Další závodní víkend měl na programu Minařík Racing. Tentokrát se slušovický tým vydal soutěžit do Mladé Boleslavi a okolí, kde se uskutečnil pátý podnik Mistrovství České republiky v rally. Do Rally Bohemia odstartovala posádka Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát a jak je již letošním rokem zvykem, kluci usedli do vozu Peugeot 208 Rally4.
Dvojice dostala od pořadatelů přiděleno startovní číslo 15 a vydala se již v pátek na trať v Sosnové, která se letos započítávala do celkové klasifikace. Na úvodní rychlostní zkoušce se Jaromír s Danielem umístili na prvním místě mezi dvoukolkami i v rámci Peugeot cupu. V pátek více RZ na programu nebylo a v sobotu na posádky čekaly klasické rychlostní zkoušky na zrádných podmínkách, kdy v lesích bylo vlhko a jinde byly cesty suché. Po osmi odjetých erzetách se dvojice v červenočerném Peugeotu nacházela stála na prvním místě mezi dvoukolkami a prvním místě v Peugeot cupu. V celkové klasifikaci kluci nocovali na 20. místě. Oproti předchozím závodům náskok na soupeře nebyl tak veliký, činil 14,4 vteřiny před druhým Miroslavem Čížem, který byl pro Jaromíra také soupeřem v Peugeot cupu.
„První polovina dnešní etapy nám úplně nesedla, nedařilo se mi dostat do rozumného tempa. Ani zatáčky jsem netrefoval přesně, takže jsme se trochu trápili. Ve druhé sekci jsme si spravili chuť, šlo mně to o poznání lépe. Svezli jsme se pěkně, chvilkama se i trochu báli, ale Peugeot naštěstí všechno pobral. Zatím vedeme v cupu i ve dvoukolkách, takže se těšíme na zítřek,“ shodnotil sobotní etapu Jaromír Tarabus.
Nedělní etapa se skládala ze šesti měřených úseků. Mezi jezdci se hodně diskutovalo o nové RZ Zvířetice, na které se nacházelo mnoho šotolinových úseků. Jaromír s Danielem zvládli novou rychlostní zkoušku i ostatní úseky bez problému a v cíli se opět slavilo. Kluci si z Mladé Boleslavi odvezli první místo v Peugeot Cupu a první místo v kategorii dvoukolek a třídě RC4 I. V celkové klasifikaci závodu se posádka probojovala na 15. místo absloutně. „S výsledekm jsme spokojeni. Svoje jsme si splnili. Gratulujeme Filipu Kohnovi a Mirkovi Čížovi, kteří ve dvoukolkách jeli perfektně. Po sobotě, která nám úplně nesedla, tak něděle byla o hodně lepší a jízdu jsme si užívali. Připisujeme si čtvrté vítězství v řadě, ale dnes to bylo ubojované. Děkujeme týmu, sponzorům a fanouškům kolem tratí, kterých bylo mnoho. Nyní se můžeme začít připravovat a těšit na vrchol sezony, kterým je Barum Czech Rally Zlín,“ uvedl v cíli závodu Jaromír Tarabus.
Barum Czech rally Zlín je vrcholem pro většinu posádek, jinak tomu není ani u týmu Minařík Racing. Proto již všichni netrpělivě vyhlíží poslední srpnový víkend, kdy se Barumka pojede a slušovický tým na startu nebude chybět.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?