Ani rozmary počasí nezastavily posádku Vojtěch Štajf – František Rajnoha od předsevzetí ukončit XVI. Lak Racing Rallye Plzeň na pódiovém umístění. Oproti minulé soutěži však posádka červenobílého VW Polo GTI R5 svůj výsledek o jednu příčku vylepšila a dojela si pro druhé místo v celkové klasifikaci soutěže. To posouvá posádku ACCR Racing 21 týmu do vedení průběžného pořadí Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii 2022.
Oproti původním optimistickým předpovědím počasí nakonec v průběhu plzeňské soutěže skropil několikrát tratě rychlostních zkoušek déšť, a všechny startující posádky tak na musely na dvě sekce rychlostních zkoušek o celkové délce 75 km řešit správný výběr pneumatik. Rozhodování bylo o to těžší, že přeháňky byly zejména odpoledne nepravidelné, kdy intenzivně zapršelo na startu rychlostní zkoušky, zatímco o pár kilometrů dál zůstala silnice suchá.
Posádka týmu Racing21 Štajf – Rajnoha startující opět s vozem VW Polo GTI R5 z dílen maďarského týmu Turán Motorsport se rozhodovala s ohledem na loňskou zkušenost s podobnými podmínkami na této soutěži, a do první sekce tak zvolila po nočním dešti pro přední nápravu suché pneumatiky RA7B a pro zadní nápravu soutěžního vozu pneumatiky Pirelli PZero RA7+B, tedy obutí do přechodných podmínek. Sebou však vezla ještě dvě rezervní kola s pneumatikami pro suchý povrch RA7B. To se nakonec ukázalo jako rozhodující v boji o druhé místo na pódiu.
Vojtěch Štajf zvolil v Plzni podobnou strategii jako v minulé soutěži v Kopné, tedy zahájit soutěž v co možná nejvyšším tempu. I díky zmíněné strategii přezouvání pneumatik v průběhu první sekce se mu nakonec podařilo získat desetisekundový náskok na třetího v pořadí. Svoji pozici pak s opětovným přezouváním vozu ve druhé sekci posádka ACCR Racing 21 týmu úspěšně kontrolovala. Odměnou bylo pro Štajfa s Rajnohou celkově druhé místo v pořadí soutěže, ale především následný postup na vedoucí pozici průběžného pořadí Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii 2022.
„Z druhého místa máme s Frantou velkou radost, protože se nám několikanásobná záměna pneumatik vyplatila. Ráno jsme nasadili měkká intermédia na zadek auta a poté přezuli zpět do sucha. Jen jsme to měli udělat už před třetí rychlostní zkouškou, tam už byla trať oschlá a zadek auta se nám už hodně přetáčel. To ale pochvalně ocenili naši fanoušci a nás to nestálo mnoho času. V druhé sekci hned na šestou zkoušku notně zapršelo, a tak jsme pár minut před startem přezuli a dali přechodné pneumatiky na kříž. Na poslední zkoušku jsme pak opět na auto vraceli komplet suché obutí. Na tratích Rallye Plzeň se také pozitivně podepsaly změny v nastavení, které jsme udělali během čtvrtečního předsoutěžního testu, a mně se tak s vozem jelo parádně,“ řekl k průběhu soutěže Vojtěch Štajf a dodal: „Vašek Pech s Petrem Uhlem jsou tady doma a vítězství si rozhodně zasloužili, s jejich skvělým vozem WRC a jezdeckým uměním jsme jim konkurovat nemohli. Nám na rozdíl od vítězné posádky šlo však nejen o výsledek tady v Plzni, ale také o průběžné pořadí v Poháru 2+, a v něm jsme se dostali do vedení. Opět musím pochválit profesionálně připravený vůz Polo GTI R5, který na českých soutěžích servisuje Turán Motorsport ve spolupráci s Racing 21. My jsme si to tady s Františkem hodně užili, měli jsme perfektní rozpis a odjíždíme proto z Plzně domů maximálně spokojeni.“
Dalším startem týmu ACCR Racing 21 bude 55. ročník maďarské Mecsek Rallye, čtvrtý podnik seriálu FIA European Historic Rally Championship, kde Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou usednou znovu do vozu Toyota Celica ST165. Soutěž se koná ve dnech 23. – 25. června 2022
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteamRacing21_rallyteamwww.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.com Mobil: +420 734 313 315
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.