Neumann slaví vítězný hattrick ve Star Rally Historic

Barum Czech Rally Zlín (CZE)
Barum Czech Rally Zlín (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Roman Ordelt 31. srpna 2021 18:15
Sdílej:

Při jubilejním padesátém ročníku Barum rally se závod historických automobilů Star Rally Historic poprvé konal i v nedělní etapě, prodloužila se také kilometráž rychlostních zkoušek. Celková délka měřených úseků činila 143 kilometry, z toho 74 připadlo na neděli.

Na posádky v neděli čekaly úseky Halenkovice, Biskupice a královská pětadvacetikilometrová Májová, přičemž poslední dva jmenované úseky se jely dvakrát. První tři vložky dne ovládl Vlastimil Neuman s Fordem, který do druhé etapy vstupoval jako průběžně vedoucí jezdec Star rally. Sekundovali mu Petr Jurečka se Subaru a Miroslav Janota, který se ale do rally vrátil po sobotním odstoupení a startoval již jen mimo celkové pořadí. Žlutý Opel ale nakonec svého pilota nedovezl do cíle ani v neděli, opět jej zastavila technická závada. V celkovém pořadí tedy vedl Neumann před Jurečkou, který se před třetího Jindřicha Štolfu posunul hned po první ranní vložce.

Právě pilot Roveru 220 GTI se blýskl nejrychlejším časem na předposlední vložce, z Jurečkova devatenáctisekundového náskoku ale ubral jednu sekundu. Pilot Subaru pak naopak vyhrál závěrečnou Májovou, čímž všichni stvrdili původní pořadí na pódiových pozicích. Vlastimil Neumann se tak dočkal třetího triumfu na Star Rally Historic v řadě, v cíli měl k dobru náskok vysoce přesahující dvě minuty.

Zajímavá bitva se během dne odehrávala také na pozicích těsně za stupni vítězů. Po první etapě se tam seřadily čtyři posádky na různých typech vozů BMW, které navzájem dělilo necelých 15 sekund. Nejlépe z této skupiny dopadl vítěz Star rally z roku 2017 Stanislav Budil s BMW 2002 TI, který se postupně posunul na konečné čtvrté místo. To zkraje dne držel Martin Klepáč na Peugeotu 309 GTI, kterého ale nakonec přeskočil ještě Martin Knížek s BMW 318 iS. Z 53 převzatých posádek jich nakonec cíl spatřilo 31.

 

Konečné pořadí XIII. Star Rally Historic 2021         

1. Neumann, Hlavatý (CZE, Ford Escort RS Cosworth)     1:36:19,2 hod

2. Jurečka, Jurečka (CZE, Subaru Impreza 555)             + 2:17,8 min

3. Štolfa, Hawel (CZE, Rover 220 GTI)                            + 2:38,7 min

4. Budil, Vejvoda (CZE, BMW 2002 TI)                            + 3:25,6 min 

5. Knížek, Šlegl (CZE, BMW 318 iS)                                + 3:30,5 min 

6. Klepáč, Krčma (CZE, Peugeot 309 GTI)                      + 3:38,4 min 

7. Kučera, Slováček (CZE, BMW 318 iS)                         + 6:27,5 min

8. Šrámek, Horáček (CZE, BMW 318 iS)                         + 7:01,8 min

9. Němec, Němcová (CZE, Lada VFTS)                          + 7:04,3 min

10. Hejhal, Hejhal (CZE, Škoda 130 LR)                          + 7:39,8 min

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.