Srdce milovníků nádherných automobilových veteránů po roční odmlce opět zaplesá. Už neodmyslitelně patří k Barum Czech Rally Zlín tradiční akce pod názvem GRAND PRIX BUGATTI ZLÍN. Fanoušci motorismu uvidí na trati městského okruhu a na výstavě před zlínským zámkem v parku Svobody nádherné historické závodní automobily z dvacátých a třicátých let včetně oblíbených bugatek. Fandové zhlédnou tyto krásné a nablýskané vozy s nostalgií dávných let od pátečního odpoledne na výstavě před zámkem v parku Svobody a zavzpomínají na dávné doby rodícího se automobilového sportu. GP Bugatti Zlín je opět součástí Grand Prix historických automobilů pod patronací Autoklubu České republiky, který letos čítá tři podniky. Pořadatelský tým pod vedením Ladislava Samohýla připravil pro letošní ročník pár změn.
Krásné bugatky a historická vozidla už pevně zakotvily v pátečním programu zlínské rally. Nádherné závodní vozy z minulých let se objeví po trase divácké Super rychlostní zkoušky v centru krajského města Zlína. Při letošním devátém ročníku došlo k několika úpravám. Start a cíl bude nově umístěn v prostranství před zlínským zámkem na Gahurově ulici před vjezdem na nadjezd u autobusové zastávky. Startovní procedura se neuskuteční stylem Le Mans. „Městská erzeta se letos jede na rozdíl od předchozích let v obráceném směru a z důvodů organizace jsme přesunuli startovní prostor. Letos přistupujeme k omezení počtu startujících, ale na druhou stranu dochází ke zkvalitnění startovního pole. Záměrem naší snahy je uspořádat opravdový závod bugatek. Chceme upřednostnit kvalitu před kvantitou,“ upřesnil Josef Tlusťák, tajemník GP Bugatti Zlín. Bugatky a historické vozy budou vystaveny na výstavě pro širokou motoristickou veřejnost k obdivu u zlínského zámku od 14 hodin, 1. jízda je na programu v 17 hodin, druhé poté o hodinu později. V 17:30 hodin se uskuteční exhibiční jízda historických vozidel.
Organizátoři evidují v hlavním závodě GP Bugatti Zlín například vozy Bugatti různých typů včetně označení 13, dále vozy Sénéchal SS, MG-KN Kompresor, Alfa Romeo 8C, Alvis TA 14 sport, Aston Martin 15/98, Amilcar CGS, Wolseley Hornet V6, Jaguar SS 100, Bentley 4,5l Blower a další. Ve startovním poli se objeví i významné osobnosti jako například vyhlášený český kardiochirurg a uznávaný lékař Jan Pirk na voze Bugatti 13. „Pan profesor se netají velkou láskou k veteránským autům, dokonce pár skvostů má ve své sbírce. Poprvé ve Zlíně startoval jako automobilový závodník v roce 2014 a pokud mu to pracovní a další okolnosti dovolí, jezdí k nám pravidelně. Letos poveze opět startovní číslo 1,“ pověděl Josef Tlusťák. Na městském okruhu pojede opět vůz Mercedes-Benz 1908 GP, který v předloňském roce za volantem s Ladislavem Samohýlem nespatřil šachovnicový cíl. „Letos chystáme překvapení. Za volant se posadí Wolfgang Bremm, generální ředitel společnosti Mercedes-Benz Cars Česká republika,“ uvedl Tlusťák. I při devátém díle je do programu akce vložena ukázková jízda historických vozidel různých automobilů jako například Laurin & Klement MS, MG Magnete, dále Škoda 1100 OHC, Mercedes Benz Cabrio, Auburn 8/88 Speed, Austin-Healey 100/6, Chevrolet Corvette C3, Jaguar E-Type, Volvo 121 Amazon, Porsche a další. Tato vozidla, která nejedou na čas, budou kroužit po městském okruhu v čase od 17:30 do 18 hodin.
Zlínský závod GRAND PRIX BUGATTI ZLÍN bude opět součástí šampionátu Grand Prix historických automobilů 2021, který se koná ve spolupráci Autoklubu ČR a pořadatelů jednotlivých závodů. Soutěž je vypsána pro vozidla vyrobená do roku 1939, soupeří se v jízdě pravidelnosti. Nejde o závodění ve smyslu dosažení co nejrychlejšího času, ale o takzvané zkoušky pravidelnosti, kdy je úkolem posádky dodržet předepsaný čas pro absolvování trati. Po úspěšné premiéře šampionátu v roce 2019 byl úvodním podnikem veteránské Grand Prix v letošním roce legendární dálkový závod 1000 mil československých, který odstartoval v srpnu od klubového domu Autoklubu ČR, odkud se jely původní ročníky a kde se potkávali jezdci zvučných jmen meziválečného období. 1000 mil československých se jela na původní trati závodu Praha – Bratislava a zpět.
Pořadatel každého závodu vyhlásí tři nejlepší jezdce v těchto kategoriích:
- automobily značky Bugatti
- automobily do roku výroby 1928
- automobily od roku výroby 1928
- pohár Elišky Junkové (kategorie pro dámy za volantem)
Milovníci historie automobilového sportu určitě nebudou v pátek 27. srpna ve Zlíně scházet! Krásné vozy si mohou prohlédnout během odpoledne a večera na výstavě pro veřejnost před zlínským zámkem a v přilehlém parku Svobody.
IX. ročník GRAND PRIX BUGATTI ZLÍN 2021
Pátek 27. srpna – časový program
14:00 – 17:00 hod., 19:00 – 20:00 hod. – výstava historických vozidel pro veřejnost v prostorách před zámkem ve Zlíně
17:00 – 17:30 hod. – start GP Bugatti Zlín, 1. jízda, start ulice Gahurova (3 kola)
17:30 – 18:00 hod. – exhibiční jízda historických vozidel
18:00 – 18:30 hod. – start GP Bugatti Zlín, 2. jízda, start ulice Gahurova (3 kola)
20:00 hod. – vyhlášení GP Bugatti Zlín (park Svobody u zlínského zámku)
Dalši informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.