Odškrtl si další kariérní mezník. Erik Cias poprvé dokázal ovládnout několikadenní soutěž. Český rallye pilot byl nejrychlejší v soutěži Rajd Rzeszowski, která se jela v rámci polského šampionátu. Za sebou nechal místní legendu Grzegorze Grzyba.
„Domácí závodníci to moc nečekali. Bral jsem celou akci jako test před Barumkou. Také pro to mám z toho výsledku velkou radost,“ prohlásil Cais z Orsák Rallysport týmu. Koncem srpna ho čeká domácí Barum Rallye Zlín, na kterou se v následujících týdnech plánuje intenzivně připravovat.
Až nastoupí na start tradičního podniku, která se pořádá také v rámci evropského šampionátu, bude si přát patrně jednu věc – aby se na asfaltové cesty dostaly nečistoty nebo bláto. V Polsku totiž v té době pršelo. „Potvrdil jsem si, že dokážu být na tomto terénu rychlý, vyhovuje mi,“ dodal Cais, který v první etapě pláchl veškeré konkurenci, která činila více než 70 posádek. Český pilot navigovaný Jindřiškou Žákovou po úvodní sekci rychlostních zkoušek vedl o 24 vteřin. „Všechny jsme dokázali překvapit. Nečekali, že se nám na tom mokrém povrchu tak bude dařit.“
Druhý den už chtěl český pilot své postavení udržet a situaci kontrolovat. Jenže na předposlední rychlostní zkoušce dostal defekt a náskok se ztenčil o 15 vteřin. „Na poslední erzetě jsem musel zatáhnout, abych si pojistil vítězství. Povedlo se, v závěru jsem byl nerychlejší,“ popisoval Erik Cais, který již tradičně dokáže předvést nejlepší časy v poslední rychlostní zkoušce. Pilot týmu Orsák Rallysport dokázal v Polsku ovládnout pět erzet z jedenácti.
A hlavně – zcela poprvé talentovaný Cais vybojoval první místo na velké několikadenní soutěži. „To mě moc těší. Stejně také to, že jsem dokázal porazit zkušeného Grzyba a další skvělé Poláky. Přiznali, že ve druhém dni, kdy už nepršelo, si na mě věřili, protože zdejší tratě velmi dobře znají,“ tvrdil Cais, který v letošním roce ovládl Rallysprint Kopná. Dodal si tak velké sebevědomí před Barum Czech Rally Zlín, která se pojede koncem srpna a půjde o prestižní domácí soutěž. „Ještě budeme absolvovat test před touto akcí a mám samozřejmě naplánovaný tréninkový režim. Ale myslím, že se nám povedl závodní Ford Fiesta Rally2 skvěle naladit.“
PR, Jiří Uhlíř
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.