Rally Bohemia byla pro tým ACA ŠKODA Vančík Motorsport nejen generálkou před vrcholem sezony na Barum Rally, ale také podnikem, ve kterém měl Dominik Stříteský upevnit své třetí místo v SONAX Mistrovství České republiky. Rally Bohemia je pověstná svými krásnými a náročnými rychlostními zkouškami. Letos doplnila tradiční městské zkoušky, krásné úseky u Turnova a pozměněnou rychlostní zkoušku startující ve Vinci nová zkouška Zvířetice. Ta střídáním asfaltového a šotolinového povrchu už při psaní rozpisu ukazovala, že asociace vyvolané jejím jménem nebudou náhodné, což se v našem případě bohužel potvrdilo.
Dominik vstoupil do Rally Bohemia vítězstvím na páteční první rychlostní zkoušce a přenocoval tak na čele celkového pořadí. Během celé soboty se pohyboval v první pětce a zakončil ji tak na pátém místě s odstupem čtyřiceti sekund na prvního. V neděli se tedy rýsovala možnost zapojit se do souboje o „bednu“. Zvířetická rychlostní zkouška ovšem vycenila zuby, Dominik na ní měl defekt, nabral ztrátu téměř jedné minuty a roztrhaná pneumatika navíc lehce poškodila vůz. Na zbylých rychlostních zkouškách se tedy souboj o posun vpřed změnil v souboj o uhájení pozice před Petrem Semerádem. To se podařilo a po odpadnutí Filipa Mareše na posledních Zvířeticích zakončil Dominik Rally Bohemia na třetím místě celkově a druhém v bodování SONAX Mistrovství ČR.
Manager týmu Jaroslav Vančík ale poukázal na to, že to nebylo úplně jednoduché. „Hledali jsme před rally kompromisy v nastavení auta, protože Bohemka má snad všechny možné druhy povrchů od téměř okruhového v Sosnové, přes kostky na některých městských úsecích až po polňačky nebo šotolinu. Zvířetická zkouška vyvolávala obavy, které se bohužel potvrdily a stála nás dost. Situaci nám usnadnilo, že letos nepršelo, i když to bylo na hraně. V týmu všechno fungovalo bez problémů, jsem spokojený, odvedli jsme dobrý výkon. Jsem spokojený také s konečným umístěním a porcí mistrovských bodů, které si vezeme. Auto teď projde velkou repasí, abychom byli připraveni na Barumku, která může pořadím v mistrovství ještě hodně zamíchat.“
Dominik Stříteský odjížděl z Mladé Boleslavi se smíšenými pocity. „Jelo se nám dobře a vyhýbaly se nám problémy, za celou rally jsme neměli žádnou větší krizovku a pěkně jsme si zazávodili. Defekt ve Zvířeticích nám trochu zkalil dobrý pocit z naší jízdy. Přišlo to někde na třetím kilometru a do teď nevíme o co přesně. Rozhodli jsme se neměnit gumu a těch deset kilometrů dojet, ale na konci jsem měl už velké obavy o auto. Nakonec vše dobře dopadlo a my se můžeme radovat z dalšího pódiového umístění.“
Eduard Skaba jednatel Autocentrály Hlučín, která je garantem spolupráce v programu podpory perspektivních jezdců ŠKODA AUTO tentokrát sledoval Rally Bohemia z domova. „Bohemka je pro mě srdcovou záležitostí a litoval jsem, že tentokrát jsem nemohl být ze zdravotních důvodů v místě dění. Sledoval jsem souboje alespoň na dálku a nejen výsledek, ale i vyzrálý a stabilní výkon Dominika mi udělal radost. Po loňském druhém místě je letošní třetí míspotvrzením, že cesta, kterou se ŠKODA AUTO spolu s vybranými prodejci vydala, je úspěšná. Umožňuje talentům jako je Dominik i úspěšným prodejcům ŠKODA spolupracovat a propagovat tenhle krásný sport.“
PR
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.