Stylem start-cíl ovládli celkové hodnocení Rallysprint série na Rally Vsetín Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem. Při svém teprve druhém startu s „dvoukolkou“ po čtrnácti letech a při prvním startu v barvách pneumatik Hankook zvítězili na všech rychlostních zkouškách.
Zatímco předloni si právě zde ve Vsetíně dvojice „T&T“ druhým absolutním místem potvrdila celkové vítězství v Poháru 2+ pro „čtyřkolky“ – letos se pro změnu zapsala do historie soutěže jako vítězové Rallysprint série, tedy vozů s jednou poháněnou nápravou. Celkově to stačilo na taktéž senzační šesté místo v absolutním pořadí.
„Začátek nebyl úplně ideální, což bylo zřejmě ovlivněno i tím, že jsme neměli žádný reálný test vozu, jenom jsme se v běžném provozu před závodem zkusili projet, zatočit a zabrzdit,“ začíná Jaromír Tarabus, a pokračuje: „První dvě rychlostní zkoušky byly poněkud nervózní, hlavně kvůli takové „blbosti“ – před očima se mi při brzdění míhal kabel od interkomu. To způsobilo ztrátu koncentrace, trefil jsem antikat a vypadalo to, že budeme mít defekt. Naštěstí i při hodně poškozeném ráfku to pneumatika vydržela, což nás zachránilo, protože při rallysprintu by se s případnou ztrátou zaviněnou defektem už příliš dělat nedalo. Poškozené kolo jsme vyměnili a další RZ už byla v pohodě, ale kilometr před cílem jsem neodhadl brzdný bod do retardéru a museli jsme couvat.“ I přes tyto strasti v úvodu závodu nenašli ani v počátečních rychlostních zkouškách v hodnocení Rallysprint série Jaromír s Danielem žádné přemožitele a dokázali vždy porazit i několik vozů kategorie R5.
Náročný vsetínský rallysprint byl první, kde posádka s tradičními logy „T&T“ jela v barvách závodních pneumatik Hankook: „Podle dosahovaných časů se pneumatiky Hankook i v našem případě ukázaly jako naprosto srovnatelné s jinými pneumatikami, které jsme zatím používali. Jako bonus jim lze přičíst to, že vydržely již zmíněný náraz do antikatu, což pro nás v zásadě rozhodlo závod. Druhou sekci už jsme projeli bez problému a dokončili s tímto pěkným výsledkem,“ hodnotí soutěž ze svého pohledu Jaromír Tarabus, a dodává: „Poděkování patří také týmu Minařík Racing, s jehož vozem jsme startovali a který fungoval na výbornou.“
Během soutěže probíhaly i debaty na téma porovnání starých a nových kategorií „dvoukolek“: „Srdíčko tíhne k atmosférickému motoru, jako mají třeba vozy kategorie R2 nebo zejména S1600, který ke dvoukolce nerozlučně patří a je atraktivní jak pro jezdce tak diváky díky svému zvukovému projevu. Nicméně jako současná alternativa z hlediska rychlosti a dostupnosti se ukazuje právě tato kategorie vozů Rally 4 s turbem. Je to tedy aktuální trend a uvidíme, co nakonec převáží a kam se kategorie „dvoukolek“ bude ubírat v budoucnosti,“ porovnává Jaromír Tarabus, který má bohaté závodní zkušenosti i s vozy kategorie S1600.
„S Radovanem Růčkou ze společnosti MK Racing pravidelně spolupracujeme a podporuje nás už slušnou část naší kariéry. Takže jsem rád, že jsme mohli naší dlouhodobou spolupráci zúročit v podobě tohoto projektu v barvách pneumatik Hankook. Tyto pneu nás příjemně překvapily, vše klaplo na výbornou a i celkový výsledek dopadl až nad očekávání. Po barumce jsme si tak znovu potvrdili, že nápad návratu do dvoukolky po čtrnácti letech nebyl vůbec špatný. Další už je teď na mně, abych nám zkusil zajistit zajímavý program na příští rok. Protože „My ještě nejsme starý!“ uzavírá s úsměvem i odhodláním ohlédnutí za vítězstvím na Rally Vsetín spolujezdce a zároveň manažer jedné z nejúspěšnějších a nejstálejších českých posádek Dan Trunkát.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.