Čtvrtého závodu letošní sezony v rámci Mistrovství České republiky v rally se zúčastnil také slušovický tým Minařík Racing Do červenočerného Peugeotu 208 Rally 4 usedla dvojice Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát. Na Rally Hustopeče se sešlo početné startovní pole, ale ani nikdo ze zahraničních závodníků nedokázal stíhat Jaromírovi s Danielem.
Kluci začali závodit hned od prvního metru a po šesti odjetých zkouškách již měli velký náskok jak v hodnocení Peugeot cupu, tak v kategorii RC4 I. „Všechno bylo v pořádku, jen jednou nás to docela vylekalo na třetí zkoušce. Na hrbatém na šotolině jsme si trochu zaskákali, ale dopadlo to dobře a jsme tady. Až na tu jednu krizi to ale bylo všechno bez problémů. Možná jsme to za tmy s prachem čekali i horší, ale uprostřed startovního pole už jsme na tom všichni naprosto stejně. Kdybychom měli opravdu závodit a někam se hnát, tak by nás to asi limitovalo víc, takto jsme zvolili variantu nevidíme – zpomalíme,“ popsal první etapu a závěrečné páteční rychlostní zkoušky v noci Jaromír Tarabus. Sobotní etapa se skládala také ze šesti měřených úseků. Jaromír s Danielem díky náskoku z páteční etapy měli vyšlápnuto k dalšímu vítězství, stačilo se soustředit na jízdu a neudělat chybu. To se také posádce povedlo a na cílové rampě se opět slavilo. Dvojice Tarabus – Trunkát ovládla Peugeot Cup a v kategorii RC4 I také zvítězila. V absolutním hodnocení závodu kluci obsadili 16. příčku a opět porazili mnoho posádek s výkonnějšími vozy. „Nebylo úplně lehké dojet do cíle bez problémů. Pěkně jsme se svzeli. Chtěli jsme zajet co nejlepší výsledek v absolutním pořadí, když mezi dvoukolkami nemáme přímé soupeře. Ve 2WDje spousta šikovných kluků, ale třeba mají slabší auto, ale tak to je. Soupeři jsme sami sobě a je to o tom, zda uděláme chybu nebo ne. Náš Peugeot a všechno kolem fungovalo na jedničku, takže jsme spokojeni,“ řekl Jaromír Tarabus.
Nyní se již Minařík Racing i se svou posádkou připravuje na další podnik MČR v rally. Ve dnech 9.-10. července se pojede Bohemia Rally Mladá Boleslav, která je také součástí Peugeot cupu, tudíž na startu uvidíme posádku Tarabus – Trunkát.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.