Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR v Podkopné Lhotě uspořádají před startem letošního ročníku Rentor Rallysprint Kopná 2022 pro soutěžící opět testovací rychlostní zkoušku tzv. shakedown. Ten se letos pojede nově na známém asfaltovém úseku mezi Rakovou a Zádveřicemi. Proběhne v pátek 29. dubna v době od 17 do 19 hodin.
„Posádky mají značný zájem vyzkoušet si soutěžní techniku ještě před startem sezony na uzavřeném úseku. Tento úsek využívají místní jezdci ze Zlínska k testování během sezony. Úsek na konci obce Rakové je přímo ideální k testování, během dvou hodin se dá v pohodě zvládnout pět průjezdů, což je dostačující k otestování vozidel před sobotním startem. Každý si může podle libosti nastavit soutěžní vůz, vyladit vše potřebné. Startujeme na konci obce Raková, jedeme k místu ke křížku, kde soutěžní vozy odbočí doleva a pokračujeme až do cíle, který se nachází u hřbitova v Zádveřicích,“ pověděl Josef Minařík, předseda organizačního výboru a zástupce ředitele slušovického rallysprintu.
Pro diváky je připraveno divácké místo v prostoru ostrého levého odbočení krátce po startu v místě zvaném tzv. křížek, případně u stromu. Místo je přístupné ze silnice Slušovice – Vizovice, nejlépe od benzinové stanice ve Slušovicích nebo pěšky z centra města. Mapu shakedownu včetně podrobného popisu všech rychlostních zkoušek najdete v diváckém průvodci umístěném na webových stránkách soutěže.
Účast na shakedownu je zpoplatněna pro soutěžící vkladem včetně pojištění odpovědnosti, propustnost tratě je stanovena na maximálně 40 vozidel. Testovací zkoušky se mohou zúčastnit jen soutěžící, kteří se řádně zaregistrovali, prošli administrativní a technickou přejímkou. Vozidla musí být označena startovními čísly a předepsanými reklamami. Počet průjezdů ve vyhrazené době není omezen a diváci si přijdou rozhodně na své. „Apelujeme na diváky, buďte obezřetní podél tratě a dodržujte pravidla bezpečného sledování vozidel na trati testovacího úseku,“ uvedl závěrem Minařík.
Další zpravodajský servis v rámci 27. Rentor Rallysprint Kopná 2022 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na sociálních sítích facebook i instagram.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.