I když nedávná Rally Morava korunovala vítěze Rallysprint Série a Poháru 2+, stále bude v okolí Vsetína o co bojovat. Ve hře jsou v obou klasifikacích další pódiové příčky. RENTOR – PARTR Rally Vsetín, která startuje 30. října 2021, má uzávěrku přihlášek již tuto neděli 24. října o půlnoci.
Autoklub Vsetín – město v AČR připravil pro účastníky šest zkoušek ve dvou sekcích. Závodit se bude na tradičních úsecích kolem Hošťálkové, Semetína, stejně jako v těsné blízkosti Vsetína, centra soutěže (66,04 km RZ). Průběh závodu nezkomplikují ani probíhající stavební úpravy na městském stadionu Ohrada.
„Servis v ulici U Bečvy a na okolních prostranstvích se nemění. S využitím stadionu jsme počítali většinou při více než stovce posádek, což se zřejmě nenaplní. Posádky nemusí mít žádné obavy, že se tato činnost nějak dotkne závodu,“ vysvětluje ředitel soutěže Petr Gryger.
Právě ze servisu odstartuje v sobotu 30. října v 8:30 hodin první posádka, na cílové rampě u Autosalonu Škoda - Samohýl motor na Vsetíně bude posléze očekávána krátce po 14. hodině. Aktuálně registrační systém čítá více než čtyři desítky posádek a mezi nimi už lze hledat favority na celkové prvenství. Těmi jsou hlavně jezdci „domácího“ Samohýl Škoda Teamu - obhájce prvenství z roku 2019 Miroslav Jakeš na voze Škoda Fabia R5 a třetí jezdec průběžného hodnocení Poháru 2+ Adam Březík. Už evidujeme přihlášku i nedávné akvizice Škody Motorsport na Katalánské rally Dominika Stříteského, se stejným vozem jsou přihlášeni i Vlastimil Dědic a Marek Vlček. Do Poháru 2+ zasáhnou i Pavel Ševčík (Mitsubishi Lancer Evo IX) a Lukáš Pondělíček (Škoda Fabia S2000).
Při pohledu do průběžného pořadí Poháru 2+, ve kterém si na Rally Morava zajistil prvenství Roman Odložilík, může stále na konečné umístění na stupních vítězů pomýšlet pět jezdců (Martin Vlček, Adam Březík, Karel Trněný, Tomáš Kurka i Vojtěch Štajf).
V Rallysprint Sérii už jistý šampión Jan Dohnal deklaroval, že se sprintu ve Vsetíně nezúčastní, což také potvrzuje i přihláška jeho tradičního navigátora Iva Vybírala vedle jiného jezdce. Také mezi nejrychlejšími „dvoukolkami“ není nic vyřešeno. Kromě Egona Smékala nejsou bez teoretických šancí ani už přihlášení David Štefan, Petr Daniel a Michal Srb. Pořadatelé registrují i přihlášku Petra Zedníka a Filipa Ocelky.
Soutěž bude i závěrečným kláním Čermák a Hrachovec ADAM Cupu. Také v tomto seriálu je o vítězích rozhodnuto (J. Petráš – P. Jindra), ale s jistotou se bude tvrdě bojovat o další pohárové příčky.
„Pevně věřím, že se počet startujícím přiblíží předloňským číslům. Přece jen půjde o jednu z posledních možností svézt se v letošním roce. Rádi bychom k nám pozvali i posádky ze Slovenska, Rakouska či Polska,“ říká Gryger.
Aktuálně jsou na oficiálních stránkách soutěže www.vsetinrally.cz zveřejněna Zvláštní ustanovení a odkaz na oficiální přihlášku v licenčním systému AČR. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.