Tým Racing21 odstartuje o nadcházejícím víkendu svoji účast v Poháru 2+ v rámci soutěže Rallysprint Kopná. Jedná se o letošní první podnik jednodenních soutěží seriálu Pirelli Rallysprint série. Posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha vsadí na osvědčenou techniku VW Polo GTI R5, avšak v novém zbarvení.
27. ročník Rentor Rallysprint Kopná slibuje zajímavou podívanou nejen atraktivní tratí, ale také počtem a kvalitou přihlášených posádek do této soutěže. Pořadatelé připravili pro úvodní podnik letošní sezóny trať se sedmi rychlostními zkouškami o celkové délce 70 kilometrů, a to v okolí moravských Slušovic. Úvodní rychlostní zkouška Kameňák se pojede celkem třikrát a zbylé dva měřené úseky Kopná a Březová absolvují posádky se svými soutěžními vozy pouze dvakrát.
Posádka týmu Racing21 Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou vsadila do bojů s kvalitní konkurenci na osvědčenou techniku v podobě soutěžního vozu Volkswagen Polo GTI R5, se kterým zde startovala i v loňském roce. A zatímco zmíněná technika nedoznala výrazných změn, připravil si tým pro diváky této soutěže premiéru nového designu na voze v aktualizovaných barvách, které reflektují jeho působení nejen v Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii, ale hlavně v letošním seriálu FIA European Historic Rally Championship se slavným historickým vozem značky Toyota.
„Kopná otvírá stejně jako v loňském roce sezónu jednodenních soutěží a my se Františkem na zdejší atraktivní erzety samozřejmě hodně těšíme. Letos jsme však jako tým v trochu odlišné situaci od loňska. Věnujeme nyní obrovské úsilí dostavbě našeho historického vozu Toyota Celica GT-Four pro starty v evropském šampionátu. S tím je však spojena velká časová náročnost spojená s administrativou a logistikou, která nám nedovolila natestovat odpovídající množství kilometrů za volantem současného Pola GTI R5,“ zmínil před startem soutěže jezdec Vojtěch Štajf a dodal: „Vzhledem k tomu, že tohle auto však znám velmi dobře, neboť budu mít k dispozici mé vůbec první Polo se symbolickým výrobním číslem #021 představené premiérově v Čechách v roce 2019, půjde předpokládám nastavení vozu mnohem rychleji. Samozřejmě z pohledu našich cílů na umístění musím vzít v úvahu také silnou konkurenci zdejších jezdců, kteří místní tratě dobře znají. I v zahřívacím režimu na začátku sezóny jsme ale s Františkem rozhodnuti o zdejší výsledek zabojovat.“
Start 27. ročníku Rentor Rallysprint Kopná se odehraje dne 30. dubna v 9 hodin v areálu dostihového závodiště ve Slušovicích. Cílem by měly posádky projet ve stejný den okolo 16:30 hodin.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.