Kvalitu i kvantitu lze najít v seznamu přihlášených posádek na AGROTEC PETRONAS rally v Hustopečích, která proběhne ve dnech 17. – 18. června 2022, jako čtvrtý závod českého a slovenského šampionátu. V Hustopečích budou posádky bojovat i o body v rámci Mistrovství FIA Zóny střední Evropa (CEZ) a šampionátů historických vozidel.
Čelo startovní listiny opanují historicky nejúspěšnější jezdci šestnáctileté historie hustopečské soutěže. Jedničku dostal přidělenu sedminásobný vítěz Jan Kopecký (AGROTEC Škoda Rally Team – Škoda Fabia Rally2 evo), dvojku Václav Pech, jenž dominoval na „rally mezi vinohrady“ čtyřikrát. Do Hustopečí však přijede s Fordem Focus WRC jako obhájce loňského prvenství. Třetím „do party“ bude Filip Mareš s další škodovkou, na Agrotec Petronas rally uspěl v roce 2019.
V nabité Top 10 lze však vyzdvihnout i další adepty na čelní příčky, mladíky Dominika Stříteského a Adama Březíka, stejně jako slovenského multišampióna Poláka Grzegorze Grzyba (všichni Škoda Fabia Rally2). S druhým vozem specifikace WRC se v Hustopečích představí lídr slovenského šampionátu Jaroslav Melichárek (Ford Fiesra RS WRC). Pro statistiky doplňme výčet speciálů této kategorie i o Mini WRC Tomáše Kurky.
S dvaceti vozy však mají v předních patrech startovky převahu vozy kategorie R5 / Rally 2. Fanoušci mohou být hodně zvědaví i na první letošní start Miroslava Jakeše. Osedlá vůz Ford Fiesta R5 MkII stáje Orsák Rallysport, rozpis mu bude číst Jaroslav Novák. Společně skončili v roce 2014 druzí, o tři roky později Mirek Jakeš bral v jihu Moravy bronz.
Z nejvýše nasazených slovenských jezdců zmiňme Tomáše Kukučku (Mitsubishi Evo VI), Vladimíra Hanuše (Hyundai i20 R5) a Vlastimila Majerčáka, jenž pilotuje „čtyřkolku“ Ford Fiesta Rally3. Kromě slovenských účastníků se fanoušci mohou těšit i na další polské, maďarské a jednu bulharskou posádku.
Divácky atraktivní jistě budou na tratích „gétéčka“. Domácího Martina Radu s Fiatem 124 Abarth RGT vyzve s vozem stejné specifikace RGT Jakub Jirovec (Alpine A110 RGT), zajímavým srovnáním pak bude konfrontace s Petrem Nešetřilem (Porsche GT3 v národní třídě RN9).
Početné zastoupení budou mít i „dvoukolky“. Hlavním favoritem bude Jaromír Tarabus (Peugeot 208 Rally4), kterému se budou snažit sekundovat Robert Hordossy, Lukáš Frána či Kryštof Zpěvák.
Mezi celkovým počtem 105 dvojic bude sedmadvacet závodit v historických šampionátech Česka a Slovenska. A jména Vlastimila Neumanna, Jindřicha Štolfy, Jana Freie či Miroslava Janoty asi není třeba více představovat.
„Jsem velmi rád, že se startovní listina opět naplnila do takového počtu a kvalitního složení. To, že je naše rally oblíbená a posádky se do Hustopečí rády vracejí, právě ukazují některá jména ve startovní listině, které nenajdete na jiných závodech. Je to pro mě důkaz a zároveň odměna pro celý tým organizátorů, že to děláme dobře a rally mezi vinohrady je oblíbená jak u jezdců, tak i diváků. Těším se na kvalitní souboje na našich netypických tratích a věřím, že se potkáme na cílové rampě.“, hodnotí početnou startovku šéf organizačního týmu Martin Rada.
AGROTEC PETRONAS rally proběhne ve dnech 17. – 18. června. Hustopečská „rally mezi vinohrady“ odstartuje v pátek v 18 hodin, s nočním závěrem dne (UP 22:57) a pokračovat bude sobotní etapou (start 10 hodin). Servisní zázemí bude v rozlehlém areálu společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2022, tiskový servis
Tomáš Plachý
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?