Téměř dvě desítky kilometrů šotolinových úseků v průběhu AGROTEC PETRONAS rally 2022! To je jeden z tradičních taháků, proč se do Hustopečí vrací soutěžní posádky i fanoušci. Letošní start se neúprosně blíží, první vůz sjede ze startovní rampy v pátek 17. června 2022 v 18 hodin. Dvoudenní hustopečská soutěž je zařazena do Mistrovství FIA Zóny střední Evropa (CEZ), českého a slovenského šampionátů v rally a v rally historických vozidel.
Pro více než stovku přihlášených je připraveno šest rychlostních zkoušek, v každé etapě tři, vždy ve dvou průjezdech. Jak už bylo uvedeno, bez změny se proti loňskému ročníku odjede pouze sobotní test Šitbořice. Zbylých pět úseků doznalo v řadě případů zásadní proměny. Nejedná se jen o průjezdy v opačném směru, ale pořadatelům se podařilo zařadit právě nové šotolinové pasáže nad Kurdějovem.
A kam Vás tedy nejlépe pozvat? Kdo hustopečské tratě zná, při pohledu na mapu si jistě najde své favority. Prvním z taháků jsou průjezdy Vlčí dolinou v rámci RZ 1/5 Vlčí dolina (úsek 3,50 – 6,20 km) nebo v opačném směru v rámci RZ 9/12 Diváky (17,00 – 19,70 km).
Na obou těchto úsecích najdete i známé odbočení „U Haldy“. Vyvýšený prostor sice buldozery mezitím rozhrnuly, ale populární vracák při Divácké rychlostce zůstane samozřejmě zachován.
Mnoho diváckých míst nabízí i test Němčičky. Pasáže nad Horními Bojanovicemi doplní průjezd lesního úseku a následně šotolinové pasáže k rozhledně na Kraví hoře, své příznivce si jistě získala vracečka u koupaliště v Němčičkách či odbočení vpravo v Bořeticích (směr k letišti). Poslední místo zvané Puclejty je těsně před cílem, kde se objíždí ostrůvky a následuje cílová pravá přes horizont.
Obě páteční sekce uzavře zkouška Kurdějov. V tomto případě s průjezdy typických mostků, po mnoha letech v opačném směru. Za Kurdějovem jsou vegetací zarostlé zatáčky, které končí horizontem a pravou zatáčkou z kopce dolů. Zde je možné sledovat průjezd serpentinou i těžké odbočení přes mostek k solární elektrárně. Toto je nejbližší místo z centra Hustopečí. Novým místem je i vracečka ze šotoliny na asfalt před sjezdem do Kurdějova. V tomto místě se trať přibližuje k RZ 1,4. Mezi oběma zkouškami je jen sto metrů a pohyb zde bude výrazně omezen.
V sobotu doporučujeme začít soutěžáckou pouť na Starovicích, která byla léta synonymem pro okruhovou zkoušku. Letos se ale kroužit nebude, jde totiž o klasickou erzetu s délkou přes jedenáct kilometrů. Prvním tipem je přehledný nájezd na hlavní, s přístupem od Uherčic, klasikou je pak ve Starovicích divácké místo „U koní“.
Na nejkratším měřeném úseku Šitbořice divácká místa nemáme, ale i zde si fanoušek hustopečského závodu bude vědět rady. Jedním ze zajímavých míst je levé odbočení na hlavní silnici od Divák směrem na Martinice, stejně jako levá ostrá zatáčka u skládky nad zmíněnou obcí.
A to nejdelší nakonec! RZ 9/12 Diváky bude s délkou 20,65 km nejdelší zkouškou závodu. Na některá místa jsme vás upozornili už v úvodu, nyní je doplňme o přehledný úsek v obci Diváky (průjezd kolem ostrůvku), levou vracečku u Šitbořic či širokou přehlednou zatáčku před Nikolčicemi. Rychlou šotolinu najdete i na výjezdu z této obce, její konec „U Stožáru“ nebude pro znalce hustopečských rychlostek neznámou.
„Předem děkujeme za Vaši disciplínu. Prosíme, vždy se řiďte pokyny přítomných pořadatelů. Budete-li chtít změnit místo ke sledování rally oslovte pořadatele a ti vám poradí. Na území Lesů ČR v oblastech chráněných jako přírodní rezervace (PR) nebude umožněn vstup divákům. Jsme rádi, že můžeme krásné lesní úseky využít, proto prosím dodržujte tyto pokyny a zakázané vstupy do označených oblastí,“ věří v úspěšný průběh závodu zástupce ředitelky a bezpečnostní činovník Bořivoj Plšek.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2022, tiskový servis
Tomáš Plachý
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.