Velmi zajímavý průběh mělo čtvrté letošní pokračování Peugeot Rally Cupu, které se uskutečnilo v rámci středočeské Bohemia Rally Mladá Boleslav. I když opět zvítězila posádka T&T, tentokrát jí výrazně sekundovala dvojice domácích jezdců s Peugeoty 208R2. Velmi rychlé časy zajížděl konstantně především Miroslav Číž, který společně s Věrou Pečenkovou vybojoval druhé místo. Dvojice Dominik Brož – Jakub Navrátil skončila třetí.
Jaromír Tarabus odjel z Mladé Boleslavi opět s plným počtem bodů a upevnil tak své průběžné vedení v cupu i v hodnocení dvoukolek. „Bohemka byla pěkná a jako vždy náročná. V úvodu jsme trochu zaspali a pozlobil nás Míra Číž i Dominik Brož se slabšími vozy. Byli docela blízko. Museli jsme zrychlit, abychom najeli nějaký č as už v sobotu a nenechávali to až na závěr soutěže. Měli jsme i několik okamžiků na hraně, ale za nás vydařený víkend a už se těšíme k nám na Barumku,“ zhodnotil průběh podniku Jaromír Tarabus.
Domácí dvojice Miroslav Číž – Věra Pečenková zajížděla celý víkend velmi kvalitní časy, v páté rychlostní zkoušce za sebou nechala i Jaromíra Tarabuse. „Po technických problémech z úvodu sezóny jsem si potřeboval spravit chuť. Tohle byla moje druhá Bohemka s Věrou a myslím, že si v autě dobře rozumíme. Jelo se nám dobře, i když jsem byl trochu pod tlakem sám ze sebe. Měl jsem delší pauzu, a navíc domácí podnik je z tohoto pohledu vždy náročnější. Ale to opadlo hned po startu. Tratě Bohemky mně vyhovují, jsou rychlé i technické, a to mám rád. Nečekal jsem, že budeme takhle rychlí, ale pochopitelně mě to potěšilo. Jsem rád, že jsme udrželi tempo až do cíle,“ okomentoval své umístění Miroslav Číž.
Třetí pozice v cíli patřila další domácí posádce Dominik Brož – Jakub Navrátil. Dominik letos startuje pouze na vybraných podnicích a Bohemku si tradičně nenechal ujít. „Bohemka byla jasná víceméně hned, protože ji máme za barákem, což nám šetří nejen čas, ale také náklady na dopravu a logistiku. Závod jsme si chtěli hlavně užít, těšil jsem se také na novou šotolinu. To je povrch, kde se bavím nejvíc. Byl to fajn víkend, třetí místo v cupu i ve dvoukolkách je dobrý výsledek a musím uznat, že Míra Číž zajel skvěle,“ ohodnotil závod Dominik Brož.
Do konce závěru letošního ročníku Peugeot Rally Cupu zbývají pouhé dva podniky. Nadcházejícím vrcholem sezóny bude proslulá Barum Czech Rally Zlín, která tradičně proběhne poslední prázdninový víkend.
PEUGEOT RALLY CUP CZ Jan Koudelka
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.