Bude to opět asi peklo. Hustopeče jsou pravidelně nejteplejší soutěží sezóny a podle předpovědi to letos nebude jinak. Rally mezi vinicemi uzavře první polovinu Sonax Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Posádky Peugeot Rally Cupu čeká třetí setkání, tentokrát na krásných tratích v okolí jihomoravských Hustopečí.
Prozatím neporaženou posádkou a hlavními favority zůstává dvojice Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát. Ta se v Hustopečích představí s novým designem svého vozu Peugeot 208 Rally4 v černočerveném provedení. „Naposledy jsem v Hustopečích startoval před pěti lety, takže jsem zvědavý, jak se rychlostní zkoušky od té doby změnily. Těším se na šotolinu, čeká nás také hodně odboček na asfalt, které budou zaprášené a určitě hodně zrádné. Nadcházející soutěž je skvělá díky formátu pátek–sobota, a především svojí kompaktností. Všechny rychlostní zkoušky jsou jen pár kilometrů od servisní zóny a centra soutěže,“ uvedl Jaromír Tarabus.
„S Mírou jsme si řekli, že by si naši fanoušci zasloužili nějakou změnu, a tak jsme na Hustopeče připravili úplně nový design vozu. Náš dvorní designér je Keane Design, kterému jsme naší dvěstěosmičku s důvěrou svěřili. Z výsledku jsem nadšení, opět nezklamal. Francouzská kráska bude na jihomoravské šotolině určitě skvěle vypadat,“ doplnil Daniel Trunkát.
„Pojedeme sice v komornějším počtu, ale i tak se do Hustopečí moc těšíme. Zdejší kraj je krásný a celá soutěž má úžasnou atmosféru. Je prostě ojedinělá. Diváci toho mohou stihnout poměrně hodně, protože přejezdy jsou krátké a rychlé. Hustopeče jsou navíc jasným signálem, že je léto v plném proudu a závodní sezóna se nám brzdy překlopí do druhé poloviny,“ poznamenal ředitel značky Peugeot v ČR – Marco Venturini.
17. ročník Agrotec Petronas Rally Hustopeče proběhne v pátek a sobotu 17. a 18. června 2022. Pro posádky je připraveno bezmála 150 ostrých kilometrů rychlostních zkoušek.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.