Víkend v půlce května na východě Čech patřil již třetí Podorlické Rally. Tentokráte pod záštitou hlavního partnera nesla název III. Dnipro-M Podorlická rally. Pravidelně nám tato soutěž kilometrově narůstá. A letos tak nabídla posádkám celkem více jak 86 ostrých kilometrů. Již od prvního ročníku ukazuje celý pořadatelský tým, tohoto mladého podniku, že to myslí dost vážně a úroveň soutěže každým rokem roste. Což bylo po nedávném podniku v Hořovicích osvěžující nejen pro posádky. Již tradičně byl závod rozložen do dvou dnů. Kdy v pátek proběhl slavnostní start opět na Opočenském náměstí a v sobotu již na posádky čekaly tři rychlostí zkoušky po třech průjezdech každé RZ. Z nichž byly dvě zbrusu nové a poslední využila úseku loňského, avšak se značnou modifikací. Zejména konec RZ 1-4-7 sliboval solidní a rychlou klikatici plnou zatáček přes horizont takzvaně na srdíčko. Startovní pole bylo velmi rozličné a slibovalo atraktivní podívanou. Po celý závodní víkend počasí dokazovalo svou přízeň, což jistě ocenily posádky i diváci. Ze 119 ostrých startujících cíl spatřilo 76 posádek. I přes celkem objemnou „úmrtnost“ se vše obešlo bez větších nehod. Vítězství obhájily Světinský Lubomír - Filipová Petra, druhé místo vybojovala domácí posádka Vašátko Leoš - Hejhal Martin a bronz brali Macháč Lukáš - Baďura Vítězslav. Nakonec patří velký dík celému pořadatelskému týmu. Všem dotčeným obcím, zejména pak Opočnu a v první řadě Houdkovicím, kde už tradičně bylo oblíbené servisní a občerstvovací zázemí. Teď už zůstávají jen zážitky, vzpomínky, videa a fotografie. A taky vidina, že za rok se tu sejdeme znovu a užijeme si to ještě více.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.