Už počtrnácté se stane STAR RALLY HISTORIC (26. – 28. srpna 2022) neodmyslitelně součástí barumky. Tato oblíbená rally, která vyrostla do plnohodnotného podniku a pevný pilíř českého šampionátu historiků, se uskuteční opět po tři dny od pátku do neděle. Diváci se mohou těšit opět na demonstrační jízdu Rally legend.
V těchto dnech byla schválena a vydána národní autoritou zvláštní ustanovení. Soutěž se započítává do Autoklub Mistrovství České republiky v rally historických automobilů 2022, dále se pojede jako volný mezinárodní podnik rally historických automobilů a demonstrační jízda Rally legend. Pořadatelé z Auto klubu Barum Zlín v AČR připravili opět třídenní zápolení historiků a posádky se objeví na všech rychlostních zkouškách podobně jako soudobé vozy. Novým ředitelem zlínské rally historiků se stal Zdeněk Bělák, bývalý spolujezdec a v současnosti činovník na českých rally, kde nejčastěji působí v roli sportovního komisaře.
Prezentace soutěžících bude zahájena již ve středečním odpoledni, kdy začne v prostorách UTB Zlín na Mostní ulici administrativní přejímka, výdej itinerářů a GPS. Seznamovací jízdy jsou na programu ve dvou dnech a začínají ve čtvrtek 25. srpna dopoledne. Servisní parkoviště bude umístěno v krajském městě Zlíně v bývalém svitovském areálu na ulici Dvacátá (parking, společnost Cream). Slavnostní start se uskuteční v pátek 26. srpna ve 14 hodin před zlínskou radnicí a v 18:30 hodin zaburácí motory na populární městské speciálce v ulicích Zlína. V sobotu 27. srpna jsou na programu tři úseky rychlostních zkoušek s názvy Březová, Držková a Semetín, přičemž s výjimkou posledního jmenovaného testu posádky absolvují jednotlivé úseky dvakrát. Na startovní pole čeká během první etapy porce 95 ostrých kilometrů.
Soutěž poté vyvrcholí v neděli 28. srpna pěti rychlostními zkouškami na třech úsecích, kdy je na samotný závěr připraven druhý průjezd náročným dvacetikilometrovým úsekem Pindula. Předtím posádky absolvují dva průjezdy legendární rychlostní zkouškou Maják, dále se představí na Bunči a po ránu si vyzkouší i první průjezd erzetou Pindula. Diváci uvidí během druhé etapy průjezdy historiků vždy před startem soudobých automobilů. Na cílové rampě se objeví první vůz v 14:18 hodin.
14. Star Rally Historic 2022 měří celkem 484 km a obsahuje 11 rychlostních zkoušek v celkové délce 176 km. Demonstrační jízda Rally Legend dojede do cíle již v sobotním večeru, měří celkem 283 km a obsahuje 6 rychlostních zkoušek v celkové délce 95 km.
Zlínští pořadatelé očekávají kvalitní startovní pole včetně zahraničních posádek. Poslední tři ročníky vyhrál Vlastimil Neumann na voze Ford Escort RS Cosworth, letos na startu nemá chybět ani Jaroslav Vančík na krásném voze BMW M3. Další informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na sociálních sítích, oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.