Obrovská vedra a typické šotolinové pasáže byly kulisou čtvrtého klání Mistrovství České republiky v rally – Agrotec Petronas rally v Hustopečích. Dvě časové ztráty po defektu a technických problémech znamenaly pro posádku Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča sedmnácté místo absolutně, třinácté v hodnocení českého šampionátu.
Agrotec Petronas rally Hustopeče je na české poměry specifickým závodem. S porcí šotolinových úseků nemá obdobu. U této rally potřeba vyzdvihnout i kompaktnost, s červnovým termínem jsou na jižní Moravě spojena i úmorná vedra. A letošní sedmnáctý ročník nebyl výjimkou. V pátek se startovalo až po 18. hodině, kdy teploty začaly mírně klesat, ale v průběhu sobotní etapy si posádky užily vysokých teplot v kokpitech závodních vozů nadmíru.
„Každý rok se na start v Hustopečích moc těším. Je to v rámci českého mistráku příjemné zpestření, jde charakterem o zcela jiný závod. Navíc letos pořadatelé našli i nové úseky, za což je jim vždy nutné poděkovat,“ vrací se k hustopečskému startu Adam Březík.
Adam Březík s Ondřejem Krajčou na tvrdém slicku od Michelinu začali čtvrtým časem. V těsném sledu za vedoucí trojicí, se skalpem Stříteského a slovenského multišampióna Poláka Grzyba. V desítce však dlouho nepobyli, když je na druhé zkoušce postihl defekt pneumatiky. Posádka musela najít vhodné místo na výměnu, po které dorazila do cíle testu se ztrátou 2,5 minuty. To znamenalo propad ze čtvrtého na 44. místo průběžného pořadí a ztrátu nadějí na boj o Top5.
Tři páté časy v noční sekci potvrdily původní ambice Adama s Ondřejem, díky tomu se posunuli o třicet míst dopředu, na čtrnácté místo absolutně, se ztrátou 3,5 minuty na prvního.
„Chtěli jsme začít mezi nejlepšími, první erzeta skončila nad naše očekávání. Bohužel na dvojce přišel defekt. Probírali jsme i onboard, ale nezjistili jsme, co bylo příčinou. Defekt jsem zpozoroval v úzké lesní pasáži, kde nebyl prostor na zastavení. To nás také stálo cenné sekundy. Výměnu kola jsme totiž provedli až v diváckém místě u rozhledny.
Co se týkalo noci, obávali jsme se nejhoršího, ale nakonec mi závodění v první sekci přišlo mnohem zrádnější. Kombinace prachu a slunka byla zákeřnější než prachu a tmy. To platilo hlavně pro Kurdějov. Nejhorší viditelnost byla asi na testu Vlčí Dolina, v pasáži údolím, ale to byl jen několik stovek metrů. Za sebe bych samozřejmě dvě minuty bral, ale rozhodnutí, které padlo, jsem akceptoval," reagoval na první den Adam Březík.
Sobota nabídla podobný scénář. Reprezentanti Samohýl ŠKODA Teamu zajeli na celkem šesti měřených testech čtyři čtvrté časy a jeden pátý. Po RZ8 byli jen 5,1 vteřiny od první desítky. Jenže v prvním průjezdu nejdelší zkoušky soutěže Diváky (RZ9) přišla druhá ztráta. Technický problém znamenal v jejím průběhu více než pětiminutovou stopku Fabie R5 a opětovný propad do třetí desítky. Závěrečným finišem se alespoň Adam s Ondřejem posunuli na bodované příčky v rámci českého šampionátu, kdy je hodnocena nejlepší patnáctka.
„Na servomotorku u klapky praskly na ozubeném kolečku dva zuby, do motoru nešel vzduch, a tak se zastavil. Po resetu auto zázrakem naskočilo a pokračovali jsme. Jen z toho vyplynula ještě citelnější ztráta.
Z Hustopečí jsme tak odjeli spokojeni a zároveň zklamáni. Utvrdili jsme se v tom, že jsme schopni jezdit rychlé časy, což pro nás bylo důležité. Na druhou stranu pro nás závod skončil jen s minimem bodů do českého mistráku. Vzhledem k nasazení celého týmu to vždy zamrzí," okomentoval hustopečský start Adam Březík.
"Do Hustopečí se každý rok těším, jelikož svojí charakteristikou je odlišný od ostatních závodů. Připraveni jsme byli výborně, což se ukázalo na prvním testu, pak přišel smolný defekt a velká ztráta. Druhý den jsme ještě chtěli zaútočit na první desítku, což se nám dařilo do chvíle, než se nám auto zastavilo. V poslední sekci jsme si hezky zazávodili a potvrdili si, že se pomalu přibližujeme prvním třem, což nás hodně těší. Děkujeme mechanikům za super nasazení a všem, co nás podporují," doplnil spolujezdec Ondřej Krajča.
Dalším závodem MČR v rally 2022 bude Rally Bohemia Mladá Boleslav ve dnech 8.–10. července 2022, kde nebude chybět ani posádka dealerského Samohýl ŠKODA Teamu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.