Kvalitu i kvantitu lze najít v seznamu přihlášených posádek na AGROTEC PETRONAS rally v Hustopečích, která proběhne ve dnech 17. – 18. června 2022, jako čtvrtý závod českého a slovenského šampionátu. V Hustopečích budou posádky bojovat i o body v rámci Mistrovství FIA Zóny střední Evropa (CEZ) a šampionátů historických vozidel.
Čelo startovní listiny opanují historicky nejúspěšnější jezdci šestnáctileté historie hustopečské soutěže. Jedničku dostal přidělenu sedminásobný vítěz Jan Kopecký (AGROTEC Škoda Rally Team – Škoda Fabia Rally2 evo), dvojku Václav Pech, jenž dominoval na „rally mezi vinohrady“ čtyřikrát. Do Hustopečí však přijede s Fordem Focus WRC jako obhájce loňského prvenství. Třetím „do party“ bude Filip Mareš s další škodovkou, na Agrotec Petronas rally uspěl v roce 2019.
V nabité Top 10 lze však vyzdvihnout i další adepty na čelní příčky, mladíky Dominika Stříteského a Adama Březíka, stejně jako slovenského multišampióna Poláka Grzegorze Grzyba (všichni Škoda Fabia Rally2). S druhým vozem specifikace WRC se v Hustopečích představí lídr slovenského šampionátu Jaroslav Melichárek (Ford Fiesra RS WRC). Pro statistiky doplňme výčet speciálů této kategorie i o Mini WRC Tomáše Kurky.
S dvaceti vozy však mají v předních patrech startovky převahu vozy kategorie R5 / Rally 2. Fanoušci mohou být hodně zvědaví i na první letošní start Miroslava Jakeše. Osedlá vůz Ford Fiesta R5 MkII stáje Orsák Rallysport, rozpis mu bude číst Jaroslav Novák. Společně skončili v roce 2014 druzí, o tři roky později Mirek Jakeš bral v jihu Moravy bronz.
Z nejvýše nasazených slovenských jezdců zmiňme Tomáše Kukučku (Mitsubishi Evo VI), Vladimíra Hanuše (Hyundai i20 R5) a Vlastimila Majerčáka, jenž pilotuje „čtyřkolku“ Ford Fiesta Rally3. Kromě slovenských účastníků se fanoušci mohou těšit i na další polské, maďarské a jednu bulharskou posádku.
Divácky atraktivní jistě budou na tratích „gétéčka“. Domácího Martina Radu s Fiatem 124 Abarth RGT vyzve s vozem stejné specifikace RGT Jakub Jirovec (Alpine A110 RGT), zajímavým srovnáním pak bude konfrontace s Petrem Nešetřilem (Porsche GT3 v národní třídě RN9).
Početné zastoupení budou mít i „dvoukolky“. Hlavním favoritem bude Jaromír Tarabus (Peugeot 208 Rally4), kterému se budou snažit sekundovat Robert Hordossy, Lukáš Frána či Kryštof Zpěvák.
Mezi celkovým počtem 105 dvojic bude sedmadvacet závodit v historických šampionátech Česka a Slovenska. A jména Vlastimila Neumanna, Jindřicha Štolfy, Jana Freie či Miroslava Janoty asi není třeba více představovat.
„Jsem velmi rád, že se startovní listina opět naplnila do takového počtu a kvalitního složení. To, že je naše rally oblíbená a posádky se do Hustopečí rády vracejí, právě ukazují některá jména ve startovní listině, které nenajdete na jiných závodech. Je to pro mě důkaz a zároveň odměna pro celý tým organizátorů, že to děláme dobře a rally mezi vinohrady je oblíbená jak u jezdců, tak i diváků. Těším se na kvalitní souboje na našich netypických tratích a věřím, že se potkáme na cílové rampě.“, hodnotí početnou startovku šéf organizačního týmu Martin Rada.
AGROTEC PETRONAS rally proběhne ve dnech 17. – 18. června. Hustopečská „rally mezi vinohrady“ odstartuje v pátek v 18 hodin, s nočním závěrem dne (UP 22:57) a pokračovat bude sobotní etapou (start 10 hodin). Servisní zázemí bude v rozlehlém areálu společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2022, tiskový servis
Tomáš Plachý
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.