Ani rozmary počasí nezastavily posádku Vojtěch Štajf – František Rajnoha od předsevzetí ukončit XVI. Lak Racing Rallye Plzeň na pódiovém umístění. Oproti minulé soutěži však posádka červenobílého VW Polo GTI R5 svůj výsledek o jednu příčku vylepšila a dojela si pro druhé místo v celkové klasifikaci soutěže. To posouvá posádku ACCR Racing 21 týmu do vedení průběžného pořadí Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii 2022.
Oproti původním optimistickým předpovědím počasí nakonec v průběhu plzeňské soutěže skropil několikrát tratě rychlostních zkoušek déšť, a všechny startující posádky tak na musely na dvě sekce rychlostních zkoušek o celkové délce 75 km řešit správný výběr pneumatik. Rozhodování bylo o to těžší, že přeháňky byly zejména odpoledne nepravidelné, kdy intenzivně zapršelo na startu rychlostní zkoušky, zatímco o pár kilometrů dál zůstala silnice suchá.
Posádka týmu Racing21 Štajf – Rajnoha startující opět s vozem VW Polo GTI R5 z dílen maďarského týmu Turán Motorsport se rozhodovala s ohledem na loňskou zkušenost s podobnými podmínkami na této soutěži, a do první sekce tak zvolila po nočním dešti pro přední nápravu suché pneumatiky RA7B a pro zadní nápravu soutěžního vozu pneumatiky Pirelli PZero RA7+B, tedy obutí do přechodných podmínek. Sebou však vezla ještě dvě rezervní kola s pneumatikami pro suchý povrch RA7B. To se nakonec ukázalo jako rozhodující v boji o druhé místo na pódiu.
Vojtěch Štajf zvolil v Plzni podobnou strategii jako v minulé soutěži v Kopné, tedy zahájit soutěž v co možná nejvyšším tempu. I díky zmíněné strategii přezouvání pneumatik v průběhu první sekce se mu nakonec podařilo získat desetisekundový náskok na třetího v pořadí. Svoji pozici pak s opětovným přezouváním vozu ve druhé sekci posádka ACCR Racing 21 týmu úspěšně kontrolovala. Odměnou bylo pro Štajfa s Rajnohou celkově druhé místo v pořadí soutěže, ale především následný postup na vedoucí pozici průběžného pořadí Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii 2022.
„Z druhého místa máme s Frantou velkou radost, protože se nám několikanásobná záměna pneumatik vyplatila. Ráno jsme nasadili měkká intermédia na zadek auta a poté přezuli zpět do sucha. Jen jsme to měli udělat už před třetí rychlostní zkouškou, tam už byla trať oschlá a zadek auta se nám už hodně přetáčel. To ale pochvalně ocenili naši fanoušci a nás to nestálo mnoho času. V druhé sekci hned na šestou zkoušku notně zapršelo, a tak jsme pár minut před startem přezuli a dali přechodné pneumatiky na kříž. Na poslední zkoušku jsme pak opět na auto vraceli komplet suché obutí. Na tratích Rallye Plzeň se také pozitivně podepsaly změny v nastavení, které jsme udělali během čtvrtečního předsoutěžního testu, a mně se tak s vozem jelo parádně,“ řekl k průběhu soutěže Vojtěch Štajf a dodal: „Vašek Pech s Petrem Uhlem jsou tady doma a vítězství si rozhodně zasloužili, s jejich skvělým vozem WRC a jezdeckým uměním jsme jim konkurovat nemohli. Nám na rozdíl od vítězné posádky šlo však nejen o výsledek tady v Plzni, ale také o průběžné pořadí v Poháru 2+, a v něm jsme se dostali do vedení. Opět musím pochválit profesionálně připravený vůz Polo GTI R5, který na českých soutěžích servisuje Turán Motorsport ve spolupráci s Racing 21. My jsme si to tady s Františkem hodně užili, měli jsme perfektní rozpis a odjíždíme proto z Plzně domů maximálně spokojeni.“
Dalším startem týmu ACCR Racing 21 bude 55. ročník maďarské Mecsek Rallye, čtvrtý podnik seriálu FIA European Historic Rally Championship, kde Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou usednou znovu do vozu Toyota Celica ST165. Soutěž se koná ve dnech 23. – 25. června 2022
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteamRacing21_rallyteamwww.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.com Mobil: +420 734 313 315
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.