předchůdce, který byl po prodejní i sportovní stránce velmi úspěšným modelem. Těšíme se, až se naši cupoví jezdci poměří s evropskými konkurenty, kterých dorazí na Barumku úctyhodný počet. A věřím, že si tuto podívanou nenechají ujít ani naši fanoušci,“ doplnil Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.
Slavnostní start 51. ročníku Barum Czech Rally Zlín proběhne v pátek 26.8.2022 v 16:00 hodin na Náměstí Míru ve Zlíně.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.