Jubilejního 50. ročníku Barum Czech Rally Zlín se zúčastní rovněž dva jezdci z regionu východní Moravy Tomáš Kostka a Miroslav Jakeš. Kostka se pro start rozhodl teprve před nedávnem a podobně jako Jakeš bude usilovat o co nejlepší umístění na zlínské rally.
Tomáš Kostka oslaví na barumce sedmatřicáté narozeniny. Jednoho z nejstarších závodů v rally na evropském kontinentu se zúčastní počtrnácté v kariéře, poprvé se na start postavil v roce 2004 v kokpitu vozu Mitsubishi Lancer EVO VI. V předchozích ročnících se celkem třikrát probojoval na stupně vítězů. Jeho zatím nejlepším umístněním je druhá pozice z roku 2016, kdy náročnou trať absolvoval ve voze Škoda Fabia R5. V letech 2012 a 2014 skončil třetí. Při posledních dvou účastech v letech 2017 a 2019 mu medailové příčky těsně unikly, když v obou případech obsadil čtvrté místo.
Při jubilejním ročníku Barum Czech Rally Zlín pojede v barvách Kresta Racing s.r.o.. Se spolujezdcem Ladislavem Kučerou usednou do vozu Škoda Fabia Rally2 Evo, od pořadatelů obdrželi startovní číslo 12. Kostka v letošním roce nechyběl na Rallysprintu Kopná, kde dojel druhý. „V první řadě musím říct, že jsem strašně rád, že se barumka pojede. Je super, že bude s diváky, každý si to bude moct užít po svém. K létu a ke Zlínu to jednoznačně patří,“ svěřil se Kostka. „Že pojedeme, vím teprve týden. Dlouho jsme se rozmýšleli, jestli budeme startovat, nebo ne. Hlavní prioritou pro nás bylo sehnat dostatečný rozpočet na to, abychom měli kvalitní auto,“ prozradil. Na tiskové konferenci v sídle společnosti Continental Barum popsal, jak se na domácí soutěž na Zlínsku připravuje. „Pár sezení v autě už máme za sebou, další nás ještě čekají. Příprava probíhá podle plánu, i když se všechno seběhlo narychlo. Těšíme se a budeme bojovat.“
Na přední příčky získané v předchozích ročnících by zlínský rodák rád navázal. „I když umístění je pro mě těžké odhadovat. Naposledy jsem jel v roce 2019 a poté jsem z dění rally vypadl. Za volantem jsem seděl až na Kopné, po roce a půl. Myslím si však, že to bude dobré a zase se popereme o přední příčky,“ uvedl Tomáš Kostka.
S číslem 16 pojede na letošní Barum Czech Rally Zlín Miroslav Jakeš ze Samohýl Škoda Teamu. Ve voze Škoda Fabia R5 na místě spolujezdce usedne Petr Machů. Pro jednatřicetiletého Jakeše, který začal závodit už ve čtyřech letech, půjde o dvanáctou účast na barumce. Před třemi lety si vysloužil čtvrté místo, když o pouhé tři desetiny sekundy zaostal za třetím Španělem Dani Sordem. V roce 2013 skončil absolutně šestý, ale s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX vyhrál v nabité kategorii produkčních vozů a získal prestižní cenu Colin McRae Flat Out Trophy. „Těžko odhadovat, na jaké umístění v letošním roce cílíme. Budeme se snažit dojet co nejlépe. Uvidíme, na co to nakonec bude stačit,“ řekl jezdec, jehož nejlepším umístění v aktuální sezoně je zatím třetí příčka z Rallysprintu Kopná. V průběžném pořadí mistrovství republiky v rally pak vsetínskému rodákovi patří devátá pozice. Dalši informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
Petr KOMÁREK
tiskové středisko
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.