Kvalitu i kvantitu lze najít v seznamu přihlášených posádek na AGROTEC PETRONAS rally v Hustopečích, která proběhne ve dnech 17. – 18. června 2022, jako čtvrtý závod českého a slovenského šampionátu. V Hustopečích budou posádky bojovat i o body v rámci Mistrovství FIA Zóny střední Evropa (CEZ) a šampionátů historických vozidel.
Čelo startovní listiny opanují historicky nejúspěšnější jezdci šestnáctileté historie hustopečské soutěže. Jedničku dostal přidělenu sedminásobný vítěz Jan Kopecký (AGROTEC Škoda Rally Team – Škoda Fabia Rally2 evo), dvojku Václav Pech, jenž dominoval na „rally mezi vinohrady“ čtyřikrát. Do Hustopečí však přijede s Fordem Focus WRC jako obhájce loňského prvenství. Třetím „do party“ bude Filip Mareš s další škodovkou, na Agrotec Petronas rally uspěl v roce 2019.
V nabité Top 10 lze však vyzdvihnout i další adepty na čelní příčky, mladíky Dominika Stříteského a Adama Březíka, stejně jako slovenského multišampióna Poláka Grzegorze Grzyba (všichni Škoda Fabia Rally2). S druhým vozem specifikace WRC se v Hustopečích představí lídr slovenského šampionátu Jaroslav Melichárek (Ford Fiesra RS WRC). Pro statistiky doplňme výčet speciálů této kategorie i o Mini WRC Tomáše Kurky.
S dvaceti vozy však mají v předních patrech startovky převahu vozy kategorie R5 / Rally 2. Fanoušci mohou být hodně zvědaví i na první letošní start Miroslava Jakeše. Osedlá vůz Ford Fiesta R5 MkII stáje Orsák Rallysport, rozpis mu bude číst Jaroslav Novák. Společně skončili v roce 2014 druzí, o tři roky později Mirek Jakeš bral v jihu Moravy bronz.
Z nejvýše nasazených slovenských jezdců zmiňme Tomáše Kukučku (Mitsubishi Evo VI), Vladimíra Hanuše (Hyundai i20 R5) a Vlastimila Majerčáka, jenž pilotuje „čtyřkolku“ Ford Fiesta Rally3. Kromě slovenských účastníků se fanoušci mohou těšit i na další polské, maďarské a jednu bulharskou posádku.
Divácky atraktivní jistě budou na tratích „gétéčka“. Domácího Martina Radu s Fiatem 124 Abarth RGT vyzve s vozem stejné specifikace RGT Jakub Jirovec (Alpine A110 RGT), zajímavým srovnáním pak bude konfrontace s Petrem Nešetřilem (Porsche GT3 v národní třídě RN9).
Početné zastoupení budou mít i „dvoukolky“. Hlavním favoritem bude Jaromír Tarabus (Peugeot 208 Rally4), kterému se budou snažit sekundovat Robert Hordossy, Lukáš Frána či Kryštof Zpěvák.
Mezi celkovým počtem 105 dvojic bude sedmadvacet závodit v historických šampionátech Česka a Slovenska. A jména Vlastimila Neumanna, Jindřicha Štolfy, Jana Freie či Miroslava Janoty asi není třeba více představovat.
„Jsem velmi rád, že se startovní listina opět naplnila do takového počtu a kvalitního složení. To, že je naše rally oblíbená a posádky se do Hustopečí rády vracejí, právě ukazují některá jména ve startovní listině, které nenajdete na jiných závodech. Je to pro mě důkaz a zároveň odměna pro celý tým organizátorů, že to děláme dobře a rally mezi vinohrady je oblíbená jak u jezdců, tak i diváků. Těším se na kvalitní souboje na našich netypických tratích a věřím, že se potkáme na cílové rampě.“, hodnotí početnou startovku šéf organizačního týmu Martin Rada.
AGROTEC PETRONAS rally proběhne ve dnech 17. – 18. června. Hustopečská „rally mezi vinohrady“ odstartuje v pátek v 18 hodin, s nočním závěrem dne (UP 22:57) a pokračovat bude sobotní etapou (start 10 hodin). Servisní zázemí bude v rozlehlém areálu společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2022, tiskový servis
Tomáš Plachý
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.