Úřadující vicemistři ČR v rally Filip Mareš s Radovanem Buchou, hájili o uplynulém víkendu barvy boleslavského dealera vozů Škoda LAURETA AUTO v Hustopečích na jižní Moravě. Konal se tam 17. ročník Agrotec Petronas Rally Hustopeče, který hostil již čtvrtý závod letošního českého kalendáře. V něm Filip s Radkem drží průběžné druhé místo v šampionátu a tuto pozici si nakonec upevnili i skvělým výkonem na zaprášených cestách mezi vinohrady.
Filip dobře zvládl už rozehřívačku na shakedownu v okolí Starovic, kde těsně zvítězil a v ostrém tempu pokračoval i v úvodních měřených úsecích. V prvním servisu se boleslavský tým nacházel na třetím místě, ale ztráta na Kopeckého s Pechem byla ve vteřinách. Ani noční průjezdy nepřinesly změny v nastaveném tempu a naopak se ještě zrychlilo. Filip s Radkem ze třetí příčky přesto ztráceli jen 8,3 vteřiny na čelo závodu. Už od úvodu se ale mezi posádkami a organizátorem začalo řešit téma prašnosti. „Pro nás mohl závod skončit už na první erzetě, protože jsme vjeli do oblaka zvířeného prachu a v ten moment prostě nevíte, kde je cesta. Muže se v okamžiku stát, že trefíte strom a bude po všem. Ještě více času nás to stálo na Kurdějově a to nás teprve čekali noční průjezdy,“ vyjádřil se Filip Mareš k největšímu tématu uplynulého víkendu a dodal: „Více už nemá smysl se k tomu vracet. Byla to podle mě jediná kaňka na jinak krásné soutěži. Z dat navíc víme, kolik vteřin nás to především v pátek stálo a je jen škoda, že jsme na soupeře před námi nemohli vyvinout ještě o trochu větší tlak.“
Také v sobotu se na čele závodilo zostra a nikdo ze soupeřů si nedaroval ani centimetr tratě bez boje. Filip s Radkem drželi krok s nejrychlejšími a zajeli několik druhých časů. Když vrcholil boj o vítězství závodu, dokázali na poslední rychlostní zkoušce dokonce zvítězit a potvrdit tak skvělý výkon. „Z hlediska šampionátu bychom sice potřebovali víc, než jen třetí místo, ale přesto jsme s naším výkonem spokojení. Je to asi nejlepší třetí místo, které jsem kdy vybojoval a s ohledem na okolnosti závodu a kvalitu našich soupeřů, je to pro nás skoro takové malé vítězství. Po celý závod se jelo opravdu naplno a jsem rád, že jsme se přesto nedopustili žádné větší chyby. Velkou radost nám dělají nejen dosažené časy ale i ohlasy fanoušků a těch, kteří celý závod sledovali. Naše průjezdy je podle všeho bavily, a to celému týmu dodává před domácí bohemkou extra motivaci,“ uzavřel ohlédnutí za Hustopečemi jezdec Škody Fabia Rally2 evo podporovaný společností Entry Engineering.
Dalším závodem pro LAURETA AUTO Škoda Team bude, jak již byl zmíněno, domácí Bohemia Rally Mladá Boleslav ve dnech 9. - 10.7.2022.
PR
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?