Za necelé dva týdny odstartuje ve Zlíně předposlední soutěž osmidílného seriálu Mistrovství Evropy v rally (ERC) Barum Czech Rally Zlín (26. – 28. srpna 2022). Soutěžní posádky zároveň čeká boj o důležité body do hodnocení Sonax Mistrovství České republiky v rally (MCR). Do sekretariátu soutěže dorazily přihlášky celkem 115 soutěžících z 21 států. Do Zlína přijede téměř kompletní špička letošního evropského šampionátu, z prvních sedmi jezdců v průběžném hodnocení schází pouze Španěl Nil Solans.
K největším favoritům zlínské rally, která startuje v pátek 26. srpna v 16 hodin z náměstí Míru před radnicí, patří devítinásobný vítěz barumky a osminásobný český šampion Jan Kopecký (Škoda Fabia Rally2 Evo) a dále talentovaný mladík Erik Cais (Ford Fiesta R5 MkII), který letos pravidelně startuje v mistrovství světa. Před rokem zlínského rodáka k senzačnímu triumfu zastavila až havárie v poslední rychlostní zkoušce.
Z evropské špičky přijede do Zlína téměř jistý evropský šampion Efrén Llarena, dále druhý jezdec v pořadí Simone Tempestini z Rumunska, čtvrtý v průběžné klasifikaci Španěl Javier Pardo nebo pátý Alberto Battistolli z Itálie (všichni Škoda Fabia Rally2 Evo). Na přední pozice budou určitě pomýšlet dále Simone Campedelli z Itálie, Simon Wagner z Rakouska, Norbert Herczig z Maďarska (všichni Škoda Fabia Rally2 Evo), Tom Kristensson ze Švédska (Hyundai i20 R5) a Estonec Ken Torn (Ford Fiesta R5 MkII).
Z české špičky se představí dále vedle Kopeckého a Caise velmi rychlý Filip Mareš (Škoda Fabia Rally2 Evo), který na předchozí soutěži ME vyhrál v silné konkurenci hned tři rychlostní zkoušky. Dále pojede s prioritou ERC1 Petr Semerád (Škoda Fabia Rally2 Evo), Adam Březík (Škoda Fabia R5) a Martin Vlček (Hyundai i20 R5).
V rámci mezinárodního pole se představí Dominik Stříteský, Aleš Jirásek, Michal Horák, Miklós Csomós z Maďarska (všichni Škoda Fabia R5), Antonín Tlusťák (Škoda Fabia Rally2 Evo), Petr Zedník (Ford Fiesta R5 MkII) a další. Celkem najdeme na seznamu přihlášených 25 vozů kategorie Rally2/R5. Mnohonásobný český šampion Václav Pech pojede s vozem Ford Focus WRC v národním poli, kde se představí dále například Petr Nešetřil (Porsche 997 GT3) nebo Pavel Ševčík (Mitsubishi Lancer Evo IX).
V kategorii RGT se objeví například Emmanuel Guigou, Raphael Astier (oba Alpine A110 RGT), Roberto Gobbin z Itálie (Fiat Abarth 124 RGT) a v kategorii ERC3 pojede ve čtyřkolce Ford Fiesta Rally3 Igor Widlak z Polska.
V hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou je přihlášeno kvalitní startovní pole a rozhodně se bude, na co koukat. K favoritům patří trio jezdců ve složení lídr ERC4 Oscar Palomo ze Španělska (Peugeot 208 Rally4), vedoucí jezdec ERC4 Junior Laurent Pellier z Francie (Opel Corsa Rally4) a Ital Andrea Mabellini (Renault Clio Rally4). Kartami na předních místech určitě zamíchají rychlý finský mladík Toni Herranen z Finska, Victor Hansen ze Švédska (oba Ford Fiesta Rally4), Roberto Dapra z Itálie (Renault Clio Rally4) nebo Paulo Soria z Argentiny (Renault Clio Rally5).
Z českých jezdců pojedou o přední příčky lídr českého šampionátu Jaromír Tarabus (Peugeot 208 Rally4), Evropan Daniel Polášek (Ford Fiesta Rally4), Lukáš Frána (Citroën DS3 R3T), Robert Hordossy, David Štefan (oba Peugeot 208 Rally4) atd. Z celkového počtu přihlášených pojede 74 posádek v mezinárodním poli, z uvedeného počtu je 44 s prioritou ERC, přičemž s prioritou ERC1 pojede sedmnáct jezdců.
Zpestřením startovného pole budou i tři ženy za volantem. Jezdecké umění předvedou na českých tratích známé Adrienn Vogelová z Maďarska (Ford Fiesta Rally4), Jekatěrina Statijevová z Bulharska (Opel Corsa Rally4) a premiérově i Cristiana Opreaová z Rumunska (Peugeot 208 R2). Další informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na sociálních sítích, oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.