Více než 40 posádek ze 75 přihlášených odstartuje do Rentor–Partr Rally Vsetín na pneumatikách značky HANKOOK. Zároveň se jedná o předposlední díl HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY, tedy poháru vypsaného pro jezdce soutěžící na závodních pneumatikách této značky.
„To, že více než polovina posádek přihlášených na Rally Vsetín používá naše pneumatiky je pro nás signálem, že jezdci oceňují jak konkurenceschopnost a příznivou cenu našich pneumatik, tak i bezplatný pneuservis a poradenství v průběhu všech závodů MČR v rally a Rallysprint série,“ říká Martin Kamiš, zástupce promotéra poháru, společnosti MK-RACING, která je zároveň dodavatelem závodních pneumatik HANKOOK.
Mezi „velkými auty“ v Poháru 2+ budou na pneumatiky HANKOOK na Vsetínsku spoléhat například Mistr ČR ve Sprintrally z roku 2007 Karel Trněný s Fordem Fiesta R5, nebo absolutní vítěz Poháru 2+ z roku 2015 Pavel Ševčík.
Rallysprint série je však určena primárně pro vozy s jednou poháněnou nápravou. Zde bude na pneumatikách HANKOOK po úspěšném vystoupení s „dvoukolkou“ na barumce jistě bojovat o prvenství další bývalý vítěz Poháru 2+, a to z roku 2019, kterým je Jaromír Tarabus. Znepříjemnit mu to určitě bude chtít teprve dvacetiletý průběžně čtvrtý muž letošní Rallysprint série a vítěz dvou posledních závodů ve třídě 6, Petr Daniel jun., který také důvěřuje obutí HANKOOK. Ve třídě 5 bude na „hankookách“ bojovat Jiří Rybák ze City Taxi Racing, který drží průběžnou třetí příčku ve třídě.
Na pneumatikách HANKOOK se letos opět odehrává i celý pohár Čermák a Hrachovec ADAM CUP 2021 pro posádky s vozy Opel Adam Cup. Tento úspěšný pohár bude mít ve Vsetíně svůj závěrečný podnik, stejně jako celá Rallysprint série. Na Rally Vsetín se utká hned devět pohárových Adamů.
V rally historických automobilů mají pneumatiky HANKOOK tradičně nejsilnější zastoupení. Nejinak tomu bude i ve Vsetíně, když zde „hankooky“ obuje i většina adeptů na celkové vítězství v České trofeji historických automobilů. Jmenujme Martina Černého a Petra Němce na Ladách VFTS, Aleše Jirátka na BMW 2002 TI nebo Romana Vaňka na Škodě 130 LR. Své průběžné vedení v kategorii 4 zde bude chtít uhájit také Tomáš Klokočník mladší na Škodě Favorit.
Body jsou účastníkům poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY přidělovány na základě výsledků v jejich třídách (soudobé vozy), potažmo kategoriích (MČR-HA). V bodovém hodnocení je zohledňován také počet startujících v dané třídě či kategorii. Šanci na vyšší počet bodů z jednotlivých soutěží tedy mají ty posádky, které se musejí utkávat s větším počtem soupeřů.
Připomeňme, že stejně jako v minulých letech se v HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY bojuje o hodnotné ceny, které v letošním roce mohou dosáhnout celkové hodnoty až 125.000,- Kč. Věcnými cenami pro vítěze jsou špičkové závodní pneumatiky HANKOOK:
1. místo – 8ks pneumatik HANKOOK v rozměru a typu uvedeném v přihlášce účastníka (v maximální hodnotě 70.000,- Kč vč. DPH)
2. místo – 4ks pneumatik HANKOOK v rozměru a typu uvedeném v přihlášce účastníka (v maximální hodnotě 35.000,- Kč vč. DPH)
3. místo – 2ks pneumatik HANKOOK v rozměru a typu uvedeném v přihlášce účastníka (v maximální hodnotě 20.000,- Kč vč. DPH)
Závěrečným podnikem letošní HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY bude listopadová Rallye Český Krumlov v termínu 12.-14. listopadu 2021. Poté dojde v závěru roku k vyhodnocení poháru napříč všemi šampionáty, pro které je letos pohár vyhlášen, což jsou Mistrovství ČR v rally, Rallysprint série/Pohár 2+, MČR v rally historických automobilů, Česká trofej v rally historických automobilů, Majstrovstvá Slovenska v rally a Slovenský Rally Pohár.
Více informací naleznete na: http://www.hankookmotorsport.cz/
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.