Projekt Autoklubu České republiky určený začínajícím spolujezdcům, nadšencům do spolujezdeckého řemesla i spolujezdcům z řad profesionálů, pokračuje dalším seminářem. Uskuteční se v klubovém domě Autoklubu České republiky v Opletalově ulici v Praze v neděli 5. prosince 2021 od 9:00 hodin. Probíhat bude po celý den a je opět zcela zdarma.
Seminář bude zahajovat tzv. nultá hodina, která bude předcházet hlavním tematickým celkům a je věnována pro úplné začátečníky a nadšence. Tato hodina bude vedena ve smyslu představení práce spolujezdce v čistě obecné rovině a poskytne seznámení se základními atributy této profese. Po ní bude následovat celodenní program, který bude rozdělen do pěti tematických celků s pěti přednášejícími (Jan Hloušek, Roman Švec, Petr Těšínský, René Dohnal, Jan Možný). V každém z nich se bude seminář zabývat konkrétním tématem (rozpis spolujezdce, lidská výkonnost a omezení, pracovní prostor spolujezdce, řády, pravidla, předpisy, jízdní výkaz, časové kontroly, rozbor onboardů). Ani tentokrát nebude chybět blok zdravovědy a první pomoci v podání Veroniky Havelkové, v němž se rozebírají konkrétní situace, jež mohou nastat na trati rychlostní zkoušky. Nováčci zůstávají po celý den. Zájemci se mohou hlásit opravdu i z řad fanouškovské základny.
„Mám radost, že nás čeká další seminář. Po celou dobu projektu vnímám smysl našeho konání. Těší mě sledovat, jak mezi sebou spolujezdci komunikují, jak se jim podařilo vybudovat partu, ve které se vzájemně obohacují, podporují a na závodech nezištně doplňují. To má za následek jejich růst a příjemnou atmosféru mezi všemi,“ odkrývá zákulisí projektu Jan Možný, sám bývalý spolujezdec.
Zájemci o účast na semináři se mohou registrovat na níže uvedeném e-mailu nebo telefonu, prostřednictvím kterého se dozví doplňující informace k celému dni.
Jan Možný e-mail: mozny@autoklub.cz tel.: 724 544 969
Jakub Schimmer
PR a média – sport, Autoklub ČR
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?