Významnou sezonu mohl vyšperkovat vítězstvím. Jenže 100 metrů před cílem Lausitz Rallye začal hořet Eriku Caisovi vůz a tak musel odstoupit.
„Kdybych vyhrál, stal bych se mistrem centrální zóny. Štve mě to,“ tvrdil talentovaný český pilot rallye, který v letošním roce ukázal velký potenciál. Poprvé v kariéře vyhrál velkou soutěž, ve WRC ve Španělsku zajel v rychlostní zkoušce 10. nejrychlejší čas a vedl slavnou Barum Rally Zlín. „Silných momentů bylo opravdu hodně,“ dodal.
Erik Cais umí udělat rallyové soutěže zajímavé, což potvrdil také na svém posledním letošním podniku. Lausitz Rallye začal defektem, ztrátu dohnal a dostal se dokonce do vedení. Zbýval opravdu kousek a český pilot mohl slavit… „Projel jsem poslední zatáčkou a říkal si, že už to bude dobré, čekala mě pouze rovinka. Jenže mé auto začalo najednou hořet,“ popisoval Cais, který společně s navigátorem Petrem Těšínským začal auto ihned hasit.
„Uvnitř u nohou se nám to podařilo, ale až společně se soupeři se nám pak oheň povedlo zkrotit. V autě nevydržel kardan, který následně přeťal olejové hadice, ze kterých to vyteklo na rozžhavené svody,“ tvrdil Cais, který v letošním roce na závěrečných rychlostních zkouškách prožil emočně silné momenty. „Ve výsledku to byla povedená sezona, hodnotím ji kladně. S týmem jsme odvedli skvělou práci. Jezdecky jsem se posunul, křivka šla neustále nahoru,“ těšilo Caise z týmu Orsák Rallysport.
A to se ještě ze začátku roku musel potýkat s těžkým post-covidovým syndromem… Pak se však velký český talent rallye významně rozjel. Jen považte – vítězství na Rallysprintu Kopná, druhé místo na Rallye Weiz, kde dokázal porazit Raimunda Baumschlagera. Poté první místo v polské Rajd Rzeszowski a skalp legendy Grzegorze Grzyba.
To se však fryštácký pilot s Fordem Fiesta Rally2 stále jen rozehříval… Na Barum Rally Zlín ukázal, jaký je jeho potenciál, když evropskou konkurenci s Janem Kopeckým a Norem Mikkelsenem porážel a od epického triumfu sházelo jen málo. Všechny pak překvapil rychlými časy na soutěži WRC ve Španělsku, kde mezi absolutní světovou elitou zajel desátý nejrychlejší čas v jedné rychlostní zkoušce. „S takovými výsledky jsem před sezonou vůbec nepočítal. Vždyť je to můj druhý rok mezi dospělými,“ tvrdil Cais.
Český pilot skončil v šampionátu ERC na celkovém šestém místě s počtem 59 bodů. Od fanoušků nebo zkušených pilotů si letošními výkony vysloužil velký respekt. A co dál? „Mým cílem je se pravidelně účastnit mistrovství světa WRC. Už není kam jinam se posunout. Doufejme, že to vyjde, protože šampionát je velmi finančně nákladný a ekonomická situace je v současné době složitá,“ dodal Cais, který aktuálně odpočívá nebo relaxuje na motorce. Pokud ale vstoupí do MS, hned první soutěž je v lednu. „Budu pracovat na fyzické kondici, ale také na mentální přípravě. Věřím, že také příští sezona bude velmi bohatá na skvělé zážitky.“
PR
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.