Rok 2021 je pro Dominika Stříteského rokem mnoha poprvé. První start s vozem Rally2, hostování v barvách továrního týmu ŠKODA, první start v Mistrovství Evropy. A tento víkend jej čeká první start s týmovou ŠKODA Fabia Rally2 na domácí Barum rally, sídlo týmu ACA ŠKODA Vančík Motorsport je totiž v Lukově, od Zlína co by kamenem dohodil.
Průběžné čtvrté místo v absolutní klasifikaci Mistrovství ČR je pro Dominika velmi dobrou vizitkou a dobrý výsledek na Barum rally by je mohl upevnit nebo i zlepšit. Vynikající konkurence na startu a další konfrontace s českou rallyovou špičkou budou pro Dominika i pro celý tým velkou výzvou. Dominik se před startem ohlédl za uplynulými dvěma měsíci. „Poslední dvě rally pro mě byly velkou školou. Na Bohemce jsem měl možnost vidět, jak pracuje tovární tým a jsem rád, že ve fungování našeho týmu je hodně podobností, i když se samozřejmě nemůžeme měřit například v oblasti testování. V Itálii jsem pak měl možnost zažít celkovou atmosféru podniku Mistrovství Evropy, podtrženou navíc silnou účastí místních extrémně rychlých jezdců. Obě zkušenosti mi také ukázaly, jak je důležité vhodně zvolit co nejvyšší tempo od samého začátku a udržet ho stabilně po celou dobu. Neznamená to samozřejmě jít do rizika, ale co nejvyšší nasazení od prvních metrů. Na Barum rally chci jet přesně takhle.“Jaroslav Vančík, v jehož dílnách se týmový vůz připravuje, se na letošní Barumku těší. „Rally je na zlínsku skoro národní sport a Barumka je něco jako olympiáda. Měl jsem to tak také. Jako kluka by mě ale nenapadlo, že jednou budu taky opravdu sedět za volantem závodního auta nebo že do nich budu dělat motory... Letošní jubilejní ročník Barumky je pro tým i Dominika vzhledem k dosavadnímu umístění hodně důležitý. Chtěli bychom na něm potvrdit dobrou formu i dosavadní výsledky. Průběžné čtvrté místo v MČR je lichotivé, musím ale zopakovat, že tato sezóna je pro nás především o co nejvíce najetých kilometrech a o zkušenostech. Do letošní Barumky asi zasáhne i počasí, teploty budou pravděpodobně dost kolísat a asi také zaprší. Auto i gumy máme připravené na všechny varianty, takže teď už se hlavně těšíme na start.“
Autocentrála Hlučín je partnerem zastřešujícím spolupráci se ŠKODA AUTO v rámci dealerských týmů. Její jednatel Eduard Skaba si Barum rally nemůže nechat ujít. „Už jsem zažil hodně ročníků Barum rally. Tahle Barumka pro mě ale bude mít mimořádný význam. Nejen proto, že je to jubilejní ročník, ale především kvůli dosavadní práci našeho týmu a Dominikovým výsledkům. Letošní sezóna začala velmi dobře a chceme naše výsledky potvrdit na nejtěžší české soutěži. Jsem také hodně zvědavý, jak se Dominikovi podaří zúročit zkušenosti ze spolupráce s továrním týmem na Bohemii i zkušenosti z Evropy. Právě tyto zkušenosti by mu mohly pomoci dělat další pokroky. Nepochybuji o tom, že je přetaví v kvalitní výkon a dobrý výsledek.“
PR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.