Víkend v půlce května na východě Čech patřil již třetí Podorlické Rally. Tentokráte pod záštitou hlavního partnera nesla název III. Dnipro-M Podorlická rally. Pravidelně nám tato soutěž kilometrově narůstá. A letos tak nabídla posádkám celkem více jak 86 ostrých kilometrů. Již od prvního ročníku ukazuje celý pořadatelský tým, tohoto mladého podniku, že to myslí dost vážně a úroveň soutěže každým rokem roste. Což bylo po nedávném podniku v Hořovicích osvěžující nejen pro posádky. Již tradičně byl závod rozložen do dvou dnů. Kdy v pátek proběhl slavnostní start opět na Opočenském náměstí a v sobotu již na posádky čekaly tři rychlostí zkoušky po třech průjezdech každé RZ. Z nichž byly dvě zbrusu nové a poslední využila úseku loňského, avšak se značnou modifikací. Zejména konec RZ 1-4-7 sliboval solidní a rychlou klikatici plnou zatáček přes horizont takzvaně na srdíčko. Startovní pole bylo velmi rozličné a slibovalo atraktivní podívanou. Po celý závodní víkend počasí dokazovalo svou přízeň, což jistě ocenily posádky i diváci. Ze 119 ostrých startujících cíl spatřilo 76 posádek. I přes celkem objemnou „úmrtnost“ se vše obešlo bez větších nehod. Vítězství obhájily Světinský Lubomír - Filipová Petra, druhé místo vybojovala domácí posádka Vašátko Leoš - Hejhal Martin a bronz brali Macháč Lukáš - Baďura Vítězslav. Nakonec patří velký dík celému pořadatelskému týmu. Všem dotčeným obcím, zejména pak Opočnu a v první řadě Houdkovicím, kde už tradičně bylo oblíbené servisní a občerstvovací zázemí. Teď už zůstávají jen zážitky, vzpomínky, videa a fotografie. A taky vidina, že za rok se tu sejdeme znovu a užijeme si to ještě více.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.