Sedmidílný seriál PIRELLI Rallysprint série 2022 startuje poslední dubnový víkend již 27. ročníkem populární Kopné. RENTOR RALLYSPRINT KOPNÁ se uskuteční v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty v termínu 29. – 30. dubna. Pořadatelé z Rallysprint klubu v AČR Podkopná Lhota připravili opět jezdecky a divácky oblíbený rallysprint v tradičních kulisách náročných rychlostních zkoušek po okolních kopcích a lesích.
Slušovický rallysprint otevře letošní sezonu jednodenních soutěží seriálu Pirelli Rallysprint Série a Poháru 2+. Kopná se pojede jako úvodní podnik Autoklub Rallysprint série historických automobilů, dále se započítává do Poháru mládeže, značkového Čermák a Hrachovec Adam Cup a Poháru Pirelli 2022. „Pořádat rally je v současné době velmi složité a letos ještě těžší. Až v závěru března padlo definitivní rozhodnutí, že do toho opět jdeme a v pořadí již sedmadvacátý ročník uspořádáme. Od spolupráce se společností Impromat se nám nedaří sehnat stabilního partnera. Letos došlo ke spolupráci s Markem Vlčkem a jeho společností Rentor, která je uvedena v oficiálním názvu rallysprintu. Bez nezištné pomoci uvedené firmy bychom Kopnou neuskutečnili. Věříme, že odstartuje alespoň 85 posádek, abychom pokryli v plné výši finanční rozpočet soutěže a skončili v černých číslech účetnictví,“ řekl úvodem Josef Minařík, předseda organizačního výboru a zástupce ředitele Rallysprintu Kopná.
Letošní ročník Kopné startuje v sobotu 30. dubna v 9 hodin u dostihové dráhy ve Slušovicích, na soutěžní posádky čeká 169,86 km dlouhá trať, která obsahuje 7 rychlostních zkoušek na třech úsecích s názvy Kameňák, Kopná a Březová v celkové délce 70,20 km. V cíli soutěže se objeví první vůz na cílové rampě před slušovickým „sudem“ v 16:16 hodin. Startovní pole absolvuje v rámci erzet hned třikrát náročný lesní úsek Kameňák v délce 10,66 km, zbylé dva úseky se pojedou dvakrát. Ředitelství rallysprintu bude podobně jako v předchozích letech umístěno v prostorách nové administrativní budovy Fagus v Nových Dvorech. Tiskové středisko naleznou zástupci médií opět v restauraci Sud u slušovické dostihové dráhy. „Letos představíme soutěžním týmům a divákům několik změn. Náročný lesní úsek Kameňák se pojede poprvé v opačném směru, startujeme v Držkové ve směru na Rusavu a cíl je umístěn před obcí Vlčková. Servisní zóna bude umístěna po vzoru loňské Mikuláš rally na letišti Bílá Hlína nad Slušovicemi. Po mnoha letech opouštíme servisní zázemí v prostoru dostihové dráhy, kde proběhne pouze start a cíl rally. Přeskupení a uzavřené parkoviště přemístíme do slušovické části K Teplinám známé jako „skleníky“. Na druhou stranu se nám nepodařilo prodloužení rychlostní zkoušky Březová. Plánovali jsme start na „divácké“ louce vedle budovy AB, kde se pravidelně jezdí barumka s následným obtížným průjezdem do tunelu a kolem rybníku. Nakonec startujeme v obci Březová, neboť jednání s majiteli pozemků se nepovedlo dotáhnout do úspěšného konce,“ uvedl Josef Minařík.
Předehrou Kopné bude v pátečním odpoledni tradičně testovací rychlostní zkouška. Přesunem servisní zóny do nových prostor nelze využít úsek z Neubuze do Slušovic, proto se pojede shakedown na úseku z Rakové do Zádveřic. „Jako jediní v rámci českých rallysprintů pořádáme pravidelně v předvečer startu testovací erzetu. Posádky mají značný zájem vyzkoušet si soutěžní techniku ještě před startem sezony na uzavřeném úseku. Nechceme, aby nám lítaly se svými ostrými auty po okolních vesnicích a kopcích. Úsek na Rakové je přímo ideální k testování, během dvou hodin se dá v pohodě zvládnout pět průjezdů, což je dostačující k otestování vozidel před sobotním startem,“ vysvětlil šéf organizačního výboru Minařík. Propustnost testovacího úseku je maximálně 40 vozů a účast na shakedownu je zpoplatněna.
Uzávěrka přihlášek pro soutěžící je stanovena na úterý 19. dubna úderem půlnoci. Přihlašování posádek je spuštěno přes informační systém Autoklubu České republiky a průběžný seznam přihlášených lze sledovat na webových stránkách on-line.
Seznam posádek se začíná postupně plnit, v prvních dnech po spuštění na něm najdeme téměř 30 přihlášených. Jako první se registrovali Dominik Jakeš, Vítězslav Baďura na voze Opel Adam Cup v rámci značkového poháru. Z předních jezdců jsou již přihlášeni například Vojtěch Štajf (VW Polo GTi R5), Petr Zedník (Ford Fiesta R5 MkII), Michal Horák, Viktor Szabó, Marek Vlček (všichni Škoda Fabia R5) nebo Vladimír Hanuš ze Slovenska (Hyundai i20 R5). „Fanoušci rallysportu se mohou těšit na kvalitní startovní pole. Máme signály, že o další vavřín na Kopné svede tuhý boj loňský premiant Erik Cais a čtyřnásobný vítěz Tomáš Kostka, startovat má Tonda Tlusťák a další výborní jezdci. V rámci historiků se objeví i jeden krásný „bavorák“. Víme, že spousta místních jezdců vytahuje své vozy z garáží, stodol pouze na Kopnou a nejinak tomu bude i letos. Diváci se rozhodně nebudou nudit, přístup k trati budou mít opět zdarma,“ pověděl závěrem Josef Minařík.
Další zpravodajský servis v rámci 27. Rentor Rallysprint Kopná 2022 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na sociálních sítích facebook i instagram.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.