Přípravy na 42. ročník INVELT rally Pačejov pokračují podle plánu tak, aby v sobotu 2. října v 8:30 hodin mohla do rally odstartovat první posádka. Poté budou následovat všechny ostatní posádky, které se stihnou přihlásit do neděle 19. září před půlnocí. To je totiž naplánována uzávěrka přihlášek.
Centrální systém přihlášek je nekompromisní, nejedna posádka by mohla vyprávět, že dostat se do startovního pole po uzávěrce přihlášek je téměř nemožné. Zrovna pačejovská rally díky nekompromisní uzávěrce přihlášek přišla v loňském roce o start jednoho Mistra světa. Pořadatelé tedy apelují na všechny posádky, které neplánují start na MS ve Finsku nebo na ME v Portugalsku, aby své přihlášky zaslaly včas. Velice nás pak mrzí, když nějakou posádku nemůžeme přijmout po uzávěrce přihlášek.
A na co se mohou účastníci na letošní INVELT Rally Pačejov těšit? Posádky historických automobilů pojedou poprvé svou mistrovskou soutěž obě etapy. Účastníci České trofeje v rally pravidelnosti pojedou každou etapu jako samostatný závod. Všichni se mohou těšit na 142 km rychlostních zkoušek. Sobotní etapa se pojede v oblíbeném formátu 2 - 4- 2, v neděli pak posádky absolvují dvakrát tři úseky. V pátek 1. října proběhne tradiční shakedown na známém úseku s pozměněnou pasáží před cílem. Večer bude patřit předstartovní šou na horažďovickém náměstí, která je mezi diváky i partnery rally velmi populární.
Protože si myslíme, že správná rally má začínat na startovní rampě, bude soutěž tradičně startovat z horažďovického náměstí v sobotu 2. října v 8:30 hod. Hned první rychlostní zkouškou je oblíbená i proklínaná RZ Muničák. Tento úsek nabídne vše, co má pravá rychlostní zkouška mít. Vzhledem k tomu, že bude čekat i historické automobily, proběhlo na rozbitém lesním úseku velké asfaltování, také krátký šotolinový úsek bude celý nový. Doufejme, že se obrovské finanční i pracovní úsilí vyplatilo a posádkám se bude v Muničáku líbit. Závěr této RZ bude zbrusu nový a techničtější než předchozí varianty. Druhá rychlostní zkouška vede po známých i nových komunikacích s kvalitním povrchem v okolí Třebohostic a Chrášťovic. Rychlý úsek na hlavní silnici z itineráře vypadl, posádky se mohou těšit na úzké cyklostezky, užijí si i milovníci skoků. Po servisní přestávce na prostorném letišti v Poli následují dva rychlejší úseky západně od Pačejova. Kultovní kramolínská rychlostní zkouška nabídne rychlý a kvalitní asfalt, i uskákaný úsek ve střední části. Opět nebudou chybět skákací horizonty. Poslední úsek první etapy z Nehodíva do Strážovic netřeba představovat, v některé podobě ho absolvovala snad každá česká posádka.
Druhá etapa odstartuje velmi obtížnou Čečelovickou rychlostní zkouškou. Ta se po několika letech vrací do své původní a podle posádek obtížnější podoby. Celá vede po kvalitních úzkých cyklostezkách, většinou mezi křovinami. Zejména spolujezdci si zde přijdou na své. Následuje další dlouhá rychlostní zkouška přes Kraselov. Ta nabídne úzké kvalitní asfalty i obtížný závod do vrchu. Posádky se zde ale svezou i v omezovači a vyzkouší si brždění do několika retardérů. Závěr obstará nová polookruhová erzeta u Chrášťovic. Většina vede po úzké a velmi technické cestě, kdo rád létá, užije si další skok. Komu se podaří podruhé dojet až sem, zamíří na cílovou rampu do Horažďovic. Tam dostane poháry, věcné ceny a řekne pár teplých slov moderátorům Karlovi a Gerymu. Pak už zbývá jen uzavřené parkoviště v blízkosti cílové rampy…
V Pačejově se těšíme na každou posádku, děláme vše pro to, aby se Vám 42. INVELT Rally Pačejov líbila!
Miroslav Žitník
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?