ACA ŠKODA Vančík Motorsport je na Barum rally připraven
Barum Czech Rally Zlín je nejen pro ACA ŠKODA Vančík Motorsport vrcholem sezony. V jejím 51. ročníku chceme potvrdit letošní výkony potvrdit průběžné třetí místo v klasifikaci SONAX Mistrovství ČR v rally. Po úspěšné Bohemia Rally se tým zaměřil především na rozsáhlou repasi týmového vozu ŠKODA Fabia R5 a krátký funkční test, aby byla připravena na nástrahy téměř 203 kilometrů rychlostních zkoušek, které ji čekají. Posádka se věnovala především fyzické přípravě, protože i pro ni to bude větší zátěž než na klasickém podniku mistrovství republiky. Před startem panuje v týmu dobrá nálada a uděláme všechno pro to, abychom se v neděli odpoledne mohli spokojeně podívat na odvedený výkon a výsledek.
Manager týmu Jaroslav Vančík: „Považuji dokonalou přípravu před rally za základ úspěchu. Letos jsme se přípravě věnovali ještě intenzivněji, protože máme mistrovství velmi pěkně rozjeté a podle mého názoru Barumka hodně rozhodne. Pro nás je to jednoduché. Máme handicap startu na konci první padesátky startovní listiny a stát se může ledacos. Může to být nevýhoda, pokud nám začne pršet a na trati bude hodně vytaháno, je tam riziko přerušení rally, ale stejně tak může zapršet prvním vozům a my pojedeme už na osychajícím. V každém případě se až nejdříve po sobotní první sekci a umístění v ní budeme rozhodovat o další taktice. Pro mě jako šéfa týmu to bude také trochu zvláštní situace, protože jsme se s Jendou Tománkem pustili do projektu tři veteráni a po dlouhé době se podívám na rychlostky barumky zpoza volantu.“
Pro Dominika Stříteského je to teprve třetí start na Barumce: „Barumka je největší výzvou pro každého českého soutěžáka a já jsem na ní nedělní rampu ještě nenavštívil. Mám s ní tak paradoxně ze všech českých rally asi nejmenší zkušenosti. S pohárovým Oplem jsme před třemi roky jeli jen první etapu a vloni jsme skončili na třetí rychlostce, tento rok chceme především dojet a zapomenout tak i na loňský Semetín. To je hlavní cíl. Startovní číslo nám to vůbec neusnadňuje, startujeme až po celém poli evropského mistrovství, tak nás v sobotu čeká perná práce. Doufám, že se jí zhostíme co nejlépe a v neděli bych byl rád, kdyby se nám podařilo se prosadit až někam k první desítce celkového pořadí. Hlavním cílem pro nás ale je dobrý bodový příděl do českého mistrovství, tedy umístění do pátého místa. S evropany se honit nebudeme.“
PR
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.