Přípravy na 42. ročník INVELT rally Pačejov pokračují podle plánu tak, aby v sobotu 2. října v 8:30 hodin mohla do rally odstartovat první posádka. Poté budou následovat všechny ostatní posádky, které se stihnou přihlásit do neděle 19. září před půlnocí. To je totiž naplánována uzávěrka přihlášek.
Centrální systém přihlášek je nekompromisní, nejedna posádka by mohla vyprávět, že dostat se do startovního pole po uzávěrce přihlášek je téměř nemožné. Zrovna pačejovská rally díky nekompromisní uzávěrce přihlášek přišla v loňském roce o start jednoho Mistra světa. Pořadatelé tedy apelují na všechny posádky, které neplánují start na MS ve Finsku nebo na ME v Portugalsku, aby své přihlášky zaslaly včas. Velice nás pak mrzí, když nějakou posádku nemůžeme přijmout po uzávěrce přihlášek.
A na co se mohou účastníci na letošní INVELT Rally Pačejov těšit? Posádky historických automobilů pojedou poprvé svou mistrovskou soutěž obě etapy. Účastníci České trofeje v rally pravidelnosti pojedou každou etapu jako samostatný závod. Všichni se mohou těšit na 142 km rychlostních zkoušek. Sobotní etapa se pojede v oblíbeném formátu 2 - 4- 2, v neděli pak posádky absolvují dvakrát tři úseky. V pátek 1. října proběhne tradiční shakedown na známém úseku s pozměněnou pasáží před cílem. Večer bude patřit předstartovní šou na horažďovickém náměstí, která je mezi diváky i partnery rally velmi populární.
Protože si myslíme, že správná rally má začínat na startovní rampě, bude soutěž tradičně startovat z horažďovického náměstí v sobotu 2. října v 8:30 hod. Hned první rychlostní zkouškou je oblíbená i proklínaná RZ Muničák. Tento úsek nabídne vše, co má pravá rychlostní zkouška mít. Vzhledem k tomu, že bude čekat i historické automobily, proběhlo na rozbitém lesním úseku velké asfaltování, také krátký šotolinový úsek bude celý nový. Doufejme, že se obrovské finanční i pracovní úsilí vyplatilo a posádkám se bude v Muničáku líbit. Závěr této RZ bude zbrusu nový a techničtější než předchozí varianty. Druhá rychlostní zkouška vede po známých i nových komunikacích s kvalitním povrchem v okolí Třebohostic a Chrášťovic. Rychlý úsek na hlavní silnici z itineráře vypadl, posádky se mohou těšit na úzké cyklostezky, užijí si i milovníci skoků. Po servisní přestávce na prostorném letišti v Poli následují dva rychlejší úseky západně od Pačejova. Kultovní kramolínská rychlostní zkouška nabídne rychlý a kvalitní asfalt, i uskákaný úsek ve střední části. Opět nebudou chybět skákací horizonty. Poslední úsek první etapy z Nehodíva do Strážovic netřeba představovat, v některé podobě ho absolvovala snad každá česká posádka.
Druhá etapa odstartuje velmi obtížnou Čečelovickou rychlostní zkouškou. Ta se po několika letech vrací do své původní a podle posádek obtížnější podoby. Celá vede po kvalitních úzkých cyklostezkách, většinou mezi křovinami. Zejména spolujezdci si zde přijdou na své. Následuje další dlouhá rychlostní zkouška přes Kraselov. Ta nabídne úzké kvalitní asfalty i obtížný závod do vrchu. Posádky se zde ale svezou i v omezovači a vyzkouší si brždění do několika retardérů. Závěr obstará nová polookruhová erzeta u Chrášťovic. Většina vede po úzké a velmi technické cestě, kdo rád létá, užije si další skok. Komu se podaří podruhé dojet až sem, zamíří na cílovou rampu do Horažďovic. Tam dostane poháry, věcné ceny a řekne pár teplých slov moderátorům Karlovi a Gerymu. Pak už zbývá jen uzavřené parkoviště v blízkosti cílové rampy…
V Pačejově se těšíme na každou posádku, děláme vše pro to, aby se Vám 42. INVELT Rally Pačejov líbila!
Miroslav Žitník
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.