Domácím podnikem v okolí Slušovic vstoupil do šampionátu jednodenních závodu ryze domácí tým.
Minařík Racing postavil na start Rallysprintu Kopná jednu posádku ve voze Peugeot 208 Rally4. Za volant usedl zkušený jezdec Jaromír Tarabus a rozpis mu četl Jaroslav Blažek. I přes to, že se Tarabus v posledních dvou letech účastnil jen vybraných soutěží, ukázal, že závodit nezapomněl. Na prvním podniku Rallysprint série se posádka Tarabus – Blažek hned od úvodního měřeného úseku dostala do vedení v hodnocení RSS a jako vítězná dvojice také závod dokončila. „Žádný závod nelze označit za lehký. Letošní Kopná byla lehčí v tom, že se jelo na suchu, bylo parádní počasí a nevytahovalo se bláto. Ale i tak to bylo místy zrádné. Z našeho pohledu to byl super závod, akorát na předposlední zkoušce, kdy jsme již měli pěkný náskok, tak jsem se snažil posouvat brzdné body a jedno odbočení jsem probrzdil. My jsme pojali Kopnou jako rozjezd před Šumavou a proto jsem nechtěl tuto situaci nijak hrotit. Na poslední zkoušce jsme se ještě chtěli ostře svézt, ale bohužel nám praskl výfuk a vláčeli jsme ho po zemi. Proto jsme i z tohoto důvodu zvolnili. Vyhráli jsme ale dvoukolky, takže jsme spokojeni. S Jardou fungovalo vše skvěle, jeli jsme spolu Barum Rally v roce 2001, takže po 21 letech ke mně opět přisedl,“ pospal úspěšný vstup do letošní sezony Jaromír Tarabus. Jak už bylo psáno, kluci se umístili na 1. místě v RRS, zároveň obsadili 1. místo ve třídě RC4 I. V absolutním pořadí Rallysprintu Kopná Jaromír s Jaroslavem závod dokončili na 12. příčce.
Ihned následující víkend po domácím sprintu se vydal slušovický tým na Rallye Šumava Klatovy. Stejně jako na Kopné do vozu Peugeot 208 Rally4 z dílny Minařík Racing usednul Jaromír Tarabus. Na sedadlo spolujezdce se vrátil Daniel Trunkát. Jaromír s Danielem přijeli do okolí Klatov bojovat hlavně o body do Peugeot cupu a svůj cíl splnili na výbornou. V cupu kluci nenašli přemožitele, ale co se týká umístění mezi dvoukolkami absolutně, zde probíhal napínavý souboj o vteřinky s Janem Dohnalem. Po dvanácti rychlostních zkouškách byl v cíli šťastnější Honza Dohnal a Jaromír s Daniel obsadili druhé místo se ztrátou necelých jedenácti vteřin na vítěze. Honza Dohnal byl nejrychlejší, ale díky homologaci nesbírá body ani poháry v hodnocení 2WD. „Šumava byla skvělá. Díky pořadatelům za krásné a náročné tratě. My jsme si závod maximálně užili a pěkně jsme se svezli. Posbírali jsme maximální počet bodů jak do třídy, dvoukolek i Peugeot cupu. Trošku mne mrzí, že se Honza Dohnal nepočítá do dvoukolek, ale i tak jsme si tento souboj náramně užili. Chtěli jsme s ním bojovat o pomyslné vítězství mezi námi, což se nakonec nepodařilo, ale byla by to taková ta třešnička na dortu. Dalo mi to zavzpomínat na staré dobré časy, kdy jsme spolu závodili ale ve stejných autech,“ uvedl v cíli Rally Šumava Jaromír Tarabus.
Nyní se tým Minařík Racing vydá do Českého Krumlova, kde budou posádky závodit při dalším závodě Mistrovství České republiky v rally.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.