Už počtrnácté se stane STAR RALLY HISTORIC (26. – 28. srpna 2022) neodmyslitelně součástí barumky. Tato oblíbená rally, která vyrostla do plnohodnotného podniku a pevný pilíř českého šampionátu historiků, se uskuteční opět po tři dny od pátku do neděle. Diváci se mohou těšit opět na demonstrační jízdu Rally legend.
V těchto dnech byla schválena a vydána národní autoritou zvláštní ustanovení. Soutěž se započítává do Autoklub Mistrovství České republiky v rally historických automobilů 2022, dále se pojede jako volný mezinárodní podnik rally historických automobilů a demonstrační jízda Rally legend. Pořadatelé z Auto klubu Barum Zlín v AČR připravili opět třídenní zápolení historiků a posádky se objeví na všech rychlostních zkouškách podobně jako soudobé vozy. Novým ředitelem zlínské rally historiků se stal Zdeněk Bělák, bývalý spolujezdec a v současnosti činovník na českých rally, kde nejčastěji působí v roli sportovního komisaře.
Prezentace soutěžících bude zahájena již ve středečním odpoledni, kdy začne v prostorách UTB Zlín na Mostní ulici administrativní přejímka, výdej itinerářů a GPS. Seznamovací jízdy jsou na programu ve dvou dnech a začínají ve čtvrtek 25. srpna dopoledne. Servisní parkoviště bude umístěno v krajském městě Zlíně v bývalém svitovském areálu na ulici Dvacátá (parking, společnost Cream). Slavnostní start se uskuteční v pátek 26. srpna ve 14 hodin před zlínskou radnicí a v 18:30 hodin zaburácí motory na populární městské speciálce v ulicích Zlína. V sobotu 27. srpna jsou na programu tři úseky rychlostních zkoušek s názvy Březová, Držková a Semetín, přičemž s výjimkou posledního jmenovaného testu posádky absolvují jednotlivé úseky dvakrát. Na startovní pole čeká během první etapy porce 95 ostrých kilometrů.
Soutěž poté vyvrcholí v neděli 28. srpna pěti rychlostními zkouškami na třech úsecích, kdy je na samotný závěr připraven druhý průjezd náročným dvacetikilometrovým úsekem Pindula. Předtím posádky absolvují dva průjezdy legendární rychlostní zkouškou Maják, dále se představí na Bunči a po ránu si vyzkouší i první průjezd erzetou Pindula. Diváci uvidí během druhé etapy průjezdy historiků vždy před startem soudobých automobilů. Na cílové rampě se objeví první vůz v 14:18 hodin.
14. Star Rally Historic 2022 měří celkem 484 km a obsahuje 11 rychlostních zkoušek v celkové délce 176 km. Demonstrační jízda Rally Legend dojede do cíle již v sobotním večeru, měří celkem 283 km a obsahuje 6 rychlostních zkoušek v celkové délce 95 km.
Zlínští pořadatelé očekávají kvalitní startovní pole včetně zahraničních posádek. Poslední tři ročníky vyhrál Vlastimil Neumann na voze Ford Escort RS Cosworth, letos na startu nemá chybět ani Jaroslav Vančík na krásném voze BMW M3. Další informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na sociálních sítích, oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.