Jubilejního 50. ročníku Barum Czech Rally Zlín se zúčastní rovněž dva jezdci z regionu východní Moravy Tomáš Kostka a Miroslav Jakeš. Kostka se pro start rozhodl teprve před nedávnem a podobně jako Jakeš bude usilovat o co nejlepší umístění na zlínské rally.
Tomáš Kostka oslaví na barumce sedmatřicáté narozeniny. Jednoho z nejstarších závodů v rally na evropském kontinentu se zúčastní počtrnácté v kariéře, poprvé se na start postavil v roce 2004 v kokpitu vozu Mitsubishi Lancer EVO VI. V předchozích ročnících se celkem třikrát probojoval na stupně vítězů. Jeho zatím nejlepším umístněním je druhá pozice z roku 2016, kdy náročnou trať absolvoval ve voze Škoda Fabia R5. V letech 2012 a 2014 skončil třetí. Při posledních dvou účastech v letech 2017 a 2019 mu medailové příčky těsně unikly, když v obou případech obsadil čtvrté místo.
Při jubilejním ročníku Barum Czech Rally Zlín pojede v barvách Kresta Racing s.r.o.. Se spolujezdcem Ladislavem Kučerou usednou do vozu Škoda Fabia Rally2 Evo, od pořadatelů obdrželi startovní číslo 12. Kostka v letošním roce nechyběl na Rallysprintu Kopná, kde dojel druhý. „V první řadě musím říct, že jsem strašně rád, že se barumka pojede. Je super, že bude s diváky, každý si to bude moct užít po svém. K létu a ke Zlínu to jednoznačně patří,“ svěřil se Kostka. „Že pojedeme, vím teprve týden. Dlouho jsme se rozmýšleli, jestli budeme startovat, nebo ne. Hlavní prioritou pro nás bylo sehnat dostatečný rozpočet na to, abychom měli kvalitní auto,“ prozradil. Na tiskové konferenci v sídle společnosti Continental Barum popsal, jak se na domácí soutěž na Zlínsku připravuje. „Pár sezení v autě už máme za sebou, další nás ještě čekají. Příprava probíhá podle plánu, i když se všechno seběhlo narychlo. Těšíme se a budeme bojovat.“
Na přední příčky získané v předchozích ročnících by zlínský rodák rád navázal. „I když umístění je pro mě těžké odhadovat. Naposledy jsem jel v roce 2019 a poté jsem z dění rally vypadl. Za volantem jsem seděl až na Kopné, po roce a půl. Myslím si však, že to bude dobré a zase se popereme o přední příčky,“ uvedl Tomáš Kostka.
S číslem 16 pojede na letošní Barum Czech Rally Zlín Miroslav Jakeš ze Samohýl Škoda Teamu. Ve voze Škoda Fabia R5 na místě spolujezdce usedne Petr Machů. Pro jednatřicetiletého Jakeše, který začal závodit už ve čtyřech letech, půjde o dvanáctou účast na barumce. Před třemi lety si vysloužil čtvrté místo, když o pouhé tři desetiny sekundy zaostal za třetím Španělem Dani Sordem. V roce 2013 skončil absolutně šestý, ale s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX vyhrál v nabité kategorii produkčních vozů a získal prestižní cenu Colin McRae Flat Out Trophy. „Těžko odhadovat, na jaké umístění v letošním roce cílíme. Budeme se snažit dojet co nejlépe. Uvidíme, na co to nakonec bude stačit,“ řekl jezdec, jehož nejlepším umístění v aktuální sezoně je zatím třetí příčka z Rallysprintu Kopná. V průběžném pořadí mistrovství republiky v rally pak vsetínskému rodákovi patří devátá pozice. Dalši informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
Petr KOMÁREK
tiskové středisko
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.