Úplně nové posádky přijely na jih Moravy na další závod seriálu Peugeot Rally Cup. Z tradičních účastníků dorazila do Hustopečí pouze dvojice Tarabus – Trunkát. David Štefan přijel pouze jako divák, a tak tvořily většinu startujících zahraniční posádky. Polského Filipa Pindela doplnil Nikola Mishev z Bulharska a slovenští Kamil a Erik Švecovi. Posádka Tarabus – Trunkát představila svým fanouškům nový design svého vozu a červenočernou dvěstěosmičku dovezla do cíle na prvním místě v cupu i ve skupině 2WD. V absolutním pořadí jim patří skvělá 15. pozice.
První etapa se nesla v duchu příjemného počasí, to pravé Hustopečské peklo přišlo až v sobotu. Vysoké teploty dávaly zabrat technice, jezdcům i mechanikům. Nicméně horko patří k této jihomoravské soutěži stejně jako skvělá atmosféra a nádherné rychlostní zkoušky. Díky kompaktnímu formátu s minimálními přejezdovými vzdálenostmi je celá soutěž odjetá za 24 hodin.
Pro Jaromíra Tarabuse a především jeho navigátora Daniela Trunkáta jsou Hustopeče domácím závodem. To byl jeden z hlavních důvodů, proč přijela tato zkušená posádka s úplně novým designem svého vozu. Černočervená kombinace byla na tratích nepřehlédnutelná, stejně jako jízda Jaromíra Tarabuse. Ten za sebou nechal mnoho silnějších čtyřkolek, což bylo obdivuhodné zejména na šotolinových úsecích. „Jelo se nám dobře, bez větších problémů. Pochopitelně pár menších krizovek jsme měli, ale nic velkého. V některých pasážích jsme se dostali na limit auta a pneumatik, naproti tomu vím o místech, která by se dala zajet rychleji. Škoda, že nepřijelo víc soupeřů, třeba Dominik Brož nebo Honza Talaš tady bývají vždy velmi rychlí. V každém případě jsem s výsledkem spokojený, nejen v cupu a dvoukolkách, ale dařilo se nám zajíždět solidní časy i v absolutním pořadí. Navíc za námi přijelo hodně fanoušků, takže jsme si Hustopeče opravdu užili,“ zhodnotil průběh soutěže Jaromír Tarabus.
„Hustopeče jsou velmi specifické a krásné. My máme rádi šotolinu a noční erzety, takže tahle kombinace nám v pátek hodně pomohla. V šesté rychlostní zkoušce jsme byli dvanáctí absolutně, s dvoukolkou na šotolině. Třetí vítězství v řadě je super výsledek a už se těšíme na Bohemku,“ doplnil Daniel Trunkát.
Druhou posádkou v cíli byla polská dvojice Filip Pindel a Krzysztof Pietruszka, která se letos účastní kompletního seriálu Peugeot Rally Cup. „Byla to tvrdá a náročná rally, která nám přinesla spoustu nových zážitků. Během těchto dvou relativně krátkých, ale intenzivních dnů, jsme museli bojovat s mnoha problémy. Ne všechno šlo podle našich představ, ale byla to cenná lekce. Udělali jsme pár chyb, ale bojovali až do konce, a nakonec si z Hustopečí odvážíme dobrý výsledek a slušné body. Velmi unavení, ale šťastní jsme přejeli cílovou rampu. Celý tým odvedl skvělou práci, za což jsem velmi vděčný. Nyní si krátce odpočineme a začneme analyzovat, co můžeme udělat lépe. Učení nikdy nekončí, těšíme se na další výzvy.“
Třetí místo obsadila bratrská dvojice Kamil a Erik Švecovi ze Slovenska, která startovala s původním provedením Peugeotu 208 R2. „Účast v Peugeot Rally Cupu je nová zkušenost, jinak jsme ale věděli, co nás v Hustopečích čeká. Vysoké teploty daly zabrat nám i autu. Přibyly šotolinové úseky, a naopak bylo méně antikatů, takže soutěž měla rychlejší charakter. První den jsem se nemohl dostat do tempa, druhá etapa nám sedla lépe. Vítězství ve třídě 6, druhé místo ve slovenských dvoukolkách a třetí příčku v cupu považuji za velmi dobrý výsledek,“ prozradil Kamil Švec.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!