Je před námi jeden z vrcholů letošní motoristické sezóny. Jednapadesátý ročník Barum Czech Rally Zlín se koná už tento víkend. Jeho součástí je mimo jiné seriál Peugeot Rally Cup, který v rámci Barumky odjede svůj předposlední letošní podnik. Ve startovní listině figuruje téměř dvacet posádek s vozy značky Peugeot, do cupu odstartuje devět vozů.
Body za umístění na Barum Czech Rally Zlín se násobí koeficientem, takže Barumka může rozhodnout o letošním celkovém vítězi cupu. Nejblíže k němu má dvojice Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát, neboli T&T, která zatím nenašla přemožitele. Jaromír Tarabus a jeho tým jsou ve Zlíně doma, takže je čeká domácí vystoupení. „Přesně před rokem jsme si na Barumce poprvé vyzkoušeli novou generaci závodní dvěstěosmičky. Dařilo se nám i v porovnání s evropskými jezdci a Peugeota jsme si opravdu užili. Letos jsme ale v úplně jiné pozici. Na jednu stranu máme už celkem dost zkušeností s tímhle autem, na druhou musíme být zodpovědnější s ohledem na důležité body, které se ve Zlíně rozdělují. Potřebujeme především dojet a udržet vedení v cupu i ve dvoukolkách. Takže se budeme snažit jet co nejrychleji, ale zároveň také hlavou. Nechtěl bych se nechat zbytečně vyprovokovat k nějakému riziku, ale s ohledem na konkurenci to bude určitě svádět.“
Jedinou posádkou, která by mohla ohrozit průběžné vedení Jaromíra Tarabuse, je polská dvojice Filip Pindel – Krzysztof Pietruszka. „Po delší pauze se vracíme na české mistrovství. Jsem si jistý, že název Barum rally vykouzlí úsměv na tváři každého rallyového nadšence. Pro mě je to jedinečná soutěž z několika důvodů. Zaprvé je součástí mistrovství Evropy, delší a mnohem náročnější závod než ostatní podniky českého šampionátu. Už se nemohu dočkat, až zažiji atmosféru nočního prologu ve Zlíně. A přesně před rokem na jubilejní Barumce jsem měl poprvé tu čest odstartovat své dobrodružství s českým šampionátem. I když se nám tehdy nepodařilo soutěž dokončit, bude mít tato premiéra v mé kariéře vždy zvláštní místo. Prioritním cílem pro tento víkend je dojet až na rampu, ale doufám, že budeme schopni bojovat s českou i evropskou konkurencí,“ říká Filip Pindel.
Ve startovní listině Barum Czech Rally Zlín je celkem jedenáct posádek s vozy Peugeot 208 Rally4, které doplní jezdci s původní variantou (208 R2) tohoto populárního vozu. „Z tohoto pohledu je zřejmé, že závodní dvěstěosmička nové generace navázala na úspěchy svého předchůdce, který byl po prodejní i sportovní stránce velmi úspěšným modelem. Těšíme se, až se naši cupoví jezdci poměří s evropskými konkurenty, kterých dorazí na Barumku úctyhodný počet. A věřím, že si tuto podívanou nenechají ujít ani naši fanoušci,“ doplnil Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.
Slavnostní start 51. ročníku Barum Czech Rally Zlín proběhne v pátek 26.8.2022 v 16:00 hodin na Náměstí Míru ve Zlíně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.