Čtvrtého závodu letošní sezony v rámci Mistrovství České republiky v rally se zúčastnil také slušovický tým Minařík Racing Do červenočerného Peugeotu 208 Rally 4 usedla dvojice Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát. Na Rally Hustopeče se sešlo početné startovní pole, ale ani nikdo ze zahraničních závodníků nedokázal stíhat Jaromírovi s Danielem.
Kluci začali závodit hned od prvního metru a po šesti odjetých zkouškách již měli velký náskok jak v hodnocení Peugeot cupu, tak v kategorii RC4 I. „Všechno bylo v pořádku, jen jednou nás to docela vylekalo na třetí zkoušce. Na hrbatém na šotolině jsme si trochu zaskákali, ale dopadlo to dobře a jsme tady. Až na tu jednu krizi to ale bylo všechno bez problémů. Možná jsme to za tmy s prachem čekali i horší, ale uprostřed startovního pole už jsme na tom všichni naprosto stejně. Kdybychom měli opravdu závodit a někam se hnát, tak by nás to asi limitovalo víc, takto jsme zvolili variantu nevidíme – zpomalíme,“ popsal první etapu a závěrečné páteční rychlostní zkoušky v noci Jaromír Tarabus. Sobotní etapa se skládala také ze šesti měřených úseků. Jaromír s Danielem díky náskoku z páteční etapy měli vyšlápnuto k dalšímu vítězství, stačilo se soustředit na jízdu a neudělat chybu. To se také posádce povedlo a na cílové rampě se opět slavilo. Dvojice Tarabus – Trunkát ovládla Peugeot Cup a v kategorii RC4 I také zvítězila. V absolutním hodnocení závodu kluci obsadili 16. příčku a opět porazili mnoho posádek s výkonnějšími vozy. „Nebylo úplně lehké dojet do cíle bez problémů. Pěkně jsme se svzeli. Chtěli jsme zajet co nejlepší výsledek v absolutním pořadí, když mezi dvoukolkami nemáme přímé soupeře. Ve 2WDje spousta šikovných kluků, ale třeba mají slabší auto, ale tak to je. Soupeři jsme sami sobě a je to o tom, zda uděláme chybu nebo ne. Náš Peugeot a všechno kolem fungovalo na jedničku, takže jsme spokojeni,“ řekl Jaromír Tarabus.
Nyní se již Minařík Racing i se svou posádkou připravuje na další podnik MČR v rally. Ve dnech 9.-10. července se pojede Bohemia Rally Mladá Boleslav, která je také součástí Peugeot cupu, tudíž na startu uvidíme posádku Tarabus – Trunkát.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?