Domácím podnikem v okolí Slušovic vstoupil do šampionátu jednodenních závodu ryze domácí tým.
Minařík Racing postavil na start Rallysprintu Kopná jednu posádku ve voze Peugeot 208 Rally4. Za volant usedl zkušený jezdec Jaromír Tarabus a rozpis mu četl Jaroslav Blažek. I přes to, že se Tarabus v posledních dvou letech účastnil jen vybraných soutěží, ukázal, že závodit nezapomněl. Na prvním podniku Rallysprint série se posádka Tarabus – Blažek hned od úvodního měřeného úseku dostala do vedení v hodnocení RSS a jako vítězná dvojice také závod dokončila. „Žádný závod nelze označit za lehký. Letošní Kopná byla lehčí v tom, že se jelo na suchu, bylo parádní počasí a nevytahovalo se bláto. Ale i tak to bylo místy zrádné. Z našeho pohledu to byl super závod, akorát na předposlední zkoušce, kdy jsme již měli pěkný náskok, tak jsem se snažil posouvat brzdné body a jedno odbočení jsem probrzdil. My jsme pojali Kopnou jako rozjezd před Šumavou a proto jsem nechtěl tuto situaci nijak hrotit. Na poslední zkoušce jsme se ještě chtěli ostře svézt, ale bohužel nám praskl výfuk a vláčeli jsme ho po zemi. Proto jsme i z tohoto důvodu zvolnili. Vyhráli jsme ale dvoukolky, takže jsme spokojeni. S Jardou fungovalo vše skvěle, jeli jsme spolu Barum Rally v roce 2001, takže po 21 letech ke mně opět přisedl,“ pospal úspěšný vstup do letošní sezony Jaromír Tarabus. Jak už bylo psáno, kluci se umístili na 1. místě v RRS, zároveň obsadili 1. místo ve třídě RC4 I. V absolutním pořadí Rallysprintu Kopná Jaromír s Jaroslavem závod dokončili na 12. příčce.
Ihned následující víkend po domácím sprintu se vydal slušovický tým na Rallye Šumava Klatovy. Stejně jako na Kopné do vozu Peugeot 208 Rally4 z dílny Minařík Racing usednul Jaromír Tarabus. Na sedadlo spolujezdce se vrátil Daniel Trunkát. Jaromír s Danielem přijeli do okolí Klatov bojovat hlavně o body do Peugeot cupu a svůj cíl splnili na výbornou. V cupu kluci nenašli přemožitele, ale co se týká umístění mezi dvoukolkami absolutně, zde probíhal napínavý souboj o vteřinky s Janem Dohnalem. Po dvanácti rychlostních zkouškách byl v cíli šťastnější Honza Dohnal a Jaromír s Daniel obsadili druhé místo se ztrátou necelých jedenácti vteřin na vítěze. Honza Dohnal byl nejrychlejší, ale díky homologaci nesbírá body ani poháry v hodnocení 2WD. „Šumava byla skvělá. Díky pořadatelům za krásné a náročné tratě. My jsme si závod maximálně užili a pěkně jsme se svezli. Posbírali jsme maximální počet bodů jak do třídy, dvoukolek i Peugeot cupu. Trošku mne mrzí, že se Honza Dohnal nepočítá do dvoukolek, ale i tak jsme si tento souboj náramně užili. Chtěli jsme s ním bojovat o pomyslné vítězství mezi námi, což se nakonec nepodařilo, ale byla by to taková ta třešnička na dortu. Dalo mi to zavzpomínat na staré dobré časy, kdy jsme spolu závodili ale ve stejných autech,“ uvedl v cíli Rally Šumava Jaromír Tarabus.
Nyní se tým Minařík Racing vydá do Českého Krumlova, kde budou posádky závodit při dalším závodě Mistrovství České republiky v rally.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?