Přípravy na 42. ročník INVELT rally Pačejov pokračují podle plánu tak, aby v sobotu 2. října v 8:30 hodin mohla do rally odstartovat první posádka. Poté budou následovat všechny ostatní posádky, které se stihnou přihlásit do neděle 19. září před půlnocí. To je totiž naplánována uzávěrka přihlášek.
Centrální systém přihlášek je nekompromisní, nejedna posádka by mohla vyprávět, že dostat se do startovního pole po uzávěrce přihlášek je téměř nemožné. Zrovna pačejovská rally díky nekompromisní uzávěrce přihlášek přišla v loňském roce o start jednoho Mistra světa. Pořadatelé tedy apelují na všechny posádky, které neplánují start na MS ve Finsku nebo na ME v Portugalsku, aby své přihlášky zaslaly včas. Velice nás pak mrzí, když nějakou posádku nemůžeme přijmout po uzávěrce přihlášek.
A na co se mohou účastníci na letošní INVELT Rally Pačejov těšit? Posádky historických automobilů pojedou poprvé svou mistrovskou soutěž obě etapy. Účastníci České trofeje v rally pravidelnosti pojedou každou etapu jako samostatný závod. Všichni se mohou těšit na 142 km rychlostních zkoušek. Sobotní etapa se pojede v oblíbeném formátu 2 - 4- 2, v neděli pak posádky absolvují dvakrát tři úseky. V pátek 1. října proběhne tradiční shakedown na známém úseku s pozměněnou pasáží před cílem. Večer bude patřit předstartovní šou na horažďovickém náměstí, která je mezi diváky i partnery rally velmi populární.
Protože si myslíme, že správná rally má začínat na startovní rampě, bude soutěž tradičně startovat z horažďovického náměstí v sobotu 2. října v 8:30 hod. Hned první rychlostní zkouškou je oblíbená i proklínaná RZ Muničák. Tento úsek nabídne vše, co má pravá rychlostní zkouška mít. Vzhledem k tomu, že bude čekat i historické automobily, proběhlo na rozbitém lesním úseku velké asfaltování, také krátký šotolinový úsek bude celý nový. Doufejme, že se obrovské finanční i pracovní úsilí vyplatilo a posádkám se bude v Muničáku líbit. Závěr této RZ bude zbrusu nový a techničtější než předchozí varianty. Druhá rychlostní zkouška vede po známých i nových komunikacích s kvalitním povrchem v okolí Třebohostic a Chrášťovic. Rychlý úsek na hlavní silnici z itineráře vypadl, posádky se mohou těšit na úzké cyklostezky, užijí si i milovníci skoků. Po servisní přestávce na prostorném letišti v Poli následují dva rychlejší úseky západně od Pačejova. Kultovní kramolínská rychlostní zkouška nabídne rychlý a kvalitní asfalt, i uskákaný úsek ve střední části. Opět nebudou chybět skákací horizonty. Poslední úsek první etapy z Nehodíva do Strážovic netřeba představovat, v některé podobě ho absolvovala snad každá česká posádka.
Druhá etapa odstartuje velmi obtížnou Čečelovickou rychlostní zkouškou. Ta se po několika letech vrací do své původní a podle posádek obtížnější podoby. Celá vede po kvalitních úzkých cyklostezkách, většinou mezi křovinami. Zejména spolujezdci si zde přijdou na své. Následuje další dlouhá rychlostní zkouška přes Kraselov. Ta nabídne úzké kvalitní asfalty i obtížný závod do vrchu. Posádky se zde ale svezou i v omezovači a vyzkouší si brždění do několika retardérů. Závěr obstará nová polookruhová erzeta u Chrášťovic. Většina vede po úzké a velmi technické cestě, kdo rád létá, užije si další skok. Komu se podaří podruhé dojet až sem, zamíří na cílovou rampu do Horažďovic. Tam dostane poháry, věcné ceny a řekne pár teplých slov moderátorům Karlovi a Gerymu. Pak už zbývá jen uzavřené parkoviště v blízkosti cílové rampy…
V Pačejově se těšíme na každou posádku, děláme vše pro to, aby se Vám 42. INVELT Rally Pačejov líbila!
Miroslav Žitník
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.