Rok 2021 je pro Dominika Stříteského rokem mnoha poprvé. První start s vozem Rally2, hostování v barvách továrního týmu ŠKODA, první start v Mistrovství Evropy. A tento víkend jej čeká první start s týmovou ŠKODA Fabia Rally2 na domácí Barum rally, sídlo týmu ACA ŠKODA Vančík Motorsport je totiž v Lukově, od Zlína co by kamenem dohodil.
Průběžné čtvrté místo v absolutní klasifikaci Mistrovství ČR je pro Dominika velmi dobrou vizitkou a dobrý výsledek na Barum rally by je mohl upevnit nebo i zlepšit. Vynikající konkurence na startu a další konfrontace s českou rallyovou špičkou budou pro Dominika i pro celý tým velkou výzvou. Dominik se před startem ohlédl za uplynulými dvěma měsíci. „Poslední dvě rally pro mě byly velkou školou. Na Bohemce jsem měl možnost vidět, jak pracuje tovární tým a jsem rád, že ve fungování našeho týmu je hodně podobností, i když se samozřejmě nemůžeme měřit například v oblasti testování. V Itálii jsem pak měl možnost zažít celkovou atmosféru podniku Mistrovství Evropy, podtrženou navíc silnou účastí místních extrémně rychlých jezdců. Obě zkušenosti mi také ukázaly, jak je důležité vhodně zvolit co nejvyšší tempo od samého začátku a udržet ho stabilně po celou dobu. Neznamená to samozřejmě jít do rizika, ale co nejvyšší nasazení od prvních metrů. Na Barum rally chci jet přesně takhle.“Jaroslav Vančík, v jehož dílnách se týmový vůz připravuje, se na letošní Barumku těší. „Rally je na zlínsku skoro národní sport a Barumka je něco jako olympiáda. Měl jsem to tak také. Jako kluka by mě ale nenapadlo, že jednou budu taky opravdu sedět za volantem závodního auta nebo že do nich budu dělat motory... Letošní jubilejní ročník Barumky je pro tým i Dominika vzhledem k dosavadnímu umístění hodně důležitý. Chtěli bychom na něm potvrdit dobrou formu i dosavadní výsledky. Průběžné čtvrté místo v MČR je lichotivé, musím ale zopakovat, že tato sezóna je pro nás především o co nejvíce najetých kilometrech a o zkušenostech. Do letošní Barumky asi zasáhne i počasí, teploty budou pravděpodobně dost kolísat a asi také zaprší. Auto i gumy máme připravené na všechny varianty, takže teď už se hlavně těšíme na start.“
Autocentrála Hlučín je partnerem zastřešujícím spolupráci se ŠKODA AUTO v rámci dealerských týmů. Její jednatel Eduard Skaba si Barum rally nemůže nechat ujít. „Už jsem zažil hodně ročníků Barum rally. Tahle Barumka pro mě ale bude mít mimořádný význam. Nejen proto, že je to jubilejní ročník, ale především kvůli dosavadní práci našeho týmu a Dominikovým výsledkům. Letošní sezóna začala velmi dobře a chceme naše výsledky potvrdit na nejtěžší české soutěži. Jsem také hodně zvědavý, jak se Dominikovi podaří zúročit zkušenosti ze spolupráce s továrním týmem na Bohemii i zkušenosti z Evropy. Právě tyto zkušenosti by mu mohly pomoci dělat další pokroky. Nepochybuji o tom, že je přetaví v kvalitní výkon a dobrý výsledek.“
PR
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?