ACA ŠKODA Vančík Motorsport tuto sobotu v Praze

Střítěský, Dominik
Střítěský, Dominik, foto: Archiv jezdce
RallyZone.cz 24. března 2022 19:30
Sdílej:

Letošní XXVI. TipCars Pražský Rallysprint otevře tuto sobotu rallyovou sezonu. Na rozdíl od předchozích let bude nikoliv posledním, ale prvním podnikem v kalendáři. Náš tým si nenechá ujít příležitost postavit se na jeho start a po dlouhé zimní přestávce se dostat do tempa na jeho sedmi rychlostních vložkách. Zároveň svou účastí chceme nabídnout divákům alespoň malé odlehčení v době plné napětí.

Eduard Skaba, jednatel Autocentrály Hlučín, která se partnersky podílí na programu podpory mladých jezdců ze strany společnosti ŠKODA AUTO ČR, se do Prahy těší: „Minulá sezona byla pro náš team stejně náročná jako úspěšná v podobě pátého místa v MČR. Jsem velmi rád, že jsme byli pro tento rok společností ŠKODA opět vybráni do programu spolupráce, v němž Autocentrála Hlučín spojuje obchodní a sportovní zájmy. Po covidových omezeních minulých let se již těšíme na sobotní rally. Proběhne sice v nelehké atmosféře způsobené tragédií na Ukrajině, ale jsem rád, že budeme moci nabídnout divákům trochu odlehčení a příjemné zážitky, kterých je nám všem tolik zapotřebí.“

Jaroslav Vančík, jednatel Vančík Motorsport a ředitel týmu je spokojen s přípravou na sezonu. „Naše Fabia prošla přes zimu důkladnou repasí a je připravená na sezonu. Po loňské sezoně jsem neviděl důvodu něco v práci týmu zásadně měnit, změny jsou spíše detailní a týkají se vlastně pouze rozdělení kompetencí v týmu. Jezdci i tým zůstává ve stejném složení jako v roce 2021, takže čekám, že s využitím loňských zkušeností bude vše fungovat na té nejvyšší úrovni. Chci pozvat co nejvíce diváků nejen tuto sobotu do Prahy, ale i na celý seriál SONAX Mistrovství ČR v rally. Byl bych rád, kdybychom pomohli naším sportem nejen divákům rally zapomenout na všechny starosti a problémy, které nás v současné době obklopují.“

Dominik Stříteský, jezdec týmu a loni pátý v Mistrovství ČR absolvoval náročnou zimní přípravu. „Přes zimu jsem se snažil připravit na sezonu nejen tělo, ale i mysl. Přestože mám období zimní přípravy docela rád a vím už z motokár, že bez kvalitní zimní přípravy se nedá odjet úspěšná sezona, už se těším za volant. Pražský rallysprint bude výbornou příležitostí na rozjetí. Těším se také na to, že se potkáme s kolegy a soupeři. Pro Pražský rallysprint připravujeme v týmu malý experiment, snad se vše povede. Přijďte se v sobotu dopoledne podívat na Strahov.“

PR

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.