Podvečer 6. června 2022 bude poslední možností pro přihlášení na AGROTEC PETRONAS rally v Hustopečích. Čtvrtý závod českého i slovenského šampionátu proběhne 17. – 18. června 2022. Sedmnáctý ročník hustopečské soutěže bude zároveň hostit účastníky Mistrovství FIA Zóny střední Evropa (CEZ), stejně jako posádky historických vozidel.
Organizační tým pod vedením Martina Rady, ředitelky Petry Mynářové a jejího zástupce Bořivoje Plška naplňuje koncept legendárního soutěžáka a dlouholetého ředitele rally Rudolfa Kouřila. Z jeho pera vzniklý harmonogram obsahuje každý den po třech rychlostkách, vždy ve dvou sekcích. Ze šesti rychlostních zkoušek se odjede v tradičním formátu jediná - Šitbořická. Ostatních pět prošlo změnami. Buď se jede v opačném směru, nebo se zařazením nových šotolinových úseků, případně kombinací obojího. První sekci tří měřených úseků (Vlčí dolina, Němčičky a Kurdějov) posádky odjedou v páteční podvečer za denního světla. Druhá sekce bude vyžadovat montáž přídavných světlometů. O to lepší světelná show se řvoucími motory soutěžních speciálů čeká na fanoušky. V sobotu se odstartuje na klasické rychlostce Starovice, následovat bude test Šitbořice a sekci zakončí nejdelší zkouška soutěže Diváky (20,65 km).
„Rudovu započatou práci jsme jako jeho kolegové a kamarádi dotvořili do finální podoby harmonogramu. Snad se nám vše povedlo, jak si to Ruda přál. Nechceme ho zklamat. A věříme, že budou spokojeny s průběhem celé soutěže i posádky. Fanouškům předem děkujeme za disciplínu,“ říká zástupce ředitele Agrotec Petronas rally Bořivoj Plšek.
Jak už jsme zmínili v úvodu, pouze hodiny zbývají do uzávěrky přihlášek Agrotec Petronas rally. Ta je stanovena na 6. června v 18 hodin. Pořadatelé aktuálně evidují kolem osmdesátky přihlášek, mezi kterými nechybí čelní posádky hodnocení českého i slovenského šampionátu. Jmenovitě lídr českého šampionátu a jezdec AGROTEC Škoda Teamu Jan Kopecký (Škoda Fabia Rally2 evo), obhájce loňského prvenství Václav Pech (Ford Focus WRC), loní třetí Filip Mareš a rychlí mladíci Dominik Stříteský a Adam Březík. Poprvé v sezóně je přihlášek i Miroslav Jakeš, jenž osedlá Ford Fiesta Rally2.
Aktuální pořadí MČR 2022:
1. Jan Kopecký 171, 2. Filip Mareš 144, 3. Dominik Stříteský 87, 4. Adam Březík 70, 5. Karel Trojan 58, 6. Martin Vlček 40.
Hlavníky taháky slovenského pole zatím jsou první tři jezdci nedávné Rallye Tatry, vítěz Grzegorz Grzyb, druhý Jaro Melichárek a třetí Vlastimil Majerčák.
Aktuální stav MSR 2022:
1. Jaroslav Melichárek 201, 2. Filip Mareš 153, 3. Tomáš Kukučka 153, 4. Vlastimil Majerčák 142, 5. Miko Marczyk 128, 6. Karel Trněný 126, 7. Grzegorz Grzyb 123, … 10. Jiří Pohlídal 90
AGROTEC PETRONAS rally proběhne ve dnech 17. – 18. června. Hustopečská „rally mezi vinohrady“ odstartuje v pátek v 18 hodin, s nočním závěrem dne (UP 22:57) a pokračovat bude sobotní etapou (start 10 hodin). Servisní zázemí bude opět v rozlehlém areálu společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Tomáš Plachý
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2022, tiskový servis
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?