Významnou sezonu mohl vyšperkovat vítězstvím. Jenže 100 metrů před cílem Lausitz Rallye začal hořet Eriku Caisovi vůz a tak musel odstoupit.
„Kdybych vyhrál, stal bych se mistrem centrální zóny. Štve mě to,“ tvrdil talentovaný český pilot rallye, který v letošním roce ukázal velký potenciál. Poprvé v kariéře vyhrál velkou soutěž, ve WRC ve Španělsku zajel v rychlostní zkoušce 10. nejrychlejší čas a vedl slavnou Barum Rally Zlín. „Silných momentů bylo opravdu hodně,“ dodal.
Erik Cais umí udělat rallyové soutěže zajímavé, což potvrdil také na svém posledním letošním podniku. Lausitz Rallye začal defektem, ztrátu dohnal a dostal se dokonce do vedení. Zbýval opravdu kousek a český pilot mohl slavit… „Projel jsem poslední zatáčkou a říkal si, že už to bude dobré, čekala mě pouze rovinka. Jenže mé auto začalo najednou hořet,“ popisoval Cais, který společně s navigátorem Petrem Těšínským začal auto ihned hasit.
„Uvnitř u nohou se nám to podařilo, ale až společně se soupeři se nám pak oheň povedlo zkrotit. V autě nevydržel kardan, který následně přeťal olejové hadice, ze kterých to vyteklo na rozžhavené svody,“ tvrdil Cais, který v letošním roce na závěrečných rychlostních zkouškách prožil emočně silné momenty. „Ve výsledku to byla povedená sezona, hodnotím ji kladně. S týmem jsme odvedli skvělou práci. Jezdecky jsem se posunul, křivka šla neustále nahoru,“ těšilo Caise z týmu Orsák Rallysport.
A to se ještě ze začátku roku musel potýkat s těžkým post-covidovým syndromem… Pak se však velký český talent rallye významně rozjel. Jen považte – vítězství na Rallysprintu Kopná, druhé místo na Rallye Weiz, kde dokázal porazit Raimunda Baumschlagera. Poté první místo v polské Rajd Rzeszowski a skalp legendy Grzegorze Grzyba.
To se však fryštácký pilot s Fordem Fiesta Rally2 stále jen rozehříval… Na Barum Rally Zlín ukázal, jaký je jeho potenciál, když evropskou konkurenci s Janem Kopeckým a Norem Mikkelsenem porážel a od epického triumfu sházelo jen málo. Všechny pak překvapil rychlými časy na soutěži WRC ve Španělsku, kde mezi absolutní světovou elitou zajel desátý nejrychlejší čas v jedné rychlostní zkoušce. „S takovými výsledky jsem před sezonou vůbec nepočítal. Vždyť je to můj druhý rok mezi dospělými,“ tvrdil Cais.
Český pilot skončil v šampionátu ERC na celkovém šestém místě s počtem 59 bodů. Od fanoušků nebo zkušených pilotů si letošními výkony vysloužil velký respekt. A co dál? „Mým cílem je se pravidelně účastnit mistrovství světa WRC. Už není kam jinam se posunout. Doufejme, že to vyjde, protože šampionát je velmi finančně nákladný a ekonomická situace je v současné době složitá,“ dodal Cais, který aktuálně odpočívá nebo relaxuje na motorce. Pokud ale vstoupí do MS, hned první soutěž je v lednu. „Budu pracovat na fyzické kondici, ale také na mentální přípravě. Věřím, že také příští sezona bude velmi bohatá na skvělé zážitky.“
PR
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!