Už počtrnácté se stane STAR RALLY HISTORIC (26. – 28. srpna 2022) neodmyslitelně součástí barumky. Tato oblíbená rally, která vyrostla do plnohodnotného podniku a pevný pilíř českého šampionátu historiků, se uskuteční opět po tři dny od pátku do neděle. Diváci se mohou těšit opět na demonstrační jízdu Rally legend.
V těchto dnech byla schválena a vydána národní autoritou zvláštní ustanovení. Soutěž se započítává do Autoklub Mistrovství České republiky v rally historických automobilů 2022, dále se pojede jako volný mezinárodní podnik rally historických automobilů a demonstrační jízda Rally legend. Pořadatelé z Auto klubu Barum Zlín v AČR připravili opět třídenní zápolení historiků a posádky se objeví na všech rychlostních zkouškách podobně jako soudobé vozy. Novým ředitelem zlínské rally historiků se stal Zdeněk Bělák, bývalý spolujezdec a v současnosti činovník na českých rally, kde nejčastěji působí v roli sportovního komisaře.
Prezentace soutěžících bude zahájena již ve středečním odpoledni, kdy začne v prostorách UTB Zlín na Mostní ulici administrativní přejímka, výdej itinerářů a GPS. Seznamovací jízdy jsou na programu ve dvou dnech a začínají ve čtvrtek 25. srpna dopoledne. Servisní parkoviště bude umístěno v krajském městě Zlíně v bývalém svitovském areálu na ulici Dvacátá (parking, společnost Cream). Slavnostní start se uskuteční v pátek 26. srpna ve 14 hodin před zlínskou radnicí a v 18:30 hodin zaburácí motory na populární městské speciálce v ulicích Zlína. V sobotu 27. srpna jsou na programu tři úseky rychlostních zkoušek s názvy Březová, Držková a Semetín, přičemž s výjimkou posledního jmenovaného testu posádky absolvují jednotlivé úseky dvakrát. Na startovní pole čeká během první etapy porce 95 ostrých kilometrů.
Soutěž poté vyvrcholí v neděli 28. srpna pěti rychlostními zkouškami na třech úsecích, kdy je na samotný závěr připraven druhý průjezd náročným dvacetikilometrovým úsekem Pindula. Předtím posádky absolvují dva průjezdy legendární rychlostní zkouškou Maják, dále se představí na Bunči a po ránu si vyzkouší i první průjezd erzetou Pindula. Diváci uvidí během druhé etapy průjezdy historiků vždy před startem soudobých automobilů. Na cílové rampě se objeví první vůz v 14:18 hodin.
14. Star Rally Historic 2022 měří celkem 484 km a obsahuje 11 rychlostních zkoušek v celkové délce 176 km. Demonstrační jízda Rally Legend dojede do cíle již v sobotním večeru, měří celkem 283 km a obsahuje 6 rychlostních zkoušek v celkové délce 95 km.
Zlínští pořadatelé očekávají kvalitní startovní pole včetně zahraničních posádek. Poslední tři ročníky vyhrál Vlastimil Neumann na voze Ford Escort RS Cosworth, letos na startu nemá chybět ani Jaroslav Vančík na krásném voze BMW M3. Další informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na sociálních sítích, oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.