Odškrtl si další kariérní mezník. Erik Cias poprvé dokázal ovládnout několikadenní soutěž. Český rallye pilot byl nejrychlejší v soutěži Rajd Rzeszowski, která se jela v rámci polského šampionátu. Za sebou nechal místní legendu Grzegorze Grzyba.
„Domácí závodníci to moc nečekali. Bral jsem celou akci jako test před Barumkou. Také pro to mám z toho výsledku velkou radost,“ prohlásil Cais z Orsák Rallysport týmu. Koncem srpna ho čeká domácí Barum Rallye Zlín, na kterou se v následujících týdnech plánuje intenzivně připravovat.
Až nastoupí na start tradičního podniku, která se pořádá také v rámci evropského šampionátu, bude si přát patrně jednu věc – aby se na asfaltové cesty dostaly nečistoty nebo bláto. V Polsku totiž v té době pršelo. „Potvrdil jsem si, že dokážu být na tomto terénu rychlý, vyhovuje mi,“ dodal Cais, který v první etapě pláchl veškeré konkurenci, která činila více než 70 posádek. Český pilot navigovaný Jindřiškou Žákovou po úvodní sekci rychlostních zkoušek vedl o 24 vteřin. „Všechny jsme dokázali překvapit. Nečekali, že se nám na tom mokrém povrchu tak bude dařit.“
Druhý den už chtěl český pilot své postavení udržet a situaci kontrolovat. Jenže na předposlední rychlostní zkoušce dostal defekt a náskok se ztenčil o 15 vteřin. „Na poslední erzetě jsem musel zatáhnout, abych si pojistil vítězství. Povedlo se, v závěru jsem byl nerychlejší,“ popisoval Erik Cais, který již tradičně dokáže předvést nejlepší časy v poslední rychlostní zkoušce. Pilot týmu Orsák Rallysport dokázal v Polsku ovládnout pět erzet z jedenácti.
A hlavně – zcela poprvé talentovaný Cais vybojoval první místo na velké několikadenní soutěži. „To mě moc těší. Stejně také to, že jsem dokázal porazit zkušeného Grzyba a další skvělé Poláky. Přiznali, že ve druhém dni, kdy už nepršelo, si na mě věřili, protože zdejší tratě velmi dobře znají,“ tvrdil Cais, který v letošním roce ovládl Rallysprint Kopná. Dodal si tak velké sebevědomí před Barum Czech Rally Zlín, která se pojede koncem srpna a půjde o prestižní domácí soutěž. „Ještě budeme absolvovat test před touto akcí a mám samozřejmě naplánovaný tréninkový režim. Ale myslím, že se nám povedl závodní Ford Fiesta Rally2 skvěle naladit.“
PR, Jiří Uhlíř
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?