Více než 40 posádek ze 75 přihlášených odstartuje do Rentor–Partr Rally Vsetín na pneumatikách značky HANKOOK. Zároveň se jedná o předposlední díl HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY, tedy poháru vypsaného pro jezdce soutěžící na závodních pneumatikách této značky.
„To, že více než polovina posádek přihlášených na Rally Vsetín používá naše pneumatiky je pro nás signálem, že jezdci oceňují jak konkurenceschopnost a příznivou cenu našich pneumatik, tak i bezplatný pneuservis a poradenství v průběhu všech závodů MČR v rally a Rallysprint série,“ říká Martin Kamiš, zástupce promotéra poháru, společnosti MK-RACING, která je zároveň dodavatelem závodních pneumatik HANKOOK.
Mezi „velkými auty“ v Poháru 2+ budou na pneumatiky HANKOOK na Vsetínsku spoléhat například Mistr ČR ve Sprintrally z roku 2007 Karel Trněný s Fordem Fiesta R5, nebo absolutní vítěz Poháru 2+ z roku 2015 Pavel Ševčík.
Rallysprint série je však určena primárně pro vozy s jednou poháněnou nápravou. Zde bude na pneumatikách HANKOOK po úspěšném vystoupení s „dvoukolkou“ na barumce jistě bojovat o prvenství další bývalý vítěz Poháru 2+, a to z roku 2019, kterým je Jaromír Tarabus. Znepříjemnit mu to určitě bude chtít teprve dvacetiletý průběžně čtvrtý muž letošní Rallysprint série a vítěz dvou posledních závodů ve třídě 6, Petr Daniel jun., který také důvěřuje obutí HANKOOK. Ve třídě 5 bude na „hankookách“ bojovat Jiří Rybák ze City Taxi Racing, který drží průběžnou třetí příčku ve třídě.
Na pneumatikách HANKOOK se letos opět odehrává i celý pohár Čermák a Hrachovec ADAM CUP 2021 pro posádky s vozy Opel Adam Cup. Tento úspěšný pohár bude mít ve Vsetíně svůj závěrečný podnik, stejně jako celá Rallysprint série. Na Rally Vsetín se utká hned devět pohárových Adamů.
V rally historických automobilů mají pneumatiky HANKOOK tradičně nejsilnější zastoupení. Nejinak tomu bude i ve Vsetíně, když zde „hankooky“ obuje i většina adeptů na celkové vítězství v České trofeji historických automobilů. Jmenujme Martina Černého a Petra Němce na Ladách VFTS, Aleše Jirátka na BMW 2002 TI nebo Romana Vaňka na Škodě 130 LR. Své průběžné vedení v kategorii 4 zde bude chtít uhájit také Tomáš Klokočník mladší na Škodě Favorit.
Body jsou účastníkům poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY přidělovány na základě výsledků v jejich třídách (soudobé vozy), potažmo kategoriích (MČR-HA). V bodovém hodnocení je zohledňován také počet startujících v dané třídě či kategorii. Šanci na vyšší počet bodů z jednotlivých soutěží tedy mají ty posádky, které se musejí utkávat s větším počtem soupeřů.
Připomeňme, že stejně jako v minulých letech se v HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY bojuje o hodnotné ceny, které v letošním roce mohou dosáhnout celkové hodnoty až 125.000,- Kč. Věcnými cenami pro vítěze jsou špičkové závodní pneumatiky HANKOOK:
1. místo – 8ks pneumatik HANKOOK v rozměru a typu uvedeném v přihlášce účastníka (v maximální hodnotě 70.000,- Kč vč. DPH)
2. místo – 4ks pneumatik HANKOOK v rozměru a typu uvedeném v přihlášce účastníka (v maximální hodnotě 35.000,- Kč vč. DPH)
3. místo – 2ks pneumatik HANKOOK v rozměru a typu uvedeném v přihlášce účastníka (v maximální hodnotě 20.000,- Kč vč. DPH)
Závěrečným podnikem letošní HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY bude listopadová Rallye Český Krumlov v termínu 12.-14. listopadu 2021. Poté dojde v závěru roku k vyhodnocení poháru napříč všemi šampionáty, pro které je letos pohár vyhlášen, což jsou Mistrovství ČR v rally, Rallysprint série/Pohár 2+, MČR v rally historických automobilů, Česká trofej v rally historických automobilů, Majstrovstvá Slovenska v rally a Slovenský Rally Pohár.
Více informací naleznete na: http://www.hankookmotorsport.cz/
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.