Jednapadesátý ročník mezinárodní automobilové soutěže Barum Czech Rally Zlín 2022 (26. – 28. srpna) přinese výměnu stráží na ředitelském postu. Ani po čtyřiadvaceti letech nezmizí z funkce ředitele významné evropské rally příjmení Regner, dlouholetého šéfa zlínské rally Miloslava vystřídá na této významné pozici jeho syn Jan. Dvaasedmdesátiletý Miloslav Regner bude šéfovat barumce i nadále, neboť zůstává předsedou organizačního výboru. V praxi to znamená, že hlavní zodpovědnost za řízení samotné rally během třídenní soutěže bude na bedrech třiačtyřicetiletého Jana Regnera, zatímco Miloslav coby šéf organizačního výboru velí početnému organizačnímu štábu dlouhé měsíce před samotnou soutěží.
Profesní život Miloslava Regnera (ročník 1950) je téměř pětačtyřicet let výrazně spjat s barumkou. Neodmyslitelně patří k zlínské rally, která se vypracovala pod jeho vedením postupem let k předním soutěžím seriálu Mistrovství Evropy v rally. Je hlavní duší a nejvýraznější osobností této prestižní evropské rally na území České republiky. Zkušený činovník začínal v roce 1974 jako vedoucí rychlostní zkoušky Pohořelice – Komárov. Poté zastával dlouhá léta funkci tajemníka a od roku 1998 úspěšně vedl v nepřetržité řadě soutěž z pozice ředitele rally. Na svém kontě má celkem třiadvacet úspěšně odjetých ročníků, před dvěma lety se soutěž kvůli pandemii koronaviru nekonala. „Naše cesta na výsluní nebyla lehká, ale barumka měla štěstí, že kolem ní stála a stojí po všechna léta skvělá parta spolupracovníků, kterým děkuji za nezištnou pomoc a úsilí. Velké poděkování patří společnosti Continental Barum s.r.o, která je generálním partnerem rally od prvního ročníku, což je neuvěřitelná délka let,“ pověděl Miloslav Regner.
Celý život Miloslava Regnera je úzce spjat s motorismem. Zkrátka co má kola, to má rád. Málokdo ví, že začínal jako jezdec a spolujezdec v rally. V sedmdesátých letech uspěl v konkurzu na pozici vedoucího Barum týmu, který získal úspěchy nejen v domácím prostředí, ale dovedl ho k řadě vavřínů na mezinárodní scéně v rámci Mitropa Rally Cupu. Barum rallye se stala od roku 1984 součástí seriálu mistrovství Evropy, v němž byly soutěže hodnoceny systémem koeficientů. Tým kolem Miloslava Regnera dovedl usilovnou prací rally až mezi evropskou elitu hodnocenou nejvyššími koeficienty 10 a 20. Soutěž si upevnila i po reorganizaci a změnách v seriálu místo mezi elitními soutěžemi, které tvoří seriál starého kontinentu dodnes. Barumka se zároveň stala pilířem seriálu Intercontinental Rally Challenge, který se jel do roku 2012 a přilákal řadu zvučných jezdeckých jmen.
Miloslav Regner je známý i ze své pozice dlouholetého činovníka Autoklubu České republiky, kde byl řadu let členem prezídia a nyní vykonává na motoristických podnicích funkci sportovního komisaře. Stále působí v Rally komisi a je předsedou slalomové komise. Je aktivní i na veteránském poli, kde se účastní soutěží a srazů milovníků veteránských vozidel s fiatem z roku 1925 po svém otci. K motorismu přivedl i svou paní Martu, která je jeho nejbližší spolupracovnicí a zároveň dlouholetou vedoucí sekretariátu barumky. Za dlouholetou aktivitu v automobilovém sportu získal řadu ocenění, je držitelem Zlaté spony FAS AČR a dále laureátem Ceny města Zlína.
Ing. Jan Regner (1979) působí v pořadatelském štábu Barum rally přes dvacet let. Do organizace rally začal nahlížet už jako student a po úspěšném studiu na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně se začal naplno věnovat práci v motorismu. Měl na starosti výrobu materiálů jako jsou jízdní výkazy, itineráře, bezpečnostní plány a další. Postupem času společnost Rally Zlín začala nabízet výrobu materiálů dalším pořadatelům v Česku a dále i do zahraničí. Pracovní kolektiv se rozrůstal a od roku 2005 zlínští pořadatelé připravovali materiály pro podniky Mistrovství světa v rally jako například pro Finsko, Německo, Švédsko, Kypr a mnoho dalších. Od roku 1998 pracuje už dlouhých čtyřiadvacet let v organizačním štábu barumky, kde nasbíral řadu zkušeností. Nejdříve zastával pozici šéfa dispečinku a od roku 2002 pracoval ve funkci tajemníka rally. V roce 2008 se stal zástupcem ředitele a v dalších letech i hlavním činovníkem pro bezpečnost. Působí v Prezídiu Autoklubu České republiky, kde zastává funkci viceprezidenta pro významné sportovní akce. Je členem Rally komise a komise slalomu.
„V současné době nastává změna, i když popravdě to příliš velká změna nebude. Táta zůstává na pozici předsedy organizačního výboru a jen si prohodíme funkce ředitele a zástupce ředitele. V každém případě je nutno dodat, že bez kolektivu spolupracovníků bychom zmohli pramálo. Rally je velmi složitá na organizaci, a to především z hlediska lidí, kdy se jich jen na barumce podílí na organizaci více než dva tisíce. Všem je potřeba poděkovat a vyjádřit přání úspěšně odjetých příštích ročníků,“ uvedl Jan Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Další informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na sociálních sítích, oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.