Úřadující vicemistři ČR v rally Filip Mareš s Radovanem Buchou, hájili o uplynulém víkendu barvy boleslavského dealera vozů Škoda LAURETA AUTO v Hustopečích na jižní Moravě. Konal se tam 17. ročník Agrotec Petronas Rally Hustopeče, který hostil již čtvrtý závod letošního českého kalendáře. V něm Filip s Radkem drží průběžné druhé místo v šampionátu a tuto pozici si nakonec upevnili i skvělým výkonem na zaprášených cestách mezi vinohrady.
Filip dobře zvládl už rozehřívačku na shakedownu v okolí Starovic, kde těsně zvítězil a v ostrém tempu pokračoval i v úvodních měřených úsecích. V prvním servisu se boleslavský tým nacházel na třetím místě, ale ztráta na Kopeckého s Pechem byla ve vteřinách. Ani noční průjezdy nepřinesly změny v nastaveném tempu a naopak se ještě zrychlilo. Filip s Radkem ze třetí příčky přesto ztráceli jen 8,3 vteřiny na čelo závodu. Už od úvodu se ale mezi posádkami a organizátorem začalo řešit téma prašnosti. „Pro nás mohl závod skončit už na první erzetě, protože jsme vjeli do oblaka zvířeného prachu a v ten moment prostě nevíte, kde je cesta. Muže se v okamžiku stát, že trefíte strom a bude po všem. Ještě více času nás to stálo na Kurdějově a to nás teprve čekali noční průjezdy,“ vyjádřil se Filip Mareš k největšímu tématu uplynulého víkendu a dodal: „Více už nemá smysl se k tomu vracet. Byla to podle mě jediná kaňka na jinak krásné soutěži. Z dat navíc víme, kolik vteřin nás to především v pátek stálo a je jen škoda, že jsme na soupeře před námi nemohli vyvinout ještě o trochu větší tlak.“
Také v sobotu se na čele závodilo zostra a nikdo ze soupeřů si nedaroval ani centimetr tratě bez boje. Filip s Radkem drželi krok s nejrychlejšími a zajeli několik druhých časů. Když vrcholil boj o vítězství závodu, dokázali na poslední rychlostní zkoušce dokonce zvítězit a potvrdit tak skvělý výkon. „Z hlediska šampionátu bychom sice potřebovali víc, než jen třetí místo, ale přesto jsme s naším výkonem spokojení. Je to asi nejlepší třetí místo, které jsem kdy vybojoval a s ohledem na okolnosti závodu a kvalitu našich soupeřů, je to pro nás skoro takové malé vítězství. Po celý závod se jelo opravdu naplno a jsem rád, že jsme se přesto nedopustili žádné větší chyby. Velkou radost nám dělají nejen dosažené časy ale i ohlasy fanoušků a těch, kteří celý závod sledovali. Naše průjezdy je podle všeho bavily, a to celému týmu dodává před domácí bohemkou extra motivaci,“ uzavřel ohlédnutí za Hustopečemi jezdec Škody Fabia Rally2 evo podporovaný společností Entry Engineering.
Dalším závodem pro LAURETA AUTO Škoda Team bude, jak již byl zmíněno, domácí Bohemia Rally Mladá Boleslav ve dnech 9. - 10.7.2022.
PR
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.