Rally Bohemia byla pro tým ACA ŠKODA Vančík Motorsport nejen generálkou před vrcholem sezony na Barum Rally, ale také podnikem, ve kterém měl Dominik Stříteský upevnit své třetí místo v SONAX Mistrovství České republiky. Rally Bohemia je pověstná svými krásnými a náročnými rychlostními zkouškami. Letos doplnila tradiční městské zkoušky, krásné úseky u Turnova a pozměněnou rychlostní zkoušku startující ve Vinci nová zkouška Zvířetice. Ta střídáním asfaltového a šotolinového povrchu už při psaní rozpisu ukazovala, že asociace vyvolané jejím jménem nebudou náhodné, což se v našem případě bohužel potvrdilo.
Dominik vstoupil do Rally Bohemia vítězstvím na páteční první rychlostní zkoušce a přenocoval tak na čele celkového pořadí. Během celé soboty se pohyboval v první pětce a zakončil ji tak na pátém místě s odstupem čtyřiceti sekund na prvního. V neděli se tedy rýsovala možnost zapojit se do souboje o „bednu“. Zvířetická rychlostní zkouška ovšem vycenila zuby, Dominik na ní měl defekt, nabral ztrátu téměř jedné minuty a roztrhaná pneumatika navíc lehce poškodila vůz. Na zbylých rychlostních zkouškách se tedy souboj o posun vpřed změnil v souboj o uhájení pozice před Petrem Semerádem. To se podařilo a po odpadnutí Filipa Mareše na posledních Zvířeticích zakončil Dominik Rally Bohemia na třetím místě celkově a druhém v bodování SONAX Mistrovství ČR.
Manager týmu Jaroslav Vančík ale poukázal na to, že to nebylo úplně jednoduché. „Hledali jsme před rally kompromisy v nastavení auta, protože Bohemka má snad všechny možné druhy povrchů od téměř okruhového v Sosnové, přes kostky na některých městských úsecích až po polňačky nebo šotolinu. Zvířetická zkouška vyvolávala obavy, které se bohužel potvrdily a stála nás dost. Situaci nám usnadnilo, že letos nepršelo, i když to bylo na hraně. V týmu všechno fungovalo bez problémů, jsem spokojený, odvedli jsme dobrý výkon. Jsem spokojený také s konečným umístěním a porcí mistrovských bodů, které si vezeme. Auto teď projde velkou repasí, abychom byli připraveni na Barumku, která může pořadím v mistrovství ještě hodně zamíchat.“
Dominik Stříteský odjížděl z Mladé Boleslavi se smíšenými pocity. „Jelo se nám dobře a vyhýbaly se nám problémy, za celou rally jsme neměli žádnou větší krizovku a pěkně jsme si zazávodili. Defekt ve Zvířeticích nám trochu zkalil dobrý pocit z naší jízdy. Přišlo to někde na třetím kilometru a do teď nevíme o co přesně. Rozhodli jsme se neměnit gumu a těch deset kilometrů dojet, ale na konci jsem měl už velké obavy o auto. Nakonec vše dobře dopadlo a my se můžeme radovat z dalšího pódiového umístění.“
Eduard Skaba jednatel Autocentrály Hlučín, která je garantem spolupráce v programu podpory perspektivních jezdců ŠKODA AUTO tentokrát sledoval Rally Bohemia z domova. „Bohemka je pro mě srdcovou záležitostí a litoval jsem, že tentokrát jsem nemohl být ze zdravotních důvodů v místě dění. Sledoval jsem souboje alespoň na dálku a nejen výsledek, ale i vyzrálý a stabilní výkon Dominika mi udělal radost. Po loňském druhém místě je letošní třetí míspotvrzením, že cesta, kterou se ŠKODA AUTO spolu s vybranými prodejci vydala, je úspěšná. Umožňuje talentům jako je Dominik i úspěšným prodejcům ŠKODA spolupracovat a propagovat tenhle krásný sport.“
PR
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?