Už počtrnácté se stane STAR RALLY HISTORIC (26. – 28. srpna 2022) neodmyslitelně součástí barumky. Tato oblíbená rally, která vyrostla do plnohodnotného podniku a pevný pilíř českého šampionátu historiků, se uskuteční opět po tři dny od pátku do neděle. Diváci se mohou těšit opět na demonstrační jízdu Rally legend.
V těchto dnech byla schválena a vydána národní autoritou zvláštní ustanovení. Soutěž se započítává do Autoklub Mistrovství České republiky v rally historických automobilů 2022, dále se pojede jako volný mezinárodní podnik rally historických automobilů a demonstrační jízda Rally legend. Pořadatelé z Auto klubu Barum Zlín v AČR připravili opět třídenní zápolení historiků a posádky se objeví na všech rychlostních zkouškách podobně jako soudobé vozy. Novým ředitelem zlínské rally historiků se stal Zdeněk Bělák, bývalý spolujezdec a v současnosti činovník na českých rally, kde nejčastěji působí v roli sportovního komisaře.
Prezentace soutěžících bude zahájena již ve středečním odpoledni, kdy začne v prostorách UTB Zlín na Mostní ulici administrativní přejímka, výdej itinerářů a GPS. Seznamovací jízdy jsou na programu ve dvou dnech a začínají ve čtvrtek 25. srpna dopoledne. Servisní parkoviště bude umístěno v krajském městě Zlíně v bývalém svitovském areálu na ulici Dvacátá (parking, společnost Cream). Slavnostní start se uskuteční v pátek 26. srpna ve 14 hodin před zlínskou radnicí a v 18:30 hodin zaburácí motory na populární městské speciálce v ulicích Zlína. V sobotu 27. srpna jsou na programu tři úseky rychlostních zkoušek s názvy Březová, Držková a Semetín, přičemž s výjimkou posledního jmenovaného testu posádky absolvují jednotlivé úseky dvakrát. Na startovní pole čeká během první etapy porce 95 ostrých kilometrů.
Soutěž poté vyvrcholí v neděli 28. srpna pěti rychlostními zkouškami na třech úsecích, kdy je na samotný závěr připraven druhý průjezd náročným dvacetikilometrovým úsekem Pindula. Předtím posádky absolvují dva průjezdy legendární rychlostní zkouškou Maják, dále se představí na Bunči a po ránu si vyzkouší i první průjezd erzetou Pindula. Diváci uvidí během druhé etapy průjezdy historiků vždy před startem soudobých automobilů. Na cílové rampě se objeví první vůz v 14:18 hodin.
14. Star Rally Historic 2022 měří celkem 484 km a obsahuje 11 rychlostních zkoušek v celkové délce 176 km. Demonstrační jízda Rally Legend dojede do cíle již v sobotním večeru, měří celkem 283 km a obsahuje 6 rychlostních zkoušek v celkové délce 95 km.
Zlínští pořadatelé očekávají kvalitní startovní pole včetně zahraničních posádek. Poslední tři ročníky vyhrál Vlastimil Neumann na voze Ford Escort RS Cosworth, letos na startu nemá chybět ani Jaroslav Vančík na krásném voze BMW M3. Další informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na sociálních sítích, oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).