I když nedávná Rally Morava korunovala vítěze Rallysprint Série a Poháru 2+, stále bude v okolí Vsetína o co bojovat. Ve hře jsou v obou klasifikacích další pódiové příčky. RENTOR – PARTR Rally Vsetín, která startuje 30. října 2021, má uzávěrku přihlášek již tuto neděli 24. října o půlnoci.
Autoklub Vsetín – město v AČR připravil pro účastníky šest zkoušek ve dvou sekcích. Závodit se bude na tradičních úsecích kolem Hošťálkové, Semetína, stejně jako v těsné blízkosti Vsetína, centra soutěže (66,04 km RZ). Průběh závodu nezkomplikují ani probíhající stavební úpravy na městském stadionu Ohrada.
„Servis v ulici U Bečvy a na okolních prostranstvích se nemění. S využitím stadionu jsme počítali většinou při více než stovce posádek, což se zřejmě nenaplní. Posádky nemusí mít žádné obavy, že se tato činnost nějak dotkne závodu,“ vysvětluje ředitel soutěže Petr Gryger.
Právě ze servisu odstartuje v sobotu 30. října v 8:30 hodin první posádka, na cílové rampě u Autosalonu Škoda - Samohýl motor na Vsetíně bude posléze očekávána krátce po 14. hodině. Aktuálně registrační systém čítá více než čtyři desítky posádek a mezi nimi už lze hledat favority na celkové prvenství. Těmi jsou hlavně jezdci „domácího“ Samohýl Škoda Teamu - obhájce prvenství z roku 2019 Miroslav Jakeš na voze Škoda Fabia R5 a třetí jezdec průběžného hodnocení Poháru 2+ Adam Březík. Už evidujeme přihlášku i nedávné akvizice Škody Motorsport na Katalánské rally Dominika Stříteského, se stejným vozem jsou přihlášeni i Vlastimil Dědic a Marek Vlček. Do Poháru 2+ zasáhnou i Pavel Ševčík (Mitsubishi Lancer Evo IX) a Lukáš Pondělíček (Škoda Fabia S2000).
Při pohledu do průběžného pořadí Poháru 2+, ve kterém si na Rally Morava zajistil prvenství Roman Odložilík, může stále na konečné umístění na stupních vítězů pomýšlet pět jezdců (Martin Vlček, Adam Březík, Karel Trněný, Tomáš Kurka i Vojtěch Štajf).
V Rallysprint Sérii už jistý šampión Jan Dohnal deklaroval, že se sprintu ve Vsetíně nezúčastní, což také potvrzuje i přihláška jeho tradičního navigátora Iva Vybírala vedle jiného jezdce. Také mezi nejrychlejšími „dvoukolkami“ není nic vyřešeno. Kromě Egona Smékala nejsou bez teoretických šancí ani už přihlášení David Štefan, Petr Daniel a Michal Srb. Pořadatelé registrují i přihlášku Petra Zedníka a Filipa Ocelky.
Soutěž bude i závěrečným kláním Čermák a Hrachovec ADAM Cupu. Také v tomto seriálu je o vítězích rozhodnuto (J. Petráš – P. Jindra), ale s jistotou se bude tvrdě bojovat o další pohárové příčky.
„Pevně věřím, že se počet startujícím přiblíží předloňským číslům. Přece jen půjde o jednu z posledních možností svézt se v letošním roce. Rádi bychom k nám pozvali i posádky ze Slovenska, Rakouska či Polska,“ říká Gryger.
Aktuálně jsou na oficiálních stránkách soutěže www.vsetinrally.cz zveřejněna Zvláštní ustanovení a odkaz na oficiální přihlášku v licenčním systému AČR. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?