- Poslední plánovaný start Vojtěcha Štajfa s vítězným vozem Opel Kadett C GT/E na jarním XXVI. TipCars Pražském rallysprintu - Boj o další titul mistrů Evropy historických vozů s ikonickým speciálem Toyota Celica GT-Four ST165 - Účast v domácím seriálu rallysprintů Poháru 2+ opět s vozem VW Polo GTI R5 - Veronika Havelková doplní v týmu stávajícího navigátora Františka Rajnohu - V týmové roli záložního navigátora bude zkušený Vladimír Zelinka
Tým Racing21 vstupuje účastí na blížícím se XXVI. TipCars Pražském rallysprintu do nové soutěžní sezóny roku 2022. Charakterizovat ji bude především obhajoba evropského titulu historických vozů v rally, atraktivní soutěžní speciály a také plánovaný návrat zkušené navigátorky do úspěšného týmu.
Pražské loučení s Kadettem
Prvním letošním startem jezdce Vojtěcha Štajfa bude volný podnik XXVI. TipCars Pražský rallysprint, který se pojede v netradičním jarním období. V sobotu 26. března tak dostane tým Racing21 opět příležitost ukázat veřejnosti v akci „zlatý“ Opel Kadett C GT/E, který svou vysokou spolehlivostí pomohl posádce Štajf – Zelinka k loňskému zisku titulu mistrů Evropy v historických automobilech. Vedle Vojtěcha Štajfa však dojde na pozici spolujezdce k zajímavé změně: „S potěšením jsem roli navigátora pro tento volný podnik opět nabídl mému kamarádovi a společníkovi v týmu Karlu Janečkovi. Karel se mnou v Praze usedne do vozu již počtvrté a já věřím, že si nezvyklou jarní variantu na staronových erzetách v Kadettu společně pořádně užijeme. Vlastně to bude i mé symbolické poděkování fanouškům rally za podporu ve skvělé loňské sezóně,“ řekl jezdec a manažer týmu Racing21 Vojtěch Štajf.
Na evropské tratě s japonskou ikonou
Po loňské sezóně, kdy se dosažením evropského titulu předčasně naplnily týmové cíle stanovené pro tento rok, se vedení týmu Racing 21 rozhodlo k setrvání účasti v seriálu FIA European Historic Rally Championship, avšak s přechodem z kategorie 2 (vozy s homologací do roku 1975) do kategorie 4 (vozy s homologací do roku 1990). Tato změna fakticky potvrzuje ambice ACCR Racing21 týmu získat opět s reprezentační podporou Autoklubu ČR titul mistra Evropy také v klasifikaci nejvyšší kategorie. Pro dosažení tohoto smělého cíle se v dílnách Racing21 aktuálně připravuje nová technika v podobě ikonického soutěžního vozu Toyota Celica GT-Four ST165. Právě s tímto vozem se stal španělský matador Carlos Sainz v roce 1990 mistrem světa ve světové rally. Tento legendární model Celica s přeplňovaným čtyřválcovým dvoulitrem o výkonu 269 koní byl současně také prvním závodním speciálem japonské značky s pohonem všech kol.
„Soutěže historických vozů v rally získávají na obrovské popularitě. A pokud se máme na jednotlivých podnicích v Evropě ucházet o absolutní vítězství, museli jsme sáhnout po historicky nejlepší soutěžní technice, kterou nám sportovní řády FIA nyní umožňují. Proto padla naše volba právě na Toyotu Celica ve specifikaci ST165 z roku 1990, jejíž soutěžní geny díky většině originálních homologovaných dílů pocházejí z továrních dílen Toyota Team Europe v Kolíně nad Rýnem. Kompletní renovace našeho vozu, který jsme zakoupili v Holandsku od známého jezdce Erika Weverse, však není vůbec jednoduchá,“ říká Vojtěch Štajf a dodává: „Mnoho detailů musíme zjišťovat z dobové dokumentace a sehnání některých dílů se podobá doslova hledání jehly v kupce sena. Je to velká výzva! Naštěstí máme okolo sebe lidi, kteří nám mohou pomoci, protože mají k soutěžním Toyotám hodně blízko. Za všechny mohu jmenovat Josefa Juračku, který ve sportovním oddělení na tomto voze kdysi pracoval. Velkou podporu a pomoc nacházíme také u současného šéfa týmu TOYOTA GAZOO Racing WRT Jari-Matti Latvaly. Ve spolupráci se svým otcem totiž nasazují totožný vůz ve vybraných soutěžích finského národního šampionátu v rally".
Vojtěch Štajf se zúčastní šesti podniků seriálu FIA EHRC a navigátorem mu bude zkušený František Rajnoha, který s ním vloni absolvoval soutěže Poháru 2+ v rámci domácí Rallysprint serie. Společně by měli v premiéře představit vůz Toyota Celica GT-Four na druhém podniku evropského šampionátu, a to při jubilejním 30. ročníku Historic Vltava Rallye v České republice.
Dvojitý comeback na české scéně
V poměrně náročném mezinárodním sportovní programu týmu Racing21 se, stejně jako v loňské sezóně, počítá také se startem v šesti podnicích domácího Poháru 2+ v rámci jednodenních rallysprintů. A v této účasti si jezdec Vojtěch Štajf užije hned dvou zajímavých comebacků. Do role navigátorky se totiž po mateřské dovolené vrátí od Rallye Plzeň Veronika Havelková, která mimo jiné stála po boku Štajfa v roce 2018 při cenném absolutním vítězství na katarské rally v rámci seriálu Middle East Rally Championship. Společně pak letos usednou v rámci startů v Poháru 2+ do vozu Volkswagen Polo GTI R5, který oba dobře znají z minulých let. „Starty s vozem kategorie R5 mě hodně udržují v kondici, což je důvodem mého setrvání v jednodenních soutěžích. S Veronikou bude naším cílem absolutní vítězství v klasifikaci Poháru 2+, což se mi vloni bohužel nepodařilo. Věřím, že náš návrat do špičkového vozu Polo GTI R5 tu šanci letos dává. V týmu Racing21 máme pro sezónu 2022 velké cíle a já mám výzvy hodně rád. I proto se na ni opravdu moc těším,“ potvrdil svoji letošní motivaci jezdec Vojtěch Štajf.
V roli náhradního navigátora zůstává v týmu zkušený matador automobilových soutěží Vladimír Zelinka, který se výrazně podílel na loňském úspěchu v seriálu FIA EHRC. Tým Racing21 bude navíc v roce 2022 provozovat klientský vůz Ford Fiesta XR2 Mk1 pro Českou trofej rally historiků, který je taktéž velmi atraktivním soutěžním vozem rally soutěží minulých let.
Více informací o týmu na:www.facebook.com/racing21rallyteamRacing21_rallyteamwww.racing21.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.