Ani rozmary počasí nezastavily posádku Vojtěch Štajf – František Rajnoha od předsevzetí ukončit XVI. Lak Racing Rallye Plzeň na pódiovém umístění. Oproti minulé soutěži však posádka červenobílého VW Polo GTI R5 svůj výsledek o jednu příčku vylepšila a dojela si pro druhé místo v celkové klasifikaci soutěže. To posouvá posádku ACCR Racing 21 týmu do vedení průběžného pořadí Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii 2022.
Oproti původním optimistickým předpovědím počasí nakonec v průběhu plzeňské soutěže skropil několikrát tratě rychlostních zkoušek déšť, a všechny startující posádky tak na musely na dvě sekce rychlostních zkoušek o celkové délce 75 km řešit správný výběr pneumatik. Rozhodování bylo o to těžší, že přeháňky byly zejména odpoledne nepravidelné, kdy intenzivně zapršelo na startu rychlostní zkoušky, zatímco o pár kilometrů dál zůstala silnice suchá.
Posádka týmu Racing21 Štajf – Rajnoha startující opět s vozem VW Polo GTI R5 z dílen maďarského týmu Turán Motorsport se rozhodovala s ohledem na loňskou zkušenost s podobnými podmínkami na této soutěži, a do první sekce tak zvolila po nočním dešti pro přední nápravu suché pneumatiky RA7B a pro zadní nápravu soutěžního vozu pneumatiky Pirelli PZero RA7+B, tedy obutí do přechodných podmínek. Sebou však vezla ještě dvě rezervní kola s pneumatikami pro suchý povrch RA7B. To se nakonec ukázalo jako rozhodující v boji o druhé místo na pódiu.
Vojtěch Štajf zvolil v Plzni podobnou strategii jako v minulé soutěži v Kopné, tedy zahájit soutěž v co možná nejvyšším tempu. I díky zmíněné strategii přezouvání pneumatik v průběhu první sekce se mu nakonec podařilo získat desetisekundový náskok na třetího v pořadí. Svoji pozici pak s opětovným přezouváním vozu ve druhé sekci posádka ACCR Racing 21 týmu úspěšně kontrolovala. Odměnou bylo pro Štajfa s Rajnohou celkově druhé místo v pořadí soutěže, ale především následný postup na vedoucí pozici průběžného pořadí Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii 2022.
„Z druhého místa máme s Frantou velkou radost, protože se nám několikanásobná záměna pneumatik vyplatila. Ráno jsme nasadili měkká intermédia na zadek auta a poté přezuli zpět do sucha. Jen jsme to měli udělat už před třetí rychlostní zkouškou, tam už byla trať oschlá a zadek auta se nám už hodně přetáčel. To ale pochvalně ocenili naši fanoušci a nás to nestálo mnoho času. V druhé sekci hned na šestou zkoušku notně zapršelo, a tak jsme pár minut před startem přezuli a dali přechodné pneumatiky na kříž. Na poslední zkoušku jsme pak opět na auto vraceli komplet suché obutí. Na tratích Rallye Plzeň se také pozitivně podepsaly změny v nastavení, které jsme udělali během čtvrtečního předsoutěžního testu, a mně se tak s vozem jelo parádně,“ řekl k průběhu soutěže Vojtěch Štajf a dodal: „Vašek Pech s Petrem Uhlem jsou tady doma a vítězství si rozhodně zasloužili, s jejich skvělým vozem WRC a jezdeckým uměním jsme jim konkurovat nemohli. Nám na rozdíl od vítězné posádky šlo však nejen o výsledek tady v Plzni, ale také o průběžné pořadí v Poháru 2+, a v něm jsme se dostali do vedení. Opět musím pochválit profesionálně připravený vůz Polo GTI R5, který na českých soutěžích servisuje Turán Motorsport ve spolupráci s Racing 21. My jsme si to tady s Františkem hodně užili, měli jsme perfektní rozpis a odjíždíme proto z Plzně domů maximálně spokojeni.“
Dalším startem týmu ACCR Racing 21 bude 55. ročník maďarské Mecsek Rallye, čtvrtý podnik seriálu FIA European Historic Rally Championship, kde Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou usednou znovu do vozu Toyota Celica ST165. Soutěž se koná ve dnech 23. – 25. června 2022
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteamRacing21_rallyteamwww.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.com Mobil: +420 734 313 315
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.