Sedmidílný seriál PIRELLI Rallysprint série 2022 startuje poslední dubnový víkend již 27. ročníkem populární Kopné. RENTOR RALLYSPRINT KOPNÁ se uskuteční v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty v termínu 29. – 30. dubna. Pořadatelé z Rallysprint klubu v AČR Podkopná Lhota připravili opět jezdecky a divácky oblíbený rallysprint v tradičních kulisách náročných rychlostních zkoušek po okolních kopcích a lesích.
Slušovický rallysprint otevře letošní sezonu jednodenních soutěží seriálu Pirelli Rallysprint Série a Poháru 2+. Kopná se pojede jako úvodní podnik Autoklub Rallysprint série historických automobilů, dále se započítává do Poháru mládeže, značkového Čermák a Hrachovec Adam Cup a Poháru Pirelli 2022. „Pořádat rally je v současné době velmi složité a letos ještě těžší. Až v závěru března padlo definitivní rozhodnutí, že do toho opět jdeme a v pořadí již sedmadvacátý ročník uspořádáme. Od spolupráce se společností Impromat se nám nedaří sehnat stabilního partnera. Letos došlo ke spolupráci s Markem Vlčkem a jeho společností Rentor, která je uvedena v oficiálním názvu rallysprintu. Bez nezištné pomoci uvedené firmy bychom Kopnou neuskutečnili. Věříme, že odstartuje alespoň 85 posádek, abychom pokryli v plné výši finanční rozpočet soutěže a skončili v černých číslech účetnictví,“ řekl úvodem Josef Minařík, předseda organizačního výboru a zástupce ředitele Rallysprintu Kopná.
Letošní ročník Kopné startuje v sobotu 30. dubna v 9 hodin u dostihové dráhy ve Slušovicích, na soutěžní posádky čeká 169,86 km dlouhá trať, která obsahuje 7 rychlostních zkoušek na třech úsecích s názvy Kameňák, Kopná a Březová v celkové délce 70,20 km. V cíli soutěže se objeví první vůz na cílové rampě před slušovickým „sudem“ v 16:16 hodin. Startovní pole absolvuje v rámci erzet hned třikrát náročný lesní úsek Kameňák v délce 10,66 km, zbylé dva úseky se pojedou dvakrát. Ředitelství rallysprintu bude podobně jako v předchozích letech umístěno v prostorách nové administrativní budovy Fagus v Nových Dvorech. Tiskové středisko naleznou zástupci médií opět v restauraci Sud u slušovické dostihové dráhy. „Letos představíme soutěžním týmům a divákům několik změn. Náročný lesní úsek Kameňák se pojede poprvé v opačném směru, startujeme v Držkové ve směru na Rusavu a cíl je umístěn před obcí Vlčková. Servisní zóna bude umístěna po vzoru loňské Mikuláš rally na letišti Bílá Hlína nad Slušovicemi. Po mnoha letech opouštíme servisní zázemí v prostoru dostihové dráhy, kde proběhne pouze start a cíl rally. Přeskupení a uzavřené parkoviště přemístíme do slušovické části K Teplinám známé jako „skleníky“. Na druhou stranu se nám nepodařilo prodloužení rychlostní zkoušky Březová. Plánovali jsme start na „divácké“ louce vedle budovy AB, kde se pravidelně jezdí barumka s následným obtížným průjezdem do tunelu a kolem rybníku. Nakonec startujeme v obci Březová, neboť jednání s majiteli pozemků se nepovedlo dotáhnout do úspěšného konce,“ uvedl Josef Minařík.
Předehrou Kopné bude v pátečním odpoledni tradičně testovací rychlostní zkouška. Přesunem servisní zóny do nových prostor nelze využít úsek z Neubuze do Slušovic, proto se pojede shakedown na úseku z Rakové do Zádveřic. „Jako jediní v rámci českých rallysprintů pořádáme pravidelně v předvečer startu testovací erzetu. Posádky mají značný zájem vyzkoušet si soutěžní techniku ještě před startem sezony na uzavřeném úseku. Nechceme, aby nám lítaly se svými ostrými auty po okolních vesnicích a kopcích. Úsek na Rakové je přímo ideální k testování, během dvou hodin se dá v pohodě zvládnout pět průjezdů, což je dostačující k otestování vozidel před sobotním startem,“ vysvětlil šéf organizačního výboru Minařík. Propustnost testovacího úseku je maximálně 40 vozů a účast na shakedownu je zpoplatněna.
Uzávěrka přihlášek pro soutěžící je stanovena na úterý 19. dubna úderem půlnoci. Přihlašování posádek je spuštěno přes informační systém Autoklubu České republiky a průběžný seznam přihlášených lze sledovat na webových stránkách on-line.
Seznam posádek se začíná postupně plnit, v prvních dnech po spuštění na něm najdeme téměř 30 přihlášených. Jako první se registrovali Dominik Jakeš, Vítězslav Baďura na voze Opel Adam Cup v rámci značkového poháru. Z předních jezdců jsou již přihlášeni například Vojtěch Štajf (VW Polo GTi R5), Petr Zedník (Ford Fiesta R5 MkII), Michal Horák, Viktor Szabó, Marek Vlček (všichni Škoda Fabia R5) nebo Vladimír Hanuš ze Slovenska (Hyundai i20 R5). „Fanoušci rallysportu se mohou těšit na kvalitní startovní pole. Máme signály, že o další vavřín na Kopné svede tuhý boj loňský premiant Erik Cais a čtyřnásobný vítěz Tomáš Kostka, startovat má Tonda Tlusťák a další výborní jezdci. V rámci historiků se objeví i jeden krásný „bavorák“. Víme, že spousta místních jezdců vytahuje své vozy z garáží, stodol pouze na Kopnou a nejinak tomu bude i letos. Diváci se rozhodně nebudou nudit, přístup k trati budou mít opět zdarma,“ pověděl závěrem Josef Minařík.
Další zpravodajský servis v rámci 27. Rentor Rallysprint Kopná 2022 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na sociálních sítích facebook i instagram.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.