Letošní XXVI. TipCars Pražský Rallysprint otevře tuto sobotu rallyovou sezonu. Na rozdíl od předchozích let bude nikoliv posledním, ale prvním podnikem v kalendáři. Náš tým si nenechá ujít příležitost postavit se na jeho start a po dlouhé zimní přestávce se dostat do tempa na jeho sedmi rychlostních vložkách. Zároveň svou účastí chceme nabídnout divákům alespoň malé odlehčení v době plné napětí.
Eduard Skaba, jednatel Autocentrály Hlučín, která se partnersky podílí na programu podpory mladých jezdců ze strany společnosti ŠKODA AUTO ČR, se do Prahy těší: „Minulá sezona byla pro náš team stejně náročná jako úspěšná v podobě pátého místa v MČR. Jsem velmi rád, že jsme byli pro tento rok společností ŠKODA opět vybráni do programu spolupráce, v němž Autocentrála Hlučín spojuje obchodní a sportovní zájmy. Po covidových omezeních minulých let se již těšíme na sobotní rally. Proběhne sice v nelehké atmosféře způsobené tragédií na Ukrajině, ale jsem rád, že budeme moci nabídnout divákům trochu odlehčení a příjemné zážitky, kterých je nám všem tolik zapotřebí.“
Jaroslav Vančík, jednatel Vančík Motorsport a ředitel týmu je spokojen s přípravou na sezonu. „Naše Fabia prošla přes zimu důkladnou repasí a je připravená na sezonu. Po loňské sezoně jsem neviděl důvodu něco v práci týmu zásadně měnit, změny jsou spíše detailní a týkají se vlastně pouze rozdělení kompetencí v týmu. Jezdci i tým zůstává ve stejném složení jako v roce 2021, takže čekám, že s využitím loňských zkušeností bude vše fungovat na té nejvyšší úrovni. Chci pozvat co nejvíce diváků nejen tuto sobotu do Prahy, ale i na celý seriál SONAX Mistrovství ČR v rally. Byl bych rád, kdybychom pomohli naším sportem nejen divákům rally zapomenout na všechny starosti a problémy, které nás v současné době obklopují.“
Dominik Stříteský, jezdec týmu a loni pátý v Mistrovství ČR absolvoval náročnou zimní přípravu. „Přes zimu jsem se snažil připravit na sezonu nejen tělo, ale i mysl. Přestože mám období zimní přípravy docela rád a vím už z motokár, že bez kvalitní zimní přípravy se nedá odjet úspěšná sezona, už se těším za volant. Pražský rallysprint bude výbornou příležitostí na rozjetí. Těším se také na to, že se potkáme s kolegy a soupeři. Pro Pražský rallysprint připravujeme v týmu malý experiment, snad se vše povede. Přijďte se v sobotu dopoledne podívat na Strahov.“
PR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.