Téměř dvě desítky kilometrů šotolinových úseků v průběhu AGROTEC PETRONAS rally 2022! To je jeden z tradičních taháků, proč se do Hustopečí vrací soutěžní posádky i fanoušci. Letošní start se neúprosně blíží, první vůz sjede ze startovní rampy v pátek 17. června 2022 v 18 hodin. Dvoudenní hustopečská soutěž je zařazena do Mistrovství FIA Zóny střední Evropa (CEZ), českého a slovenského šampionátů v rally a v rally historických vozidel.
Pro více než stovku přihlášených je připraveno šest rychlostních zkoušek, v každé etapě tři, vždy ve dvou průjezdech. Jak už bylo uvedeno, bez změny se proti loňskému ročníku odjede pouze sobotní test Šitbořice. Zbylých pět úseků doznalo v řadě případů zásadní proměny. Nejedná se jen o průjezdy v opačném směru, ale pořadatelům se podařilo zařadit právě nové šotolinové pasáže nad Kurdějovem.
A kam Vás tedy nejlépe pozvat? Kdo hustopečské tratě zná, při pohledu na mapu si jistě najde své favority. Prvním z taháků jsou průjezdy Vlčí dolinou v rámci RZ 1/5 Vlčí dolina (úsek 3,50 – 6,20 km) nebo v opačném směru v rámci RZ 9/12 Diváky (17,00 – 19,70 km).
Na obou těchto úsecích najdete i známé odbočení „U Haldy“. Vyvýšený prostor sice buldozery mezitím rozhrnuly, ale populární vracák při Divácké rychlostce zůstane samozřejmě zachován.
Mnoho diváckých míst nabízí i test Němčičky. Pasáže nad Horními Bojanovicemi doplní průjezd lesního úseku a následně šotolinové pasáže k rozhledně na Kraví hoře, své příznivce si jistě získala vracečka u koupaliště v Němčičkách či odbočení vpravo v Bořeticích (směr k letišti). Poslední místo zvané Puclejty je těsně před cílem, kde se objíždí ostrůvky a následuje cílová pravá přes horizont.
Obě páteční sekce uzavře zkouška Kurdějov. V tomto případě s průjezdy typických mostků, po mnoha letech v opačném směru. Za Kurdějovem jsou vegetací zarostlé zatáčky, které končí horizontem a pravou zatáčkou z kopce dolů. Zde je možné sledovat průjezd serpentinou i těžké odbočení přes mostek k solární elektrárně. Toto je nejbližší místo z centra Hustopečí. Novým místem je i vracečka ze šotoliny na asfalt před sjezdem do Kurdějova. V tomto místě se trať přibližuje k RZ 1,4. Mezi oběma zkouškami je jen sto metrů a pohyb zde bude výrazně omezen.
V sobotu doporučujeme začít soutěžáckou pouť na Starovicích, která byla léta synonymem pro okruhovou zkoušku. Letos se ale kroužit nebude, jde totiž o klasickou erzetu s délkou přes jedenáct kilometrů. Prvním tipem je přehledný nájezd na hlavní, s přístupem od Uherčic, klasikou je pak ve Starovicích divácké místo „U koní“.
Na nejkratším měřeném úseku Šitbořice divácká místa nemáme, ale i zde si fanoušek hustopečského závodu bude vědět rady. Jedním ze zajímavých míst je levé odbočení na hlavní silnici od Divák směrem na Martinice, stejně jako levá ostrá zatáčka u skládky nad zmíněnou obcí.
A to nejdelší nakonec! RZ 9/12 Diváky bude s délkou 20,65 km nejdelší zkouškou závodu. Na některá místa jsme vás upozornili už v úvodu, nyní je doplňme o přehledný úsek v obci Diváky (průjezd kolem ostrůvku), levou vracečku u Šitbořic či širokou přehlednou zatáčku před Nikolčicemi. Rychlou šotolinu najdete i na výjezdu z této obce, její konec „U Stožáru“ nebude pro znalce hustopečských rychlostek neznámou.
„Předem děkujeme za Vaši disciplínu. Prosíme, vždy se řiďte pokyny přítomných pořadatelů. Budete-li chtít změnit místo ke sledování rally oslovte pořadatele a ti vám poradí. Na území Lesů ČR v oblastech chráněných jako přírodní rezervace (PR) nebude umožněn vstup divákům. Jsme rádi, že můžeme krásné lesní úseky využít, proto prosím dodržujte tyto pokyny a zakázané vstupy do označených oblastí,“ věří v úspěšný průběh závodu zástupce ředitelky a bezpečnostní činovník Bořivoj Plšek.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2022, tiskový servis
Tomáš Plachý
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.