- Poslední plánovaný start Vojtěcha Štajfa s vítězným vozem Opel Kadett C GT/E na jarním XXVI. TipCars Pražském rallysprintu - Boj o další titul mistrů Evropy historických vozů s ikonickým speciálem Toyota Celica GT-Four ST165 - Účast v domácím seriálu rallysprintů Poháru 2+ opět s vozem VW Polo GTI R5 - Veronika Havelková doplní v týmu stávajícího navigátora Františka Rajnohu - V týmové roli záložního navigátora bude zkušený Vladimír Zelinka
Tým Racing21 vstupuje účastí na blížícím se XXVI. TipCars Pražském rallysprintu do nové soutěžní sezóny roku 2022. Charakterizovat ji bude především obhajoba evropského titulu historických vozů v rally, atraktivní soutěžní speciály a také plánovaný návrat zkušené navigátorky do úspěšného týmu.
Pražské loučení s Kadettem
Prvním letošním startem jezdce Vojtěcha Štajfa bude volný podnik XXVI. TipCars Pražský rallysprint, který se pojede v netradičním jarním období. V sobotu 26. března tak dostane tým Racing21 opět příležitost ukázat veřejnosti v akci „zlatý“ Opel Kadett C GT/E, který svou vysokou spolehlivostí pomohl posádce Štajf – Zelinka k loňskému zisku titulu mistrů Evropy v historických automobilech. Vedle Vojtěcha Štajfa však dojde na pozici spolujezdce k zajímavé změně: „S potěšením jsem roli navigátora pro tento volný podnik opět nabídl mému kamarádovi a společníkovi v týmu Karlu Janečkovi. Karel se mnou v Praze usedne do vozu již počtvrté a já věřím, že si nezvyklou jarní variantu na staronových erzetách v Kadettu společně pořádně užijeme. Vlastně to bude i mé symbolické poděkování fanouškům rally za podporu ve skvělé loňské sezóně,“ řekl jezdec a manažer týmu Racing21 Vojtěch Štajf.
Na evropské tratě s japonskou ikonou
Po loňské sezóně, kdy se dosažením evropského titulu předčasně naplnily týmové cíle stanovené pro tento rok, se vedení týmu Racing 21 rozhodlo k setrvání účasti v seriálu FIA European Historic Rally Championship, avšak s přechodem z kategorie 2 (vozy s homologací do roku 1975) do kategorie 4 (vozy s homologací do roku 1990). Tato změna fakticky potvrzuje ambice ACCR Racing21 týmu získat opět s reprezentační podporou Autoklubu ČR titul mistra Evropy také v klasifikaci nejvyšší kategorie. Pro dosažení tohoto smělého cíle se v dílnách Racing21 aktuálně připravuje nová technika v podobě ikonického soutěžního vozu Toyota Celica GT-Four ST165. Právě s tímto vozem se stal španělský matador Carlos Sainz v roce 1990 mistrem světa ve světové rally. Tento legendární model Celica s přeplňovaným čtyřválcovým dvoulitrem o výkonu 269 koní byl současně také prvním závodním speciálem japonské značky s pohonem všech kol.
„Soutěže historických vozů v rally získávají na obrovské popularitě. A pokud se máme na jednotlivých podnicích v Evropě ucházet o absolutní vítězství, museli jsme sáhnout po historicky nejlepší soutěžní technice, kterou nám sportovní řády FIA nyní umožňují. Proto padla naše volba právě na Toyotu Celica ve specifikaci ST165 z roku 1990, jejíž soutěžní geny díky většině originálních homologovaných dílů pocházejí z továrních dílen Toyota Team Europe v Kolíně nad Rýnem. Kompletní renovace našeho vozu, který jsme zakoupili v Holandsku od známého jezdce Erika Weverse, však není vůbec jednoduchá,“ říká Vojtěch Štajf a dodává: „Mnoho detailů musíme zjišťovat z dobové dokumentace a sehnání některých dílů se podobá doslova hledání jehly v kupce sena. Je to velká výzva! Naštěstí máme okolo sebe lidi, kteří nám mohou pomoci, protože mají k soutěžním Toyotám hodně blízko. Za všechny mohu jmenovat Josefa Juračku, který ve sportovním oddělení na tomto voze kdysi pracoval. Velkou podporu a pomoc nacházíme také u současného šéfa týmu TOYOTA GAZOO Racing WRT Jari-Matti Latvaly. Ve spolupráci se svým otcem totiž nasazují totožný vůz ve vybraných soutěžích finského národního šampionátu v rally".
Vojtěch Štajf se zúčastní šesti podniků seriálu FIA EHRC a navigátorem mu bude zkušený František Rajnoha, který s ním vloni absolvoval soutěže Poháru 2+ v rámci domácí Rallysprint serie. Společně by měli v premiéře představit vůz Toyota Celica GT-Four na druhém podniku evropského šampionátu, a to při jubilejním 30. ročníku Historic Vltava Rallye v České republice.
Dvojitý comeback na české scéně
V poměrně náročném mezinárodním sportovní programu týmu Racing21 se, stejně jako v loňské sezóně, počítá také se startem v šesti podnicích domácího Poháru 2+ v rámci jednodenních rallysprintů. A v této účasti si jezdec Vojtěch Štajf užije hned dvou zajímavých comebacků. Do role navigátorky se totiž po mateřské dovolené vrátí od Rallye Plzeň Veronika Havelková, která mimo jiné stála po boku Štajfa v roce 2018 při cenném absolutním vítězství na katarské rally v rámci seriálu Middle East Rally Championship. Společně pak letos usednou v rámci startů v Poháru 2+ do vozu Volkswagen Polo GTI R5, který oba dobře znají z minulých let. „Starty s vozem kategorie R5 mě hodně udržují v kondici, což je důvodem mého setrvání v jednodenních soutěžích. S Veronikou bude naším cílem absolutní vítězství v klasifikaci Poháru 2+, což se mi vloni bohužel nepodařilo. Věřím, že náš návrat do špičkového vozu Polo GTI R5 tu šanci letos dává. V týmu Racing21 máme pro sezónu 2022 velké cíle a já mám výzvy hodně rád. I proto se na ni opravdu moc těším,“ potvrdil svoji letošní motivaci jezdec Vojtěch Štajf.
V roli náhradního navigátora zůstává v týmu zkušený matador automobilových soutěží Vladimír Zelinka, který se výrazně podílel na loňském úspěchu v seriálu FIA EHRC. Tým Racing21 bude navíc v roce 2022 provozovat klientský vůz Ford Fiesta XR2 Mk1 pro Českou trofej rally historiků, který je taktéž velmi atraktivním soutěžním vozem rally soutěží minulých let.
Více informací o týmu na:www.facebook.com/racing21rallyteamRacing21_rallyteamwww.racing21.cz
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.