Ve Slušovicích se rozběhl seriál Rallysprint Série, ve kterém loni získala posádka Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča druhé místo celkově (P2+). A na shodné pozici zakončila i start na Rentor Rallysprintu Kopná. Do závodu šla hlavně s cílem testovat na víkendovou Rallye Šumava, o to více potěšilo, že nad jejich síly zůstal jen Erik Cais.
S třemi nejrychlejšími časy a druhým místem absolutně dokončili Adam Březík s Ondřejem Krajčou domácí Rallysprint Kopná. Soutěž s centrem v okolí Slušovic nabídla porci náročných rychlostních zkoušek, které patří v rámci Rallysprint Série k tomu nejtěžšímu u nás. Test Kameňák pak posádky absolvovaly dokonce třikrát.
„To potvrzuji, Kopná jednoznačně patří k nejnáročnějším sprintům, navíc se po dlouhé době jela absolutně za sucha. Poslední ročníky jsem si pamatoval vždy přechodné podmínky, v tomto to bylo zase něco nového. Jezdecky jsem očekával, že otočení Kameňáku bude trochu příjemnější, ale ve finále mi přišel možná nebezpečnější. Všechna těžká místa, snad asi kromě jednoho, se za této podoby jely z kopce. Ale určitě kvituji, že se erzety nejezdí stále ve stejném směru…
Co se týká průběhu, Erik byl na Kameňáku hodně rychlý. I když jsem doufal, že ten rozdíl možná nebude až tak velký. Ale my jsme šli do závodu s jasnou strategií jet naprosto v klidu, bez rizika. Soutěž jsme opravdu pojali jako test na Šumavu. Do každé sekce jsme vyráželi s úplně jinak nastaveným autem, abychom poznali rozdíl a vyzkoušeli, co nám nejvíce sedí. Za této situace průběh závodu, třeba dva nejrychlejší časy na Březové, a celkové druhé místo rozhodně potěšilo,“ okomentoval start na Kopné Adam Březík.
“Ke Kopné jsme přistupovali jako k testu před Šumavou. Nechtěli jsme zbytečně poškodit auto. To se nám povedlo a druhé místo bereme všemi deseti,” popsal svůj pohled navigátor Ondřej Krajča.
Posádku i mechaniky Samohýl ŠKODA Teamu čeká v rychlém sledu už několikrát zmíněná Rallye Šumava Klatovy. V rámci přípravy proběhne před startem ještě ve středu celodenní test na Lipně.
„Tam chceme doladit poslední detaily, co se nestihlo na Kopné. Hlavně naše poznatky vyzkoušet na jiném charakteru trati. A pak se už přes seznamovací jízdy začneme naplno věnovat Šumavě. Zdebořickou a Mlázovskou rychlostku znám z loňska, vím co čekat i od zajímavého testu Keply, který se pojede opačně. A stejně tak si v opačném směru vyzkoušíme i klasický Koráb, na který se osobně těším. Na Šumavě musíme dojet do cíle a k tomu bychom rádi figurovali v Top5,“ odkrývá karty Adam Březík.
“Vypadá to, že by podle předpovědi mohla opět nastat loterie ve volbě pneumatik. Každopádně se do Klatov moc těšíme,“ předpovídá Ondřej Krajča.
Rallye Šumava Klatovy odstartuje v páteční podvečer (6. května) Klatovským okruhem, celkem čeká na posádku Samohýl ŠKODA Teamu dvanáct rychlostních zkoušek o celkové délce více než 160 km. V cíli klatovské soutěže budou nejrychlejší dvojice očekávány 8. května po 14. hodině.
Samohýl ŠKODA Team, tiskový servis
Tomáš Plachý
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?