Významnou sezonu mohl vyšperkovat vítězstvím. Jenže 100 metrů před cílem Lausitz Rallye začal hořet Eriku Caisovi vůz a tak musel odstoupit.
„Kdybych vyhrál, stal bych se mistrem centrální zóny. Štve mě to,“ tvrdil talentovaný český pilot rallye, který v letošním roce ukázal velký potenciál. Poprvé v kariéře vyhrál velkou soutěž, ve WRC ve Španělsku zajel v rychlostní zkoušce 10. nejrychlejší čas a vedl slavnou Barum Rally Zlín. „Silných momentů bylo opravdu hodně,“ dodal.
Erik Cais umí udělat rallyové soutěže zajímavé, což potvrdil také na svém posledním letošním podniku. Lausitz Rallye začal defektem, ztrátu dohnal a dostal se dokonce do vedení. Zbýval opravdu kousek a český pilot mohl slavit… „Projel jsem poslední zatáčkou a říkal si, že už to bude dobré, čekala mě pouze rovinka. Jenže mé auto začalo najednou hořet,“ popisoval Cais, který společně s navigátorem Petrem Těšínským začal auto ihned hasit.
„Uvnitř u nohou se nám to podařilo, ale až společně se soupeři se nám pak oheň povedlo zkrotit. V autě nevydržel kardan, který následně přeťal olejové hadice, ze kterých to vyteklo na rozžhavené svody,“ tvrdil Cais, který v letošním roce na závěrečných rychlostních zkouškách prožil emočně silné momenty. „Ve výsledku to byla povedená sezona, hodnotím ji kladně. S týmem jsme odvedli skvělou práci. Jezdecky jsem se posunul, křivka šla neustále nahoru,“ těšilo Caise z týmu Orsák Rallysport.
A to se ještě ze začátku roku musel potýkat s těžkým post-covidovým syndromem… Pak se však velký český talent rallye významně rozjel. Jen považte – vítězství na Rallysprintu Kopná, druhé místo na Rallye Weiz, kde dokázal porazit Raimunda Baumschlagera. Poté první místo v polské Rajd Rzeszowski a skalp legendy Grzegorze Grzyba.
To se však fryštácký pilot s Fordem Fiesta Rally2 stále jen rozehříval… Na Barum Rally Zlín ukázal, jaký je jeho potenciál, když evropskou konkurenci s Janem Kopeckým a Norem Mikkelsenem porážel a od epického triumfu sházelo jen málo. Všechny pak překvapil rychlými časy na soutěži WRC ve Španělsku, kde mezi absolutní světovou elitou zajel desátý nejrychlejší čas v jedné rychlostní zkoušce. „S takovými výsledky jsem před sezonou vůbec nepočítal. Vždyť je to můj druhý rok mezi dospělými,“ tvrdil Cais.
Český pilot skončil v šampionátu ERC na celkovém šestém místě s počtem 59 bodů. Od fanoušků nebo zkušených pilotů si letošními výkony vysloužil velký respekt. A co dál? „Mým cílem je se pravidelně účastnit mistrovství světa WRC. Už není kam jinam se posunout. Doufejme, že to vyjde, protože šampionát je velmi finančně nákladný a ekonomická situace je v současné době složitá,“ dodal Cais, který aktuálně odpočívá nebo relaxuje na motorce. Pokud ale vstoupí do MS, hned první soutěž je v lednu. „Budu pracovat na fyzické kondici, ale také na mentální přípravě. Věřím, že také příští sezona bude velmi bohatá na skvělé zážitky.“
PR
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.