Podvečer 6. června 2022 bude poslední možností pro přihlášení na AGROTEC PETRONAS rally v Hustopečích. Čtvrtý závod českého i slovenského šampionátu proběhne 17. – 18. června 2022. Sedmnáctý ročník hustopečské soutěže bude zároveň hostit účastníky Mistrovství FIA Zóny střední Evropa (CEZ), stejně jako posádky historických vozidel.
Organizační tým pod vedením Martina Rady, ředitelky Petry Mynářové a jejího zástupce Bořivoje Plška naplňuje koncept legendárního soutěžáka a dlouholetého ředitele rally Rudolfa Kouřila. Z jeho pera vzniklý harmonogram obsahuje každý den po třech rychlostkách, vždy ve dvou sekcích. Ze šesti rychlostních zkoušek se odjede v tradičním formátu jediná - Šitbořická. Ostatních pět prošlo změnami. Buď se jede v opačném směru, nebo se zařazením nových šotolinových úseků, případně kombinací obojího. První sekci tří měřených úseků (Vlčí dolina, Němčičky a Kurdějov) posádky odjedou v páteční podvečer za denního světla. Druhá sekce bude vyžadovat montáž přídavných světlometů. O to lepší světelná show se řvoucími motory soutěžních speciálů čeká na fanoušky. V sobotu se odstartuje na klasické rychlostce Starovice, následovat bude test Šitbořice a sekci zakončí nejdelší zkouška soutěže Diváky (20,65 km).
„Rudovu započatou práci jsme jako jeho kolegové a kamarádi dotvořili do finální podoby harmonogramu. Snad se nám vše povedlo, jak si to Ruda přál. Nechceme ho zklamat. A věříme, že budou spokojeny s průběhem celé soutěže i posádky. Fanouškům předem děkujeme za disciplínu,“ říká zástupce ředitele Agrotec Petronas rally Bořivoj Plšek.
Jak už jsme zmínili v úvodu, pouze hodiny zbývají do uzávěrky přihlášek Agrotec Petronas rally. Ta je stanovena na 6. června v 18 hodin. Pořadatelé aktuálně evidují kolem osmdesátky přihlášek, mezi kterými nechybí čelní posádky hodnocení českého i slovenského šampionátu. Jmenovitě lídr českého šampionátu a jezdec AGROTEC Škoda Teamu Jan Kopecký (Škoda Fabia Rally2 evo), obhájce loňského prvenství Václav Pech (Ford Focus WRC), loní třetí Filip Mareš a rychlí mladíci Dominik Stříteský a Adam Březík. Poprvé v sezóně je přihlášek i Miroslav Jakeš, jenž osedlá Ford Fiesta Rally2.
Aktuální pořadí MČR 2022:
1. Jan Kopecký 171, 2. Filip Mareš 144, 3. Dominik Stříteský 87, 4. Adam Březík 70, 5. Karel Trojan 58, 6. Martin Vlček 40.
Hlavníky taháky slovenského pole zatím jsou první tři jezdci nedávné Rallye Tatry, vítěz Grzegorz Grzyb, druhý Jaro Melichárek a třetí Vlastimil Majerčák.
Aktuální stav MSR 2022:
1. Jaroslav Melichárek 201, 2. Filip Mareš 153, 3. Tomáš Kukučka 153, 4. Vlastimil Majerčák 142, 5. Miko Marczyk 128, 6. Karel Trněný 126, 7. Grzegorz Grzyb 123, … 10. Jiří Pohlídal 90
AGROTEC PETRONAS rally proběhne ve dnech 17. – 18. června. Hustopečská „rally mezi vinohrady“ odstartuje v pátek v 18 hodin, s nočním závěrem dne (UP 22:57) a pokračovat bude sobotní etapou (start 10 hodin). Servisní zázemí bude opět v rozlehlém areálu společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Tomáš Plachý
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2022, tiskový servis
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?