Ve Slušovicích se rozběhl seriál Rallysprint Série, ve kterém loni získala posádka Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča druhé místo celkově (P2+). A na shodné pozici zakončila i start na Rentor Rallysprintu Kopná. Do závodu šla hlavně s cílem testovat na víkendovou Rallye Šumava, o to více potěšilo, že nad jejich síly zůstal jen Erik Cais.
S třemi nejrychlejšími časy a druhým místem absolutně dokončili Adam Březík s Ondřejem Krajčou domácí Rallysprint Kopná. Soutěž s centrem v okolí Slušovic nabídla porci náročných rychlostních zkoušek, které patří v rámci Rallysprint Série k tomu nejtěžšímu u nás. Test Kameňák pak posádky absolvovaly dokonce třikrát.
„To potvrzuji, Kopná jednoznačně patří k nejnáročnějším sprintům, navíc se po dlouhé době jela absolutně za sucha. Poslední ročníky jsem si pamatoval vždy přechodné podmínky, v tomto to bylo zase něco nového. Jezdecky jsem očekával, že otočení Kameňáku bude trochu příjemnější, ale ve finále mi přišel možná nebezpečnější. Všechna těžká místa, snad asi kromě jednoho, se za této podoby jely z kopce. Ale určitě kvituji, že se erzety nejezdí stále ve stejném směru…
Co se týká průběhu, Erik byl na Kameňáku hodně rychlý. I když jsem doufal, že ten rozdíl možná nebude až tak velký. Ale my jsme šli do závodu s jasnou strategií jet naprosto v klidu, bez rizika. Soutěž jsme opravdu pojali jako test na Šumavu. Do každé sekce jsme vyráželi s úplně jinak nastaveným autem, abychom poznali rozdíl a vyzkoušeli, co nám nejvíce sedí. Za této situace průběh závodu, třeba dva nejrychlejší časy na Březové, a celkové druhé místo rozhodně potěšilo,“ okomentoval start na Kopné Adam Březík.
“Ke Kopné jsme přistupovali jako k testu před Šumavou. Nechtěli jsme zbytečně poškodit auto. To se nám povedlo a druhé místo bereme všemi deseti,” popsal svůj pohled navigátor Ondřej Krajča.
Posádku i mechaniky Samohýl ŠKODA Teamu čeká v rychlém sledu už několikrát zmíněná Rallye Šumava Klatovy. V rámci přípravy proběhne před startem ještě ve středu celodenní test na Lipně.
„Tam chceme doladit poslední detaily, co se nestihlo na Kopné. Hlavně naše poznatky vyzkoušet na jiném charakteru trati. A pak se už přes seznamovací jízdy začneme naplno věnovat Šumavě. Zdebořickou a Mlázovskou rychlostku znám z loňska, vím co čekat i od zajímavého testu Keply, který se pojede opačně. A stejně tak si v opačném směru vyzkoušíme i klasický Koráb, na který se osobně těším. Na Šumavě musíme dojet do cíle a k tomu bychom rádi figurovali v Top5,“ odkrývá karty Adam Březík.
“Vypadá to, že by podle předpovědi mohla opět nastat loterie ve volbě pneumatik. Každopádně se do Klatov moc těšíme,“ předpovídá Ondřej Krajča.
Rallye Šumava Klatovy odstartuje v páteční podvečer (6. května) Klatovským okruhem, celkem čeká na posádku Samohýl ŠKODA Teamu dvanáct rychlostních zkoušek o celkové délce více než 160 km. V cíli klatovské soutěže budou nejrychlejší dvojice očekávány 8. května po 14. hodině.
Samohýl ŠKODA Team, tiskový servis
Tomáš Plachý
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?