Odškrtl si další kariérní mezník. Erik Cias poprvé dokázal ovládnout několikadenní soutěž. Český rallye pilot byl nejrychlejší v soutěži Rajd Rzeszowski, která se jela v rámci polského šampionátu. Za sebou nechal místní legendu Grzegorze Grzyba.
„Domácí závodníci to moc nečekali. Bral jsem celou akci jako test před Barumkou. Také pro to mám z toho výsledku velkou radost,“ prohlásil Cais z Orsák Rallysport týmu. Koncem srpna ho čeká domácí Barum Rallye Zlín, na kterou se v následujících týdnech plánuje intenzivně připravovat.
Až nastoupí na start tradičního podniku, která se pořádá také v rámci evropského šampionátu, bude si přát patrně jednu věc – aby se na asfaltové cesty dostaly nečistoty nebo bláto. V Polsku totiž v té době pršelo. „Potvrdil jsem si, že dokážu být na tomto terénu rychlý, vyhovuje mi,“ dodal Cais, který v první etapě pláchl veškeré konkurenci, která činila více než 70 posádek. Český pilot navigovaný Jindřiškou Žákovou po úvodní sekci rychlostních zkoušek vedl o 24 vteřin. „Všechny jsme dokázali překvapit. Nečekali, že se nám na tom mokrém povrchu tak bude dařit.“
Druhý den už chtěl český pilot své postavení udržet a situaci kontrolovat. Jenže na předposlední rychlostní zkoušce dostal defekt a náskok se ztenčil o 15 vteřin. „Na poslední erzetě jsem musel zatáhnout, abych si pojistil vítězství. Povedlo se, v závěru jsem byl nerychlejší,“ popisoval Erik Cais, který již tradičně dokáže předvést nejlepší časy v poslední rychlostní zkoušce. Pilot týmu Orsák Rallysport dokázal v Polsku ovládnout pět erzet z jedenácti.
A hlavně – zcela poprvé talentovaný Cais vybojoval první místo na velké několikadenní soutěži. „To mě moc těší. Stejně také to, že jsem dokázal porazit zkušeného Grzyba a další skvělé Poláky. Přiznali, že ve druhém dni, kdy už nepršelo, si na mě věřili, protože zdejší tratě velmi dobře znají,“ tvrdil Cais, který v letošním roce ovládl Rallysprint Kopná. Dodal si tak velké sebevědomí před Barum Czech Rally Zlín, která se pojede koncem srpna a půjde o prestižní domácí soutěž. „Ještě budeme absolvovat test před touto akcí a mám samozřejmě naplánovaný tréninkový režim. Ale myslím, že se nám povedl závodní Ford Fiesta Rally2 skvěle naladit.“
PR, Jiří Uhlíř
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?