Rally Bohemia byla pro tým ACA ŠKODA Vančík Motorsport nejen generálkou před vrcholem sezony na Barum Rally, ale také podnikem, ve kterém měl Dominik Stříteský upevnit své třetí místo v SONAX Mistrovství České republiky. Rally Bohemia je pověstná svými krásnými a náročnými rychlostními zkouškami. Letos doplnila tradiční městské zkoušky, krásné úseky u Turnova a pozměněnou rychlostní zkoušku startující ve Vinci nová zkouška Zvířetice. Ta střídáním asfaltového a šotolinového povrchu už při psaní rozpisu ukazovala, že asociace vyvolané jejím jménem nebudou náhodné, což se v našem případě bohužel potvrdilo.
Dominik vstoupil do Rally Bohemia vítězstvím na páteční první rychlostní zkoušce a přenocoval tak na čele celkového pořadí. Během celé soboty se pohyboval v první pětce a zakončil ji tak na pátém místě s odstupem čtyřiceti sekund na prvního. V neděli se tedy rýsovala možnost zapojit se do souboje o „bednu“. Zvířetická rychlostní zkouška ovšem vycenila zuby, Dominik na ní měl defekt, nabral ztrátu téměř jedné minuty a roztrhaná pneumatika navíc lehce poškodila vůz. Na zbylých rychlostních zkouškách se tedy souboj o posun vpřed změnil v souboj o uhájení pozice před Petrem Semerádem. To se podařilo a po odpadnutí Filipa Mareše na posledních Zvířeticích zakončil Dominik Rally Bohemia na třetím místě celkově a druhém v bodování SONAX Mistrovství ČR.
Manager týmu Jaroslav Vančík ale poukázal na to, že to nebylo úplně jednoduché. „Hledali jsme před rally kompromisy v nastavení auta, protože Bohemka má snad všechny možné druhy povrchů od téměř okruhového v Sosnové, přes kostky na některých městských úsecích až po polňačky nebo šotolinu. Zvířetická zkouška vyvolávala obavy, které se bohužel potvrdily a stála nás dost. Situaci nám usnadnilo, že letos nepršelo, i když to bylo na hraně. V týmu všechno fungovalo bez problémů, jsem spokojený, odvedli jsme dobrý výkon. Jsem spokojený také s konečným umístěním a porcí mistrovských bodů, které si vezeme. Auto teď projde velkou repasí, abychom byli připraveni na Barumku, která může pořadím v mistrovství ještě hodně zamíchat.“
Dominik Stříteský odjížděl z Mladé Boleslavi se smíšenými pocity. „Jelo se nám dobře a vyhýbaly se nám problémy, za celou rally jsme neměli žádnou větší krizovku a pěkně jsme si zazávodili. Defekt ve Zvířeticích nám trochu zkalil dobrý pocit z naší jízdy. Přišlo to někde na třetím kilometru a do teď nevíme o co přesně. Rozhodli jsme se neměnit gumu a těch deset kilometrů dojet, ale na konci jsem měl už velké obavy o auto. Nakonec vše dobře dopadlo a my se můžeme radovat z dalšího pódiového umístění.“
Eduard Skaba jednatel Autocentrály Hlučín, která je garantem spolupráce v programu podpory perspektivních jezdců ŠKODA AUTO tentokrát sledoval Rally Bohemia z domova. „Bohemka je pro mě srdcovou záležitostí a litoval jsem, že tentokrát jsem nemohl být ze zdravotních důvodů v místě dění. Sledoval jsem souboje alespoň na dálku a nejen výsledek, ale i vyzrálý a stabilní výkon Dominika mi udělal radost. Po loňském druhém místě je letošní třetí míspotvrzením, že cesta, kterou se ŠKODA AUTO spolu s vybranými prodejci vydala, je úspěšná. Umožňuje talentům jako je Dominik i úspěšným prodejcům ŠKODA spolupracovat a propagovat tenhle krásný sport.“
PR
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?