Rally Bohemia byla pro tým ACA ŠKODA Vančík Motorsport nejen generálkou před vrcholem sezony na Barum Rally, ale také podnikem, ve kterém měl Dominik Stříteský upevnit své třetí místo v SONAX Mistrovství České republiky. Rally Bohemia je pověstná svými krásnými a náročnými rychlostními zkouškami. Letos doplnila tradiční městské zkoušky, krásné úseky u Turnova a pozměněnou rychlostní zkoušku startující ve Vinci nová zkouška Zvířetice. Ta střídáním asfaltového a šotolinového povrchu už při psaní rozpisu ukazovala, že asociace vyvolané jejím jménem nebudou náhodné, což se v našem případě bohužel potvrdilo.
Dominik vstoupil do Rally Bohemia vítězstvím na páteční první rychlostní zkoušce a přenocoval tak na čele celkového pořadí. Během celé soboty se pohyboval v první pětce a zakončil ji tak na pátém místě s odstupem čtyřiceti sekund na prvního. V neděli se tedy rýsovala možnost zapojit se do souboje o „bednu“. Zvířetická rychlostní zkouška ovšem vycenila zuby, Dominik na ní měl defekt, nabral ztrátu téměř jedné minuty a roztrhaná pneumatika navíc lehce poškodila vůz. Na zbylých rychlostních zkouškách se tedy souboj o posun vpřed změnil v souboj o uhájení pozice před Petrem Semerádem. To se podařilo a po odpadnutí Filipa Mareše na posledních Zvířeticích zakončil Dominik Rally Bohemia na třetím místě celkově a druhém v bodování SONAX Mistrovství ČR.
Manager týmu Jaroslav Vančík ale poukázal na to, že to nebylo úplně jednoduché. „Hledali jsme před rally kompromisy v nastavení auta, protože Bohemka má snad všechny možné druhy povrchů od téměř okruhového v Sosnové, přes kostky na některých městských úsecích až po polňačky nebo šotolinu. Zvířetická zkouška vyvolávala obavy, které se bohužel potvrdily a stála nás dost. Situaci nám usnadnilo, že letos nepršelo, i když to bylo na hraně. V týmu všechno fungovalo bez problémů, jsem spokojený, odvedli jsme dobrý výkon. Jsem spokojený také s konečným umístěním a porcí mistrovských bodů, které si vezeme. Auto teď projde velkou repasí, abychom byli připraveni na Barumku, která může pořadím v mistrovství ještě hodně zamíchat.“
Dominik Stříteský odjížděl z Mladé Boleslavi se smíšenými pocity. „Jelo se nám dobře a vyhýbaly se nám problémy, za celou rally jsme neměli žádnou větší krizovku a pěkně jsme si zazávodili. Defekt ve Zvířeticích nám trochu zkalil dobrý pocit z naší jízdy. Přišlo to někde na třetím kilometru a do teď nevíme o co přesně. Rozhodli jsme se neměnit gumu a těch deset kilometrů dojet, ale na konci jsem měl už velké obavy o auto. Nakonec vše dobře dopadlo a my se můžeme radovat z dalšího pódiového umístění.“
Eduard Skaba jednatel Autocentrály Hlučín, která je garantem spolupráce v programu podpory perspektivních jezdců ŠKODA AUTO tentokrát sledoval Rally Bohemia z domova. „Bohemka je pro mě srdcovou záležitostí a litoval jsem, že tentokrát jsem nemohl být ze zdravotních důvodů v místě dění. Sledoval jsem souboje alespoň na dálku a nejen výsledek, ale i vyzrálý a stabilní výkon Dominika mi udělal radost. Po loňském druhém místě je letošní třetí míspotvrzením, že cesta, kterou se ŠKODA AUTO spolu s vybranými prodejci vydala, je úspěšná. Umožňuje talentům jako je Dominik i úspěšným prodejcům ŠKODA spolupracovat a propagovat tenhle krásný sport.“
PR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.