Čermák a Hrachovec ADAM Cupu se po Rally Bohemia opět vrací na Moravu, čtvrtým pohárovým závodem bude Rallysprint Fulnek – Odry, který se uskuteční 6. – 7. srpna. Ve více než sedmdesátičlenném startovním poli je obsaženo i devět vozů Opel ADAM Cup.
Podnik s centrem ve Fulneku navazuje na loňský KOWAX Rallysprint, v němž účastníci Čermák a Hrachovec ADAM Cupu premiérově otestovali místní tratě. Loni se však závodilo převážně na úsecích poblíž Valašského Meziříčí, známá tak z letošního harmonogramu bude pro některé posádky jen první polovina úvodního testu Fulnek. Další dva úseky Tošovice a Odry budou pro jezdce nové. Celkem na účastníky čeká šest rychlostních zkoušek s délkou necelých sedmdesáti kilometrů (69,22 km).
Do průběžného hodnocení cupu letos výrazně promlouvá nové pravidlo o bonusových bodech za každou vyhranou rychlostní zkoušku. Lídrové Jaroslav Petráš s Petrem Jindrou této statistice vévodí, když získali už osmnáct bonusových bodů za stejný počet vyhraných zkoušek. Toho jsou si vědomi i jejich nejbližší konkurenci.
„Jestli si chceme udržet šanci na celkové vítězství v ADAM Cupu, musíme začít vyhrávat erzety. Náskok Jardy s Petrem není neřešitelný, ale je jasné, že se v tomto směru musíme zlepšit. Do Fulneku se velmi těším, vrací se ke mně Jirka ´Mojmír´ Kalkus. Auto jsme celé zkontrolovali a opravili po mých výletech na Bohemce. Těší mě, že se pojedou úseky, které se minulý rok nejely a pokud vím, tak nikdo z nás na nich nezávodil ani v minulosti. O to důležitější bude rozpis a jeho přesnost. Nedáme nikomu ani metr trati zadarmo,“ říká před startem druhý jezdec průběžného hodnocení Jan Pilař.
„Přípravy jsou hektické. Řešíme závadu na elektrice, která nás zlobila, ovšem ta se špatně hledá. Dále proběhly nějaké repase, aby auto bylo na závod fit. I když loni se nám na Kowax rallysprintu nedařilo, doufám, že letos se karta na zkouškách v tomto regionu obrátí. Rád bych navázal na tempo z Bohemky a pokračoval v boji o co nejlepší umístění. Teď už doufám bez chyb, kvůli kterým přicházím o lepší místa. Do Fulneku se těšíme, chceme urvat co nejlepší výsledek. A porazit Járu by byla třešnička na dortu, na kterou mám chuť už dlouho,“ doufá Tomáš Arnošt, držící třetí místo v klasifikaci ČaH ADAM Cupu.
„Naše přípravy probíhaly kvůli výletu z trati na Bohemii hlavně u kluků na dílně v Ralex sportu. S Ondrou Pickou jsme chtěli ještě před tímto závodem potrénovat rozpis, ale bohužel kvůli mému pracovnímu vytížení v zahraničí jsme to odložili. Náš cíl je jasný, pokusit se udržet tempo, které jsme měli na Bohemce. A pokud vše bude klapat, tak se pokusíme ještě zrychlit. Tratě jsou pro nás opět neznámé, ale s tím se budeme muset poprat,“ odhaduje Dominik Šulc.
Po havárii na Bohemii si na silnicích Fulnecka a Oderska bude chtít spravit chuť Kryštof Zpěvák, ke kterému se opět vrací Pavel Fuksa. Nejlepší vzpomínky na Fulnek nemá po loňském výpadku při Kowax rallysprintu Michal Kolář, když ho zradila poloosa. Mezi přihlášenými nechybí ani Filip Kohn (poprvé s Tomášem Střeskou), Jakub Jančík a Dominik Jakeš (zkušenosti mu bude předávat Jan Mikulík).
„Dáváme auto dohromady a doufáme, že stihneme přejímky. Na nic jiného v podstatě není čas. Chtěl bych tlačit, ale půjdeme do toho s pokorou,“ naznačuje Kryštof Zpěvák.
„Po dvouměsíční pauze se na závod těším. V mezidobí jsem se věnoval především trénování rozpisu. Naštěstí ta přestávka mezi závody utekla jako voda,“ uvedl Dominik Jakeš.
“Odhady početnějšího startovního pole proti Bohemii se naplnily. A to se ještě na poslední chvíli ze závodu omluvil Petr Hanuš. Závod proběhne na téměř neznámých tratích, což bude pro všechny zase zajímavé porovnání,“ pronesl před startem promotér Zdeněk Pekárek.
Průběžné pořadí Čermák a Hrachovec ADAM Cup(včetně bonusových bodů, po Rally Bohemia):
Petráš 84 (počet vyhraných RZ v sezoně 18), 2. Pilař 66 (1), 3. Arnošt 55 (1), 4. Šulc 47 (1), 5. Kolář 30, 6. Zpěvák 28 (2), 7. Jančík 28, 8. Kohn 26, 9. Jakeš 14, 10. Hanuš 12, 11. Krotoszynski 0.
Kalendář Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2021
21.–22. května Rallysprint Kopná
4.–5. června Rally Plzeň
9.–10. července Rally Bohemia (I. etapa)
6.–7. srpna Rallysprint Fulnek – Odry
10.–11. září Rally Vyškov
15.–16. října Rally Morava
29.–30. října Rally Vsetín
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?