Čtvrtého závodu letošní sezony v rámci Mistrovství České republiky v rally se zúčastnil také slušovický tým Minařík Racing Do červenočerného Peugeotu 208 Rally 4 usedla dvojice Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát. Na Rally Hustopeče se sešlo početné startovní pole, ale ani nikdo ze zahraničních závodníků nedokázal stíhat Jaromírovi s Danielem.
Kluci začali závodit hned od prvního metru a po šesti odjetých zkouškách již měli velký náskok jak v hodnocení Peugeot cupu, tak v kategorii RC4 I. „Všechno bylo v pořádku, jen jednou nás to docela vylekalo na třetí zkoušce. Na hrbatém na šotolině jsme si trochu zaskákali, ale dopadlo to dobře a jsme tady. Až na tu jednu krizi to ale bylo všechno bez problémů. Možná jsme to za tmy s prachem čekali i horší, ale uprostřed startovního pole už jsme na tom všichni naprosto stejně. Kdybychom měli opravdu závodit a někam se hnát, tak by nás to asi limitovalo víc, takto jsme zvolili variantu nevidíme – zpomalíme,“ popsal první etapu a závěrečné páteční rychlostní zkoušky v noci Jaromír Tarabus. Sobotní etapa se skládala také ze šesti měřených úseků. Jaromír s Danielem díky náskoku z páteční etapy měli vyšlápnuto k dalšímu vítězství, stačilo se soustředit na jízdu a neudělat chybu. To se také posádce povedlo a na cílové rampě se opět slavilo. Dvojice Tarabus – Trunkát ovládla Peugeot Cup a v kategorii RC4 I také zvítězila. V absolutním hodnocení závodu kluci obsadili 16. příčku a opět porazili mnoho posádek s výkonnějšími vozy. „Nebylo úplně lehké dojet do cíle bez problémů. Pěkně jsme se svzeli. Chtěli jsme zajet co nejlepší výsledek v absolutním pořadí, když mezi dvoukolkami nemáme přímé soupeře. Ve 2WDje spousta šikovných kluků, ale třeba mají slabší auto, ale tak to je. Soupeři jsme sami sobě a je to o tom, zda uděláme chybu nebo ne. Náš Peugeot a všechno kolem fungovalo na jedničku, takže jsme spokojeni,“ řekl Jaromír Tarabus.
Nyní se již Minařík Racing i se svou posádkou připravuje na další podnik MČR v rally. Ve dnech 9.-10. července se pojede Bohemia Rally Mladá Boleslav, která je také součástí Peugeot cupu, tudíž na startu uvidíme posádku Tarabus – Trunkát.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.