AGROTEC PETRONAS rally v Hustopečích spěje už ke svému sedmnáctému ročníku. Termín letošního klání je stanoven na 17. – 18. června 2022. Soutěž bude hostit účastníky Mistrovství FIA Zóny střední Evropa (CEZ) a tradičně se poperou o body i posádky v rámci českého i slovenského mistrovství v rally i v rally historických automobilů.
Organizační tým i přes ztrátu dlouholetého ředitele a duše hustopečské soutěže Rudolfa Kouřila pracuje o to intenzivněji na přípravě oblíbeného závodu. Dolaďují se Zvláštní ustanovení, poslední detaily časového harmonogramu, stejně jako bezpečnostní plány.
„Před dvaceti lety jsme si s Rudou začali plnit sen, přivést rally do krásné krajiny pod Pálavou, mezi vinohrady. A nyní již pojedeme po sedmnácté. Hustopečská rally nás oba naplňovala a pro rally jsme spolu žili, takže vzniklo pevné přátelství, skvělá spolupráce, porozumění a vzájemný respekt. Naším společným krédem vždy bylo uspořádat těžkou, ale kompaktní soutěž, která bude přátelská k posádkám i divákům. Aby se všichni do Hustopečí rádi vraceli. A to se nám společně se skvělým týmem lidí okolo nás dařilo. Ruda nám všem moc chybí a uvědomujeme si, koho jsme ztratili. Kamaráda, spolupracovníka, ředitele závodu, činovníka, ale hlavně vždy dobře naladěného člověka, který pro rally mnoho udělal. Nikdy na něho nezapomeneme a v rámci Poháru pořadatele bude naše hustopečská rally Memoriálem Rudy Kouřila“ ohlíží se za spoluprací s Rudolfem Kouřilem šéf organizačního týmu Martin Rada.
Účastníci se mohou těšit na tradiční charakteristiku závodu, porci specifických a sportovně hodnotných asfaltových tratí s příměsí šotolinových pasáží. A letos i s řadou novinek. Pojede se ve formátu pátek-sobota, v každé etapě posádky absolvují dvě sekce s třemi rychlostními zkouškami. Celkem čeká na účastníky 316 km, s necelými 150 km rychlostních zkoušek. Řada testů vychází z předchozích ročníků, pro všechny bude neznámou hned úvodní rychlostní zkouška Vlčí dolina. Po jejím absolvování doplní páteční sekci úseky Němčičky a Kurdějov.
V sobotu se odstartuje na Starovicích, následovat bude test Šitbořice a sekci zakončí nejdelší zkouška soutěže Diváky (20,65 km). Právě tento úsek, samozřejmě v určitých obměnách, v minulosti mnohokrát rozhodoval o výsledcích „rally mezi vinicemi“ a lze očekávat, že ani letošní ročník nebude výjimkou.
„Pro letošní ročník jsme připravili nové úseky v kombinaci s již známými a osvědčenými tratěmi. Tradičně zachováme poslední rychlostní zkoušku jako nejdelší a nejnáročnější. Je charakteristická kombinacemi různých povrchů i typů komunikací, s častou změnou rytmu. Pro letošní ročník dosáhla nejvíce změn a doufám, že se bude posádkám i divákům líbit.
V tomto roce jsme se také vrátili k vyššímu počtu úseků s nezpevněným povrchem, ale vždy ve sjízdném a upraveném stavu. Tyto úseky k naší rally patří a jsou krásným zpestřením závodu.
Kromě úseku Vlčí dolina bude novinkou také rychlostní zkouška v okolí Starovic, která se nepojede jako okruhová. Co se nezmění, je doba závodu. Celá soutěž bude odjeta za 23 hodin, a tak budeme moci přivítat vítěze letošního ročníku na cílové rampě v sobotu 18. června po 17. hodině.
Jsem velice rád, že se podařilo rychle doplnit organizační tým a můžeme pokračovat v přípravách rally na základě materiálů, který jsme ještě připravovali od září 2021 s Rudou,“ naznačuje šéf organizačního týmu Martin Rada.
Z programu AGROTEC PETRONAS rally nastiňme, že ve dnech 16. – 17. června se uskuteční seznamovací jízdy, po technické a administrativní přejímce si budou moci posádky naposledy vyzkoušet závodní vozy na testovací zkoušce. Shakedown se opět odehraje na části Starovické zkoušky. Samotný závod odstartuje v pátek 17. června v 18 hodin, s nočním závěrem dne (UP 22:57) a pokračovat bude sobotní etapou (18. června, start 10 hodin). Servisní zázemí bude opět v rozlehlém areálu společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích. Tato společnost je dlouholetým partnerem a podporovatelem hustopečské rally.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2022, tiskový servis
Tomáš Plachý
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.