Jubilejního 50. ročníku Barum Czech Rally Zlín se zúčastní rovněž dva jezdci z regionu východní Moravy Tomáš Kostka a Miroslav Jakeš. Kostka se pro start rozhodl teprve před nedávnem a podobně jako Jakeš bude usilovat o co nejlepší umístění na zlínské rally.
Tomáš Kostka oslaví na barumce sedmatřicáté narozeniny. Jednoho z nejstarších závodů v rally na evropském kontinentu se zúčastní počtrnácté v kariéře, poprvé se na start postavil v roce 2004 v kokpitu vozu Mitsubishi Lancer EVO VI. V předchozích ročnících se celkem třikrát probojoval na stupně vítězů. Jeho zatím nejlepším umístněním je druhá pozice z roku 2016, kdy náročnou trať absolvoval ve voze Škoda Fabia R5. V letech 2012 a 2014 skončil třetí. Při posledních dvou účastech v letech 2017 a 2019 mu medailové příčky těsně unikly, když v obou případech obsadil čtvrté místo.
Při jubilejním ročníku Barum Czech Rally Zlín pojede v barvách Kresta Racing s.r.o.. Se spolujezdcem Ladislavem Kučerou usednou do vozu Škoda Fabia Rally2 Evo, od pořadatelů obdrželi startovní číslo 12. Kostka v letošním roce nechyběl na Rallysprintu Kopná, kde dojel druhý. „V první řadě musím říct, že jsem strašně rád, že se barumka pojede. Je super, že bude s diváky, každý si to bude moct užít po svém. K létu a ke Zlínu to jednoznačně patří,“ svěřil se Kostka. „Že pojedeme, vím teprve týden. Dlouho jsme se rozmýšleli, jestli budeme startovat, nebo ne. Hlavní prioritou pro nás bylo sehnat dostatečný rozpočet na to, abychom měli kvalitní auto,“ prozradil. Na tiskové konferenci v sídle společnosti Continental Barum popsal, jak se na domácí soutěž na Zlínsku připravuje. „Pár sezení v autě už máme za sebou, další nás ještě čekají. Příprava probíhá podle plánu, i když se všechno seběhlo narychlo. Těšíme se a budeme bojovat.“
Na přední příčky získané v předchozích ročnících by zlínský rodák rád navázal. „I když umístění je pro mě těžké odhadovat. Naposledy jsem jel v roce 2019 a poté jsem z dění rally vypadl. Za volantem jsem seděl až na Kopné, po roce a půl. Myslím si však, že to bude dobré a zase se popereme o přední příčky,“ uvedl Tomáš Kostka.
S číslem 16 pojede na letošní Barum Czech Rally Zlín Miroslav Jakeš ze Samohýl Škoda Teamu. Ve voze Škoda Fabia R5 na místě spolujezdce usedne Petr Machů. Pro jednatřicetiletého Jakeše, který začal závodit už ve čtyřech letech, půjde o dvanáctou účast na barumce. Před třemi lety si vysloužil čtvrté místo, když o pouhé tři desetiny sekundy zaostal za třetím Španělem Dani Sordem. V roce 2013 skončil absolutně šestý, ale s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX vyhrál v nabité kategorii produkčních vozů a získal prestižní cenu Colin McRae Flat Out Trophy. „Těžko odhadovat, na jaké umístění v letošním roce cílíme. Budeme se snažit dojet co nejlépe. Uvidíme, na co to nakonec bude stačit,“ řekl jezdec, jehož nejlepším umístění v aktuální sezoně je zatím třetí příčka z Rallysprintu Kopná. V průběžném pořadí mistrovství republiky v rally pak vsetínskému rodákovi patří devátá pozice. Dalši informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
Petr KOMÁREK
tiskové středisko
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?