Stylem start-cíl ovládli celkové hodnocení Rallysprint série na Rally Vsetín Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem. Při svém teprve druhém startu s „dvoukolkou“ po čtrnácti letech a při prvním startu v barvách pneumatik Hankook zvítězili na všech rychlostních zkouškách.
Zatímco předloni si právě zde ve Vsetíně dvojice „T&T“ druhým absolutním místem potvrdila celkové vítězství v Poháru 2+ pro „čtyřkolky“ – letos se pro změnu zapsala do historie soutěže jako vítězové Rallysprint série, tedy vozů s jednou poháněnou nápravou. Celkově to stačilo na taktéž senzační šesté místo v absolutním pořadí.
„Začátek nebyl úplně ideální, což bylo zřejmě ovlivněno i tím, že jsme neměli žádný reálný test vozu, jenom jsme se v běžném provozu před závodem zkusili projet, zatočit a zabrzdit,“ začíná Jaromír Tarabus, a pokračuje: „První dvě rychlostní zkoušky byly poněkud nervózní, hlavně kvůli takové „blbosti“ – před očima se mi při brzdění míhal kabel od interkomu. To způsobilo ztrátu koncentrace, trefil jsem antikat a vypadalo to, že budeme mít defekt. Naštěstí i při hodně poškozeném ráfku to pneumatika vydržela, což nás zachránilo, protože při rallysprintu by se s případnou ztrátou zaviněnou defektem už příliš dělat nedalo. Poškozené kolo jsme vyměnili a další RZ už byla v pohodě, ale kilometr před cílem jsem neodhadl brzdný bod do retardéru a museli jsme couvat.“ I přes tyto strasti v úvodu závodu nenašli ani v počátečních rychlostních zkouškách v hodnocení Rallysprint série Jaromír s Danielem žádné přemožitele a dokázali vždy porazit i několik vozů kategorie R5.
Náročný vsetínský rallysprint byl první, kde posádka s tradičními logy „T&T“ jela v barvách závodních pneumatik Hankook: „Podle dosahovaných časů se pneumatiky Hankook i v našem případě ukázaly jako naprosto srovnatelné s jinými pneumatikami, které jsme zatím používali. Jako bonus jim lze přičíst to, že vydržely již zmíněný náraz do antikatu, což pro nás v zásadě rozhodlo závod. Druhou sekci už jsme projeli bez problému a dokončili s tímto pěkným výsledkem,“ hodnotí soutěž ze svého pohledu Jaromír Tarabus, a dodává: „Poděkování patří také týmu Minařík Racing, s jehož vozem jsme startovali a který fungoval na výbornou.“
Během soutěže probíhaly i debaty na téma porovnání starých a nových kategorií „dvoukolek“: „Srdíčko tíhne k atmosférickému motoru, jako mají třeba vozy kategorie R2 nebo zejména S1600, který ke dvoukolce nerozlučně patří a je atraktivní jak pro jezdce tak diváky díky svému zvukovému projevu. Nicméně jako současná alternativa z hlediska rychlosti a dostupnosti se ukazuje právě tato kategorie vozů Rally 4 s turbem. Je to tedy aktuální trend a uvidíme, co nakonec převáží a kam se kategorie „dvoukolek“ bude ubírat v budoucnosti,“ porovnává Jaromír Tarabus, který má bohaté závodní zkušenosti i s vozy kategorie S1600.
„S Radovanem Růčkou ze společnosti MK Racing pravidelně spolupracujeme a podporuje nás už slušnou část naší kariéry. Takže jsem rád, že jsme mohli naší dlouhodobou spolupráci zúročit v podobě tohoto projektu v barvách pneumatik Hankook. Tyto pneu nás příjemně překvapily, vše klaplo na výbornou a i celkový výsledek dopadl až nad očekávání. Po barumce jsme si tak znovu potvrdili, že nápad návratu do dvoukolky po čtrnácti letech nebyl vůbec špatný. Další už je teď na mně, abych nám zkusil zajistit zajímavý program na příští rok. Protože „My ještě nejsme starý!“ uzavírá s úsměvem i odhodláním ohlédnutí za vítězstvím na Rally Vsetín spolujezdce a zároveň manažer jedné z nejúspěšnějších a nejstálejších českých posádek Dan Trunkát.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.