Jubilejního 50. ročníku Barum Czech Rally Zlín se zúčastní rovněž dva jezdci z regionu východní Moravy Tomáš Kostka a Miroslav Jakeš. Kostka se pro start rozhodl teprve před nedávnem a podobně jako Jakeš bude usilovat o co nejlepší umístění na zlínské rally.
Tomáš Kostka oslaví na barumce sedmatřicáté narozeniny. Jednoho z nejstarších závodů v rally na evropském kontinentu se zúčastní počtrnácté v kariéře, poprvé se na start postavil v roce 2004 v kokpitu vozu Mitsubishi Lancer EVO VI. V předchozích ročnících se celkem třikrát probojoval na stupně vítězů. Jeho zatím nejlepším umístněním je druhá pozice z roku 2016, kdy náročnou trať absolvoval ve voze Škoda Fabia R5. V letech 2012 a 2014 skončil třetí. Při posledních dvou účastech v letech 2017 a 2019 mu medailové příčky těsně unikly, když v obou případech obsadil čtvrté místo.
Při jubilejním ročníku Barum Czech Rally Zlín pojede v barvách Kresta Racing s.r.o.. Se spolujezdcem Ladislavem Kučerou usednou do vozu Škoda Fabia Rally2 Evo, od pořadatelů obdrželi startovní číslo 12. Kostka v letošním roce nechyběl na Rallysprintu Kopná, kde dojel druhý. „V první řadě musím říct, že jsem strašně rád, že se barumka pojede. Je super, že bude s diváky, každý si to bude moct užít po svém. K létu a ke Zlínu to jednoznačně patří,“ svěřil se Kostka. „Že pojedeme, vím teprve týden. Dlouho jsme se rozmýšleli, jestli budeme startovat, nebo ne. Hlavní prioritou pro nás bylo sehnat dostatečný rozpočet na to, abychom měli kvalitní auto,“ prozradil. Na tiskové konferenci v sídle společnosti Continental Barum popsal, jak se na domácí soutěž na Zlínsku připravuje. „Pár sezení v autě už máme za sebou, další nás ještě čekají. Příprava probíhá podle plánu, i když se všechno seběhlo narychlo. Těšíme se a budeme bojovat.“
Na přední příčky získané v předchozích ročnících by zlínský rodák rád navázal. „I když umístění je pro mě těžké odhadovat. Naposledy jsem jel v roce 2019 a poté jsem z dění rally vypadl. Za volantem jsem seděl až na Kopné, po roce a půl. Myslím si však, že to bude dobré a zase se popereme o přední příčky,“ uvedl Tomáš Kostka.
S číslem 16 pojede na letošní Barum Czech Rally Zlín Miroslav Jakeš ze Samohýl Škoda Teamu. Ve voze Škoda Fabia R5 na místě spolujezdce usedne Petr Machů. Pro jednatřicetiletého Jakeše, který začal závodit už ve čtyřech letech, půjde o dvanáctou účast na barumce. Před třemi lety si vysloužil čtvrté místo, když o pouhé tři desetiny sekundy zaostal za třetím Španělem Dani Sordem. V roce 2013 skončil absolutně šestý, ale s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX vyhrál v nabité kategorii produkčních vozů a získal prestižní cenu Colin McRae Flat Out Trophy. „Těžko odhadovat, na jaké umístění v letošním roce cílíme. Budeme se snažit dojet co nejlépe. Uvidíme, na co to nakonec bude stačit,“ řekl jezdec, jehož nejlepším umístění v aktuální sezoně je zatím třetí příčka z Rallysprintu Kopná. V průběžném pořadí mistrovství republiky v rally pak vsetínskému rodákovi patří devátá pozice. Dalši informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
Petr KOMÁREK
tiskové středisko
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!