Velmi zajímavý průběh mělo čtvrté letošní pokračování Peugeot Rally Cupu, které se uskutečnilo v rámci středočeské Bohemia Rally Mladá Boleslav. I když opět zvítězila posádka T&T, tentokrát jí výrazně sekundovala dvojice domácích jezdců s Peugeoty 208R2. Velmi rychlé časy zajížděl konstantně především Miroslav Číž, který společně s Věrou Pečenkovou vybojoval druhé místo. Dvojice Dominik Brož – Jakub Navrátil skončila třetí.
Jaromír Tarabus odjel z Mladé Boleslavi opět s plným počtem bodů a upevnil tak své průběžné vedení v cupu i v hodnocení dvoukolek. „Bohemka byla pěkná a jako vždy náročná. V úvodu jsme trochu zaspali a pozlobil nás Míra Číž i Dominik Brož se slabšími vozy. Byli docela blízko. Museli jsme zrychlit, abychom najeli nějaký č as už v sobotu a nenechávali to až na závěr soutěže. Měli jsme i několik okamžiků na hraně, ale za nás vydařený víkend a už se těšíme k nám na Barumku,“ zhodnotil průběh podniku Jaromír Tarabus.
Domácí dvojice Miroslav Číž – Věra Pečenková zajížděla celý víkend velmi kvalitní časy, v páté rychlostní zkoušce za sebou nechala i Jaromíra Tarabuse. „Po technických problémech z úvodu sezóny jsem si potřeboval spravit chuť. Tohle byla moje druhá Bohemka s Věrou a myslím, že si v autě dobře rozumíme. Jelo se nám dobře, i když jsem byl trochu pod tlakem sám ze sebe. Měl jsem delší pauzu, a navíc domácí podnik je z tohoto pohledu vždy náročnější. Ale to opadlo hned po startu. Tratě Bohemky mně vyhovují, jsou rychlé i technické, a to mám rád. Nečekal jsem, že budeme takhle rychlí, ale pochopitelně mě to potěšilo. Jsem rád, že jsme udrželi tempo až do cíle,“ okomentoval své umístění Miroslav Číž.
Třetí pozice v cíli patřila další domácí posádce Dominik Brož – Jakub Navrátil. Dominik letos startuje pouze na vybraných podnicích a Bohemku si tradičně nenechal ujít. „Bohemka byla jasná víceméně hned, protože ji máme za barákem, což nám šetří nejen čas, ale také náklady na dopravu a logistiku. Závod jsme si chtěli hlavně užít, těšil jsem se také na novou šotolinu. To je povrch, kde se bavím nejvíc. Byl to fajn víkend, třetí místo v cupu i ve dvoukolkách je dobrý výsledek a musím uznat, že Míra Číž zajel skvěle,“ ohodnotil závod Dominik Brož.
Do konce závěru letošního ročníku Peugeot Rally Cupu zbývají pouhé dva podniky. Nadcházejícím vrcholem sezóny bude proslulá Barum Czech Rally Zlín, která tradičně proběhne poslední prázdninový víkend.
PEUGEOT RALLY CUP CZ Jan Koudelka
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.