Jednapadesátý ročník mezinárodní automobilové soutěže Barum Czech Rally Zlín 2022 (26. – 28. srpna) přinese výměnu stráží na ředitelském postu. Ani po čtyřiadvaceti letech nezmizí z funkce ředitele významné evropské rally příjmení Regner, dlouholetého šéfa zlínské rally Miloslava vystřídá na této významné pozici jeho syn Jan. Dvaasedmdesátiletý Miloslav Regner bude šéfovat barumce i nadále, neboť zůstává předsedou organizačního výboru. V praxi to znamená, že hlavní zodpovědnost za řízení samotné rally během třídenní soutěže bude na bedrech třiačtyřicetiletého Jana Regnera, zatímco Miloslav coby šéf organizačního výboru velí početnému organizačnímu štábu dlouhé měsíce před samotnou soutěží.
Profesní život Miloslava Regnera (ročník 1950) je téměř pětačtyřicet let výrazně spjat s barumkou. Neodmyslitelně patří k zlínské rally, která se vypracovala pod jeho vedením postupem let k předním soutěžím seriálu Mistrovství Evropy v rally. Je hlavní duší a nejvýraznější osobností této prestižní evropské rally na území České republiky. Zkušený činovník začínal v roce 1974 jako vedoucí rychlostní zkoušky Pohořelice – Komárov. Poté zastával dlouhá léta funkci tajemníka a od roku 1998 úspěšně vedl v nepřetržité řadě soutěž z pozice ředitele rally. Na svém kontě má celkem třiadvacet úspěšně odjetých ročníků, před dvěma lety se soutěž kvůli pandemii koronaviru nekonala. „Naše cesta na výsluní nebyla lehká, ale barumka měla štěstí, že kolem ní stála a stojí po všechna léta skvělá parta spolupracovníků, kterým děkuji za nezištnou pomoc a úsilí. Velké poděkování patří společnosti Continental Barum s.r.o, která je generálním partnerem rally od prvního ročníku, což je neuvěřitelná délka let,“ pověděl Miloslav Regner.
Celý život Miloslava Regnera je úzce spjat s motorismem. Zkrátka co má kola, to má rád. Málokdo ví, že začínal jako jezdec a spolujezdec v rally. V sedmdesátých letech uspěl v konkurzu na pozici vedoucího Barum týmu, který získal úspěchy nejen v domácím prostředí, ale dovedl ho k řadě vavřínů na mezinárodní scéně v rámci Mitropa Rally Cupu. Barum rallye se stala od roku 1984 součástí seriálu mistrovství Evropy, v němž byly soutěže hodnoceny systémem koeficientů. Tým kolem Miloslava Regnera dovedl usilovnou prací rally až mezi evropskou elitu hodnocenou nejvyššími koeficienty 10 a 20. Soutěž si upevnila i po reorganizaci a změnách v seriálu místo mezi elitními soutěžemi, které tvoří seriál starého kontinentu dodnes. Barumka se zároveň stala pilířem seriálu Intercontinental Rally Challenge, který se jel do roku 2012 a přilákal řadu zvučných jezdeckých jmen.
Miloslav Regner je známý i ze své pozice dlouholetého činovníka Autoklubu České republiky, kde byl řadu let členem prezídia a nyní vykonává na motoristických podnicích funkci sportovního komisaře. Stále působí v Rally komisi a je předsedou slalomové komise. Je aktivní i na veteránském poli, kde se účastní soutěží a srazů milovníků veteránských vozidel s fiatem z roku 1925 po svém otci. K motorismu přivedl i svou paní Martu, která je jeho nejbližší spolupracovnicí a zároveň dlouholetou vedoucí sekretariátu barumky. Za dlouholetou aktivitu v automobilovém sportu získal řadu ocenění, je držitelem Zlaté spony FAS AČR a dále laureátem Ceny města Zlína.
Ing. Jan Regner (1979) působí v pořadatelském štábu Barum rally přes dvacet let. Do organizace rally začal nahlížet už jako student a po úspěšném studiu na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně se začal naplno věnovat práci v motorismu. Měl na starosti výrobu materiálů jako jsou jízdní výkazy, itineráře, bezpečnostní plány a další. Postupem času společnost Rally Zlín začala nabízet výrobu materiálů dalším pořadatelům v Česku a dále i do zahraničí. Pracovní kolektiv se rozrůstal a od roku 2005 zlínští pořadatelé připravovali materiály pro podniky Mistrovství světa v rally jako například pro Finsko, Německo, Švédsko, Kypr a mnoho dalších. Od roku 1998 pracuje už dlouhých čtyřiadvacet let v organizačním štábu barumky, kde nasbíral řadu zkušeností. Nejdříve zastával pozici šéfa dispečinku a od roku 2002 pracoval ve funkci tajemníka rally. V roce 2008 se stal zástupcem ředitele a v dalších letech i hlavním činovníkem pro bezpečnost. Působí v Prezídiu Autoklubu České republiky, kde zastává funkci viceprezidenta pro významné sportovní akce. Je členem Rally komise a komise slalomu.
„V současné době nastává změna, i když popravdě to příliš velká změna nebude. Táta zůstává na pozici předsedy organizačního výboru a jen si prohodíme funkce ředitele a zástupce ředitele. V každém případě je nutno dodat, že bez kolektivu spolupracovníků bychom zmohli pramálo. Rally je velmi složitá na organizaci, a to především z hlediska lidí, kdy se jich jen na barumce podílí na organizaci více než dva tisíce. Všem je potřeba poděkovat a vyjádřit přání úspěšně odjetých příštích ročníků,“ uvedl Jan Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Další informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na sociálních sítích, oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.