Odškrtl si další kariérní mezník. Erik Cias poprvé dokázal ovládnout několikadenní soutěž. Český rallye pilot byl nejrychlejší v soutěži Rajd Rzeszowski, která se jela v rámci polského šampionátu. Za sebou nechal místní legendu Grzegorze Grzyba.
„Domácí závodníci to moc nečekali. Bral jsem celou akci jako test před Barumkou. Také pro to mám z toho výsledku velkou radost,“ prohlásil Cais z Orsák Rallysport týmu. Koncem srpna ho čeká domácí Barum Rallye Zlín, na kterou se v následujících týdnech plánuje intenzivně připravovat.
Až nastoupí na start tradičního podniku, která se pořádá také v rámci evropského šampionátu, bude si přát patrně jednu věc – aby se na asfaltové cesty dostaly nečistoty nebo bláto. V Polsku totiž v té době pršelo. „Potvrdil jsem si, že dokážu být na tomto terénu rychlý, vyhovuje mi,“ dodal Cais, který v první etapě pláchl veškeré konkurenci, která činila více než 70 posádek. Český pilot navigovaný Jindřiškou Žákovou po úvodní sekci rychlostních zkoušek vedl o 24 vteřin. „Všechny jsme dokázali překvapit. Nečekali, že se nám na tom mokrém povrchu tak bude dařit.“
Druhý den už chtěl český pilot své postavení udržet a situaci kontrolovat. Jenže na předposlední rychlostní zkoušce dostal defekt a náskok se ztenčil o 15 vteřin. „Na poslední erzetě jsem musel zatáhnout, abych si pojistil vítězství. Povedlo se, v závěru jsem byl nerychlejší,“ popisoval Erik Cais, který již tradičně dokáže předvést nejlepší časy v poslední rychlostní zkoušce. Pilot týmu Orsák Rallysport dokázal v Polsku ovládnout pět erzet z jedenácti.
A hlavně – zcela poprvé talentovaný Cais vybojoval první místo na velké několikadenní soutěži. „To mě moc těší. Stejně také to, že jsem dokázal porazit zkušeného Grzyba a další skvělé Poláky. Přiznali, že ve druhém dni, kdy už nepršelo, si na mě věřili, protože zdejší tratě velmi dobře znají,“ tvrdil Cais, který v letošním roce ovládl Rallysprint Kopná. Dodal si tak velké sebevědomí před Barum Czech Rally Zlín, která se pojede koncem srpna a půjde o prestižní domácí soutěž. „Ještě budeme absolvovat test před touto akcí a mám samozřejmě naplánovaný tréninkový režim. Ale myslím, že se nám povedl závodní Ford Fiesta Rally2 skvěle naladit.“
PR, Jiří Uhlíř
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.