AGROTEC PETRONAS rally v Hustopečích spěje už ke svému sedmnáctému ročníku. Termín letošního klání je stanoven na 17. – 18. června 2022. Soutěž bude hostit účastníky Mistrovství FIA Zóny střední Evropa (CEZ) a tradičně se poperou o body i posádky v rámci českého i slovenského mistrovství v rally i v rally historických automobilů.
Organizační tým i přes ztrátu dlouholetého ředitele a duše hustopečské soutěže Rudolfa Kouřila pracuje o to intenzivněji na přípravě oblíbeného závodu. Dolaďují se Zvláštní ustanovení, poslední detaily časového harmonogramu, stejně jako bezpečnostní plány.
„Před dvaceti lety jsme si s Rudou začali plnit sen, přivést rally do krásné krajiny pod Pálavou, mezi vinohrady. A nyní již pojedeme po sedmnácté. Hustopečská rally nás oba naplňovala a pro rally jsme spolu žili, takže vzniklo pevné přátelství, skvělá spolupráce, porozumění a vzájemný respekt. Naším společným krédem vždy bylo uspořádat těžkou, ale kompaktní soutěž, která bude přátelská k posádkám i divákům. Aby se všichni do Hustopečí rádi vraceli. A to se nám společně se skvělým týmem lidí okolo nás dařilo. Ruda nám všem moc chybí a uvědomujeme si, koho jsme ztratili. Kamaráda, spolupracovníka, ředitele závodu, činovníka, ale hlavně vždy dobře naladěného člověka, který pro rally mnoho udělal. Nikdy na něho nezapomeneme a v rámci Poháru pořadatele bude naše hustopečská rally Memoriálem Rudy Kouřila“ ohlíží se za spoluprací s Rudolfem Kouřilem šéf organizačního týmu Martin Rada.
Účastníci se mohou těšit na tradiční charakteristiku závodu, porci specifických a sportovně hodnotných asfaltových tratí s příměsí šotolinových pasáží. A letos i s řadou novinek. Pojede se ve formátu pátek-sobota, v každé etapě posádky absolvují dvě sekce s třemi rychlostními zkouškami. Celkem čeká na účastníky 316 km, s necelými 150 km rychlostních zkoušek. Řada testů vychází z předchozích ročníků, pro všechny bude neznámou hned úvodní rychlostní zkouška Vlčí dolina. Po jejím absolvování doplní páteční sekci úseky Němčičky a Kurdějov.
V sobotu se odstartuje na Starovicích, následovat bude test Šitbořice a sekci zakončí nejdelší zkouška soutěže Diváky (20,65 km). Právě tento úsek, samozřejmě v určitých obměnách, v minulosti mnohokrát rozhodoval o výsledcích „rally mezi vinicemi“ a lze očekávat, že ani letošní ročník nebude výjimkou.
„Pro letošní ročník jsme připravili nové úseky v kombinaci s již známými a osvědčenými tratěmi. Tradičně zachováme poslední rychlostní zkoušku jako nejdelší a nejnáročnější. Je charakteristická kombinacemi různých povrchů i typů komunikací, s častou změnou rytmu. Pro letošní ročník dosáhla nejvíce změn a doufám, že se bude posádkám i divákům líbit.
V tomto roce jsme se také vrátili k vyššímu počtu úseků s nezpevněným povrchem, ale vždy ve sjízdném a upraveném stavu. Tyto úseky k naší rally patří a jsou krásným zpestřením závodu.
Kromě úseku Vlčí dolina bude novinkou také rychlostní zkouška v okolí Starovic, která se nepojede jako okruhová. Co se nezmění, je doba závodu. Celá soutěž bude odjeta za 23 hodin, a tak budeme moci přivítat vítěze letošního ročníku na cílové rampě v sobotu 18. června po 17. hodině.
Jsem velice rád, že se podařilo rychle doplnit organizační tým a můžeme pokračovat v přípravách rally na základě materiálů, který jsme ještě připravovali od září 2021 s Rudou,“ naznačuje šéf organizačního týmu Martin Rada.
Z programu AGROTEC PETRONAS rally nastiňme, že ve dnech 16. – 17. června se uskuteční seznamovací jízdy, po technické a administrativní přejímce si budou moci posádky naposledy vyzkoušet závodní vozy na testovací zkoušce. Shakedown se opět odehraje na části Starovické zkoušky. Samotný závod odstartuje v pátek 17. června v 18 hodin, s nočním závěrem dne (UP 22:57) a pokračovat bude sobotní etapou (18. června, start 10 hodin). Servisní zázemí bude opět v rozlehlém areálu společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích. Tato společnost je dlouholetým partnerem a podporovatelem hustopečské rally.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2022, tiskový servis
Tomáš Plachý
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.