Dominik Stříteský má s Barumkou nevyřízené účty

Bohemia Rally (CZE)
Bohemia Rally (CZE), foto: www.rallyzone.cz | Procházka, Milan
RallyZone.cz 25. srpna 2022 07:41
Sdílej:

ACA ŠKODA Vančík Motorsport je na Barum rally připraven

Barum Czech Rally Zlín je nejen pro ACA ŠKODA Vančík Motorsport vrcholem sezony. V jejím 51. ročníku chceme potvrdit letošní výkony potvrdit průběžné třetí místo v klasifikaci SONAX Mistrovství ČR v rally. Po úspěšné Bohemia Rally se tým zaměřil především na rozsáhlou repasi týmového vozu ŠKODA Fabia R5 a krátký funkční test, aby byla připravena na nástrahy téměř 203 kilometrů rychlostních zkoušek, které ji čekají. Posádka se věnovala především fyzické přípravě, protože i pro ni to bude větší zátěž než na klasickém podniku mistrovství republiky. Před startem panuje v týmu dobrá nálada a uděláme všechno pro to, abychom se v neděli odpoledne mohli spokojeně podívat na odvedený výkon a výsledek.

Manager týmu Jaroslav Vančík: „Považuji dokonalou přípravu před rally za základ úspěchu. Letos jsme se přípravě věnovali ještě intenzivněji, protože máme mistrovství velmi pěkně rozjeté a podle mého názoru Barumka hodně rozhodne. Pro nás je to jednoduché. Máme handicap startu na konci první padesátky startovní listiny a stát se může ledacos. Může to být nevýhoda, pokud nám začne pršet a na trati bude hodně vytaháno, je tam riziko přerušení rally, ale stejně tak může zapršet prvním vozům a my pojedeme už na osychajícím. V každém případě se až nejdříve po sobotní první sekci a umístění v ní budeme rozhodovat o další taktice. Pro mě jako šéfa týmu to bude také trochu zvláštní situace, protože jsme se s Jendou Tománkem pustili do projektu tři veteráni a po dlouhé době se podívám na rychlostky barumky zpoza volantu.“

Pro Dominika Stříteského je to teprve třetí start na Barumce: „Barumka je největší výzvou pro každého českého soutěžáka a já jsem na ní nedělní rampu ještě nenavštívil. Mám s ní tak paradoxně ze všech českých rally asi nejmenší zkušenosti.  S pohárovým Oplem jsme před třemi roky jeli jen první etapu a vloni jsme skončili na třetí rychlostce, tento rok chceme především dojet a zapomenout tak i na loňský Semetín. To je hlavní cíl. Startovní číslo nám to vůbec neusnadňuje, startujeme až po celém poli evropského mistrovství, tak nás v sobotu čeká perná práce. Doufám, že se jí zhostíme co nejlépe a v neděli bych byl rád, kdyby se nám podařilo se prosadit až někam k první desítce celkového pořadí. Hlavním cílem pro nás ale je dobrý bodový příděl do českého mistrovství, tedy umístění do pátého místa. S evropany se honit nebudeme.“

PR

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.