Úplně nové posádky přijely na jih Moravy na další závod seriálu Peugeot Rally Cup. Z tradičních účastníků dorazila do Hustopečí pouze dvojice Tarabus – Trunkát. David Štefan přijel pouze jako divák, a tak tvořily většinu startujících zahraniční posádky. Polského Filipa Pindela doplnil Nikola Mishev z Bulharska a slovenští Kamil a Erik Švecovi. Posádka Tarabus – Trunkát představila svým fanouškům nový design svého vozu a červenočernou dvěstěosmičku dovezla do cíle na prvním místě v cupu i ve skupině 2WD. V absolutním pořadí jim patří skvělá 15. pozice.
První etapa se nesla v duchu příjemného počasí, to pravé Hustopečské peklo přišlo až v sobotu. Vysoké teploty dávaly zabrat technice, jezdcům i mechanikům. Nicméně horko patří k této jihomoravské soutěži stejně jako skvělá atmosféra a nádherné rychlostní zkoušky. Díky kompaktnímu formátu s minimálními přejezdovými vzdálenostmi je celá soutěž odjetá za 24 hodin.
Pro Jaromíra Tarabuse a především jeho navigátora Daniela Trunkáta jsou Hustopeče domácím závodem. To byl jeden z hlavních důvodů, proč přijela tato zkušená posádka s úplně novým designem svého vozu. Černočervená kombinace byla na tratích nepřehlédnutelná, stejně jako jízda Jaromíra Tarabuse. Ten za sebou nechal mnoho silnějších čtyřkolek, což bylo obdivuhodné zejména na šotolinových úsecích. „Jelo se nám dobře, bez větších problémů. Pochopitelně pár menších krizovek jsme měli, ale nic velkého. V některých pasážích jsme se dostali na limit auta a pneumatik, naproti tomu vím o místech, která by se dala zajet rychleji. Škoda, že nepřijelo víc soupeřů, třeba Dominik Brož nebo Honza Talaš tady bývají vždy velmi rychlí. V každém případě jsem s výsledkem spokojený, nejen v cupu a dvoukolkách, ale dařilo se nám zajíždět solidní časy i v absolutním pořadí. Navíc za námi přijelo hodně fanoušků, takže jsme si Hustopeče opravdu užili,“ zhodnotil průběh soutěže Jaromír Tarabus.
„Hustopeče jsou velmi specifické a krásné. My máme rádi šotolinu a noční erzety, takže tahle kombinace nám v pátek hodně pomohla. V šesté rychlostní zkoušce jsme byli dvanáctí absolutně, s dvoukolkou na šotolině. Třetí vítězství v řadě je super výsledek a už se těšíme na Bohemku,“ doplnil Daniel Trunkát.
Druhou posádkou v cíli byla polská dvojice Filip Pindel a Krzysztof Pietruszka, která se letos účastní kompletního seriálu Peugeot Rally Cup. „Byla to tvrdá a náročná rally, která nám přinesla spoustu nových zážitků. Během těchto dvou relativně krátkých, ale intenzivních dnů, jsme museli bojovat s mnoha problémy. Ne všechno šlo podle našich představ, ale byla to cenná lekce. Udělali jsme pár chyb, ale bojovali až do konce, a nakonec si z Hustopečí odvážíme dobrý výsledek a slušné body. Velmi unavení, ale šťastní jsme přejeli cílovou rampu. Celý tým odvedl skvělou práci, za což jsem velmi vděčný. Nyní si krátce odpočineme a začneme analyzovat, co můžeme udělat lépe. Učení nikdy nekončí, těšíme se na další výzvy.“
Třetí místo obsadila bratrská dvojice Kamil a Erik Švecovi ze Slovenska, která startovala s původním provedením Peugeotu 208 R2. „Účast v Peugeot Rally Cupu je nová zkušenost, jinak jsme ale věděli, co nás v Hustopečích čeká. Vysoké teploty daly zabrat nám i autu. Přibyly šotolinové úseky, a naopak bylo méně antikatů, takže soutěž měla rychlejší charakter. První den jsem se nemohl dostat do tempa, druhá etapa nám sedla lépe. Vítězství ve třídě 6, druhé místo ve slovenských dvoukolkách a třetí příčku v cupu považuji za velmi dobrý výsledek,“ prozradil Kamil Švec.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.