Téměř dvě desítky kilometrů šotolinových úseků v průběhu AGROTEC PETRONAS rally 2022! To je jeden z tradičních taháků, proč se do Hustopečí vrací soutěžní posádky i fanoušci. Letošní start se neúprosně blíží, první vůz sjede ze startovní rampy v pátek 17. června 2022 v 18 hodin. Dvoudenní hustopečská soutěž je zařazena do Mistrovství FIA Zóny střední Evropa (CEZ), českého a slovenského šampionátů v rally a v rally historických vozidel.
Pro více než stovku přihlášených je připraveno šest rychlostních zkoušek, v každé etapě tři, vždy ve dvou průjezdech. Jak už bylo uvedeno, bez změny se proti loňskému ročníku odjede pouze sobotní test Šitbořice. Zbylých pět úseků doznalo v řadě případů zásadní proměny. Nejedná se jen o průjezdy v opačném směru, ale pořadatelům se podařilo zařadit právě nové šotolinové pasáže nad Kurdějovem.
A kam Vás tedy nejlépe pozvat? Kdo hustopečské tratě zná, při pohledu na mapu si jistě najde své favority. Prvním z taháků jsou průjezdy Vlčí dolinou v rámci RZ 1/5 Vlčí dolina (úsek 3,50 – 6,20 km) nebo v opačném směru v rámci RZ 9/12 Diváky (17,00 – 19,70 km).
Na obou těchto úsecích najdete i známé odbočení „U Haldy“. Vyvýšený prostor sice buldozery mezitím rozhrnuly, ale populární vracák při Divácké rychlostce zůstane samozřejmě zachován.
Mnoho diváckých míst nabízí i test Němčičky. Pasáže nad Horními Bojanovicemi doplní průjezd lesního úseku a následně šotolinové pasáže k rozhledně na Kraví hoře, své příznivce si jistě získala vracečka u koupaliště v Němčičkách či odbočení vpravo v Bořeticích (směr k letišti). Poslední místo zvané Puclejty je těsně před cílem, kde se objíždí ostrůvky a následuje cílová pravá přes horizont.
Obě páteční sekce uzavře zkouška Kurdějov. V tomto případě s průjezdy typických mostků, po mnoha letech v opačném směru. Za Kurdějovem jsou vegetací zarostlé zatáčky, které končí horizontem a pravou zatáčkou z kopce dolů. Zde je možné sledovat průjezd serpentinou i těžké odbočení přes mostek k solární elektrárně. Toto je nejbližší místo z centra Hustopečí. Novým místem je i vracečka ze šotoliny na asfalt před sjezdem do Kurdějova. V tomto místě se trať přibližuje k RZ 1,4. Mezi oběma zkouškami je jen sto metrů a pohyb zde bude výrazně omezen.
V sobotu doporučujeme začít soutěžáckou pouť na Starovicích, která byla léta synonymem pro okruhovou zkoušku. Letos se ale kroužit nebude, jde totiž o klasickou erzetu s délkou přes jedenáct kilometrů. Prvním tipem je přehledný nájezd na hlavní, s přístupem od Uherčic, klasikou je pak ve Starovicích divácké místo „U koní“.
Na nejkratším měřeném úseku Šitbořice divácká místa nemáme, ale i zde si fanoušek hustopečského závodu bude vědět rady. Jedním ze zajímavých míst je levé odbočení na hlavní silnici od Divák směrem na Martinice, stejně jako levá ostrá zatáčka u skládky nad zmíněnou obcí.
A to nejdelší nakonec! RZ 9/12 Diváky bude s délkou 20,65 km nejdelší zkouškou závodu. Na některá místa jsme vás upozornili už v úvodu, nyní je doplňme o přehledný úsek v obci Diváky (průjezd kolem ostrůvku), levou vracečku u Šitbořic či širokou přehlednou zatáčku před Nikolčicemi. Rychlou šotolinu najdete i na výjezdu z této obce, její konec „U Stožáru“ nebude pro znalce hustopečských rychlostek neznámou.
„Předem děkujeme za Vaši disciplínu. Prosíme, vždy se řiďte pokyny přítomných pořadatelů. Budete-li chtít změnit místo ke sledování rally oslovte pořadatele a ti vám poradí. Na území Lesů ČR v oblastech chráněných jako přírodní rezervace (PR) nebude umožněn vstup divákům. Jsme rádi, že můžeme krásné lesní úseky využít, proto prosím dodržujte tyto pokyny a zakázané vstupy do označených oblastí,“ věří v úspěšný průběh závodu zástupce ředitelky a bezpečnostní činovník Bořivoj Plšek.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2022, tiskový servis
Tomáš Plachý
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.