- Poslední plánovaný start Vojtěcha Štajfa s vítězným vozem Opel Kadett C GT/E na jarním XXVI. TipCars Pražském rallysprintu - Boj o další titul mistrů Evropy historických vozů s ikonickým speciálem Toyota Celica GT-Four ST165 - Účast v domácím seriálu rallysprintů Poháru 2+ opět s vozem VW Polo GTI R5 - Veronika Havelková doplní v týmu stávajícího navigátora Františka Rajnohu - V týmové roli záložního navigátora bude zkušený Vladimír Zelinka
Tým Racing21 vstupuje účastí na blížícím se XXVI. TipCars Pražském rallysprintu do nové soutěžní sezóny roku 2022. Charakterizovat ji bude především obhajoba evropského titulu historických vozů v rally, atraktivní soutěžní speciály a také plánovaný návrat zkušené navigátorky do úspěšného týmu.
Pražské loučení s Kadettem
Prvním letošním startem jezdce Vojtěcha Štajfa bude volný podnik XXVI. TipCars Pražský rallysprint, který se pojede v netradičním jarním období. V sobotu 26. března tak dostane tým Racing21 opět příležitost ukázat veřejnosti v akci „zlatý“ Opel Kadett C GT/E, který svou vysokou spolehlivostí pomohl posádce Štajf – Zelinka k loňskému zisku titulu mistrů Evropy v historických automobilech. Vedle Vojtěcha Štajfa však dojde na pozici spolujezdce k zajímavé změně: „S potěšením jsem roli navigátora pro tento volný podnik opět nabídl mému kamarádovi a společníkovi v týmu Karlu Janečkovi. Karel se mnou v Praze usedne do vozu již počtvrté a já věřím, že si nezvyklou jarní variantu na staronových erzetách v Kadettu společně pořádně užijeme. Vlastně to bude i mé symbolické poděkování fanouškům rally za podporu ve skvělé loňské sezóně,“ řekl jezdec a manažer týmu Racing21 Vojtěch Štajf.
Na evropské tratě s japonskou ikonou
Po loňské sezóně, kdy se dosažením evropského titulu předčasně naplnily týmové cíle stanovené pro tento rok, se vedení týmu Racing 21 rozhodlo k setrvání účasti v seriálu FIA European Historic Rally Championship, avšak s přechodem z kategorie 2 (vozy s homologací do roku 1975) do kategorie 4 (vozy s homologací do roku 1990). Tato změna fakticky potvrzuje ambice ACCR Racing21 týmu získat opět s reprezentační podporou Autoklubu ČR titul mistra Evropy také v klasifikaci nejvyšší kategorie. Pro dosažení tohoto smělého cíle se v dílnách Racing21 aktuálně připravuje nová technika v podobě ikonického soutěžního vozu Toyota Celica GT-Four ST165. Právě s tímto vozem se stal španělský matador Carlos Sainz v roce 1990 mistrem světa ve světové rally. Tento legendární model Celica s přeplňovaným čtyřválcovým dvoulitrem o výkonu 269 koní byl současně také prvním závodním speciálem japonské značky s pohonem všech kol.
„Soutěže historických vozů v rally získávají na obrovské popularitě. A pokud se máme na jednotlivých podnicích v Evropě ucházet o absolutní vítězství, museli jsme sáhnout po historicky nejlepší soutěžní technice, kterou nám sportovní řády FIA nyní umožňují. Proto padla naše volba právě na Toyotu Celica ve specifikaci ST165 z roku 1990, jejíž soutěžní geny díky většině originálních homologovaných dílů pocházejí z továrních dílen Toyota Team Europe v Kolíně nad Rýnem. Kompletní renovace našeho vozu, který jsme zakoupili v Holandsku od známého jezdce Erika Weverse, však není vůbec jednoduchá,“ říká Vojtěch Štajf a dodává: „Mnoho detailů musíme zjišťovat z dobové dokumentace a sehnání některých dílů se podobá doslova hledání jehly v kupce sena. Je to velká výzva! Naštěstí máme okolo sebe lidi, kteří nám mohou pomoci, protože mají k soutěžním Toyotám hodně blízko. Za všechny mohu jmenovat Josefa Juračku, který ve sportovním oddělení na tomto voze kdysi pracoval. Velkou podporu a pomoc nacházíme také u současného šéfa týmu TOYOTA GAZOO Racing WRT Jari-Matti Latvaly. Ve spolupráci se svým otcem totiž nasazují totožný vůz ve vybraných soutěžích finského národního šampionátu v rally".
Vojtěch Štajf se zúčastní šesti podniků seriálu FIA EHRC a navigátorem mu bude zkušený František Rajnoha, který s ním vloni absolvoval soutěže Poháru 2+ v rámci domácí Rallysprint serie. Společně by měli v premiéře představit vůz Toyota Celica GT-Four na druhém podniku evropského šampionátu, a to při jubilejním 30. ročníku Historic Vltava Rallye v České republice.
Dvojitý comeback na české scéně
V poměrně náročném mezinárodním sportovní programu týmu Racing21 se, stejně jako v loňské sezóně, počítá také se startem v šesti podnicích domácího Poháru 2+ v rámci jednodenních rallysprintů. A v této účasti si jezdec Vojtěch Štajf užije hned dvou zajímavých comebacků. Do role navigátorky se totiž po mateřské dovolené vrátí od Rallye Plzeň Veronika Havelková, která mimo jiné stála po boku Štajfa v roce 2018 při cenném absolutním vítězství na katarské rally v rámci seriálu Middle East Rally Championship. Společně pak letos usednou v rámci startů v Poháru 2+ do vozu Volkswagen Polo GTI R5, který oba dobře znají z minulých let. „Starty s vozem kategorie R5 mě hodně udržují v kondici, což je důvodem mého setrvání v jednodenních soutěžích. S Veronikou bude naším cílem absolutní vítězství v klasifikaci Poháru 2+, což se mi vloni bohužel nepodařilo. Věřím, že náš návrat do špičkového vozu Polo GTI R5 tu šanci letos dává. V týmu Racing21 máme pro sezónu 2022 velké cíle a já mám výzvy hodně rád. I proto se na ni opravdu moc těším,“ potvrdil svoji letošní motivaci jezdec Vojtěch Štajf.
V roli náhradního navigátora zůstává v týmu zkušený matador automobilových soutěží Vladimír Zelinka, který se výrazně podílel na loňském úspěchu v seriálu FIA EHRC. Tým Racing21 bude navíc v roce 2022 provozovat klientský vůz Ford Fiesta XR2 Mk1 pro Českou trofej rally historiků, který je taktéž velmi atraktivním soutěžním vozem rally soutěží minulých let.
Více informací o týmu na:www.facebook.com/racing21rallyteamRacing21_rallyteamwww.racing21.cz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.