Úřadující vicemistři ČR v rally Filip Mareš s Radovanem Buchou, hájili o uplynulém víkendu barvy boleslavského dealera vozů Škoda LAURETA AUTO v Hustopečích na jižní Moravě. Konal se tam 17. ročník Agrotec Petronas Rally Hustopeče, který hostil již čtvrtý závod letošního českého kalendáře. V něm Filip s Radkem drží průběžné druhé místo v šampionátu a tuto pozici si nakonec upevnili i skvělým výkonem na zaprášených cestách mezi vinohrady.
Filip dobře zvládl už rozehřívačku na shakedownu v okolí Starovic, kde těsně zvítězil a v ostrém tempu pokračoval i v úvodních měřených úsecích. V prvním servisu se boleslavský tým nacházel na třetím místě, ale ztráta na Kopeckého s Pechem byla ve vteřinách. Ani noční průjezdy nepřinesly změny v nastaveném tempu a naopak se ještě zrychlilo. Filip s Radkem ze třetí příčky přesto ztráceli jen 8,3 vteřiny na čelo závodu. Už od úvodu se ale mezi posádkami a organizátorem začalo řešit téma prašnosti. „Pro nás mohl závod skončit už na první erzetě, protože jsme vjeli do oblaka zvířeného prachu a v ten moment prostě nevíte, kde je cesta. Muže se v okamžiku stát, že trefíte strom a bude po všem. Ještě více času nás to stálo na Kurdějově a to nás teprve čekali noční průjezdy,“ vyjádřil se Filip Mareš k největšímu tématu uplynulého víkendu a dodal: „Více už nemá smysl se k tomu vracet. Byla to podle mě jediná kaňka na jinak krásné soutěži. Z dat navíc víme, kolik vteřin nás to především v pátek stálo a je jen škoda, že jsme na soupeře před námi nemohli vyvinout ještě o trochu větší tlak.“
Také v sobotu se na čele závodilo zostra a nikdo ze soupeřů si nedaroval ani centimetr tratě bez boje. Filip s Radkem drželi krok s nejrychlejšími a zajeli několik druhých časů. Když vrcholil boj o vítězství závodu, dokázali na poslední rychlostní zkoušce dokonce zvítězit a potvrdit tak skvělý výkon. „Z hlediska šampionátu bychom sice potřebovali víc, než jen třetí místo, ale přesto jsme s naším výkonem spokojení. Je to asi nejlepší třetí místo, které jsem kdy vybojoval a s ohledem na okolnosti závodu a kvalitu našich soupeřů, je to pro nás skoro takové malé vítězství. Po celý závod se jelo opravdu naplno a jsem rád, že jsme se přesto nedopustili žádné větší chyby. Velkou radost nám dělají nejen dosažené časy ale i ohlasy fanoušků a těch, kteří celý závod sledovali. Naše průjezdy je podle všeho bavily, a to celému týmu dodává před domácí bohemkou extra motivaci,“ uzavřel ohlédnutí za Hustopečemi jezdec Škody Fabia Rally2 evo podporovaný společností Entry Engineering.
Dalším závodem pro LAURETA AUTO Škoda Team bude, jak již byl zmíněno, domácí Bohemia Rally Mladá Boleslav ve dnech 9. - 10.7.2022.
PR
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.