Tým Racing21 odstartuje o nadcházejícím víkendu svoji účast v Poháru 2+ v rámci soutěže Rallysprint Kopná. Jedná se o letošní první podnik jednodenních soutěží seriálu Pirelli Rallysprint série. Posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha vsadí na osvědčenou techniku VW Polo GTI R5, avšak v novém zbarvení.
27. ročník Rentor Rallysprint Kopná slibuje zajímavou podívanou nejen atraktivní tratí, ale také počtem a kvalitou přihlášených posádek do této soutěže. Pořadatelé připravili pro úvodní podnik letošní sezóny trať se sedmi rychlostními zkouškami o celkové délce 70 kilometrů, a to v okolí moravských Slušovic. Úvodní rychlostní zkouška Kameňák se pojede celkem třikrát a zbylé dva měřené úseky Kopná a Březová absolvují posádky se svými soutěžními vozy pouze dvakrát.
Posádka týmu Racing21 Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou vsadila do bojů s kvalitní konkurenci na osvědčenou techniku v podobě soutěžního vozu Volkswagen Polo GTI R5, se kterým zde startovala i v loňském roce. A zatímco zmíněná technika nedoznala výrazných změn, připravil si tým pro diváky této soutěže premiéru nového designu na voze v aktualizovaných barvách, které reflektují jeho působení nejen v Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii, ale hlavně v letošním seriálu FIA European Historic Rally Championship se slavným historickým vozem značky Toyota.
„Kopná otvírá stejně jako v loňském roce sezónu jednodenních soutěží a my se Františkem na zdejší atraktivní erzety samozřejmě hodně těšíme. Letos jsme však jako tým v trochu odlišné situaci od loňska. Věnujeme nyní obrovské úsilí dostavbě našeho historického vozu Toyota Celica GT-Four pro starty v evropském šampionátu. S tím je však spojena velká časová náročnost spojená s administrativou a logistikou, která nám nedovolila natestovat odpovídající množství kilometrů za volantem současného Pola GTI R5,“ zmínil před startem soutěže jezdec Vojtěch Štajf a dodal: „Vzhledem k tomu, že tohle auto však znám velmi dobře, neboť budu mít k dispozici mé vůbec první Polo se symbolickým výrobním číslem #021 představené premiérově v Čechách v roce 2019, půjde předpokládám nastavení vozu mnohem rychleji. Samozřejmě z pohledu našich cílů na umístění musím vzít v úvahu také silnou konkurenci zdejších jezdců, kteří místní tratě dobře znají. I v zahřívacím režimu na začátku sezóny jsme ale s Františkem rozhodnuti o zdejší výsledek zabojovat.“
Start 27. ročníku Rentor Rallysprint Kopná se odehraje dne 30. dubna v 9 hodin v areálu dostihového závodiště ve Slušovicích. Cílem by měly posádky projet ve stejný den okolo 16:30 hodin.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.