- Poslední plánovaný start Vojtěcha Štajfa s vítězným vozem Opel Kadett C GT/E na jarním XXVI. TipCars Pražském rallysprintu - Boj o další titul mistrů Evropy historických vozů s ikonickým speciálem Toyota Celica GT-Four ST165 - Účast v domácím seriálu rallysprintů Poháru 2+ opět s vozem VW Polo GTI R5 - Veronika Havelková doplní v týmu stávajícího navigátora Františka Rajnohu - V týmové roli záložního navigátora bude zkušený Vladimír Zelinka
Tým Racing21 vstupuje účastí na blížícím se XXVI. TipCars Pražském rallysprintu do nové soutěžní sezóny roku 2022. Charakterizovat ji bude především obhajoba evropského titulu historických vozů v rally, atraktivní soutěžní speciály a také plánovaný návrat zkušené navigátorky do úspěšného týmu.
Pražské loučení s Kadettem
Prvním letošním startem jezdce Vojtěcha Štajfa bude volný podnik XXVI. TipCars Pražský rallysprint, který se pojede v netradičním jarním období. V sobotu 26. března tak dostane tým Racing21 opět příležitost ukázat veřejnosti v akci „zlatý“ Opel Kadett C GT/E, který svou vysokou spolehlivostí pomohl posádce Štajf – Zelinka k loňskému zisku titulu mistrů Evropy v historických automobilech. Vedle Vojtěcha Štajfa však dojde na pozici spolujezdce k zajímavé změně: „S potěšením jsem roli navigátora pro tento volný podnik opět nabídl mému kamarádovi a společníkovi v týmu Karlu Janečkovi. Karel se mnou v Praze usedne do vozu již počtvrté a já věřím, že si nezvyklou jarní variantu na staronových erzetách v Kadettu společně pořádně užijeme. Vlastně to bude i mé symbolické poděkování fanouškům rally za podporu ve skvělé loňské sezóně,“ řekl jezdec a manažer týmu Racing21 Vojtěch Štajf.
Na evropské tratě s japonskou ikonou
Po loňské sezóně, kdy se dosažením evropského titulu předčasně naplnily týmové cíle stanovené pro tento rok, se vedení týmu Racing 21 rozhodlo k setrvání účasti v seriálu FIA European Historic Rally Championship, avšak s přechodem z kategorie 2 (vozy s homologací do roku 1975) do kategorie 4 (vozy s homologací do roku 1990). Tato změna fakticky potvrzuje ambice ACCR Racing21 týmu získat opět s reprezentační podporou Autoklubu ČR titul mistra Evropy také v klasifikaci nejvyšší kategorie. Pro dosažení tohoto smělého cíle se v dílnách Racing21 aktuálně připravuje nová technika v podobě ikonického soutěžního vozu Toyota Celica GT-Four ST165. Právě s tímto vozem se stal španělský matador Carlos Sainz v roce 1990 mistrem světa ve světové rally. Tento legendární model Celica s přeplňovaným čtyřválcovým dvoulitrem o výkonu 269 koní byl současně také prvním závodním speciálem japonské značky s pohonem všech kol.
„Soutěže historických vozů v rally získávají na obrovské popularitě. A pokud se máme na jednotlivých podnicích v Evropě ucházet o absolutní vítězství, museli jsme sáhnout po historicky nejlepší soutěžní technice, kterou nám sportovní řády FIA nyní umožňují. Proto padla naše volba právě na Toyotu Celica ve specifikaci ST165 z roku 1990, jejíž soutěžní geny díky většině originálních homologovaných dílů pocházejí z továrních dílen Toyota Team Europe v Kolíně nad Rýnem. Kompletní renovace našeho vozu, který jsme zakoupili v Holandsku od známého jezdce Erika Weverse, však není vůbec jednoduchá,“ říká Vojtěch Štajf a dodává: „Mnoho detailů musíme zjišťovat z dobové dokumentace a sehnání některých dílů se podobá doslova hledání jehly v kupce sena. Je to velká výzva! Naštěstí máme okolo sebe lidi, kteří nám mohou pomoci, protože mají k soutěžním Toyotám hodně blízko. Za všechny mohu jmenovat Josefa Juračku, který ve sportovním oddělení na tomto voze kdysi pracoval. Velkou podporu a pomoc nacházíme také u současného šéfa týmu TOYOTA GAZOO Racing WRT Jari-Matti Latvaly. Ve spolupráci se svým otcem totiž nasazují totožný vůz ve vybraných soutěžích finského národního šampionátu v rally".
Vojtěch Štajf se zúčastní šesti podniků seriálu FIA EHRC a navigátorem mu bude zkušený František Rajnoha, který s ním vloni absolvoval soutěže Poháru 2+ v rámci domácí Rallysprint serie. Společně by měli v premiéře představit vůz Toyota Celica GT-Four na druhém podniku evropského šampionátu, a to při jubilejním 30. ročníku Historic Vltava Rallye v České republice.
Dvojitý comeback na české scéně
V poměrně náročném mezinárodním sportovní programu týmu Racing21 se, stejně jako v loňské sezóně, počítá také se startem v šesti podnicích domácího Poháru 2+ v rámci jednodenních rallysprintů. A v této účasti si jezdec Vojtěch Štajf užije hned dvou zajímavých comebacků. Do role navigátorky se totiž po mateřské dovolené vrátí od Rallye Plzeň Veronika Havelková, která mimo jiné stála po boku Štajfa v roce 2018 při cenném absolutním vítězství na katarské rally v rámci seriálu Middle East Rally Championship. Společně pak letos usednou v rámci startů v Poháru 2+ do vozu Volkswagen Polo GTI R5, který oba dobře znají z minulých let. „Starty s vozem kategorie R5 mě hodně udržují v kondici, což je důvodem mého setrvání v jednodenních soutěžích. S Veronikou bude naším cílem absolutní vítězství v klasifikaci Poháru 2+, což se mi vloni bohužel nepodařilo. Věřím, že náš návrat do špičkového vozu Polo GTI R5 tu šanci letos dává. V týmu Racing21 máme pro sezónu 2022 velké cíle a já mám výzvy hodně rád. I proto se na ni opravdu moc těším,“ potvrdil svoji letošní motivaci jezdec Vojtěch Štajf.
V roli náhradního navigátora zůstává v týmu zkušený matador automobilových soutěží Vladimír Zelinka, který se výrazně podílel na loňském úspěchu v seriálu FIA EHRC. Tým Racing21 bude navíc v roce 2022 provozovat klientský vůz Ford Fiesta XR2 Mk1 pro Českou trofej rally historiků, který je taktéž velmi atraktivním soutěžním vozem rally soutěží minulých let.
Více informací o týmu na:www.facebook.com/racing21rallyteamRacing21_rallyteamwww.racing21.cz
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.