Letošní, již 6. ročník této motoristické akce lehce poznamenala kolize termínu i počasí. Přes to se v sobotu ráno na Kvasinském letišti sešla skupina jezdců se svými stroji. Někdo chtěl otestovat, nebo povozit sponzory, kamarády a podobně. Jiný si přijel jen užít možnost svezení na zabezpečené trati. Nejde zapomenout vzpomínku na předčasně vyhaslý, mladý talent, jehož jméno akce hrdě nese. Hned ráno všechny přivítal déšť a mokrá trať. Nejprv kaluže, později vykatované bláto prověřilo dovednosti účastníků a jejich techniku. Celý den proběhl hladce a účastníci i diváci si přišli na své. Ohromný dík patří úplně všem, co za touto opět parádní akcí stáli. A my se můžeme už teď těšit na příští ročník.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?