Při jubilejním padesátém ročníku Barum rally se závod historických automobilů Star Rally Historic poprvé konal i v nedělní etapě, prodloužila se také kilometráž rychlostních zkoušek. Celková délka měřených úseků činila 143 kilometry, z toho 74 připadlo na neděli.
Na posádky v neděli čekaly úseky Halenkovice, Biskupice a královská pětadvacetikilometrová Májová, přičemž poslední dva jmenované úseky se jely dvakrát. První tři vložky dne ovládl Vlastimil Neuman s Fordem, který do druhé etapy vstupoval jako průběžně vedoucí jezdec Star rally. Sekundovali mu Petr Jurečka se Subaru a Miroslav Janota, který se ale do rally vrátil po sobotním odstoupení a startoval již jen mimo celkové pořadí. Žlutý Opel ale nakonec svého pilota nedovezl do cíle ani v neděli, opět jej zastavila technická závada. V celkovém pořadí tedy vedl Neumann před Jurečkou, který se před třetího Jindřicha Štolfu posunul hned po první ranní vložce.
Právě pilot Roveru 220 GTI se blýskl nejrychlejším časem na předposlední vložce, z Jurečkova devatenáctisekundového náskoku ale ubral jednu sekundu. Pilot Subaru pak naopak vyhrál závěrečnou Májovou, čímž všichni stvrdili původní pořadí na pódiových pozicích. Vlastimil Neumann se tak dočkal třetího triumfu na Star Rally Historic v řadě, v cíli měl k dobru náskok vysoce přesahující dvě minuty.
Zajímavá bitva se během dne odehrávala také na pozicích těsně za stupni vítězů. Po první etapě se tam seřadily čtyři posádky na různých typech vozů BMW, které navzájem dělilo necelých 15 sekund. Nejlépe z této skupiny dopadl vítěz Star rally z roku 2017 Stanislav Budil s BMW 2002 TI, který se postupně posunul na konečné čtvrté místo. To zkraje dne držel Martin Klepáč na Peugeotu 309 GTI, kterého ale nakonec přeskočil ještě Martin Knížek s BMW 318 iS. Z 53 převzatých posádek jich nakonec cíl spatřilo 31.
Konečné pořadí XIII. Star Rally Historic 2021
1. Neumann, Hlavatý (CZE, Ford Escort RS Cosworth) 1:36:19,2 hod
2. Jurečka, Jurečka (CZE, Subaru Impreza 555) + 2:17,8 min
3. Štolfa, Hawel (CZE, Rover 220 GTI) + 2:38,7 min
4. Budil, Vejvoda (CZE, BMW 2002 TI) + 3:25,6 min
5. Knížek, Šlegl (CZE, BMW 318 iS) + 3:30,5 min
6. Klepáč, Krčma (CZE, Peugeot 309 GTI) + 3:38,4 min
7. Kučera, Slováček (CZE, BMW 318 iS) + 6:27,5 min
8. Šrámek, Horáček (CZE, BMW 318 iS) + 7:01,8 min
9. Němec, Němcová (CZE, Lada VFTS) + 7:04,3 min
10. Hejhal, Hejhal (CZE, Škoda 130 LR) + 7:39,8 min
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.