Ani rozmary počasí nezastavily posádku Vojtěch Štajf – František Rajnoha od předsevzetí ukončit XVI. Lak Racing Rallye Plzeň na pódiovém umístění. Oproti minulé soutěži však posádka červenobílého VW Polo GTI R5 svůj výsledek o jednu příčku vylepšila a dojela si pro druhé místo v celkové klasifikaci soutěže. To posouvá posádku ACCR Racing 21 týmu do vedení průběžného pořadí Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii 2022.
Oproti původním optimistickým předpovědím počasí nakonec v průběhu plzeňské soutěže skropil několikrát tratě rychlostních zkoušek déšť, a všechny startující posádky tak na musely na dvě sekce rychlostních zkoušek o celkové délce 75 km řešit správný výběr pneumatik. Rozhodování bylo o to těžší, že přeháňky byly zejména odpoledne nepravidelné, kdy intenzivně zapršelo na startu rychlostní zkoušky, zatímco o pár kilometrů dál zůstala silnice suchá.
Posádka týmu Racing21 Štajf – Rajnoha startující opět s vozem VW Polo GTI R5 z dílen maďarského týmu Turán Motorsport se rozhodovala s ohledem na loňskou zkušenost s podobnými podmínkami na této soutěži, a do první sekce tak zvolila po nočním dešti pro přední nápravu suché pneumatiky RA7B a pro zadní nápravu soutěžního vozu pneumatiky Pirelli PZero RA7+B, tedy obutí do přechodných podmínek. Sebou však vezla ještě dvě rezervní kola s pneumatikami pro suchý povrch RA7B. To se nakonec ukázalo jako rozhodující v boji o druhé místo na pódiu.
Vojtěch Štajf zvolil v Plzni podobnou strategii jako v minulé soutěži v Kopné, tedy zahájit soutěž v co možná nejvyšším tempu. I díky zmíněné strategii přezouvání pneumatik v průběhu první sekce se mu nakonec podařilo získat desetisekundový náskok na třetího v pořadí. Svoji pozici pak s opětovným přezouváním vozu ve druhé sekci posádka ACCR Racing 21 týmu úspěšně kontrolovala. Odměnou bylo pro Štajfa s Rajnohou celkově druhé místo v pořadí soutěže, ale především následný postup na vedoucí pozici průběžného pořadí Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii 2022.
„Z druhého místa máme s Frantou velkou radost, protože se nám několikanásobná záměna pneumatik vyplatila. Ráno jsme nasadili měkká intermédia na zadek auta a poté přezuli zpět do sucha. Jen jsme to měli udělat už před třetí rychlostní zkouškou, tam už byla trať oschlá a zadek auta se nám už hodně přetáčel. To ale pochvalně ocenili naši fanoušci a nás to nestálo mnoho času. V druhé sekci hned na šestou zkoušku notně zapršelo, a tak jsme pár minut před startem přezuli a dali přechodné pneumatiky na kříž. Na poslední zkoušku jsme pak opět na auto vraceli komplet suché obutí. Na tratích Rallye Plzeň se také pozitivně podepsaly změny v nastavení, které jsme udělali během čtvrtečního předsoutěžního testu, a mně se tak s vozem jelo parádně,“ řekl k průběhu soutěže Vojtěch Štajf a dodal: „Vašek Pech s Petrem Uhlem jsou tady doma a vítězství si rozhodně zasloužili, s jejich skvělým vozem WRC a jezdeckým uměním jsme jim konkurovat nemohli. Nám na rozdíl od vítězné posádky šlo však nejen o výsledek tady v Plzni, ale také o průběžné pořadí v Poháru 2+, a v něm jsme se dostali do vedení. Opět musím pochválit profesionálně připravený vůz Polo GTI R5, který na českých soutěžích servisuje Turán Motorsport ve spolupráci s Racing 21. My jsme si to tady s Františkem hodně užili, měli jsme perfektní rozpis a odjíždíme proto z Plzně domů maximálně spokojeni.“
Dalším startem týmu ACCR Racing 21 bude 55. ročník maďarské Mecsek Rallye, čtvrtý podnik seriálu FIA European Historic Rally Championship, kde Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou usednou znovu do vozu Toyota Celica ST165. Soutěž se koná ve dnech 23. – 25. června 2022
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteamRacing21_rallyteamwww.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.com Mobil: +420 734 313 315
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?